Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 52 دقیقه

خیریه سرطانی

جوانان تحت حمایت موسسه خیریه|موسسه حمایت از جوانان مبتلا به سرطان|خیریه سرطانی|کمک به خیریه|خدمات سازمان های خیریه

خیریه | کمک به خیریه | موسسات خیریه سرطانی در راستای کمک به بیماران سرطانی فعالیت می کنند، این کمک ها شامل کمک های مالی و عاطفی برای افزایش روحیه بیماران می باشد. بخش اعظم هزینه های موسسات خیریه از طریق کمک های مردمی به خیریه سرطانی فراهم می شود. این موسسات تاثیر بسزایی در بهبود بیماران سرطانی دارند.

دوشنبه 27 بهمن 1399 ساعت 22:38

مؤسسات خیریه در سراسر جهان قسمت اعظم فعالیت های خود را به حمایت از بیماران سرطانی، خصوصا کودکانی که به این بیماری دچار می شوند، اختصاص می دهند. این سازمان ها ممکن است تحت پوشش دولت بوده یا بصورت غیر دولتی و بر پایه کمک های مردمی که از جانب خیرین و نیکوکاران به این موسسات اهدا می شود، فعالیت کنند. چنین مراکزی با هدف تحت پوشش قرار دادن مبتلایان در تمام جنبه ها –مالی، عاطفی، روحی روانی، درمانی، دارویی، خانوادگی- خدمات گسترده ای در این زمینه ها ارائه می کنند که می توانند اثرات مثبتی در روند درمان و بهبود این بیماران بر جای بگذارند.

 


منشا و سرچشمه درونی شکل گیری تمامی این فعالیت ها، حس نوع دوستی و گرفتن دست هم نوعان و نیازمندان در محنت ها و شرایط رنج بار زندگی است تا بتوان همه انسان ها را، فارغ از رنگ و نژاد و جنسیت و قومیت، از تجربه یک زندگی آسوده و بی دغدغه، خصوصا در شرایط بیماری بهره مند ساخت.

 

این مؤسسات با بهره گیری از تلاش و پشتکار مسئولان با سابقه و مدیر به همراه کمک های داوطلبانه مردم  به هر شکل و مقداری که باشد،  بستری را فراهم کرده اند تا علاوه بر تلاش در زمینه حفظ و بهبود سلامت جسمی و روانی بیماران، به تحقیقات متعددی در این زمینه پرداخته شود تا بتوانند راه های جدیدی جهت بازیابی سلامت و درمان این گونه بیماران بیابند که خوشبختانه موفقیت آمیز بوده و با حمایت ها و پشتیبانی روز افزون مردم و نهادها، این پیشرفت ها روز به روز فراگیرتر و هدفمندانه تر از قبل مورد استفاده قرار می گیرند تا جایی که این مؤسسات بعضا به مراکز درمان و مراقبت خاص این بیماران بدل می شوند که ممکن است به مقام های بین المللی در این زمینه نیز نائل شوند.

 


بر اساس بررسی هایی که بر روی افراد مبتلا به سرطان در طول دوره درمان آن ها انجام گرفته، مشاهده شده است افرادی که در این بازه زمانی از حمایت هر چه بیشتر و صمیمانه تر خانواده، دوستان و آشنایان بهره برده اند، این مسیر پر پیچ و خم را با سهولت بیشتری پشت سر گذاشته و به عوارض کمتری  چه جسمی چه روانی  در طول فرایندهای درمانی خود دچار شده اند. این حمایت ها نه تنها از جانب اطرافیان بیمار، بلکه باید از طرف سایر مردم اجتماع و سیستم های درمانی نیز اعمال شود تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد. 


گروه های حمایتی


انجمن های خیریه بهترین مکان برای یافتن و پیوستن به گروه های حمایتی بیماران مبتلا به سرطان می باشد. بیماران در این کمپین ها، افرادی را خواهند یافت که پیش از این با این بیماری درگیر بوده و هم اکنون با موفقیت مسیر درمانی را طی کرده و سالم از آن خارج شده اند. همچنین اشخاص مبتلایی که اکنون گرفتار بیماری بوده و در حال گذراندن دوره های درمانی خود هستند نیز در این گروه ها حضور داشته تا بتوانند از توصیه ها و تجارت سایرین در این زمینه استفاده کنند.

 

این افراد می توانند چالش های پیش رو و مشکلات احتمالی خود را نیز مطرح کنند تا با در میان گذاشتن مسائل گوناگون با جمع، به راه حل جامع و مطمئنی برای رفع مشکل موجود دست یابند. در واقع با شرکت در این جلسات و مشورت با افرادی که تجربه ای مشابه شما دارند قادر خواهید بود تا با چالش ها و تغییرات احتمالی در هر مرحله از درمان آشنا شده، با آگاهی کامل و آمادگی قبلی وارد آن شوید و با نگرانی کمتری آن را پشت سر بگذارید. این گونه هم سطح اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و هم اضطراب و دلهره شما در دوره های مختلف بیماری کاسته خواهد شد.


با توجه به گسترش شیوع بیماری سرطان در دنیا و علی الخصوص کشور ما، لازم است تمامی افراد به روش های تعامل صحیح با بیماران سرطانی و حمایت از آن ها آگاهی داشته و این دانسته ها را به شیوه ای صحیح و عملی به کار گیرند. هر چه دانش و اطلاعات افراد در این زمینه گسترش یابد، بهتر خواهند توانست به حمایت این قشر از جامعه پرداخته و به آن ها در بهبود هر چه بهتر و رهایی سریع تر از دامان بیماری یاری کنند.

 

گروه های حمایتی


خدمات سازمان های خیریه


داوطلبانی که در مؤسسات و سازمان های خیریه به فعالیت مشغول اند، وظایف متعددی را به عنوان مددکاران اجتماعی بر عهده دارند. این افراد با توجه به اطلاعات و شناخت خود، اقدام به شناسایی و یافتن بیماران تحت درمان که در بحران مالی قرار داشته و توان بر دوش کشیدن هزینه های سنگین و طاقت فرسای داروها و فرایند های درمانی در کنار مخارج روزمره زندگی خود را ندارند کرده و با تحت پوشش قرار دادن آنها، کمک هزینه ای مشخص جهت کاهش بار مالی و روانی خانواده به آن ها اختصاص می دهند تا توانسته باشند اندکی از تجارب تلخ و نا امید کننده درگیری با این بیماری کاسته باشند.

 

علاوه بر این، ممکن است با توجه به شرایط و نیازهای زندگی در این خانواده، اقدام به تهیه کالاهای مورد نیاز و تامین احتیاجات معیشتی آن ها در صورت لزوم بکنند. خانوارهایی که پیش از چنین حادثه ای نیز با مسائل و مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کرده و گاها در تهیه ملزومات زندگی نیز به بن بست می رسیدند، بیشتر نیازمند این قبیل کمک ها هستند.این بیماری گاه کودکان را به عنوان قربانیان خود بر می گزیند.

 

کودکانی که در آستانه ورود به مدرسه و قدم نهادن در مسیری بدیع در زندگی خود هستند که تجربه این مرحله زندگی از حقوق مسلم کودکان و لازمه رشد و شکوفایی توانایی های آن هاست.

 

سازمان های خیریه با تهیه کیف، کتاب، دفتر و لوازم التحریر مورد نیاز، آن ها را در اختیار این کودکان قرار می دهند تا با تقویت روحیه یادگیری و آموختن در آن ها و ایجاد شور و شوق حاصل از پا گذاشتن به این دنیای بی بدیل کودکی، اجازه ندهند بیماری قادر به ربودن این فرصت ارزشمند از زندگی آن ها باشد و بتوانند با علاقه و انگیزه هر چه بیشتر، مانند سایر کودکان خود را در بهره مندی از این موقعیت سهیم بدانند.

گسترش مراکز تحقیقی و درمانی


تعدادی از مؤسسه های بزرگ که همواره تحت حمایت و کمک های گسترده و پر مهر مردمی و نهادهای گوناگون قرار دارند، گاهی اقدام به تأسیس مراکز تحقیقاتی و درمانی اختصاص یافته به این افراد می کنند تا لزوم توجه و مراقبت حرفه ای از این دسته بیماران را مشخص و برجسته سازند.

 

مبتلایانی که در این مراکز تحت درمان قرار می گیرند، تحت پوشش این سازمان ها بوده و به علاوه می توانند از امکانات و خدمات ارائه شده در آن مراکز نیز به طور کامل بهره مند شوند. مؤسسات کوچک تر که سهم کمتری از این حمایت ها را دریافت می کنند، از آن ها در جهت تجهیز بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی استفاده کرده و از این طریق به پیشبرد اهداف تشخیصی و درمانی این بیماری کمک شایانی می کنند.


آموزش همگانی


"پیشگیری بهترین راه درمان است" مطمئنا این جمله معروف بارها به گوش همگی شما خورده است و به کرات آن را از رسانه ها و افراد مختلف شنیده اید. اگر اندکی در این جمله تأمل کنید و از زوایا و دیدگاه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید خواهید دید که چیزی جز حقیقت آشکار را بیان نمی کند. این حقیقت در مورد بیماری سرطان نیز صدق می کند.

 

یکی از مهم ترین وظایف سازمان های خیریه این است: آموزش عمومی و دادن آگاهی به مردم نسبت به روش های جلوگیری از بروز سرطان و در پیش گرفتن عادات سالم به همراه اصلاح سبک زندگی و عمل کردن به توصیه های علمی و کاربردی دراین زمینه می باشد. ارائه آموزش های همگانی در اماکن مختلف و تجمعات گوناگون و تلاش هر چه بیشتر جهت رساندن این اطلاعات به دست افراد گروه هدف، از جمله مقاصد اصلی و اساسی خیریه ها می باشد تا بتوانند هر چه بیشتر سلامتی، تندرستی و زندگی سالم و رفتارهای صحیح را در میان جمع کثیری از مردم رواج دهند.

تقویت امید و اراده


تقویت امید و اراده


از آنجایی که واژه سرطان نام چندان دل آسا و خوشایندی در انظار عموم نیست، بیشتر افرادی که به آن مبتلا می شوند، این بیماری را پایان زندگی و خداحافظی از آن می پندارند، در حالی که نمی دانند چه بسا افرادی وجود دارند که تنها با قوی نگه داشتن روحیه و احساس امید در خودشان توانسته اند این غول عظیم شکست ناپذیر را زیر پا نهاده و با گذر از این مرحله، به زندگی عادی و سابق خود بازگردند.

 

سازمان های حمایت کننده از بیماران سرطانی با دادن مشاوره و آگاهی به این دسته از بیماران و بازگو کردن حقایق زندگی افرادی که این بیماری را با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشته اند، آن ها را به زندگی امیدوار نگاه داشته و ترس و دلهره را از وجودشان می زدایند.


با گسترش همه روزه ابتلا به انواع سرطان در سراسر کشورهای دنیا و درگیری میلیون ها انسان در سنین مختلف با این بیماری، تحقیقات فراوانی در زمینه عملکرد و راهکارهای درمان این بیماری در حال انجام است که روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود.

 

از سایر فعالیت های مؤسسات خیریه، اختصاص دادن بودجه ای از کمک ها به این پژوهش ها می باشد تا بتوانند در صورت تأیید، تکمیل و آزمودن کارایی آن ها، پروژه هایی را که می توانند مفید واقع شوند در مراکز درمانی و مراقبتی به اجرا در آورده و با به کار گیری آن ها، بیماران مبتلا به سرطان را هر چه زودتر به آغوش سلامتی بازگردانند.

تعداد بازدید : 3085

ثبت نظر

ارسال