Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 10 و 56 دقیقه

آیا پیشگیری از سرطان خون امکان پذیر است؟

آیا پیشگیری از سرطان خون امکان پذیر است|توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان خون| مصرف سبزیجات برای پیشگیری از سرطان خون|

سرطان خون از آن دسته بیماری های سخت می باشد که درمان آن ممکن است با مشکلاتی رو برو باشد. اما با دانستن راه های پیشگیری و مصرف مواد ضد سرطان می توان از ابتلا به آن جلوگیری نمود.

دوشنبه 22 دی 1399 ساعت 9:49

کسانی که از سرطان خون رنج برده‌اند، با آن مبارزه کرده و بر آن غلبه کرده اند، حاضر به انجام هرکاری هستند تا از برگشت این بیماری جلوگیری کنند. و این درست همان طرز فکری است که هر کسی باید داشته باشد، چه به سرطان مبتلا شده باشد و چه نشده باشد.علت اصلی ابتلا به سرطان خون مانند بسیاری از انواع دیگر سرطان در حال حاضر ناشناخته است. از عواملی که موجب بروز سرطان خون می شود، می توان به عوامل محیطی مانند سیگار کشیدن، پرتوهای یونی و قرار گرفتن در معرض برخی مواد شیمیایی و همچنین عوامل ژنتیکی اشاره کرد.

 

کسانی که در خانواده خود سابقه ابتلا به سرطان خون داشته اند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به این بیماری باشند. بنابراین در صورت داشتن سابقه ی بیماری در افراد خانواده، باید آزمایش های تشخیص سرطان را انجام دهید. می توان اجتناب از سیگار کشیدن و قرار نگرفتن در معرض تشعشعات مضر و همچنین مواد شیمیایی را از راه های پیشگیری از سرطان خون دانست.سوالی که همواره مطرح است این است که آیا با پیشرفت علم و تکنولوژی پیشگیری از سرطان خون امکان پذیر است؟در پاسخ به این پرسش باید گفت راه قطعی برای پیشگیری از سرطان خون وجود ندارد، اما رعایت برخی موارد می تواند مؤثر واقع شود. این موارد در ادامه آورده شده است.


آیا پیشگیری از سرطان خون امکان پذیر است؟


برخی از راه هایی که ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد


از قرار گرفتن در معرض اشعه های قوی خودداری کنید


بهتر است تا حد امکان از قرار گرفتن در برابر اشعه های قوی دور بمانید. مطالعات انجام شده نشان می دهند که قرار گرفتن در معرض اشعه هایی با شدت زیاد، احتمال ابتلا به سرطان خون را افزایش می دهد. حتی اشعه ایکس، سی تی اسکن یا رادیوتراپی نیز ممکن است شما را در خطر ابتلا قرار دهند. یکی از راه های پیشگیری از سرطان خون دوری از اشعه های مضر است.


از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی اجتناب کنید


تا آنجا که می توانید سعی کنید از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند بنزن خودداری کنید. برای درست کردن بنزین، گازوئیل و آفت کش ها از این ماده شیمیایی استفاده می شود. این ماده از طریق پوست جذب می شود. افراد باید تا حد امکان از کار کردن در مکان هایی که به طور مدام در معرض بنزن قرار می گیرند، دوری کنند. می توان گفت یکی از راه های پیشگیری از سرطان خون دوری از قرار گرفتن در معرض بنزن است.

 

از کشیدن سیگار خودداری کنید


جلوگیری از قرار گرفتن در معرض دود سیگار و تنباکو یکی دیگر از راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان خون است. دود سیگار از منابع تولید بنزن به شمار می رود. بهتر است برای دست یافتن به سلامتی سیگار را ترک کنید. افرادی که سیگار می کشند ممکن است در معرض خطر ابتلا به انواع دیگر سرطان از جمله سرطان ریه نیز قرار گیرند.

 

کافئین مصرف کنید


بر اساس تحقیقات انجام شده، کسانی که روزانه ۵ فنجان قهوه با کافئین‌ بالا مصرف می‌کنند، در مقایسه با کسانی که قهوه نمی‌نوشند یا خیلی کم تر مصرف می‌کنند، تا ۴۰ درصد از خطر ابتلا به سرطان مصون می‌مانند. نوشیدن حد‌اقل ۵ لیوان قهوه در طول روز خطر سرطان ‌های مختلفی را به شدت کم می‌کند. پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که مصرف همین میزان قهوه بدون کافئین اثرات مشابهی ندارد و همچنین قهوه در مقایسه با چای تأثیرگذاری بالاتری در پیشگیری از سرطان دارد.

 

در دوران بارداری نوشیدنی الکلی مصرف نکنید


زنان باردار هرگز نباید در دوران بارداری از نوشیدنی های الکلی استفاده کنند. این مسئله احتمال ابتلا به بیماری خون در کودکان را افزایش می دهد.

 

توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان خون


استفاده از مواد غذایی سالم بدن را در برابر ابتلا به بیماری سرطان مقاوم می کند. سعی کنید تا حد امکان در برنامه غذایی خود از سبزیجات و میوه های تازه و پرخاصیت استفاده کنید.فعالیت ورزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. ورزش کردن موجب می شود که سیستم ایمنی بدن به طور قابل ملاحظه تقویت شود.
از مکمل های ویتامین دی مصرف کنید به احتمال قوی در مورد تاثیرات شگفت انگیز ویتامین دی شنیده‌اید، بهتر است بدانید ویتامین دی واقعا از جنبه ‌های گوناگونی برای سلامت ‌تان مفید است و یکی از این فواید، جلوگیری از سرطان خون می‌باشد. مشکلات عدیده از جایی آغاز می شود که به اندازه کافی از این ویتامین مصرف نمی‌کنید.


راه‌ حل ساده‌، وقت گذراندن بیشتر در بیرون از خانه است. با تنها ده دقیقه در معرض آفتاب قرار گرفتن در روز های تابستان، ده هزار واحد ویتامین دی به بدن‌ تان تزریق می شود که از راه های درمان سرطان خون می باشد. اما با نزدیک شدن به زمستان، آفتاب قدرت کافی برای این میزان تولید را ندارد، بنابراین، باید بیشتر از منابع دیگر ویتامین دی مانند ماهی‌ های چرب در تغذیه‌ تان استفاده کرده و مکمل این ویتامین را هم به رژیم غذایی‌تان بیفزایید.

 

 

 

خواب کافی داشته باشید


 بدن در طی خواب بهتر از هر وقت دیگری خود را باز می یابد. عمل ترمیم و تعمیم سلول های آسیب دیده در زمان خواب رخ می دهد. خواب نقش مؤثری در سلامت افراد دارد. خواب می تواند موجب بالا رفتن سیستم ایمنی و در نتیجه جلوگیری از سرطان خون شود.


 مصرف سبزیجات برای پیشگیری از سرطان خون


 اگر سرطان خون در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، شانس درمان آن بیشتر می شود. یکی از راه های توصیه شده متخصصان استفاده از برخی سبزیجات تازه و گاهی آب پز و بخارپز است.دانشمندان هلندی عنوان کرده اند که مصرف سبزیجاتی مثل کرفس و جعفری می توان موجب پیشگیری از سرطان خون شود.
آپی ژنین که در این دو سبزی وجود دارد، می تواند رشد دو نوع سلول بیمار در سرطان خون را تا 50 درصد متوقف کند. بنابراین، شانس نجات بیماران را افزایش می دهد.


اما برای بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند، مصرف کرفس و جعفری توصیه نمی شود، زیرا آنها در برابر شیمی درمانی خاصیت مقاومت دارند. در واقع، آپی ژنین با روش درمان سرطان خون تداخل می یابد. مصرف آپی ژنین پیش از ابتلا به این بیماری موجب پیشگیری از سرطان خون می شود. مصرف سیر و کلم بروکلی نیز برای پیشگیری از این بیماری توصیه شده است.یکی از علت های مهم ابتلا به سرطان خون وجود رادیکال های آزاد در بدن است. زغال اخته از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان است که موجب خنثی شدن رادیکال های آزاد می شود


کپک ها و قارچ ها را از یاد نبرید


بر اساس رده بندی، مایکوتوکسین‌ها و افلاتوکسین‌های موجود در کپک، در رده سرطان‌ زا ترین مواد شناخته شده قرار میگیرند. اگر لوله آب ترک خورده در خانه دارید یا زیرزمین یا حمام‌ تان رطوبتی دارد که بوی کپک‌ زدگی می‌دهد، از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرید تا فضای خانه‌تان را بررسی کرده و خطر را برطرف کند.


علائم بیماری سرطان خون


دانستن و آگاه بودن درباره علائم بیماری یکی از راه های پیشگیری از سرطان خون است. علائم این بیماری عبارتند از:


تب و لرز بدون علت
ضعف و خستگی مدام و همیشگی
بی اشتهایی
حالت تهوع
تعرق شبانه
از دست دادن وزن
وجود درد در استخوان ها و مفاصل
سردرد مداوم
بزرگ شدن غدد لنفاوی در گردن، بازوها و کشاله ران ها

 

عرق بریزید.


ورزش کردن علاوه بر سلامتی عمومی بدن، می‌تواند موجب تغییرات مثبتی در سیستم ایمنی شده و به مقاومت در برابر سرطان کمک کند.در مطالعه‌ای که در دانشگاه نبراسکا انجام گرفته، پژوهشگران شرح حال ۱۶ نفر از کسانی را که از سرطان جان سالم به‌در برده بودند، قبل و بعد از یک برنامه ورزشی ۱۲ هفته‌ای مورد مطالعه قرار داده و میزان نقص و از کار افتادگی سلول‌ های ایمنی‌ این افراد را با سلول‌ های ایمنی که می‌توانند سرطان را مغلوب کنند مقایسه کردند. پیش از اجرای این برنامه ورزشی، سلول‌های ایمنی از کارافتاده، و وضعیت بیماری بر  این افراد غالب بوده، اما بعد از دوازده هفته تمرین و ورزش مداوم و مستمر، این میزان ۱۵ درصد کاهش یافته بود که رقم قابل ملاحظه ای می باشد.

 

زردچوبه، یکی از قویترین دشمنان سرطان


شاید برایتان جالب باشید بدانید که یکی از قویترین ضد سرطان های موجود در دنیا گیاه زردچوبه است که سرشار از آنتی اکسیدان است. وجود آنتی اکسیدان در مواد غذایی سیستم دفاع سلولی را تحریک می کند و مانع از تخریب اجزای سلولی در مقابل آسیب های اکسیداتیو می شود.مطالعات نشان می دهد که زردچوبه به عنوان یکی از قویترین ضد سرطان ها قدرت مهار رادیکال های آزاد را داراست. کورکومین پلی فنولی است که عامل آنتی اکسیدان در زردچوبه به شمار می رود. کورکومین فعالیت ضد سرطان دارد. این ماده موجب کاهش تأثیرات سرطان زایی نیکوتین نیز می شود. کورکومین یک ترکیب غیر سمی است که تأثیرات مهاری آن روی بسیاری از مسیرهای درگیر در ابتلا به سرطان و تومور ارزش زیادی دارد.


می توان گفت مصرف روزانه زردچوبه در غذاها از جمله راه های پیشگیری از سرطان خون و دیگر انواع سرطان ها است. اما با توجه به خصوصیاتی که این ماده دارد، مصرف زیاد آن هرگز توصیه نمی شود.برای این که خواص زردچوبه، یکی از قویترین ضد سرطان ها، حفظ شود توصیه می شود آن را در آخر غذا اضافه کنید. هر چه زردچوبه کمتر حرارت ببیند، می تواند خواص بیشتری را در خود حفظ کند و مؤثرتر واقع شود. 

 

سفارش‌ تاج گل مصنوعی خیریه و استند تسلیت خیریه موسسه خیریه محمدحسین رضوی

 

مردم برای شرکت در مراسم‌های عزاداری و شریک شدن در قسمت کوچکی از غم عزیزان اقدام به سفارش تاج گل و استند تسلیت می‌کنند. تاج گل‌های طبیعی و زیبایی که بعد از مراسم پلاسیده و یا استند تسلیتی که بعد از مراسم دور ریخته و یا در گوشه‌ای افتاده تا خاک بخورد.

 

چرا با سفارش تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه از مؤسسات خیریه قدمی برای همدردی با حال بیماران سرطانی نمی‌کنید؟

 

ما به اطلاع شما می‌رسانیم که با سفارش تاج گل مصنوعی خیریه و استند تسلیت خیریه از موسسه خیریه علاوه بر اینکه گام بلندی برای کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) می‌کنید بلکه باعث جلوگیری از اسراف، هزینه‌های گزاف و صرفه‌جویی در وقت خود می‌کنید.

با سفارش تاج گل‌های بزرگ و استند تسلیت خیریه، کارکنان موسسه به‌ صورت کاملاً رایگان تاج گل اجاره‌ای و استند تسلیت را به محل مورد نظر شما برده و آن را تحویل خانواده عزادار می‌دهند و یا استند تسلیت را نصب می‌کنند. علاوه بر اینکه در صرف وقت و قیمت جلوگیری کرده‌اید، ارادت و بزرگی خود را برای کمک به کودکان نیازمند و بیماران موسسه خیریه نشان می‌دهید. با این کار لبخند را به موسسه خیریه و بیماران نیازمند هدیه دهید.

تعداد بازدید : 12412

ثبت نظر

ارسال