Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 21 و 8 دقیقه

خبر ابتلا به سرطان وظیفه کیست؟

خبر ابتلا به سرطان وظیفه کیست

متأسفانه این روزها ابتلا به سرطان در میان اقشار گوناگون جامعه و در سنین مختلف بسیار شایع شده است. به دلیل شنیدن اتفاقات ناگواری که گاهی برای افراد مبتلا به این بیماری می افتد و پیش زمینه ذهنی که افراد و جامعه نسبت به آن دارند، ترس خاصی نسبت به آن وجود دارد که درباره بیماری های دیگر کمتر دیده می شود. در هر صورت، نباید انتظار داشت بیمار این خبر را به سادگی هضم و قبول کند. به همین دلیل، گفتن سرطان به بیمار در بسیاری از موارد کار را برای پزشک معالج و در مواردی برای اطرافیان خیلی سخت می کند.

چهارشنبه 2 مرداد 1398 ساعت 9:33

خبر ابتلا به سرطان وظیفه کیست؟ پزشک باید بداند که ممکن است با اضطراب، سردرگمی، ترس و درماندگی زیاد بیمار مواجه شود. پزشک با مهارت هایی که دارد باید بتواند خبر ابتلا به بیماری را به فرد مورد معالجه بگوید.

اما این که چگونه پزشک ها می توانند خود را برای دادن این خبر بد آماده کنند نیز مهم است. در زمان خبر دادن به بیمار حضور یکی از اعضای خانواده در کنار او اهمیت دارد. پزشک باید منتظر هر نوع عکس العملی از طرف بیمار خود باشد. حتی در مواردی ممکن است فرد بیمار کنترل خود را از دست بدهد و به او پرخاشگری بکند. همچنین، دادن اطلاعات غیر منتظره موجب بالا رفتن فشارهای روانی بیمار و بروز واکنش های عاطفی خواهد شد. بروز غم و ناراحتی و گریه کردن نیز عکس العمل های طبیعی بیمار نسبت به شنیدن این خبر است.

 

خبر ابتلا به سرطان وظیفه کیست؟

 

پزشکان از این مسئله آگاه هستند که اطلاعات بیماران درباره بیماریشان ناکافی است و برای این که بیمار اطلاعات درست و تحریف نشده را به بیمار بدهد، به زمان نیاز است.

پزشک باید متوجه شود بیمار درباره بیماریش چقدر اطلاعات دارد و همچنین از پزشک معالجش انتظار دارد چه کاری برای او انجام دهد. داشتن برخورد واقع بینانه راجع به دوره درمان و ندادن امیدهای واهی به بیمار به او کمک می کند درک صحیحی از بیماری خود کسب کند.

گفتن سرطان به بیمار به طور ناصحیح ممکن است موجب شوک و آزار بیمار شود. در مواردی حتی شاید بیمار پیام رسان را مسئول خبر بد بیماری فرض کند. پزشک باید تمام تلاش خود را بکند تا احساس ناامیدی در بیمار ایجاد نشود. از حمایت های خوبی که پزشک می تواند از بیمار بکند تا اضطراب او کاهش پیدا کند، پیشنهاد درمان مناسب و واقعی است که برای بیمار قابل پیگیری باشد. همچنین، درباره پیشرفت های علم پزشکی و بیمارانی که درمان شده اند و به زندگی خود باز گشته اند برای آنها بگوید.

 

گفتن سرطان به بیمار و وظیفه اطرافیان او

 

وقتی یک فرد به بیماری مانند سرطان مبتلا می شود، اطرافیان او نقش مهمی در تسکین او و چگونگی طی کردن روند درمان دارند. این بیماری تمام افراد را که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با آن در ارتباط هستند تحت تأثیر قرار می دهد و در مواقعی شعاع بزرگی از خانواده را در سیطره خود می گیرد.

یکی از مسائل مهم گفتن سرطان به بیمار و نحوه اطلاع دادن درباره بیماری به او است. در مواردی که پزشک خبر ابتلا به سرطان را به اطرافیان بیمار اعلام می کند و این وظیفه آنها است که آن را به بیمار انتقال دهند، آنها باید بتوانند در ابتدا خودشان این خبر را هضم کنند تا بتوانند با آمادگی کامل و آگاهی آن را به بیمار بگویند. در وهله اول باید بتواند توان خود را جمع کند و بر استرس ابتدایی ناشی از شنیدن این خبر غلبه کند. به کلماتی که قرار است برای دادن این خبر استفاده کند بیاندیشد و آنها را با احتیاط بیشتری انتخاب کند.

هرچند شنیدن نام این بیماری بسیار دشوار و ثقیل است، اما در هر صورت بیمار باید از بیماری خود اطلاع پیدا کند و بداند که قرار است چه دوره ای را در روزهای آینده پیش رو داشته باشد و با چه سختی ها و عوارضی دسته و پنجه نرم خواهد کرد.

 

 

 

همدردی با بیماران سرطانی

 

به علت این که بیماران سرطانی فراز و نشیب زیادی را در دوره درمان خود طی می کنند و در موارد بسیاری در جنگ و مقابله با مرگ هستند، همدردی کردن با آنها ممکن است کار ساده ای نباشد.

 

اما باید بدانید که در مواردی همدردی با بیماران سرطانی موجب می شود که طی کردن مسیر درمان برای آنها حتی شده کمی آسان تر شود.

 

  • صحبت های ناخوشانید می تواند تأثیر بسیار زیادی بر روحیه بیمار داشته باشد. وقتی بیمار تحت شیمی درمانی است، از او درباره حس و حالش و بهبودیش سؤالی نکنید. زیرا ممکن است با تمام شدن دوره شیمی درمانی هم باز به دلیل ضعف ها و مشکلاتی که برایش پیش می آید، همچنان حس بهبودی و سلامت نداشته باشد و پرسیدن این سؤال برای او بی معنا خواهد بود.
  • هرگز درباره افرادی که به این بیماری مبتلا بوده و نتوانسته اند با آن مقابله کرده و در نهایت خود را باخته و جانشان را به آن تسلیم کرده اند، در نزد بیماران سرطانی صحبت نکنید.
  • همدردی با بیماران سرطانی یعنی کمک کردن به او برای کمی آسان تر طی کردن مسیر درمان. یعنی اگر می توانید در انجام کارهایش به او یاری دهید. برای این که خودش توان بردن بچه هایش به پارک، استخر یا سینما را ندارد، این کار را برایش انجام دهید.
  • درباره درمان او کمتر کنجکاوی کنید و نخواهید جزئیات را برایتان توضیح دهد. پرسیدن درباره روند درمان نه تنها به بیماری کمکی نمی کند، بلکه استرس های او را افزایش می دهد. زیرا ممکن است بیمار پاسخی برای سؤالاتتان نداشته باشد.
  • سعی کنید درباره بیماری به او اطلاعات ندهید. تنها وقتی این کار را بکنید که بیمار از شما سؤالی کرد. پس اطلاعات غیر کارشناسانه و ناکافی شما دردی از او درمان نخواهد کرد.  
  • توصیف سختی هایی که این بیماران متحمل می شوند بسیار مشکل است و صحبت کردن درباره آنها دلچسب نیست. شاید به همین خاطر هم هست که بهترین همدردی با بیماران سرطانی را کسانی می توانند بکنند که خود به این بیماری مبتلا شده باشند.

 

با اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه آغازگر حلقه مهربانی باشید

 

اگر می‌خواهید در اندک زمان ممکن و با کمترین قیمت یک تاج گل یا استند تسلیت مناسب و باکیفیت برای نهایت احترام و عرض تسلیت خود تقدیم بازماندگان کنید تا در آن شرایط سخت تسلی‌بخش آن‌ها باشید، ما به شما موسسه خیریه را پیشنهاد می‌کنیم که با چند سال حضور پررنگ خود در کنار بیماران مبتلا به سرطان برای نجات جان آن‌ها از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنند. موسسه خیریه محمدحسین رضوی تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه را به‌دلخواه شما تحویلتان می‌دهد و حتی آن‌ها را کاملاً رایگان به دست شما می‌رساند.

بیایید با سفارش آنلاین از موسسه خیریه محمدحسین رضوی همچنین کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی)  برای اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه ، این حلقه مهربانی را بزرگ‌تر کنیم و به دیگران نیز بیاموزیم تا به‌ جای استفاده از گل‌های طبیعی در تاج گل که فقط برای چند ساعت برجسته و زیبا می‌ماند، به‌ جای آن از تاج گل مصنوعی اجاره‌ای با نهایت احترام به بازماندگان استفاده کنید.

در هر ساعتی که بخواهید تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه را تقدیم حضورتان می‌کنیم. بیایید شما شروع‌ کننده این کار زیبا در میان اقوام باشید.

 

 

تعداد بازدید : 3550

ثبت نظر

ارسال