Fa En سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت 23 و 25 دقیقه

تاثیر مدیتیشن بر سرطان

تاثیر مدیتیشن بر سرطان

تاثیر مدیتیشن بر سرطان تاثیر مدیتیشن بر سرطان را می توان به عنوان علمی نوین مورد بررسی قرار داد. همانگونه که می دانیم مدیتیشن امروزه به عنوان علمی برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. بیمارانی که به روحیه و روان بسیار بالایی نیاز دارند تا درمان شوند به واسطه مدیتیشن می توانند تا حدود زیادی از دردها و علائم بیماری های خود بکاهند.

یکشنبه 7 مهر 1398 ساعت 10:18

 این ادعا توسط محققین و دانشمندان بسیار برجسته ای در سراسر دنیا مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است و در مورد تاثیر مدیتیشن بر سرطان نیز به حقایق جالبی دست پیدا کرده اند که در اینجا به بررسی آنها خواهیم پرداخت. بیماری سرطان در نوع پیشرفته می تواند از نظر روحی و روانی بیماران را تضعیف نماید و در کنار درمان های سختی که انجام می دهند از نظر جسمی نیز دچار ضعف می شوند.

می توان گفت که ریشه بسیاری از بیماری ها از عوامل روحی نشات می گیرد. برای این منظور مدیتیشن می توان به عنوان درمان موثری در بالا بردن روحیه بیماران و امید به زندگی در آنها نقش موثری را ایفا نماید. علاوه بر آن مدیتیشن می تواند در ایجاد آرامش، تنظیم خواب، کم نمودن درد های جسمانی و افزایش بهره وری زندگی این بیماران بسیار مثمر ثمر واقع شود.

در واقع مدیتیشن را نمی توان به عنوانی درمانی برای سرطان در نظر گرفت اما می توان با استفاده از این علم شاهد بهبودی کلی بدن و ذهن بود. تاثیر مدیتیشن بر سرطان در واقع بسیار مورد تحقیق و بررسی واقع شده است. در مدیتیشن نحوه چگونه نفس کشیدن و تمرکز کردن بر روی مسائل مهم و اساسی آموزش داده می شود. در واقع ذهن می تواند هر چیزی را که شما می خواهید تجسم کند و با تمرکز دقیق بر روی این موارد جسم شما به درمان پاسخ مثبت خواهد داد و در نتیجه بهبودی زودتر دیده خواهد شد.

در رابطه با  تاثیر مدیتیشن بر سرطان نیز می تواند گفت که مهمترین نکته در بیماران داشتن روحیه و امیدواری به از بین رفتن بیماری مهلک سرطان می باشد. اگر فرد بیمار بتواند با استفاده از مدیتیشن روحیه خود را بالا ببرد و از نظر روحی در سطح پیشرفته قرار بگیرد می توان گفت که گام مهمی در درمان سرطان برداشته است و می تواند تاثیر مدیتیشن بر سرطان را مشاهده نماید.

 

 

 

 

نکاتی در مورد تاثیر مدیتیشن بر سرطان

 

برای اینکه بدانید مدیتیشن چگونه بر روی سرطان تاثیر مثبتی می گذارد باید با یک سری از نکات مربوط به این علم آشنا شوید تا بتوانید به درستی از آن برای بهبود شرایط زندگی خود استفاده نمایید.

  • در ابتدا مدیتیشن را روزی چند بار تمرین نمایید. با توجه به این کار در مراحل بعدی می توانید تاثیرات آن را ببینید.
  • محیط آرامی را برای مدیتیشن و تمرکز بر روی درمان سرطان خود در نظر بگیرید.
  • برای اینکه به واسطه مدیتیشن بتوانید روند بهبودی خود را بیشتر نمایید، باید وقایع موجود را بپذیرید و با آنها روبرو شوید. در این صورت می توانید بدون استرس و هیچ گونه فکری فقط بر روی چیزی که می خواهید تمرکز نمایید. درمان سرطان در ابتدا به روحیه بالایی که شما دارید می تواند بستگی داشته باشد.
  • در مدیتیشن با خود مهربان باشید و خود را سرزنش ننمایید. باید شرایط موجود را بپذیرید و با آن مبارزه نمایید.
  • به جای اینکه احساسات منفی خود را دور نمایید با آنها استقبال کنید. تنها در این صورت است که می توانید در بهبودی خود تاثیر مثبتی داشته باشید. بعد از آن برای حل آن مشکل سوالاتی را برای خود مطرح نمایید. این عمل به شما در یافتن راه حل مفید کمک بسیاری می نماید. توجه به ناپایدار بودن احساسات می توانید زندگی خود  را با فراز و نشیب های بسیاری که دارد بسیار ساده تر در نظر بگیرید و خود را مقصر چیزی ندانید.

 

تاثیر مدیتیشن بر سرطان و روش های مقابله با این بیماری

 

هر شخصی که با بیماری سرطان درگیر بوده می داند که در کنار درمان های متفاوتی که برای کم نمودن رشد سلول های سرطانی و بعضا از بین بردن آنها انجام می گیرد، درکنار روحیه و امیدی ای که بیمار به بهبودی دارد می تواند در خوب شدن این بیماران کمک شایانی نماید. از این رو باید از روش هایی استفاده نمود که در ان انگیزه و روحیه و شرایط روحی و روانی افراد در سطح بالایی قرار بگیرد تا با استفاده از این حقیقت بتوانند امید به درمان سرطان را در خود افزایش دهند.

 از آنجایی که سرطان بیماری مهلک و خطرناکی می باشد بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند در واقع پایان زندگی خود را در ذهنشان ترسیم می کنند. در بعضی از موارد حتی ممکن است که از درمان های موجود برای این بیماری نیز استفاده ننمایند. تاثیر مدیتیشن بر سرطان امروزه بر کسی پوشیده نیست. پزشکان جلسه های درمانی در رابطه با مدیتیشن را برای بیماران در نظر می گیرند تا به واسطه این جلسات بیماران اولین قدم را برای بهبودی خود بردارند.

در واقع این شما هستید که می توانید با سرطان بجنگید و خود را در مقابل این بیماری قوی نمایید. این نیرو از درون شما باید به وجود بیاید و با تفکری که ایجاد می نمایید می توانید تاثیر مدیتیشن بر سرطان را بیشتر و بهتر مشاهده نمایید. در اینجا به چند روش انجام  مدیتیشن برای کاهش خطر ابتلا به سرطان اشاره می نماییم.

 

  • می توان گفت که طبق تحقیقاتی که در زمینه تاثیر مدیتیشن بر سرطان صورت گرفته است می توان از این علم برای کاهش استرس استفاده نمود. در واقع استرس می تواند عاملی برای پیدایش بیماری ها در فرد باشد. سرطان نیز از جمله یکی از این بیماری هاست. در واقع کسانی که دارای استرس مزمن هستند سلول های T در آنها که مسئول حفاظت و ضد عفونی کردن بدن هستند از بین می رود. در نتیجه این امر می تواند به کاهش ایمنی بدن بیانجامد و در نتیجه ورود میکروب ها و ویروس ها به بدن با سرعت بیشتری انجام می گیرد و راه برای ایجاد بیماری های عفونی و در مراحل پیشرفته تر سرطان در بدن باز می شود. با استفاده از تاثیر مدیتیشن بر سرطان استرس تا حد زیادی کاهش پیدا می نماید و در نتیجه مقاومت بدن بالاتر می رود. در حین انجام مدیتیشن ضربان قلب ، فشار خون و فشار عضلانی در بدن شما در یک سطح قرار می گیرد که باعث کاهش ترشح هورمون هایی مانند کورتیزول و آدرنالین در بدن می شود. این هورمون ها در واقع به هورمون های استرس شناخته می شوند. شیوه های زندگی که امروزه بیشتر افراد از طریق آنها زندگی می کنند بسیار تنش زا و استرس آور است به همین دلیل پیدا نمودن راهی برای کاهش استر و از بین بردن آن می تناند بسیار مفید باشد. برای این منظور مدیتیشن و یا مراقبه که از زمان های بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفت امروزه به عنوان علمی ثابت شده در درمان بیماری های مهلکی همچون سرطان و یا کم نمودن خطرات احتمالی ابتلا به این بیماری مورد بررسی قرار گرفته است. تاثیر مدیتیشن بر سرطان را می توان در بسیاری از بیمارانی که از این روش استفاده می نمایند را مشاهده نمود.

 

  • مراقبه یا مدیتیشن می تواند رشته های Telomere را طولانی نماید. تلومر ها در واقع به عنوان کلاهک های انتهایی کروموزوم ها هستند.این رشته ها به کروموزوم هایی مربوط است که می تواند DNA هر فرد را مشخص نماید. از آنجایی که کروموزوم های موجود در بدن هر فرد می تواند اطلاعاتی را که سلول ها برای رشد به آن نیاز دارند را در خود داشته باشند از این رو آسیب دیدن این تلومر ها می تواند روند رشد سلول ها را به تعویق بیاندازند و آنها را با مشکلات بسیاری روبرو نمایند. در واقع زمانی که کروموزوم ها سالم هستند سلول های بدن نیز می توانند بدون هیچ مشکلی رشد نمایند. در واقع سلول هایی که دارای تحرک هستند می تواند بدنی سالم را به ما هدیه دهند. این سلول های سالم می توانند سلول های ناسالمی که به طور غیر طبیعی در بدن تکثیر می شوند را شناسایی نمایند و از بین ببرند. در واقع مدیتیشن می تواند عمر این تلومر ها را طولانی تر و از آنها در برابر آسیب های احتمالی محافظت نماید. بنابراین باعث سلامت فرد و افزایش ایمنی بدن او می شوند. این کروموزوم ها می توانند باعث ایجاد سلول هایی پرجنب وجوش و فعال شوند در نتیجه به ما بدنی سالم و قوی می بخشند. تاثیر مدیتیشن بر سرطان در واقع به دلیل قوی نمودن این سلول ها می باشد.

 

  • مدیتیشن در واقع می تواند باعث افزایش ماده ای به نام ملاتونین شود. این ماده وظیفه مهمی در بدن را بر عهده دارد. هورمون ملاتونین توسط غده ای به نام پینه آل یا صنوبری تولید می شود. در واقع این غده برای ایجاد خوابی آرام، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش روند پیری، و کاهش شدت بیماری های مهلکی همچون سرطان در بدن تولید می شود. با توجه به این موارد تحقیقات و آزمایشات بسیاری از نظر علمی اثبات کرده اند که انجام مدیتیشن می تواند افزایش ماده ملاتونین در بدن را به مقدار قابل توجهی بالا ببرد. در نتیجه این امر می تواند از ایجاد بیماری های خطرناکی هم چون سرطان بکاهد و استرس ناشی از فشار های روزمره زندگی را در ما کم نماید. به واسطه دانستن این حقیقت می توانید از تاثیر مدیتیشن در سرطان آگاهی بیشتری به دست آورید.

 

  • تاثیر مدیتیشن بر سرطان یکی از فواید مهم این علم می باشد.  همانگونه که می دانیم مدیتیشن می تواند بر عواطف ما تاثیرات مثبتی را بگذارد و هیجانات مخرب را در ما کاهش دهد. احساساتی مانند خشم، عصبانیت، افسردگی، ناامیدی و بسیاری از احساسات ناخوشایندی را که ممکن است در طول روز به آن دچار شوید را از بین می برد. این احساسات می توانند هورمون هایی مانند کورتیزول، آدرنالین، کاکتول آمین، وازوپرسین، گنادوتروپین، هورمون های تیروئید و همچنین هورمون های رشد را تحت تاثیر استرس قرار دهند. در نتیجه این امر باعث می شود باعث تغییر در سیستم این هورمون ها شود و کارایی آنها را تغییر دهد. در نتیجه این امر می تواند منجر به ایجاد بیماری های مختلفی همچون سرطان در بدن شود. اگر استرس طولانی مدت شود می تواند عواقب زیان باری را بر روی غدد مختلف بدن بگذارد و در نتیجه ترشح هورمون های گفته شده را با مشکلات بسیاری روبرو نماید. با انجام مدیتیشن مغز شما درگیر احساسات خوشایندی قرار می گیرد در نتیجه هورمون هایی را که باعث شادی و هیجانات مفید در شما می شود را بالاتر می برد. می توانید با استفاده از مدیتیشن محیطی را فراهم آورید که در آن احساسات درونی شما بر روی شرایط فیزیکی تان نیز تاثیرات مستقیمی را اعمال نماید.

 

  • با انجام مدیتیشن و مراقبه می توانید انتخاب های سالمی را در زندگی خود داشته باشید. با قرار گرفتن در شرایط بد اجتماعی و فرهنگی ذهن می تواند به صورت ناخودآگاه تاثیرات مضری را بر بدن بگذارد. در واقع این ذهن افراد است که می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها کمک نماید. با ایجاد آگاهی  شما می توانید ذهن خود را در مقابله با انواع مشکلات و بیماری ها هوشیار نمایید. با توجه به این موضوع می توانید انتخاب هایی را در زندگی خود ایجاد نمایید که می تواند به بهتر شدن شرایط روحی و روانی شما بیانجامد. در واقع در ذهن خود می توانید به بسیاری از تفکراتی که دارید به صورت واقعی دسترسی پیدا نمایید. با انجام مدیتیشن گزینه های مثبت و موثری را می توانید روبروی خود ببینید که قبل از انجام این علم با آنها روبرو نشده اید. مدیتیشن درهای معنوی بسیاری را برای شما می گشاید که با تمرکز بر روی چیزی که می خواهید به دست بیاورید تکیه می کند.  تمرین مدیتیشن یا مراقبه مانند یک ورزش می باشد که باید به صورت مداوم انجام گیرد تا در دراز مدت شاهد نتایج شگفت انگیز مدیتیشن در زندگی خود باشید. نتایج مدیتیشن می تواند ایجاد ذهنی آگاه، روحیه ای آرام و شاد، و ایجاد سلامتی جسمی و روحی در افراد باشد. با ادغام مراقبه با کارهای روزمره خود می توانید ببینید که این علم که از دیر باز مورد استفاده قرار می گرفته چگونه می تواند زندگی شما را تغییر دهد و عادت های بد را از شما دور نماید. تاثیر مدیتیشن بر سرطان نیز یکی مهمترین مواردی است که پزشکان به اثبات آن پرداخته اند. استفاده از این ابزار می تواند احساس خوبی به شما دهد و در واقع شما را با هدف آفرینش آن روبرو نماید.
  • امید به فردای بهتر برای بیماران مبتلا به سرطان با اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه 

     

    موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با اجرای یک طرح جدید در طی سال‌های اخیر موجب شده تا با همیاری شما، بخشی از هزینه‌های بالای بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری کند تا صرف دارو و درمان آن‌ها شود. موسسه با اجرای طرح اجاره دادن تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه به شما برای تقدیم و ایجاد حس همدردی به اقوام و نزدیکانی که عزادار شده‌اند، باعث شد تا علاوه بر اینکه هزینه‌ای از اجاره تاج گل و استند تسلیت کمکی برای بیماران باشد، شما نیز به‌صورت آسان‌تر و با هزینه بسیار کمتر و در جهت کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) تاج گل و استند تسلیت را آنلاین سفارش دهید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رایگان تحویل بگیرید.

     

    اقداماتی که موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی انجام داده است.

     

    موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با کمک شما می‌تواند اندکی از هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری و با گسترش این طرح امید دارد تا فردای بهتری در انتظار کودکان و بیماران مبتلا به سرطان باشد. این موسسه در تمام این سال‌ها خدمات رایگان و ویژه خود را شامل حال بسیاری از افراد خیر کرده است. حمل‌ونقلتاج گل خیریهو استند تسلیت خیریه در تمامی نقاط تهران بر عهده موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی است و شما هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه حمل‌ونقل آن ندارید.

تعداد بازدید : 4461

ثبت نظر

ارسال