Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 21 و 22 دقیقه

سرطان غدد لنفاوی زیربغل و علائم آن

 سرطان غدد لنفاوی زیربغل و علائم آن|سرطان غدد لنفاوی | علائم سرطان غدد لنفاوی|

سرطان غدد لنفاوی زیر بغل را می توان یکی از سرطان های شایع در نظر گرفت که با علائمی مشخصی از جمله تورم غدد لنفاوی زیر بغل همراه است. این سرطان در صورت تشخیص به موقع قابل درمان است و برای درمان از روش های متعددی از جمله پرتو درمانی با توجه به تشخیص پزشک استفاده می شود.

یکشنبه 30 آبان 1400 ساعت 8:44

سرطان از جمله بیماری های خطرناک به شمار می رود که در طی چند سال اخیر سرعت رشد و پیشرفت آن، به خصوص در جوامع پیشرفته افزایش چشمگیری داشته است. سرطان لنفوم یا به عبارتی سرطان غدد لنفاوی زیر بغل نیز از دسته بیماری های بسیار رایج می باشد که این نوع سرطان اگر به موقع تشخیص داده شود، تا حدود زیادی قابل درمان است. در واقع برخی از اعضای داخلی بدن همچون غدد،  عروق و همچنین گره های لنفاوی جزو سیستم لنفاوی می باشند و سیستم لنفاوی نیز قسمتی از سیستم ایمنی بدن به شمار می رود. با خیریه رضوی همراه باشید و به کمک خیریه ها بشتابید و می توانید استند تسلیت خود را سفارش دهید.

 

همچنین از وظایف مهم سیستم لنفاوی زیر بغل می توان انتقال مایعی شفاف به نام لنف از مسیری یک طرفه و هدایت آن به سوی قلب را نام برد که سلول های سفید خون به نام لنفوسیت، چربی و پروتئین جزو بخشی از این ماده شفاف می باشند. وجود این سیستم در بدن و کارکرد صحیح آن، برای سم زدایی و مبارزه با انواع بیماری ها و میکروب ها در بدن بسیار مهم و حیاتی می باشد. سرطان غدد لنفاوی در ابتدای پیدایش علائمی همچون نشانه های سرماخوردگی و آنفولانزا را از خود بروز می دهد.

 

به همین دلیل اغلب، مورد بی توجهی قرار گرفته و بسیاری از افراد آن را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند، اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و با تشدید علائم، فرد برای درمان آن اقدام می کند. اگر این بیماری زود تشخیص داده شود، در کوتاه تر شدن روند درمان و همچنین کاهش هزینه های درمان تاثیر بسزایی دارد. در ادامه می خواهیم سرطان غدد لنفاوی و علائم آن را به طور کامل برای شما شرح دهیم. 

سرطان غدد لنفاوی زیر بغل چیست؟ 

 

نام دیگر سرطان غدد لنفاوی زیر بغل، لنفوم می باشد که نقطه شروع و پیدایش آن توسط سلول های سیستم ایمنی معروف به لنفوسیت ها می باشد. این سلول ها وظیفه محافظت از بدن در برابر انواع عفونت ها و میکروب ها را بر عهده دارند. در واقع محل قرارگیری سلول های لنفوسیت در گره های لنفاوی، طحال،  غده ی تیموس، مغز استخوان و بخش های دیگری از بدن می باشد.

 

سلول های لنفوسیت فرد مبتلا به سرطان غدد لنفاوی (لنفوم)، تغییر شکل داده و به صورت نامنظم و کنترل نشده ای به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند که در این حالت، در نحوه کارکرد سیستم های بدن اختلال ایجاد شده و سیستم ایمنی بدن نمی تواند با این بیماری مقابله کند.

 

انواع سرطان لنفوم (غدد لنفاوی زیر بغل) 

 

سرطان غدد لنفاوی به دو نوع تقسیم بندی می شوند که به شرح زیر می باشد: 

 

لنفوم غیر هوچکین:

 

در واقع اکثریت افراد مبتلا به سرطان لنفوم، از سرطان لنفوم غیر هوچکین رنج می برند. 

 

لنفوم هوچکین:

 

تاثیر گذاری لنفوم هوچکین و لنفوم غیر هوچکین بر روی سلول های لنفوسیت کاملا متفاوت می باشد. چرا که سرعت رشد و تکثیر هر کدام از آن ها به صورت یکسان نمی باشد و پاسخ به درمان در آن ها نیز متفاوت می باشد.باید این نکته را نیز در نظر گرفت که با توجه به اینکه لنفوم یک نوع سرطان محسوب می شود، اما خوشبختانه تا حد بسیار زیادی قابل پیشگیری و درمان می باشد.

به طوری که بسیاری از مبتلایان به این بیماری پس از طی کردن مراحل درمان،  توانسته اند بهبودی کامل حاصل کنند. در زمینه درمان سرطان لنفوم می توانید با پزشک متخصص خود مشورت کرده تا پزشک نیز درمان متناسب با نوع سرطان را به شما نشان دهد.

 

بر خلاف تصور برخی از افراد سرطان لنفوم با سرطان لوسمی فرق دارد و آغاز هر کدام از سرطان های مذکور، با یک سلول متفاوت می باشد. در ادامه نکاتی در مورد تفاوت این دو سرطان بیان شده است: 

 

1. سرطان لنفوم در سلول های مخصوص مبارزه با عفونت ها (لنفوسیت ها) آغاز می شود.

2. محل شکل گیری و آغاز سرطان لوسمی در دورن مغز استخوان و سلول های تشکیل دهنده خون می باشد. 

لازم به ذکر است که لنفوم با لنف ادم نیز تفاوت های بسیار زیادی دارد و شبیه به هم نمی باشند. لنف ادم یک نوع تورم زیر پوستی بوده که به دلیل تجمع مایع لنفاوی تشکیل می شود و از علل ایجاد این تورم ها نیز می توان آسیب دیدن گره های لنفاوی را نام برد. 

 

علت پیدایش سرطان غدد لنفاوی زیر بغل 

علت پیدایش سرطان غدد لنفاوی زیر بغل 

 

در مورد علت ایجاد این بیماری در بدن تاکنون تحقیقات و مطالعات زیادی صورت گرفته است، اما متاسفانه دانشمندان هنوز به جواب قطعی دست پیدا نکردند. اما به طور کلی مواردی که در زیر به آن اشاره شده است می تواند احتمال ابتلای شما به این بیماری را افزایش دهد. 

 

• داشتن سن ۶۰ سال و یا بالاتر از آن 

• مذکر بودن فرد (درصد ابتلای مردان به این بیماری بسیار بیشتر از زنان می باشد) 

• اگر یک عضو بیمار و یا ضعیف در بدن دارید 

• افرادی که به دلیل بیماری ایدز به تازگی پیوند عضو انجام داده اند 

• افرادی که مبتلا به بیماری های مربوط به سیستم ایمنی بدن همچون آرتریت روماتویید، سندروم شوگرن،  لوپوس و یا سلیاک هستند 

• افرادی که آلوده به ویروس هایی نظیر ویروس اپشتین بار، لوسمی، لنفوم سلول Tانسانی، ویروس هرپس انسانی ۸ ((HHVو هپاتیت cمی باشند 

• در بین افراد خانواده و یا خویشاوندان نزدیک و درجه یک شما این بیماری وجود دارد 

• اگر در معرض مواد شیمیایی مربوط به نابود کردن حشرات و علف های هرز قرار گرفته اید 

• قرار گرفتن در معرض بوی بنزین و استشمام آن 

• سابقه ابتلا و درمان لنفوم هوچکین و غیر هوچکین در شما وجود دارد 

• اگر در گذشته تحت درمان به وسیله پرتو درمانی قرار گرفته اید

• داشتن اضافه وزن

 

علائم بیماری لنفوم 

 

مواردی که در ادامه بیان شده می توانند از جمله علائم و نشانه های هشدار دهنده سرطان غدد لنفاوی زیر بغل باشند: 

 

• ایجاد تورم در گره های لنفاوی ناحیه گردن، کشاله ران و به خصوص زیر بغل 

• سرفه های مکرر 

• عرق کردن شبانه 

• احساس تنگی نفس 

• تب مداوم و همیشگی 

• ایجاد درد های شکمی 

• خستگی بیش از حد 

• کاهش وزن بدون دلیل 

• احساس خارش در سطح پوست 

در واقع علائم فوق می توانند خبر از بیماری های دیگری در بدن باشند و نمی توان تنها به این نشانه ها متکی بود. اما به هر حال توصیه می شود در صورت مشاهده هرگونه از علائم ذکر شده حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا آزمایشات تکمیلی در رابطه با این بیماری انجام شود. 

راه های تشخیص سرطان غدد لنفاوی 

 

بررسی دقیق غدد لنفاوی زیر بغل از لحاظ تورم یا هر گونه تغییر، به پزشک کمک می کند تا بیماری را به راحتی تشخیص دهد. در واقع ایجاد تورم در گره لنفاوی عملا به این معنا نیست که فرد به سرطان لنفوم مبتلا شده است اما از علائم مهم این بیماری به شمار می رود. چرا که در بسیاری از موارد به وجود آمدن یک عفونت در بدن، امکان دارد متورم شدن غدد لنفاوی را به دنبال داشته باشد. 

 

برای تشخیص سرطان غدد لنفاوی ناحیه زیر بغل و همچنین به منظور بررسی سلول های موجود در آن، پزشک از گره های لنفاوی زیر بغل نمونه برداری انجام می دهد که برای این نمونه برداری دو روش وجود دارد. در روش اول پزشک یک گره لنفاوی کامل و یا تنها قسمتی از گره لنفاوی را از بدن خارج می کند و در روش دوم نیز نمونه برداری به وسیله یک سوزن و با برداشتن مقدار کوچکی از گره لنفاوی درگیر شده انجام می شود.

 

علاوه بر روش های فوق، ممکن است پزشک آزمایش های دیگری را نیز برای شما تجویز کند که به شرح زیر می باشند: 

 

تست خون 

 

آزمایش خون یا همان تست خون به منظور شمارش سلول های خاصی از خون صورت می گیرد. 

 

آسپیراسیون مغز استخوان (بیوپسی) 

 

در این روش بخش کوچکی از مایع و یا بافت مغز استخوان به وسیله یک سوزن برداشته شده تا از لحاظ وجود سلول های لنفوم در آن مورد بررسی قرار گیرند. مغز استخوان به بخش نرم و اسفنج مانند درون استخوان گفته می شود که محل شکل گیری سلول های خون نیز در همین ناحیه می باشد. 

راه های تشخیص سرطان غدد لنفاوی

رادیو گرافی از قسمت قفسه سینه 

 

در روش رادیو گرافی از پرتوهای دارای طول موج کوتاه استفاده می شود و این روش به منظور مشاهده دقیق تصاویر قفسه سینه انجام می گیرد. 

 

MRI

 

در این روش برای مشاهده تصاویر اندام ها و نوع ساختار داخلی بدن، از مغناطیس های با قدرت بسیار بالا و امواج رادیویی قوی استفاده می شود. 

 

پت اسکن 

 

در پت اسکن با استفاده از یک ماده رادیواکتیو خاص، برای تصویر برداری از اندام ها و بررسی سلول های سرطانی در بدن بهره می برند که این روش در بسیاری از موارد توانسته در تشخیص این بیماری موثر واقع شود. 

 

انجام آزمایش مولکولی 

 

در واقع آزمایش مولکولی وظیفه پیدا کردن تغییرات در ژن ها،  پروتئین ها  و موارد دیگر در سلول های سرطانی را بر عهده دارد. این روش به پزشک کمک می کند تا نوع لنفوم شما را به راحتی تشخیص دهد. همان طور که گفتیم هر کدام از سرطان های لنفوم یا غدد لنفاوی زیر بغل درمان مخصوص به خود را می طلبد که پزشک با تشخیص آن درمان متناسب نوع سرطان را نیز به شما پیشنهاد می دهد.

البته توصیه می شود درمان این بیماری را در مراحل اولیه پیدایش، شروع کنید، چرا که در این صورت نتیجه درمان با رضایت بیشتری همراه خواهد بود.

تعداد بازدید : 200326

نظرات

علی رستمی

3 سال و 1 ماه و 10 روز پیش

با سلام به چه متخصصی جهت تشخیص توده برآمده زیر بغل باید مراجعه کرد؟ عنوان دکتر متخصص چیست؟

Somaye Sh

2 سال و 9 ماه و 21 روز پیش

سلام من ی هفته ست زیر بغلم ی غده سفت در اومده با در شدید و ورم سه روزه یکی دیگه زیرش در اومده اونم دردو سوزش زیاد میکنه و داره بزرگ میشه لطفا راهمایی کنید مشکل چی میتونه باشع

rasta

3 سال و 0 ماه و 25 روز پیش

سلام من ۴.۵ سال پیش زیر بغلم توده داشت جراحیش کردم . بد اون ی سال پیش متوجه شدم دوباره همون قسمت توده رشد کرده و اینکه حالا روی بازومم برامدگی احساس میکنم ک قابل لمسه الان نمیدونم اینا بهم ربط دارن یا ن

رحمت الله اکبری

2 سال و 12 ماه و 0 روز پیش

سلام من ۸ماه قبل یک جراحی آبسه زیربغل انجام دادم والان دوباره همان جا چهارتا غده سفت درآمده وچند بار پیش دکتر جراح عمومی مراجعه کردم الان هم تغیر نکرده لطفا رهنمای یم کن دکتر که عمل کرده مگه مشکل نیست فقط چندتا سفالکسن می دهد

زهرابی غم

1 سال و 8 ماه و 9 روز پیش

سلام خسته نباشید من ی چند روزی هست که زیر بغلم ی غده اندازه ی عدس در اومده بود و درمی کرد اول فکر کردم شاید ی جوش معمولی باشه البته همراه با درد بود ولی دو سه روز بعدش یکی دیگ در اومده و درد شدید دارم باید چکار کنم

نفیسه

2 سال و 11 ماه و 27 روز پیش

در زیر بغل سمت چپ یک توده کوچک پیدا شده و پشت کتف درد دارم بطوریکه نمیتونم در طرف سمت چپم بخوابم آیااین میتونه سرطان باشد؟

t

2 سال و 11 ماه و 26 روز پیش

من امروز صبح یه دردی رو احساس کردم زیر بغلم رفتم جلو اینه نگاه کنم هیچی نبود بعد که دست زدم انگار از تو یه تیله هست که یکم وحرکت میکنه و خیلی درد میکنه

اعظم رحبی

1 سال و 7 ماه و 23 روز پیش

سلام حدود یکماه زیر بغل چپ اندازه نخود برآمدگی همراه درد سونو ومامو گرافی هم رفتم میگد چیزی نیس ولی ترس دارم

سمیه

2 سال و 11 ماه و 16 روز پیش

من فقط درد دارن زیر بعلم البته نزدیک پریود هم هستم سینه هامم درد داره و بزرگ شده چکار کنم

حامد موسوی

2 سال و 11 ماه و 7 روز پیش

تعداد جوشهای زیر پوستی میتونه برگشت مو باشه ؟

زهرا معصوم زاده

2 سال و 11 ماه و 3 روز پیش

سلام من حدود 4 ماه هست که زیر بغل قسمت چپ بدنم باد کرده ودرد میکنه به دکتر مراجعه کردم گفت چیزی نیست غدد لنفاوی فعال شده هیچ دارویی هم ندادن رفته رفته دردش بیشتر میشه آیا خطر ناکه یانه

آوا راه دان

2 سال و 6 ماه و 16 روز پیش

سلام وقت بخیر ۶ ماه هست زیر بغلم یه توده در اومده درد دارم این توده هر چند وقت یک بار ناپدید میشه دوباره پیدا میشه درد میکنه ورم میکنه رفتم دکترسونو زیر بغل انجام دادم میگه توده لنفاوی هست آیا خطر ناکه امکان داره سرطان باسه لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

دیاناشمشیری

2 سال و 11 ماه و 2 روز پیش

سلام من ی سال پیش سونو سینه انجام دادم غددلنفاویم زیر ده بود ولی الان سونو انجام دادم میگه بیشتر شده پیش دکتر زنان هم رفتم میگه مشکلی نیست قسمت طرف چپم دستم درد داره چکار کنم ایا مشکلی هست خطر داره

زارع

2 سال و 5 ماه و 10 روز پیش

زارع هستم زیر بغلم ورم کرده اول کوچیک بود حالا بزرکتر شده البته اول سمت راستم بود ولی حالا سمت چپم هم یک کمی ورم کرده ماما گرافی وغیره هم ازمایش رفتم ولی نمیدونم پیش چه دکتر خوبی برم تا این ورم خوب بشه واز نگرانی در بیام خواهش میکنم راه نماییم کنید

سهیلا

2 سال و 10 ماه و 23 روز پیش

سلام من دوماه پیش زیر بغلم یه برامدگی اندازه تیله و دوسه تا کوچیک در اومده بودن درد هم نداشتن بعد دوهفته خودشون ناپدید شدن الان دو روزه زیر این یکی زیر بغلم در اومده از چی میتونه باشه ممنون میشم جواب بدین

خاطره باقری

2 سال و 10 ماه و 10 روز پیش

باسلام من اماهه ای وی اف کردم مثبته امروز صبح زیر بغلم درد کرد رست زدم یه برامدگیه ریز ودرناک بود عصر دوتا شده خیلی نگرانم راهنمایم میخواهم لطفآ

deniz

2 سال و 9 ماه و 29 روز پیش

سلام من امروز یک برآمدگی زیر بغلم ایجاد شده و هیچ علائمی هم ندارم ممکنه سرطان باشه ؟؟؟!

زهراعروجی

2 سال و 9 ماه و 16 روز پیش

سلام زیربغل سمت چپم یه غده مثل تیله دراومده که درد داره،ایاخطرناکه؟ایامیتونه سرطان باشه؟

مهساباباخانی

2 سال و 9 ماه و 9 روز پیش

سلام این غددازطریق پماد زینک اکسایدهم بوجودمیاد؟؟ ینی استفاده اززینک اکسایدبرای زیربغل خطرناکه؟؟

بهاربرومند

2 سال و 9 ماه و 3 روز پیش

سلام وقت بخیرمن دختری 22ساله ام متاهلم ازنوجوانی زیربغلم یچیزی متورم میشه دست میزنم سطحش صاف نیس موقعی هم ک چندروزمیمونه پریودبشم خیلی متورم ترمیشه ودردمیکنه ممنون میشم راهنماییم کنید

مرجان

2 سال و 8 ماه و 29 روز پیش

سلام یه غده زیر بغلم دارم درد خاصی هم نداره تصادفی متوجه شدم که یه غده زیر بغلم هست آیا یه غده سرطانیه میشه راهنمایم کنید ممنون از لطفتون

موسسه خیریه

2 سال و 8 ماه و 21 روز پیش

حتما با پزشک متخص مشورت کنید

سارا امیری

2 سال و 8 ماه و 22 روز پیش

سلام خسته نباشید من دوروز پیش متوجه برامدگی در زیر بغلم شدم خیلی درد هم میکنه چطور میتونم تشخیص بدم که ممکنه سرطان باشه ؟ممنون میشم راهنماییم کنید

ط بهرامی

2 سال و 8 ماه و 9 روز پیش

سلام من از دیروز صبح که از خواب بیدار شدم زیر بغل سمت چپ احساس درد داشتم دستمو نمیتونم بالا ببرم یه غده سفت کوچیک زیر بغلم هست از شبش هم سمت چپ گردنم درد میکرد نمیتونستم سمت چپ برگردم و هم چنین پشت دستم. میتونه علایم سرطان باشه

سارا .س

2 سال و 7 ماه و 18 روز پیش

سرطان غدد لنفاوی هوچکین و علت این بیماری چیست؟

موسسه خیریه

2 سال و 7 ماه و 17 روز پیش

تاثیر گذاری لنفوم هوچکین و لنفوم غیر هوچکین بر روی سلول های لنفوسیت کاملا متفاوت می باشد. چرا که سرعت رشد و تکثیر هر کدام از آن ها به صورت یکسان نمی باشد و پاسخ به درمان در آن ها نیز متفاوت می باشد.باید این نکته را نیز در نظر گرفت که با توجه به اینکه لنفوم یک نوع سرطان محسوب می شود، اما خوشبختانه تا حد بسیار زیادی قابل پیشگیری و درمان می باشد. به طوری که بسیاری از مبتلایان به این بیماری پس از طی کردن مراحل درمان، توانسته اند بهبودی کامل حاصل کنند. در زمینه درمان سرطان لنفوم می توانید با پزشک متخصص خود مشورت کرده تا پزشک نیز درمان متناسب با نوع سرطان را به شما نشان دهد.

آزرو

2 سال و 7 ماه و 16 روز پیش

سلام وقت بخیر درمان سرطان غدد لنفاوی به چه صورتی است؟

موسسه خیریه

2 سال و 7 ماه و 16 روز پیش

درمان‌های اصلی برای لنفوم غیرهوچکین عبارت‌اند از: شیمی‌درمانی: این روش از دارو برای ازبین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌کند. پرتو درمانی: این روش از پرتوهای پرانرژی مانند اشعه‌ی ایکس، اشعه‌ی گاما و… برای ازبین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌کند. ایمونوتراپی: این روش از سیستم ایمنی بدن خود شما برای حمله به سلول‌های سرطانی استفاده می‌کند. درمان‌های اصلی برای لنفوم هوچکین عبارت‌اند از: شیمی درمانی؛ پرتو درمانی.

شکوه

2 سال و 7 ماه و 16 روز پیش

علائم توده سفت زیر پوست بغل چیست؟

موسسه خیریه

2 سال و 7 ماه و 16 روز پیش

بارزترین علامت توده زیر بغل ، خود توده است. اندازه توده ها می تواند از بسیار کوچک تا کاملا بزرگ باشد. بافت توده زیر بغل ممکن است بسته به آنچه که ایجاد می کند متفاوت باشد. به عنوان مثال کیست ، عفونت یا رشد چربی که ممکن است در هنگام لمس کردن بافت آن نرم باشد. با این حال ، فیبروآدنوم و تومورهای سرطانی ممکن است سفت و بی حرکت باشند. برخی از افراد ممکن است با داشتن توده سفت زیر پوست بغل احساس درد داشته باشند. توده های دردناک اغلب با عفونت و واکنش های آلرژیک همراه هستند که باعث ایجاد توده های نرمتر می شوند. عفونت های غدد لنفاوی همچنین ممکن است باعث ایجاد توده های دردناک در زیر بغل شود.

نوریه

2 سال و 7 ماه و 11 روز پیش

من سه و نیم ماه حامله ام و زیر بغل ام چهار غده کوچیک که بهم چسپیده معلوم میشوند است درد زیادی ندارد مگر کمی سوزش دارد میتونه چه دلیلی داشته باشه؟

زهره م

2 سال و 6 ماه و 16 روز پیش

سلام جلوتر تو سینه ام کیست بوده اما الان زیر بغلم سمت چپ غده شده علایم چیه ممنون می شم دست من هم درد می‌کنه تازگی ها زیاد سرفه هم می کنم

ابراهیمی

2 سال و 5 ماه و 28 روز پیش

من یک سال هست که زیر بغل سمت چپم یک توده در آمده پیش متخصص داخلی رفتم سونوگرافی کردن گفتن چیز خطرناکی نیست و پیش دکتر زنان هم‌رفتم سونوگرافی کردن و ایشون هم گفتند چیز خطرناکی نیست ولی دو سه هفته هست که بزرگتر شده. آیا میشه به سونوگرافی که تشخیص دادن چیز خطرناکی نیست اعتماد کرد؟ متشکرم

هادی احمدی

2 سال و 5 ماه و 28 روز پیش

سلام آیا سرطان غده لنفاوی باعث کمر درد هم می شود؟

ننم

2 سال و 5 ماه و 19 روز پیش

هرچی ک ما گفتیم ورم کرده شما زدین سرطاان لطفا انقدر با این مطلب های الکی مردم را نگران نکین ممنون میشم واغعا

زری

2 سال و 5 ماه و 19 روز پیش

دوستانی که غده لنفاوی دارن و متورم میشه یه چیز طبعیت و فقط محل رو گرم نگه دارن من تو بچگی سابقه شو داشتم که گردنم ۳،۴ تا غده لنفاوی داشت که سفت هستن کمی درد دارن و کامل قابل مشاهده هستن من پیش کلی جراح و متخصص رفتم تو کل ایران خیلیا گفتن جراحی باید بشه ولی پیش بهترین دکتر رفتم و تکذیب کرد و تنهااااا تجویز یه کیسه آب گرم بود لطفا پیش یه دکتر نرید و اگه مشکلتون جدیه و درد دارید چنتا برید

Hs

2 سال و 4 ماه و 15 روز پیش

سلام، زیر بغل سمت راستم یه غده دراومده و در عرض چند روز داره بزرگتر میشه خیلی میترسم من باید چیکار کنم؟ این غده سرطان هست؟

لیلا وحدانی

2 سال و 3 ماه و 22 روز پیش

منم دو سه ساله یه غده زیر بغلم سمت چپ هست خیلی نگرانم اولا که اصلا درد نداشت یعنی اهمیت نمیدادم ولی تازگیا چون خیلی بهش فک میکنم یکمم لمسش میکنم بعضی موقعها درد و سوزشش رو داره یعنی چی میتونه باشه خیلی استرس دارم

علی

2 سال و 3 ماه و 7 روز پیش

سلام من چند ماه که زبر بغلم یه غده دراومده درد می کنه هر چند وقت یه هفته بود که کوچیک شده بود بعد دوباره الان بزرگ شده و تا حالا پیش دو تا عمومی رفتم و آنتی بیوتیک خوردم ولی اثری روش نداشته تکون هم نمی خوره تب دلدرد و لرز و اینا ندارم فقط غده اندازه بادام و درد می کنه تکون هم نمی خوره

مریم

2 سال و 2 ماه و 21 روز پیش

وقت بخیر . کمتر از یک ماه میشه سمت راست زیر بغلم ی غده زده که سفت نیست و مثل غده چربی هستش درد هم نداره ، البته زیر سینه سمت چپم ی همچین غده ای سالهاست دارم که نشون دکتر دادم گفتن چربیه و درآوردن یا نیاوردند رو گفتن بستگی به خودم داره . میشه لطفاً راهنمایی کنید .ممنون

طوبا

1 سال و 9 ماه و 15 روز پیش

سلام من سینه چپم همیشه ترشح داشتن الان هم ازسینه راستم یه مایع روشن ترشح میکنه زیر بغل چپم هم سوزش داره ایاعلاییم سرطان هست

زهرا

1 سال و 9 ماه و 7 روز پیش

ببخسید زاج موجب سرطان زیر بغل میشود

زهرا مقبلی

1 سال و 7 ماه و 26 روز پیش

سلام من بیماری پلی سایتمی ورا دارم دوهفته پیش کرنا گرفتم یک هفته ای هست که زیر بغلم غده های زده این چی هست باید چکار کرد به دکتر مراجعه کنم سر درد دارم زیر بغلم درد میکند وارد به سینهایم می‌زند یکم تبه دارم خسته وبی حال هستم

حمیرا غلامی

10 ماه و 25 روز پیش

سلامالان چند وقته که زیر بغل سمت چپم احساس سوزش دارم ماما گرافی دادم مشکلی نداشتم ولی سوزش دارم لطفاً راهنمایی کنید

ملیکا مجیدی

7 ماه و 0 روز پیش

تروخدا جواب بدبد من زیر بغل سمت چپم یع برامدگی بزرگ داره ولی سمت راست نداری و برامدگی نرمه تقریبا وقتی لمس میشه درد میگیره نشونه چیه ولی در حالت عادی درد نداره

بتول ابتهی

6 ماه و 24 روز پیش

سلام من ۶ سال سنگ مرداب استفاده می‌کردم برای بوی بد عرق آلام دوتا زیر بغلم کیست لنفنود بزرگ شده یکی ۹ میل یکی ۱۴ میل ممکنه بخاطر سنگ مرداب باشه

ثبت نظر

ارسال