Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 4 و 12 دقیقه

طول عمر بیمارهای مبتلا به سرطان مغزاستخوان

طول عمر بیماران مبتلا به سرطان|سرطان مغز استخوان|درمان سرطان

سرطان مغز استخوان | سرطان | بیماری سرطان | طول عمر بیمارهای مبتلا به سرطان مغز و استخوان بسته به خوش خیم یا بدخیم بودن آن دارد. البته در این میان روحیه حرف اول را می‌زند. این سرطان هم نیز با جراحی و پرتو و شیمی درمانی قابل درمان است، اما نه قطعی! شاید بیمار نجات پیدا کند یا ممکن است بیماری بر او غلبه کند. این بیماری نسبت مستقیمی با مغز استخوان دارد به طوری که اگر خوش خیم باشد امید است تومور در داخل استخوان هم با جراحی برداشته شود زیرا این تومورها سرطانی نیستند اما در صورتی که بدخیم باشد به تمام نواحی بدن سرایت کرده و این کار را سخت تر می‌کند. برای طول عمر بیمارهای مبتلا به سرطان مغز و استخوان دارویی کشف شده است که لنالیدوما نام دارد.

یکشنبه 30 آبان 1400 ساعت 8:46

طول عمر بیاری های مبتلا به سرطان مغزاستخوان بسته به خوش خیم یا بدخیم بودن آن دارد. این نوع از سرطان با جراحی و پرتو درمانی و شیمی درمانی قابل معالجه و درمان است اما باید توجه داشت که امکان بازگشت مجدد این بیماری وجود دارد.

 

این بیماری نسبت مستقیمی با مغز استخوان دارد اگر سرطان مغز استخوان خوش خیم باشد می توان تومور را با جراحی برداشت اما اگر تومور بدخیم باشد تمام اعضای بدن را درگیر می کند و درمان آن سخت تر می شود اما جای امیدواری وجود چه بسا بسیاری از افراد که دکترها از آنها قطع امید کردند اما آنان سرطان را شکست داده اند و به زندگی خویش ادامه می دهند. برای طول عمر بیمارهای مبتلا به سرطان مغزاستخوان دارویی نیز کشف شده است بنابراین تومور های خوش خیم به ندرت ممکن است سبب مرگ شوند.

 

امروزه با افزایش سرطان در بین افراد خیریه های گوناگونی با هدف کمک به افراد سرطانی نیازمند تشکیل شده اند از جمله خیریه سرطانی می توان به خیریه سرطان محک و بیماری های خاص و غیره اشاره کرد. شما اگر اهل کمک‌ به خیریه هستید خیریه سرطان گزینه مناسبی برای کمک می باشد.

 

سرطان مغزاستخوان چیست؟

 

 سرطان مغزاستخوان، یک بیماری مزمن است. این بیماری در درون استخوان شکل گرفته و باعث از بین رفتن بافت استخوان می‌شود. در این نوع سرطان، شاهد توموری هستیم که شامل سلول‌های غیر طبیعی متعددی است. این تومور ممکن است به بیرون از مغز استخوان نیز نفوذ کرده و اعضای دیگر را نیز درگیر کند.

 

این بیماری در همه جای بدن قادر به تکثیر پیدا کردن است و تمامی ساختمان بدن از استخوان سر تا پاها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، متأسفانه پزشکان هنوز علت به جود آمدن این سرطان را کشف نکردند. ردۀ سنی این بیماری از 10 الی 60 سال است. طول عمر بیماران مبتلا به سرطان مغزاستخوان، یکی از پر اهمیت ترین موضوعات است.

 

با اینکه هنوز درمانی برای این بیماری پیدا نشده است، اما امید به درمان مخصوصاً در بیمارهای خوش خیم بسیار بالاست. در این بیماری ممکن است تومور تا آنجایی رشد کند که استخوان با بافت دیگری جایگزین شود و نتیجه آن شکسته شدن استخوان است.

 

بیماران سرطانی مغز و استخوان به دو دسته بیماران با تومور خوش خیم و بیماران با تومور بدخیم تقسیم بندی می‌شوند. تومورهای خوش خیم به ندرت سبب مرگ بیمار می‌شوند، اما تومور بدخیم ممکن است از طریق جریان خون به دیگر نواحی بدن منتقل شود. بیماری سرطان مغزاستخوان بیشتر در اطراف زانو، شانه و لگن قابل مشاهده است.

 

انواع سرطان مغزاستخوان :

 

  1. مولتیپل میلوما

 

مولتیپل میلوما، نوعی از سرطان استخوان است که در پلاسمای خون روی می‌دهد. پلاسماسل نیز در مغز استخوان تولید و تکثیر پیدا می‌کند. یکی از نشانه آن خستگی بیش از اندازه است که حتی با استراحت کافی و رژیم غذایی مناسب نیز از بین نمی‌رود.علائم آن به صورت مسائلی چون  درد استخوان یا شکستگی، نارسایی کلیه، ابتلا به عفونت، کم خونی و هیپرکلسمی مشاهده می شود.همانطور که می دانید در مولتیپل میلوما پلاسماسل‌های سرطانی در مغز استخوان دیده می شود. مغز استخوان مولد گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها می ‌باشد. افزایش سلول های سرطانی باعث کاهش سلول های خونی و نهایتاً کم خونی خواهد شد. ضمن اینکه ممکن است پلاسماسل ها موجب شکسته شدن استخوان گردد. علائم شایع شامل درد شدید و عمیق در استخوان‌های درگیر، کاهش وزن، علایم کم ‌خونی نظیر ضعف، رنگ پریدگی، خستگی و تنگی نفس می باشد.

 

لازم به ذکر است که میلوما، شایع ‌ترین نوع سرطان استخوان محسوب می شود  که از خود استخوان نشات می‌ گیرد و منبع دیگری ندارد. یافته‌های این پژوهش حاکی از آن می باشد  که درمان بلندمدت با داروی "لنالیدوماید"(lenalidomide)، مدت زمان بهبودی بیماری را دو برابر می ‌کند و امکان نجات بیماران را تا تقریبا هشت درصد افزایش می ‌دهد.

 

  1. لوکمیا

 

سرطان گلبول سفید است. حتی گاهی وقت‌ها گلبول‌های سفید خود منشأ تولید سرطان هستند.

 

علائم بیماری سرطان مغزاستخوان اعم از تب، کم خونی، سردردهای شدید، دردهای شدید استخوانی، نازک شدن استخوان، براق شدن پوست در محلی که این بیماری در حال رشد، می‌باشد. عواملی که در ابتلا به این بیماری دخیل است: وراثت، سن، افراد تحت درمان شیمی درمانی و پرتو درمانی، مبتلایان به بیماری استخوانی پاژه.

 

تشخیص این سرطان، به صورت انجام رادیو گرافی استخوان‌ها، سی تی اسکن برای بررسی دقیق تر، ام آر آی که میزان پیشرفت بیماری را نشان می‌دهد و نمونه برداری که مهم‌ترین قسمت آن است. درمان این بیماری نیز به صورت جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی.

 

تا اینجا هدف از این توضیحات آشنایی نسبی با این بیماری بود، اما سوالی پیش می‌آید و آن هم این است که  عمر بیمارهای مبتلا به سرطان مغزاستخوان چقدر است؟

 

همانطور که پیشتر گفته شد، این بیماری معمولاً در بازۀ سن 10 الی 60 در افراد رخ می‌دهد. اینکه بیمار چقدر می‌تواند در برابر این بیماری دوام بیاورد و در آخر ان را شکست دهد، چند عمل را در بر می‌گیرد. روحیه یکی از مهمترین آنهاست.

 

اگر بیمار دچار تومور خوش خیم باشد، اما روحیه‌ای برای ادامه دادن نداشته باشد به احتمال زیاد حتی با در نظر گرفتن این موضوع که خوش خیم‌ها تومورهای سرطانی نیستند هم شاید نتواند در برابر این بیماری دوام بیاورد. پس طول عمر بیمار مبتلا به سرطان مغزاستخوان رابطه مستقیمی با روحیه فرد دارد. اما بودند افرادی که تومور بدخیم داشتند، اما به دلیل روحیه بالا و زندگی در یک محیط پر از آرامش و بدور از استرس توانستند تمام مراحل درمانی را طی و بدن خود را از احاطه این بیماری نجات دادند.

 

نکته مهم اخباری خوشحال کننده است که در طی ماه‌های اخیر، نشان می‌دهد پزشکان و پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل (Newcastle University)، به دارویی دست یافتند که می‌تواند طول عمر بیمارهای مبتلا به سرطان مغزاستخوان را افزایش دهد.

 

 به اینصورت که بیماران مبتلا به سرطان مغزاستخوان از نوع (مولتیپل میلوما) یا (Multiple Myeloma) را مورد آزمایش با این دارو (لنالیدوماید) یا (lenalidomide) قرار داده‌اند. نتایج مطلوبی به دست آمده که نشان می‌دهد مدت زمان بهبودی را دو برابر کرده و امکان نجات بیماران را تقریباً تا 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

همانطور که پیشتر مطالعه کردیم، این نوع از سرطان استخوان که مورد آزمایش قرار گرفته مستقیماً از مغز استخوان تغذیه می‌کند، پس وقتی نتایج که مثبت است این یعنی طول عمر بیمارهای مبتلا به سرطان مغزاستخوان رو به افزایش می‌رود. پروفسور "گراهام جکسون" که سرپرستی این پژوهش را بر عهده دارد میگوید: این کشف غیر منتظره حاکی از آن است که استفاده طولانی مدت از لنالیدوماید می‌تواند زمان بهبودی بیماران را پس از طی درمان ابتدایی، افزایش دهد.

 

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که لنالیدوماید به افراد جوان که با این بیماری سخت درگیر هستند، کمک می‌کند که از این شرایط عبور کنند.همچنین این دارو برای بیمارانی که تازه مبتلا شدند و پیوند سلول‌های بنیادی را پشت سر گذاشتند در نظر گرفته شده است.

 

سرطان مغز استخوان

 

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که لنالیدوماید می‌تواند طول عمر بیمارهای مبتلا به سرطان مغزاستخوان را برای جوانان تا دو سال و برای بیماران مسن‌تر تا یک سال افزایش دهد. همچنین این دارو توانسته میزان مرگ و میر را 50 درصد در هر دو گروه کاهش دهد.

 

پروفسور "گرون کوک" (Gordon Cook) از نویسندگان و فعالان این پژوهش در رابطه با طول عمر بیماران گفت: نتایجی که پس از بررسی داروی لنالیدوماید، تأثیر آن را در افزایش طول عمر بیماران مشاهده کردیم. پروفسور کوک افزایش طول عمر مبتلایان را با استفاده از این دارو تأیید می‌کند.همچنین نتایج ان بحث در مجله "The Lancet Oncology" قابل مشاهده است.

 

پیوند مغز استخوان

 

پیوند مغز استخوان، که پیوند سلول بنیادی نیز نام دارد ، به ایجاد دوباره سلول‌ های بنیادی سالم کمک شایانی می نماید  این درمان با جایگزین کردن مغز استخوان بیمار با سلول‌های بنیادی غیر سرطانی، که مغز استخوان سالم را مجددا تولید می گردد انجام می گیرد.قبل از پیوند مغز استخوان، بیمار تحت شیمی‌ درمانی یا پرتودرمانی شدیدی قرار می گیرد. به طور معمول هدف از این کار از بین بردن مغز استخوان تولید کننده سلول های سرطانی می باشد. سپس سلول‌ های بنیادی سازنده خون به بیمار تزریق می گردد. سلول های بنیادی که به بازسازی مغز استخوان شما کمک خواهند کرد.

 

عوامل خطر پیشرفت بیماری شامل میزان تاثیر آن بر مغز استخوان و میزان پروتئین مونوکلونال در خون و در زمان تشخیص می باشد.همچنین علائم افراد در صورت پیشرفت مولتیپل میلوما تغییرات مختلفی خواهد داشت. برای نمونه، مولتیپل میلوما در تولید گلبول های قرمز تداخل ایجاد می نماید که ممکن است این امر موجب کم خونی  شود  که منجر به تنگی نفس و ضعف نیز خواهد شد.

 

چنانچه که بتوان بیماری را به سرعت شناخت و برای درمان اقدام کرد به طور یقین طول عمر بیمار نیز افزایش می یابد . به طور کلی درمان سرطان بسیار پرهزینه بوده و بسیاری از خانواده های درگیر را با مشکل تامین مالی رو به رو کرده است. از این جهت موسسه های حمایتی بسیاری در این جهت فعالیت نموده و افراد مبتلا را یاری می کنند. شما برای کمک های غیرمستقیم به این انجمن های خیریه می توانید استندهای تسلیت و تاج گل خیریه را از این مراکز اجاره نموده  و از این طریق به بیماران سرطانی در خرید دارو و تامین هزینه های شیمی درمانی یاری رسانید. از این جهت موسسه خیریه رضوی با اجاره استند های گل برای مراسم های ترحیم کمک شایانی به هزینه های سنگین بیماران مبتلا به سرطان می نمایند.

 

سرطان مغزاستخوان

تعداد بازدید : 182541

نظرات

فرزانه

3 سال و 2 ماه و 25 روز پیش

سلام،خداوکیلی الکی مردم رودلخوش نکنین وقتی امیدی به زنده بودن بیماران سرطان مغز استخوان نیست،مامانم مدت زمان آگاهی ازبیماریش تافوتش فقط سه ماه طول کشیدوبه مامیگفتن خوب میشه هرروزبدترشدوبهترنشدآخرشم رفت ومایتیم شدیم چون مادرکه نباشه هیچی نیست

پیمان معصومی

3 سال و 2 ماه و 16 روز پیش

من مدرم در سن بالا مالتیپل میلوما گرفتند در سنین بالا شیمی درمانی نکنید داروی شیمی درمانی ملفالان و تالیدومید یا لنالیدومید نخورید باعث امبولی میشه باعث نوروپاتی میشه کسی ما رو راهنمایی نکرد این داروها همه حای دنیا انتخابیه یعنی چون درمان قطعی نمیده باید با نظر خود بیمار تجویز بشه الان پدر من دو هفته است فوت شدند اما نه از سرطان از عوارض داروهای شیمی درمانی ، شاید اگه شیمی درمانی نمیکردیم بیشتر عمر میکردند من از پزشکش نمیگذرم خدا ازش نگذره

محمدحسین

2 سال و 10 ماه و 3 روز پیش

نه خوب میشه هیچ چیز غیر ممکن نیست پس ناراحت نباشید افرادی میشناسم که بدتر از شما داشتن ولی خوب شدن فقط روحیه سرگرمی امید ورزش شادی و مبارزه با سرطان مثل آتشی ست که داخل پنبه می افتد . سرطان را می کشید و پیروز میشوید. امید و روحیه مضاعف یادتون نره

محمدحسین

2 سال و 10 ماه و 3 روز پیش

نه خوب میشه هیچ چیز غیر ممکن نیست پس ناراحت نباشید افرادی میشناسم که بدتر از شما داشتن ولی خوب شدن فقط روحیه سرگرمی امید ورزش شادی و مبارزه با سرطان مثل آتشی ست که داخل پنبه می افتد . سرطان را می کشید و پیروز میشوید. امید و روحیه مضاعف یادتون نره

محمدحسین

2 سال و 10 ماه و 3 روز پیش

نه خوب میشه هیچ چیز غیر ممکن نیست پس ناراحت نباشید افرادی میشناسم که بدتر از شما داشتن ولی خوب شدن فقط روحیه سرگرمی امید ورزش شادی و مبارزه با سرطان مثل آتشی ست که داخل پنبه می افتد . سرطان را می کشید و پیروز میشوید. امید و روحیه مضاعف یادتون نره

محمدحسین

2 سال و 10 ماه و 3 روز پیش

نه خوب میشه هیچ چیز غیر ممکن نیست پس ناراحت نباشید افرادی میشناسم که بدتر از شما داشتن ولی خوب شدن فقط روحیه سرگرمی امید ورزش شادی و مبارزه با سرطان مثل آتشی ست که داخل پنبه می افتد . سرطان را می کشید و پیروز میشوید. امید و روحیه مضاعف یادتون نره

فرجی

3 سال و 2 ماه و 9 روز پیش

سلام پدر من سرطان مغز استخوان داره mm دکترش بهش دارو داده ولی حالش خوبه نسبت به حال قبلیش سرطان بدخیم هست دعا کنین خوب بشه

فرجی

3 سال و 2 ماه و 9 روز پیش

سلام پدر من سرطان مغز استخوان داره mm دکترش بهش دارو داده ولی حالش خوبه نسبت به حال قبلیش سرطان بدخیم هست دعا کنین خوب بشه

حسن کاردگر

3 سال و 0 ماه و 27 روز پیش

سلام سال نو همگی مبارک باشه. 39سالمه،4سال پیش با کمر درد شدید به دکترای زیادی مراجعه کردم. بعد 6ماه که با تشخیص یه دکتر میخواستم جراحی کنم یه روز تو خونه از هوش رفتم و فرداش تو بیمارستان با تزریق چند واحد خون به هوش اومدم ازمایشهاو نمونه برداریهای زیادی انجام دادم ویکسال بعد بیماری رو تشخیص دادن و با 4 جلسه شیمی درمانی و سه ماه مصرف قرص لیدوماید خوب شدم قبل از تشخیص بیماریم تو اون یکسال دکترای شهر خودمون جوابم کردن و با امبولانس با ناامیدی منو به تهران بیمارستان شریعتی منتقل کردن و بعد 18روز هوشیاری خودمو بدست اوردم ولی متاسفانه 40کیلو وزنم کم شد و 14سانتیمتر قدم کوتاهتر شد. چون تومور تو کمرم غضروفهایی که بین مهره های ستون فقراتم بود رو از بین بردش و همراه ادرار دفع شد و قسمتیش هم با خون حل شد. الانم بعد یکسال و نیم یه ماهه دوباره از ناحیه پشت گردن و کمی پایینتر حدودا 10سانت دوباره احساس درد میکنم. فکر میکنم دوباره بیماریم داره فعال میشه. برام دعا کنین. ممنون که وقت گذاشتین....

عرب خائسی

3 سال و 0 ماه و 16 روز پیش

سلام مامانم ۲سال پیش مبتلا به mmشدند وبا کمر درد شدید شروع شد بعداز چند ماه پیوند مغز استخوان اتولوگ شدن والان قرص لنوما۱۰میلی گرم مصرف میکنن که تیر ماه دوسالشون تموم میشه اما ازمایشات این ماهشون گلبولهای سفید خیلی کم شده لطفا اگه میشه راهنمایی کنین چه کاری باید انجام بدیم تا گلبولها بالا برن درضمن مادرم ۶۵ سالشونه ممنون میشم از راهنماییتون

حیدر علی رسولخانی

3 سال و 0 ماه و 6 روز پیش

بنده سال ۹۴برج ۵پیوند مغز استخوان انجام دادم آیا برگشت بیماری ممکن است

ساره

2 سال و 11 ماه و 28 روز پیش

بیماری مغز استخوان باعث کم خونی میشه بهترین علاج آن استفاده از مواد غذایی مناسب است سعی کنید بیشتر اشکنه گوشت گوسفند مصرف کنید به هیچ عنوان مرغ شهری مصرف نکنید از خشکیده میوه جات در آفتاب مصرف کنید مخصوصا خشکیده گوجه فرنگی در آفتاب رو مصرف کنید گوجه فرنگی های رو نصف کنید و جلوی آفتاب پهن کنید تا کاملا خشک شوند بعد در غذاهایتان یا به همان صورت مصرف کنید حتما قیص مصرف کنید حتما از مصرف روغن های مایع صنعتی خودداری کنید باقالای سیز با پلو مصرف کنید از میوه ها هندوانه بسیار موثر است خیلی مصرف کنید از مصرف مواد خام خوداری کنید گوشت باید خیلی بپزد استراحت کافی داشته باشید از فشارهای عصبی و حرص و جوش کلا خودداری کنید با حفظ روحیه این بیماری را در خود شکست دهید با تشکر

افسانه

2 سال و 11 ماه و 25 روز پیش

سلام دوستان مادر شوهرم نزدیک ۲ ماهه که سرطان خون گرفته بهترین مادر دنیاست من خودم بی مادری بزرگ شدم اما مادر شوهرم واقعا برام جا مادر مو پر کرده شما رو قسم میدم به آیه های قرآن براش دعا کنید خواهش میکنم براش دعا کنید خدا هیچ کسو بی مادر نکنه

فرجی

2 سال و 11 ماه و 8 روز پیش

سلام خوبین دکتر به بابای من الان دوسال داروی شیمی درمانی میده عید بود که رفتیم دکتر از دکترش سوال کردم پیوندش کی شروع میشه گفت بعداز عید از عید ما هی دارو گرفتیم واقعا اگه پیوند جواب میده عملش کنیم اگه میشه راهنمایی کنید کسی که مریضیش مغز استخوان mm باشه ازتون خواهش میکنم

محمدرضا

2 سال و 10 ماه و 24 روز پیش

اینجانب محمدرضا براز متولد 1364ساکن تهران در سال 1390 دچار بیماری سرطان خون از نوع لوسمی حاد دچا‌‌‌‌ر شدم ....بنده بعد از نزدیک به سه سال درمان با عنایت بخدا و در روحیه خوبی که خودم داشتم این دوره ها رو پشت سر گذاشتم و فقط به این فکر می کردم بااین بیماری بجنگم و یک لحظه کوتاه نیام .. دورهای شیمی درمانی هرچند سخت بود  ولی به فکر این بودم من خوب خواهم شد، و به خدای خودم ایمان داشتم ،اما بعضی وقت ها فکر های منو رااز این ذهنیت خوب کم رنگ نگه میداشت..تصوراتی که هروز به سراغ من میومد، این بود چرا کسانی که قبل از من بیمار شدند وجود ندارند..که همین تصور من باعث میشد که حتما مرگ پشت این بیماری هست ...هرچند اسم سرطان سخت هست اما من به اسم مرگ نگاه نمی کردم..دوست داشتم از بیماری کسانی قبل از من دچار این بیماری  شدند جویا بشم بدونم چه اتفاقی برایم قرار پیش بیاد...امامتاسفانه کسی پیدا نمی کردم ..از دور میشنیدم کسانی خوب شدند ولی چرا اعلام نمیکنند که ما بیماران سرطانی  بدانیم چی در انتظارما هست ... و همین باعث میشد که من خوب خواهم شد واین کار را برای دیگران خواهم کرد...اکنون بنده بعنوان مشاوره بیش از ۸۵۰ بیمار مبتلا به سرطان چه حضوری چه مجازی در سراسر کشور در کنارشون هستم ،و با بیماران از نظر تاثیرات درمان و دوره ها چه از نظر روحیه و عوارض داروها مشاوره میدم ..و میگم منم مثل شما هستم و شما هم مثل من و پس امید به خدا با این بیماری خواهیم جنگید..انگیزشون نسبت به درمان بالا خواهم برد تا در برابر این بیماری با روحیه بالا درمانشون پشت سر بگذرونند ،چون یک بیمار سرطانی بیش از هرکس حرف یک هم نوع خودش بیشتر براش تاثیرگذار هست..سوالی که برای تمام بیماران سرطانی پیش میاد در ابتدای بیماری آیا ما دوباره می توانیم کارهای روز مره خودمون انجام بدیم آیا ما محدود نمیشیم ...من برای اینکه همیشه بیماران به این سوال خاتمه بدهند.. اعلام می کنم ما بیماران سرطانی هیچ وقت محدود نمیشیم و مثل یک فرد سالم چه بسا بیشتر کارهای روزمره خودمونو انجام میدیم...برای اثبات این کار اینجانب تصمیم گرفتم با یک گروه کوهنوردی دست به صعود قله های سخت بزنم که از قبل هیچ زمینه ای از کوهنوردی نداشتم...چرا کوهنوردی را انتخاب کردم..چون این رشته فعالیت مستقیم با گردش خون داره یه بیمار سرطانی خون در هر شرایط میتونه کارهای بیش عهده خودش انجام بده ...و همین انگیزه باعث شد اینجانب در خرداد ماه1396 در کمتر از ده ماه ۳۸صعود به قله داشته باشم که بیشتر قله ها بیش از ۴۰۰۰ هزار بوده که قبلا هیچ زمینه قبلی از کوهنوردی نداشتم ..و امروز بیش از ۱۷۰ قله صعود داشتم هر چند دوستان بیمار سرطانی این عکس ها واین اقدام منو میبینند و در روحیشون تاثیر گذار هست ، و به خاطره همین با تمام توان این راه را ادامه خواهم داد . و از خدا بزرگ ممنونم چنین روحیه به من داد و امروز تلاشم میکنم این حرکت رسانه ای بشه تا اونای که فکر میکنند سرطان خط آخر هست بگوییم دراشتباه هستند.. خدا بخواهد سرطان که هیچ دماوند هم جلویت زانو میزند.. نکته های مهم بیماری هرچند اسم سرطان سخت هست...ولی خودم را آماده برای جنگیدن با این بیماری کردم.. خواستم هم خودش را و هم اسمش را شکست دهم ..که این امر نیاز به فرمولی برای این کار داشت... فرمولی را یافتم برای شکست این بیماری ... ایمان داشتن به کسی که من را به عنوان بنده خاص بودن انتخاب کرده... پس در من دیده که میتوانم از عهده شکست این بیماری برآیم... به هرحال انکار ناپذیراست که حتی نام این بیماری هم بسیاری را ناراحت میکند چه برسد به آن مبتلا شوی...نگاه مثبت به زندگی ..به این معنی نه که انسانی مثبت باشم و سعی کنم از اتفاقات و وقایع غیر قانونی را نادیده بگیرم..مثبت بودم چون فهمیدم افکار چنان قدرتی دارند که میتوانند سازنده یا ویانگر باشند....حالا به این باور رسیدم...باورش سخت هست که تا همین چند سال پیش محمدرضا براز یک جوان معمولی درگیر زندگی روزمره اش بود ولی حالا هم سرطان را شکست دادم و هم به بالاترین مقاطع تحصیلی رسیدم..و بلندترین قله های کشور را فتح کردم و امروز من سفیر امید خیلی ها هستم ...که خودم متعقد هستم سرطان نه تنها ضعیفم نکرد بلکه زندگی کردن را به من یاد داد و یه نقطه عطف بزرگ باعث شد اوج بگیرم..و الان به جای رسیدم که قهرمان خیلی هستم..و این هم چیزی نیست جز ایمان واراده قوی ونگاه مثبت به زندگی ما بیماران خاص.. بانوشتن نام محمدرضا براز در گوگل تمامی مستندات بنده اعم از روزنامه ها...مجلات.. برنامه پخش شده شبکه ها ....قابل رویت هست..پیج اینستا بنده rezabaraz33

مژگان

2 سال و 10 ماه و 15 روز پیش

سلام من ۲۹ساله هستم یکساله که پیوند مغز و استخوان اشدم آیا پیوند درمان قطعی سرطان هست یعنی دیگه عود نمیکنه

ملکی

2 سال و 10 ماه و 11 روز پیش

با سلام و خسته نباشيد خدمت شما دوستان عزیز پدر من هم به بیماری سرطان استخوان درگیر شده ما دو روز هست که دارو ساماریوم بهش تزریق کردیم دکترش گفته که دردش رو کاهش میده آیا واقعاً برای درمان ش جواب میده یا نه تا حالا که دردش کم نشده و بدتر شده دوستان عزیز واقعا دردش کم میکند یا نه کمکم کنید خواهش میکنم جواب درست رو بهم بدین

سعید رهبر

2 سال و 10 ماه و 7 روز پیش

سلام در بهمن ماه مادرم کمر درد شدید شد وبعد از ماه مشخص شد که به بیماری سرطان مغز استخوان گرفتار شده۰حالا دکتر گفته باید شیمی درمانی بشه موندم چه کنیم

زهره

2 سال و 9 ماه و 12 روز پیش

سلام مادرشوهر من ابان ٩٨ سرطان mm گرفت و دكتر به همسر من گفت مادر شما شش ماه بيشتر زنده نيست چون خيلي پيشرفت كرده بود اما نه تنها شش ماه بلكه الان كه تيرماه ١٤٠٠ با شيمي درماني و رژيم غذايي زنده هست بلكه با ازمايش خوني كه هر ماه ميده سرطان خونش متوقف شده مادر همسر من فوق العاده اميد داره الان داره وسايل خونشو عوض ميكنه و همش ميگه من خوب شدم به نظر من اطرافيانم تاثير دارن ما هيچ وقت به چشم نااميدي بهش نگاه نكرديم هميشه ميگفتيم خدا سلامتي بده بهت ايشالله خدا همه مريضارو شفا بده نااميد نشيد بترين چيزه ،،من مادر شوهرمو به چشم خودم ديدم با شيمي درماني ٣٠ كيلو وزن كم كرد و حال بدي داشت ولي روحيه داشت والان نتيجه داره ميگيره ازمايش خونش فقط كم خوني نشون ميده خدارو شكر ،،،نااميد نشيد اين يه امتحان الهيه فقط از خدا بخوايد

احسان خدامرادی

2 سال و 9 ماه و 0 روز پیش

خدا شاهدهشاهده سرطانهایی میبینم تو تبریز دکتر عدیلی درمان کردن و میکنن من سرطان رو عین سرماخوردگی میبینم.امروزه حدود شصت درصد سرطانها درمان قطعی میشوند.بابا علم پیشرفت کرده من متاسفانه برادر زادم سرطان نسج نرم استخوان لگن دارند باور کنین با آمبولانس اولا جابجا میکردیمش الان بعد شش جلسه شیمی درمانی خداییش راحت تو زندگی خودش هست.وزنش،همه چیزش مرتب، اما من به خیلی دکترا تو تهران سر زدم بعضی‌ها ها ارزش انسانی آدم رو رعایت نمیکنن حرف‌های ناامیدکننده دور از انسانیت میزنند،تو انتخاب پزشک دقت کنین

رجبی

1 سال و 11 ماه و 11 روز پیش

مادر من یکسال درگیر سرطان مغز استخوان بود هیچ دکتری متوجه نشد تا اینکه از عید همین امسال زمین گیر شد ...دو روز قبل فوتش سمت راست شکمش ورم کرد اندازه ی طالبی و بعد دوروز خون بالا آورد و تموم کرد

صبا

2 سال و 8 ماه و 20 روز پیش

سلام .بابای من ۵۳ساله ش العان حدود دوماه فهمیدیم سرطان مغزواستخوان داره حتی کلیه هاش رو ازکار انداخته وداره دیالز میشه تاحالا۴مرتبه هم شیمی درمانی کرده .کمردرد خیلی شدیدی داره .توخدا اگه کسی اطلاعی داره که خوب میشه یانه.

پروانه نژادی مقدم

2 سال و 8 ماه و 18 روز پیش

سلام هیچ موقع امید تونو از دست ندین انشاالله همه بیماران سرطانی سلامتیشونو ب دست مییارن ..و اینکه همه واسه امتحان الهی انتخاب نمیشن بدونیم هیچ‌ برگی بی حکمت از درختی نمی یوفته..التماس دعا

الناز

2 سال و 8 ماه و 4 روز پیش

علم پیشرفت کرده دوست من سال ۹۴ سرطان داشت الان کاملا خوبه و حتی یه دختر خوشگل هم به دنیا اورده، روحیه بالا و امید داشته باشین، ان مع العسر یسرا الان که ۶ سال گذشته، داروها و روشها به روزتر شدن و قطعا درمان هم بهتر انجام میشه، پس به خدا توکل کنین عزیزان اینم یه امتحانه

سید

2 سال و 7 ماه و 27 روز پیش

۹نشانه مغز استخوان زنم داره آیا سرطان داره

محمد

2 سال و 7 ماه و 17 روز پیش

۵ ماه پیش متوجه شدیم برادرم سرطان خون داره از نوع All پزشک معالج هم گفت امید بهبود این نوع بیماری بسیار کمه و کمتر از ۱۰ درصد . پس از سه دوره شیمی درمانی سنگین و بیش از ۴ ماه بستری بودن در بیمارستان قائم مشهد ، هفته قبل فوت کرد . هنوز برای این نوع سرطان دلیل درست و درمان قطعی وجود نداره .

فاطمه

2 سال و 7 ماه و 4 روز پیش

مادر من سال ۹۸ باشکستگی مهره t7فهمیدیم دچار سرطان mmشده آوردیمش تهران پیش دکتر رضوانی با چند دوره دارو خوب شد ودرحال مصرف قرص لنالیدوماید بود که بیماریش بعد از ۷ماه بهبود کامل برگشت ما منتظر بودیم نوبت پیوندش بشه که پیوند بشه وخوب بشه چون دکترقول بهبودی کامل بعدپیوند رو داد ولی از دی ماه سال قبل بیماریش یواش یواش عود کرد ودکتر داروهای مختلف تجویز کرد ولی اثری نداشتن و روزبه روز بیماری پیشرفت کرد حتی یک ماه هفته ای دوتا آمپول دارزالکس که دونه ای ۲۰میلیون بود رو براش زدیم ولی فایده ای نداشت و الان یک ماهه که ما روتنها گذاشت ۴۳سال بیشترهم نداشت وخخدا از دکترش نگذره اگه حواسشو جمع میکرد ودرست درمان میکرد شاید الان مامانم زنده بود من اینو نگفتم که بیماران بترسن من مطمعنم که این بیماری قابل درمانه اگه زیر نظر یه پزشک باخدا باشی که فقط به فکر پول نباشه چون الان دارم میخونم که بیمارانی که پیوند شدن خداروشکر خوب شدن کاش مامان منم پیومد میشد خدا از باعث وبانیاش نگذره

مهلا شجریان

2 سال و 7 ماه و 1 روز پیش

سلام.بنده همسرم مبتلا به این بیماری شده و سوال داشتم میخواستم بدونم میتونم باردار بشم یا خیر

میر محمد حسینی

2 سال و 6 ماه و 14 روز پیش

من خواهرم الان درست یک ساله سرطان خون گرفته داروی ایمانتینب برش دکترش تجویز کرده الان از لحاظ جسمی به کم ضعیف شده .فقط محتاج دعاهای خبر شماییم ۴۵ سال سن داره دوتا هم بچه یکی پسر یکی دختر .

سارا

2 سال و 6 ماه و 11 روز پیش

خیلی سخته خیلی.... خدا ب خانواده بیمار صبرزینبی بده

امید داشته باشید دوستم 15سال سرطان خون داره .خیلی حالش خوبه مثل یه انسان عادی داره زندگی میکنه .توکل به خدا داشته باشید

2 سال و 6 ماه و 4 روز پیش

خوبه

الهام

2 سال و 5 ماه و 23 روز پیش

پدر من دچار بیماری سرطان خون شد. اوایل خیلی می‌ترسیدیم اما بعد که درمانو شروع کردیم و روحیه ی خوبی که پدرم داشت باعث شد حالش خوب بشه. الان که تقریبا یکسال میگذره همه چی تا حدودی شکل عادی خودشو گرفته. هم خوده بیمار هم اطرافیان باید روحیه ی خودشونو حفظ کنن و از همه مهمتر توی انتخاب دکتر خیلی دقت کنن. هیچ چیز غیر ممکن نیست وقتی به پدرم نگاه میکنم ویادم میاد چه دوره ای رو پشت سر گذاشتیم و الان اوضاع روبه راهه خداروشکر میکنم

انصار

2 سال و 5 ماه و 19 روز پیش

مادرم سرطان خون ALL دارد آیا امکان جور شدنش است یا خیر

مهدیه همت ابادی

2 سال و 5 ماه و 19 روز پیش

من سال ۸۹ به این بیماری مبتلا شدن که دکتر خوبم علی نعمتی برام خیلی زحمت کشیدن ومن واقعا زندگیمو مدیون اایشون هستم تا الان خوب خوب هستم البته روحیه خودمم بالاست دوتا پسر داشتم وامسال هم صاحب یه دختر شدم وبه زندگیم مثل بقیه ادامه میدم

مهدیه همت ابادی

2 سال و 5 ماه و 19 روز پیش

من سال ۸۹ به این بیماری مبتلا شدن که دکتر خوبم علی نعمتی برام خیلی زحمت کشیدن ومن واقعا زندگیمو مدیون اایشون هستم تا الان خوب خوب هستم البته روحیه خودمم بالاست دوتا پسر داشتم وامسال هم صاحب یه دختر شدم وبه زندگیم مثل بقیه ادامه میدم

مریم شفیعی

2 سال و 5 ماه و 12 روز پیش

من ک اعتقادندارم کسی ک سرطان گرفت اصلأنبایدبره دکترهمین داروهای شیمیایی ادم وازپامیندازن برادرخودم۲۵سال داشت خوب نشدرفت والان ۲ساله ازنبودنش داریم میسوزیم

رحیمه

2 سال و 4 ماه و 10 روز پیش

سلام نمی‌دونم امید همه به خدا باش و برای جاریم دعا کنید دکترا گفتن تو سرطان داری الان حالش خوب نیست واقعا جاریم مثل یک خواهر برام خیلی خانم خدا شفا بده آمین و نظر شما چی جایم دکتر نمیره چند بار بردیم میگه اونا منو می‌کشن من می‌خوام خونم باشم نمی‌دونم

سمیه نیری

2 سال و 3 ماه و 19 روز پیش

پدری ۷۲ ساله دارم داری بیماری سرطانMDSحادیا همان لوسمی حاد نمی دونم چه غذای مناسب وچه غذای مضر روحیه خوبی نداره در روزبالا۱۵ بار ادرامی کنه نفس می گیره سرگیجه وخارش دست پا داره رنگ پوست زردبیحاله ۴مرحله خون زدیم یک مرحله شیمی درمانی کردیم ولی هیچ فرقی نکردتورو خدا کمک کنید راهنمایم کنید

مهران

2 سال و 2 ماه و 26 روز پیش

مادرم سه سال پیش دچار mmشد و دکترش گفت ۳ ماه زنده می مونه ولی با کمک برادر و خواهرم تونستیم تا ۳ سال بعدش نگهش داریم و تازه هفته گذشته فوت شد روح تمام مادران درگذشته قرین آمرزش و آرامش باشه انشالله

غلامرضا رفیعی

2 سال و 2 ماه و 24 روز پیش

بنده خودم‌بیمارم ولی تا میتونید روحیه داشته باشید مثبت فکر‌کنید تا خودتان نخاین کسی نمیتونه کمکتون بکنه روحیه مثبت داشته باشید اگه بیمار هستید اگه هم بیمار نیستید لطفا به دوستان آشنایان خود که دچار این بیماری هسن روحیه بدید خیلی تاثیر گزاره یاعلی مدد به امید شفای همه ی مرض هااااا

خادم حرم

2 سال و 1 ماه و 27 روز پیش

سلام وقت بخیر خاله من سرطان خون یا همان سرطان مغز استخوان داشت هر وروز از قم میرفت تهران بیمارستان شریعتی خرداد ۹۹ فهمید سرطان داره شیمی درمانی کرد دنبال پیوند مغز استخوان براش بودیم ولی آخرش از پسرش که ۵ سالش بود پیوند گرفتیم خیلی بنده خدا رفت و امد خیلی اذیت شد بعد این همه درمان آخرش ۲۲ بهمن 1400 فوت شد یعنی حدود ۲۰ ماه نکشید که از پیش ما رفت ۲ تا بچه زیر ۶ سال هم داشت خادم حرم بود خانوم مهندس بود نمیدونم چی شد یهو مبتلا این بیماری شد خیلی خرج کرد خیلی خیلی ولی در آخر رفت

خادم حرم

2 سال و 1 ماه و 27 روز پیش

سلام وقت بخیر خاله من سرطان خون یا همان سرطان مغز استخوان داشت هر وروز از قم میرفت تهران بیمارستان شریعتی خرداد ۹۹ فهمید سرطان داره شیمی درمانی کرد دنبال پیوند مغز استخوان براش بودیم ولی آخرش از پسرش که ۵ سالش بود پیوند گرفتیم خیلی بنده خدا رفت و امد خیلی اذیت شد بعد این همه درمان آخرش ۲۲ بهمن 1400 فوت شد یعنی حدود ۲۰ ماه نکشید که از پیش ما رفت ۲ تا بچه زیر ۶ سال هم داشت خادم حرم بود خانوم مهندس بود نمیدونم چی شد یهو مبتلا این بیماری شد خیلی خرج کرد خیلی خیلی ولی در آخر رفت

احمدی

2 سال و 1 ماه و 25 روز پیش

سلام دختر عمم مریض بود سردرد و استخوان درد شدیدداشت چندماهی علایمش مثل سرماخوردگی بود بعد که رفت یه دکتر خوب گفتن سرطان خون داره ازمایشا اومد گفتن نه ازمایش مغز استخوان داد گفتن نه نیست گلبول های سفیدش بالابود کم خونی شدید گرفته بود دوسه روز اخر تنگی نفس زیاد داشت سرفه میکرد گفتن نه سزطان نیست اصلا نفهمیدیم چی شد سه روز پیش فوت شد۳۴سالش بیشتر نبود

سارا

2 سال و 0 ماه و 16 روز پیش

سلام یه بچه ۶ساله سرطان مغز استخوان گرفته.نمیدونم از چه نوعی ولی ۷۰ درصد پیشرفت داشته. خوب میشه؟؟ چقدر امید به بهبود هست؟

سارا

2 سال و 0 ماه و 16 روز پیش

سلام یه بچه ۶ساله سرطان مغز استخوان گرفته.نمیدونم از چه نوعی ولی ۷۰ درصد پیشرفت داشته. خوب میشه؟؟ چقدر امید به بهبود هست؟

ناصر

1 سال و 11 ماه و 23 روز پیش

سلام من ۲۹ سالمه ۳سال سرطان لوسمی دارم۴۵بارشیمی درمانی شدم وبعداز۲سال پیوندمغزاستخوان درشریعتی تهران انجام دادم الان۱۵ماه میشه حالم خیلی خوب اس خداراشکر،

رضاکسکولی

1 سال و 11 ماه و 16 روز پیش

سلام تو این مملکت که قرص دنزا ۲۰۰ پیدا نمیشه الان یک هفته است که اصفهان و تهران دور میزنیم برا این قرص ما دنبال نخود سیاه میفرستن ومادر سن بالای من داره عذاب میکشه خواهشن هر کسی این مطلب میخونه و این قرص میتونه برا مادرم تهیه کند با ش ۰۹۱۹۵۵۲۵۳۴۵ رضا کشکولی تماس بگیرد ممنونم خدا خیر دهد ....

اسفندیار عزیزی

1 سال و 10 ماه و 9 روز پیش

من که کاملا واقف هستم به این مسئله که شما دروغ میگید امیدوارم که فقط خدا ما را از دست شما دروغگو ها نجات بده که فقط بلدی دروغ بگید بیمارستان علی اصغر بیمارستان مفید بیمارستان محک شب تا صبح �دم بشینید نگاه کنید ببینید چقدر کودک داره میمیره ببینی چقدر کودک سرطان در هر زمینه‌ای کودک داشته باشه فوت میکنه چرا اینقدر دروغ میگید چرا اینقدر دروغ میگی درمان سرطان این نیست که دارند در بیمارستانهای ما انجام میدهند درمان سرطان روشها و مدلهای مختلف در تمام دنیا وجود دارد برای نجات کودکان ولی شما چیکار کردید برای نجات بچه ها حتی گامانایف ندارید رادیوتراپی خوب ندارید تصویر برداری سه بعدی ندارید شیمی درمانی یکی از مزخرف ترین درمان ها در خصوص سرطان هستش سرطان مغز درمانش جراحی نیست بله در ایران عمر سرطان ۳ تا ۵ سال تا ۷ سال است �ست می‌فرمایید بله ولی شگفت و روش درمان در اروپا که ما تمام دنیای مجازی برای تحقیق در خصوص سرطان فیلتر هست فکر میکنیم که دکترای ایرانی کار درست را انجام می دهند یک دکتر فوق تخصص ما نداریم در زمینه سرطان

عباسی

1 سال و 9 ماه و 6 روز پیش

سلام منم مدتی هست که به بیماریmmدچارشدم حدوددوساله یک ساله پیوندشدم45سالمه ولی بدنم مثل روزای قبل بیماری نیست خستگی مفرط دارم بدنم خیلی خسته است زودخسته میشم زیرپاهام کف پام خیلی اذیت می کنه نمی توانم زیادراه برم یاسرپاوایسم کرنا گرفتم زوناگرفتم بدنم رود عفونت می کنه خلاصه خداکمک بکندبه همه بیماران

رضا حیدری

1 سال و 9 ماه و 3 روز پیش

سلام همگی امید داشته باشید به نظر من با طب سنتی درمان شوید خیلی بهتره عوارض شیمی درمانی خیلی سخته اکثریت به خاطر عوارض شیمی درمانی از بین میرن امیدتون به خدا باشه

رمضان

1 سال و 9 ماه و 3 روز پیش

سلام دوستان سه روزه متوجه شدیم خواهرزادم نیکا سه ساله درگیر سرطان مغزاستخوان هستش خدا براتون بد نخاد ک شب روزمون سیاه شده میگن بدخیمه امروزم شیمی درمانی شروع میکنه خواهشا درمورد چنین مواردی اطلاعی دارید یا حتی دکتری میشناسید اصلا یک درصد امید باشه بگید تمام داروندارم رو میدم فقط سلامتیش بدست بیاره

مهدی محمدی

1 سال و 7 ماه و 21 روز پیش

پدر من دو ساله درگیر سرطان مغز و استخوان هستش و ما پارسال بعد اینکه تومور نخاعی گزدن داشت متوجه این موضوع شدیم. خودش اصلا خبر نداره. و بعد شیمی درمانی حالش خوبه خوب شده. و تمام آزمایشاتش بهتر شده. ۷۴ سالشه. اما روحیه اش عالیه. و اینکه بهترین دکترها بردمش. کف پاهاش می سوزه یکی دو ماهه ولی کم خونیش و کم اشتهاییش کاملا درمان شدند. درد هم نداره. ولی بالاخره نگرانی هست. امیدوارم تمام بیماران سرطانی درمان بشن.

زارعی

1 سال و 5 ماه و 8 روز پیش

مندخترم از سال ۹۳ سرطان خون گرفت تا۹۷ درمان شد سه سال قطع درمان بود حتی یک قرص هم نمی خوردگیه بعد از سه سال عود کرد ۱۸ ماه درمان کردم همه کاراش انجام دادیم از پسرم پیوند بگیرد درازمایش مغز استخوان ۴پلاس آمده بود برای درمان نزد دکتر امدیم توازمایش معز استخوان ۸پلاس بود دکتر یه داروزد کل سیستمش به هم زد الان یک ماه من عزادار دخترم هستم خدا خیر دکتر نده

سپيده

1 سال و 5 ماه و 4 روز پیش

با سلام مادر من از سال ٩٤ با كيس mm و بیماری ckd تحت دمان هستن و تقریبا دو سال اول با داروهای ولکید -اردیا-اکس جوا و تالیدوماید تحت درمان بودن و بعد از آن فقط اکس جوا و تالیدوماید و دو دوره پرتو انجام دادن الان هم دو دوره هست داروی لنولیدوماید استفاده میکنن و خداروشکر درمان با مشکلاتی که داشت جواب داد و از همین جا از دکتر خانی تشکر میکنم بابت درمانهای دقیقش-

علی ش

1 سال و 1 ماه و 8 روز پیش

سلام پدرم نزدیک ۶۰سالشه و یک هفتس فهمیدیم سرطان خون داره ،کسی میدونه درمانش پیدا شده یانه؟کسی میدونه چندسال عمر میکنه؟دارم میمیرم از غم و غصه،توروخدا یکی کمکم کنه الانم بابام تو بیمارستان شریعتیه و مثله همه سالمه فقط تنگی نفس میگیره بهش پلاکت میزنن و زرده صورتش

حمیده شریفی

1 سال و 1 ماه و 1 روز پیش

سلام پدرم سرطان خون خوش خیم داره براش دعاکنید

مرادی

7 ماه و 3 روز پیش

دکترا الان خیلیاشون پولکی شدن خیر نبیننن پول جهنم ولی حداقل به موقع تشخیص بدن من بعد از سه سال سرطان مغز اسخوان مادرمو تشخیص دادن وبیست روز بعد فهمیدن وباچهر جلسه پرتو درمانی بدنش عفونت کرد وفوت شد فقط از خدا میخوام دکترهای که فکر منافع خودشون هستن به درد مریضای مابیفتن عزیزانشون مثل عزیزای ما بشن تا جیگر اوناهم بسوز تا بلکه درست وانسانی کار کنن

ثبت نظر

ارسال