Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 23 و 43 دقیقه

نحوه برخورد با بیماران شیمی درمانی

نحوه برخورد با بیماران شیمی درمانی

نحوه برخورد با بیماران شیمی درمانی به دلیل ضعف و آسیب پذیری این بیماران دارای اهمیت است. محبت از سر ترحم برای این بیماران خوشایند نیست و ممکن است حال آنها را بدتر بکند. بد رفتاری با این بیماران نیز اصلاً جایز نیست و تا آنجا که می توانید باید آنها و موقعیتی که در آن قرار دارند را درک کنید و همه تلاشتان را برای آرام کردن، شادی بخشیدن و امیدواری بیمار انجام دهید.

شنبه 29 تیر 1398 ساعت 18:27

نحوه برخورد با بیماران شیمی درمانی تأثیر بسزایی در کمک به بیماران سرطانی می کند. 

  • یکی از مهم ترین وظایف اطرافیان بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند این است که هرگز آنها را تحت فشار قرار دهند. نباید از بیمارانی که تحت تأثیر ترس، احساسات ناخوشایند، یائسگی زودهنگام خیلی چیزهای دیگر هستند، انتظار داشت که مانند یک آدم عادی رفتار کند و جواب تمام سؤال های شما را بدهد.
  • برای بالا بردن سطح آگاهی بیماران سرطانی و همچنین استفاده از فرصت هایی که در حال شیمی درمانی است به او کتاب هدیه بدهید. مطمئن باشید از این هدیه ارزشمند بسیار خوشحال خواهد شد. پیدا کردن کتاب هایی که نوشته افراد بهبود یافته از بیماری سرطان است کار سختی نیست.
  • در نحوه برخورد با بیماران شیمی درمانی طوری وانمود نکنید که همه چیز آنها مثل قبل است. سعی کنید حضور شما در کنار بیمار برای او آرامش بخش باشد.
  • گفتن «تو خوب می شوی»، «تو قوی هستی و می دانم که بیماری را شکست می دهی»، «مثبت باش» و جملاتی از این دست کمکی به بیمار نمی کند. بیمار فقط دوست دارد کسی کنارش باشد، احساساتش را درک کند و با او همدردی بکند.
  • با بیمار سرطانی مثل آدم های عادی برخورد کنید و اگر مثلاً ماهی یک بار دورهمی داشتید، حتماً این ماه هم او را دعوت کنید. با این کار بیمار متوجه شود رفتار شما با او تغییر نکرده است و موجب خوشحالی او خواهد شد.
  • نحوه برخورد با بیماران شیمی درمانی آموزش می دهد که به بیماران سرطانی احساس مهم بودن بدهید.
  • علاقه شخصی خود را به بیماران سرطانی واضح ابراز کنید. مطمئن باشید که او دوست دارد از زبان شما بشنود که چقدر دوستش دارید. برایش هدیه بخرید و علاقه تان را به او یادآوری کنید.
  • توجهتان را از بیمار سرطانی دریغ نکنید، او بیش از گذشته به آن احتیاج دارد. وقتی بیمار شیمی درمانی می شود، به شدت تحت تأثیر عوارض داروها قرار دارد. با آگاهی از این مسئله برای کمک به او بشتابید.

 

نحوه برخورد با بیماران شیمی درمانی

 

شیمی درمانی و لزوم انجام آن

 

شیمی درمانی نوعی درمان برای بیماران مبتلا به سرطان است که به این روش داروها و مواد شیمیایی وارد بدن بیمار می شود و سلول های سرطانی را از بین می برد. این داروها به طور معمول به شکل سرم در مراکز درمانی به بیمار تزریق می شوند.

وظیفه اطرافیان بیمار در زمانی که پزشک برای بیمار انجام شیمی درمانی را تجویز می کند این است که او را تشویق به انجام درمان کنند. شیمی درمانی به اندازه اسمش ترسناک نیست. ممکن است در جلسات اولیه بیمار به دلیل نداشتن تجربه از انجام آن واهمه بسیاری داشته باشد، اما ترسش کمتر خواهد شد. آنها در اثر عوارض داروها اشتهایی برای غذا خوردن ندارند، اما شما باید بتوانید در خوردن غذا به او کمک کنید.

برخی از بیماران ممکن است با دیدن سختی های روش شیمی درمانی از انجام آن منصرف شوند. اما شما باید او را ترغیب کنید که برای درمانش اقدام کند.

به دلیل کاهش سیستم ایمنی بدن با انجام شیمی درمانی بیمار باید بهداشت شخصی را بیشتر رعایت کند تا از عفونت ها و بیماری های مسری در امان بماند. شیمی درمان انرژی زیادی از فرد می گیرد و او را خسته می کند، می توانید در انجام کارها به او کمک کنید تا وقت استراحت بیشتری داشته باشد.

در فصل سرما که بیماری مانند سرماخوردگی شایع می شود، باید مراقب باشید که افراد مبتلا به سرماخوردگی به بیمار مبتلا به سرطان نزدیک نشوند و تا حد امکان از او دور بمانند. البته در مواردی که فرد سرماخورده فرزند بیمار باشد ممکن است دور کردن او از مادر بیمارش کمی سخت باشد.

نحوه برخورد با بیماران شیمی درمانی را بیاموزید تا معاشرت شما بیشترین سود را برای آنها به همراه داشته باشد.

 

عیادت بیمار شیمی درمانی

 

عیادت از بیماران سنت پسندیده ای است که در بسیاری مواقع موجب شادی و دادن روحیه به بیمار می شود، اما درباره عیادت بیمار شیمی درمانی که شرایط خاصی دارد این مسئله کمی متفاوت می شود. بهتر است در زمان عیادت از آنها اصول زیر را رعایت کنید:

 

  • در اولین قدم لازم است برای عیادت از بیمار اجازه گرفته شود.
  • بیماری شیمی درمان به طور حتم ضرری متوجه اطرافیان بیمار نمی کند. اما اگر عیادت کنندگان به عفونت یا بیماری مسری مبتلا باشند، عیادت بیمار شیمی درمانی را باید به بعد موکول کنند.
  • از پرسیدن سؤال های بی مورد مانند این که «چرا به این بیماری مبتلا شدی؟» پرهیز کنید.
  • درباره جزئیات بیماری و نظر پزشکان و روند درمان از بیمار سؤالی نپرسید.
  • بیمار شیمی درمانی همه تلاش خود را می کند که به شما بفهماند حالش بد نیست و ممکن است انرژی بیشتر از توانش را صرف این کار بکند، به همین دلیل عیادت از این بیماران را زمانی انجام دهید که در وضعیت بهتری هستند.
  • در عیادت بیمار شیمی درمانی برای او گل نبرید. به دلیل انتقال آلودگی و ایجاد حساسیت ورود گل به این بخش ها در مراکز درمانی ممنوع است.
  • برای بیمار شیمی درمانی کمپوت نبرید. زیرا این بیماران نباید کمپوت بخورند. اگر می توانید از همراه بیمار سؤال کنید که بیمار به چه نیاز دارد و همان را تهیه کنید. می توانید در خانه آب میوه طبیعی بگیرید و یا یک سوپ مقوی درست کنید و برای بیمار ببرید.
  • زمان عیادت بیمار شیمی درمانی باید خیلی کوتاه باشد. او باید بتواند توان خود را برای ادامه درمان حفظ کند.
  • از روبوسی کردن و دست دادن با بیمار شیمی درمانی خودداری کنید.
  • اطراف بیمار را زیاد شلوغ نکنید.
  • اگر همراه بیمار برای صحبت کردن با بیمار شیمی درمانی به شما ماسک داد، حتماً آن را بزنید تا از انتقال کوچک ترین عفونت ها پیشگیری شود.

 

سفارش آنلاین استند تسلیت خیریه و تاج گل تسلیت خیریه

 

هزینه سنگین بیماران سرطانی باعث شده تا مؤسسه خیریه محمدحسین رضوی موجباتی را فراهم کند تا از این طریق بتواند قسمت ناچیزی از این هزینه‌های گزاف را برای درمان بیماران به دست آورد.

 در مجالس عزاداری و ختم خرید یک استند تسلیت و یا تاج گل شکل رسمی‌تری دارد احساس مهم بودن عزیزانتان را نمایان می‌کند.

هزینه بالا تاج گل، پژمردگی زود هنگام گل‌ها و صرف وقت بسیار برای خرید یک استند تسلیت تقریباً چند ساعتی از وقت شما را از آن خود می‌کند. موسسه خیریه محمدحسین رضوی با راه‌حلی آسان، یک تاج گل و یا استند تسلیت برای درخواست‌کنندگان می‌فرستد.

کیفیت تاج گل و بنر برای متقاضی تضمین‌شده است. با سفارش اینترنتی و ثبت مقصد خود، کارکنان موسسه بنا به درخواست شما استند تسلیت خیریه و یا تاج گل مصنوعی خیریه به مکان مورد نظرتان، نیم ساعت قبل از شروع مراسم فرستاده و تحویل شما می‌دهند. حمل‌ونقل رایگان و اجاره گل و استندها برای درمان بیماران لحاظ می‌شود. با کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) به دیگران نشان می‌دهید که به ‌دور از هر تجمل‌گرایی و اسرافی می‌توان احساس همدردی را شامل حال خانواده عزادار کرد.

 

تعداد بازدید : 15513

نظرات

Mobi

1 سال و 11 ماه و 23 روز پیش

ممنون من سرطان دارم کاملا همه چیزها درست و دقیق بود

ثبت نظر

ارسال