Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 14 و 54 دقیقه

خطرات جراحی سرطان

خطرات جراحی سرطان | لختگی خون | استند تسلیت | تاج گل | انجمن حمایت از بیماران سرطانی

خطرات جراحی سرطان شامل خونریزی، لخته شدن خون، آسیب به سایر اندام ها و...باشد. اما با رعایت برخی از نکات تا حد زیادی می توان از اینگونه خطرات پیشگیری کرد.

شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 13:50

به لطف پیشرفت هایی که در حوزه پزشکی داشته ایم، روش های مختلفی جهت درمان بیماری سرطان وجود دارد. بسته به شرایط هر فرد درمان های گوناگونی در نظر گرفته می شود. یکی از روش هایی که اخیراً برخی از بیماران جهت درمان خود انجام می دهند، جراحی بیماری سرطان است. بهتر است قبل از تصمیم گیری برای نوع درمان، اطلاعاتی راجع به عارضه و خطرات جراحی سرطان کسب کنید. هر روش درمانی خطرات و عارضه هایی را به دنبال دارد، بهتر است گزینه ای را برای خود انتخاب کنید که کمترین عارضه را نسبت به شرایط جسمی شما داشته باشد.

تیم های پزشکی و پزشک متخصص شما می توانند در این باره بهترین تصمیم را بگیرند که شما کدام روش را نسبت به شرایط جسمی خود برگزینید. همچنین علاوه بر در نظر گرفتن خطرات احتمالی، فوایدی که برای شرایط شما به همراه دارد را نیز باید در نظر بگیرید.

با توجه به کلیه نکات در خصوص خطرات و عارضه های درمان می توانید بهترین تصمیم را بگیرید. در ادامه در خصوص خطرات جراحی سرطان برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

اقدامات قبل از جراحی به جهت پیشگیری از خطرات جراحی سرطان

 

همانطور که گفته شد کلیه درمان ها، خطرات و عارضه هایی را برای بیماران به همراه دارد. به همین جهت تیم پزشکی قبل از جراحی شما پیشگیری های لازم را انجام می دهند که خطرات احتمالی و عارضه ها را کاهش دهند.

 یکی از اقدامات تمیز کردن نواحی است که توسط پزشکان برش زده می شود. اینگونه اقدامات سبب می شود که خطرات بروز عفونت در آن ناحیه کاهش یابد. همچنین قبل از جراحی از رقیق کننده هایی استفاده می کنند که در حین جراحی لختگی خون کاهش یابد.

همچنین ممکن است در حین عمل جراحی مشکلات تنفسی ایجاد شود، به همین منظور با استفاده از برخی داروها خطر جراحی سرطان را نیز کاهش می دهند. بهتر است قبل جراحی از پزشک خود بخواهید که در خصوص خطرات جراحی سرطان و عارضه های احتمالی برای شما بیشتر توضیح دهند که بتوانید به درستی تصمیم نهایی خود را بگیرید.

پزشکان قبل از عمل جراحی، برخی از اقدامات را انجام می دهند که شما کمترین عارضه را پس از جراحی خود مشاهده کنید. کلیه درمان های سرطان هزینه های زیادی را برای بیماران در بر دارد.

به همین جهت اگر می خواهید در بهبودی بیماران مبتلا به سرطان نقشی داشته باشید، از انجمن حمایت از بیماران سرطانی استند تسلیت یا تاج گل برای عزیزان از دست رفته خود تهیه کنید تا هزینه آن صرف درمان بیماران مبتلا به سرطان شود.

 

اقدامات قبل از جراحی به جهت پیشگیری از خطرات جراحی سرطان

 

عارضه های احتمالی جراحی سرطان  

                                    

عارضه هایی که در هنگام جراحی امکان رخ دادن آن وجود دارد، ناشی از داروهایی است که قبل از جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی هرچه جراحی شما پیچیده تر باشد، عارضه و خطرات جراحی سرطان بیشتر خواهد بود.

معمولاً جراحی هایی که به منظور نمونه گیری انجام می شوند، خطرات آنها کمتر از جراحی بزرگتر و پیچیده تر است. یکی از عوارض شایعی که در طول جراحی سرطان اتفاق می افتد، عفونت نواحی از بدن است که تحت عمل جراحی قرار دارد.

به دلیل عفونت هایی که در آن ناحیه رخ می دهد، ممکن است درد هایی را در آن ناحیه احساس کنید.

 

به طور کلی عارضه ها و خطرات جراحی سرطان را در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد:

  • خون ریزی
  • لخته شدن خون
  • آسیب به بافت های اطراف بدن
  • واکنش داروهای جراحی
  • آسیب به دیگر اندام های بدن
  • احساس درد
  • عفونت در ناحیه تحت عمل جراحی
  • روند بهبودی آهسته پس از عمل جراحی

تمامی این موارد ذکر شده برای اغلب بیماران تحت عمل جراحی رخ خواهد داد. در ادامه در خصوص هر یک از خطرات جراحی سرطان برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

خونریزی، یکی از خطرات جراحی سرطان

 

یکی از عارضه هایی که در اکثر جراحی ها رخ می دهد، خونریزی است. اما در اغلب مواقع اینگونه خونریزی ها طبیعی بوده و به راحتی قابل کنترل هستند. خونریزی ها به دو صورت یعنی خونریزی داخلی و خونریزی بیرونی اتفاق می افتد.

زمانی خونریزی ها قابل کنترل نیستند که رگ های خونی به خوبی بسته نشده یا زخم ها پس از مدتی باز شوند. پزشکان اینگونه خطرات احتمالی را برای همه بیماران پیش بینی می کنند به همین جهت آزمایشاتی قبل از جراحی از همه بیماران گرفته می شود.

اینگونه آزمایشات نشان می دهد که آیا فرد مستعد به لختگی خون یا دیگر مشکلات این چنینی خواهد بود یا خیر؟ آزمایشات قبل از جراحی کمک خواهد کرد که پزشکان از خطرات احتمالی جلوگیری کنند. همچنین در صورتی که بیمار خونریزی زیادی داشته باشد، به وسیله خون اهدایی اینگونه مشکلات را جبران می کنند.

 

خونریزی، یکی از خطرات جراحی سرطان

 

لختگی خون پس از جراحی سرطان

 

یکی از خطرات جراحی سرطان ، لخته شدن خون در پاهای بیماران است. در صورتی که شما پس از جراحی به توصیه پزشکان خود عمل نکنید، اینگونه مشکلات جدی تر خواهد شد. اغلب پزشکان توصیه می کنند که پس از جراحی که پیاده روی آهسته داشته باشید تا از لخته شدن خون جلوگیری شود.

لخته شدن خون بیشتر در افرادی دیده می شود که پس از جراحی به طور مدام استراحت کرده و پیاده روی نمی کنند. در صورتی که شما به طور مداوم در یک جا بمانید، این لختگی ها ممکن است به سایر اندام های بدن نظیر ریه حرکت کند.

در صورتی که خون لخته شده به دیگر اندام های بدن شما سرایت کند به طور قطع با مشکلات جدی تری روبرو خواهید شد. در نتیجه بهتر است به توصیه های پزشک خود در این خصوص عمل کنید.

 

اثرات دارو در حین جراحی

 

یکی از خطرات جراحی سرطان که کمتر رخ می دهد، اثرات و واکنش های خطرناک داروها در حین جراحی است. برخی از افراد بدن آنها نسبت به برخی از داروهایی مانند بی حسی واکنش خوبی نشان نمی دهد و دچار بسیاری از مشکلات مانند فشار خون بالا می شوند.

از دیگر خطرات احتمالی مانند  تپش قلب و مشکلات تنفسی از جمله عوارض و خطراتی است که در حین جراحی رخ می دهد. اما جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد چرا که اینگونه عارضه های نام برده شده بسیار نادر بوده و پزشک شما تمامی این مشکلات را در نظر می گیرد. در نتیجه آنها به بهترین شکل ممکن تا حد امکان پیشگیری خواهند کرد.

یکی از عارضه هایی که در اغلب بیماران دیده شده، اضطراب های ناشی از کمبود بودجه مالی به جهت درمان سرطان است. برخی از ارگان ها مانند انجمن حمایت از بیماران سرطانی شکل گرفته که بتوانند، این دغدغه ها را کاهش دهند.

اگر شما می خواهید در این زنجیره مهربانی نقشی داشته باشید بهتر است با خرید استند تسلیت و تاج گل از بیماران مبتلا به سرطان حمایت کنید.

 

آسیب به اندام های بدن

 

از دیگر خطرات جراحی سرطان که ممکن است در برخی از بیماران رخ دهد، آسیب به به دیگر اندام های بدن در حین جراحی یا پس از جراحی است. جراحی سرطان ممکن است به سایر اندام های بدن مانند ریه، قلب و کلیه اندام های حیاتی بدن، آسیب وارد کند.

اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که اینگونه عارضه ها بسیار نادر است. اینگونه خطرات جراحی سرطان بیشتر در کسانی دیده می شود که در گذشته مشکلات قلبی یا کلیوی داشته اند. در نتیجه نمی توان گفت کلیه بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند، به اینگونه آسیب ها دچار می شوند.

پزشکان جهت پیشگیری این مشکلات، تاریخچه پزشکی بیماران را به طور کلی بررسی کرده و آزمایشاتی در این خصوص از آنها گرفته می شود. این اقدامات سبب پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و مشکلات دیگر خواهد شد.

علاوه بر این در حین جراحی امکان آسیب به بافت های اطراف نیز وجود دارد. در اغلب مواقع در حین جراحی به رگ های خونی و بافت های داخلی در آن ناحیه آسیب هایی وارد می شود. پزشکان سعی بر این دارند که در حین جراحی مراقب باشند که آسیب های این چنینی به بیماران وارد نشود.

 

احساس درد پس از جراحی

 

در اغلب موارد شما پس از جراحی درد را احساس خواهید کرد، این مشکلات و عوارض طبیعی بوده و مشکلات جدی برای شما پیش نخواهد آمد.

پزشک شما جهت پیشگیری خطرات جراحی سرطان ، بسیاری از داروها مانند استامینوفن و داروهای قوی تر مانند مورفین که خاصیت ضد التهابی نیز دارند را برای شما پس از جراحی تجویز خواهند کرد. اگر شما تمایل دارید که به بیماران مبتلا به سرطان در این راستا کمک کرده باشید، بهتر است جهت حمایت از آنها استند تسلیت و تاج گل هایی که در انجمن حمایت از بیماران سرطانی به فروش می رسند را خریداری کنید.

کارکنان انجمن تمامی مبلغی را که از شما دریافت می کنند، جهت کمک و بهبودی بیماران مبتلا به سرطان هزینه خواهند کرد.

 

احساس درد پس از جراحی

 

احتمال ایجاد عفونت پس از جراحی

 

از دیگر خطراتی که ممکن است پس از جراحی در بیماران دیده شود ایجاد عفونت در ناحیه تحت جراحی است. بهتر است قبل از جراحی به برخی از نکات توجه داشته باشید که احتمال خطرات کاهش یابد.

قبل از جراحی باید با استفاده از صابون ها ضد باکتریایی ناحیه ای که تحت عمل جراحی خواهد گرفت را به طور کامل شستشو دهید. استفاده از صابون ها تا حد چشمگیری از ایجاد عفونت در آن ناحیه جلوگیری خواهد کرد.

علاوه بر این پزشکان جهت جلوگیری از ایجاد عفونت اقداماتی را انجام خواهند داد تا از بروز مشکلات پیشگیری کنند. با وجود این مراقبت ها قبل از جراحی احتمال ایجاد عفونت به دلیل برش زدن در بافت بدن، وجود خواهد داشت.

پس از جراحی پزشکان به صورت تزریقی یا با استفاده از داروهای مصرفی ایجاد عفونت ها را درمان خواهند کرد. یکی از عفونت های شایعی که در اغلب بیماران مشاهده می شود، ایجاد عفونت در ریه است. عفونت ریه بیشتر در افرادی دیده می شود که در گذشته مشکلات ریوی را تجربه کرده اند.

همچنین بیمارانی که سیگاری هستند احتمال ایجاد عفونت ریه نیز در آنها وجود دارد. به همین جهت به افراد سیگاری پس از جراحی توصیه می شود که به طور عمیق تنفس کنند تا خطر احتمال عفونت ریه در آنها کاهش یابد.

از دیگر عفونت هایی که ممکن است رخ دهد، ایجاد عفونت در شکم و روده است. در واقع این عفونت ها زمانی رخ می دهد که این اندام ها تحت عمل جراحی قرار بگیرند. پزشکان و پرستاران پس از عمل همواره مراقب شما خواهند بود که خطرات جراحی سرطان را تا حد امکان کاهش دهند.

 

عملکرد کند سایر اندام های بدن

 

از دیگر خطرات پس از جراحی، عملکرد کند سایر ارگان ها و اندام های بدن است. در برخی مواقع اندام هایی مانند روده یا معده عملکرد آنها کندتر از حد طبیعی خواهد شد. این گونه عارضه ها اگر جدی گرفته نشوند، ممکن است خطرات جدی برای شما به همراه داشته باشد.

پزشکان در این خصوص توصیه می کنند که پس از جراحی به طور مطلق استراحت نکنید چرا که عملکرد بدن شما کندتر خواهد شد. بهتر است پس از جراحی پیاده روی هایی به طور منظم و آهسته داشته باشید که از اینگونه خطرات جراحی جلوگیری کنید.

 

آیا خطرات جراحی سرطان به طور دائمی خواهد بود؟

 

شاید برای برخی از بیماران جای سوال باشد که آیا خطرات پس از جراحی به طور دائمی باقی خواهند ماند یا خیر؟ عارضه های دائمی بسته به جراحی دارد که شما انجام می دهید. چرا که هر یک از خطرات به شکل های گوناگونی رخ می دهد.

به طور مثال آقایانی که پروستات خود را جراحی می کنند، ممکن است در طولانی مدت، اختیار ادرار خود را نداشته یا در خطر ابتلا به ناباروری باشند. برخی از افراد نیز نگران بچه دار شدن خود در آینده نیز هستند.

در این حالت بهتر است قبل از جراحی با پزشک خود در رابطه با عارضه های دائمی سرطان صحبت کنید که با آگاهی از عارضه ها بتوانید تصمیم نهایی خود را بگیرید.

در نتیجه، هر درمانی برای سرطان عارضه هایی را به همراه خواهد داشت. بهتر است درمانی را برای خود برگزینید که بسته به شرایط شما از کمترین عارضه و بهترین نتیجه برای درمان بیماری شما به همراه داشته باشد.

 

آیا خطرات جراحی سرطان به طور دائمی خواهد بود؟

 

سفارش استند تسلیت خیریه یا تاج گل خیریه، کدام بهتر است؟

 

تقدیم تاج گل به بازماندگان متوفی سال ها است که در بین ما ایرانیان رواج دارد. اما از آنجا که همه چیز تغییر کرده است، به دلیل پژمرده شدن گل ها و دردسرهایی که برای جا به جایی برای خانواده متوفی ایجاد می کند، تاج گل های طبیعی جای خود را به تاج گل های مصنوعی و استندهای تسلیت دادند.

اما این که میان تاج گل و استند تسلیت کدام یک بهتر است باید گفت با این که تاج گل ها در نگاه اول زیباتر و تأثیرگذارتر به نظر می رسند، اما یک پیام زیبا و آرامش بخش روی استند می تواند تأثیری چند برابر بیش از گل ها حتی گل های تازه داشته باشد.

سفارش استند تسلیت خیریه یا تاج گل خیریه هر دو با هدف همدردی با بازماندگان و کمک به مؤسسات خیریه هستند. در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید از چه طریق در این امر مشارکت داشته باشید.

 

امید به فردای بهتر برای بیماران مبتلا به سرطان با اجاره تاج گل مصنوعی و استند تسلیت از موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با اجرای یک طرح جدید در طی سال‌های اخیر موجب شده تا با همیاری شما، بخشی از هزینه‌های بالای بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری کند تا صرف دارو و درمان آن‌ها شود.

موسسه با اجرای طرح اجاره دادن تاج گل و استند تسلیت به شما برای تقدیم و ایجاد حس همدردی به اقوام و نزدیکانی که عزادار شده‌اند، باعث شد تا علاوه بر اینکه هزینه‌ای از اجاره تاج گل و استند تسلیت کمکی برای بیماران باشد، شما نیز به‌صورت آسان‌تر و با هزینه بسیار کمتر تاج گل و استند تسلیت را آنلاین سفارش دهید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رایگان تحویل بگیرید.

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با کمک شما می‌تواند اندکی از هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری و با گسترش این طرح امید دارد تا فردای بهتری در انتظار کودکان و بیماران مبتلا به سرطان باشد. این موسسه در تمام این سال‌ها خدمات رایگان و ویژه خود را شامل حال بسیاری از افراد خیر کرده است. حمل‌ونقل تاج گل و استند تسلیت در تمامی نقاط تهران بر عهده موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی است و شما هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه حمل‌ونقل آن ندارید.

 

اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه قدمی برای بهبودی حال بیماران سرطانی

 

موسسه خیریه محمدحسین رضوی با سال‌ها سعی و تلاش فراوان در راستای کمک به درمان بیماران سرطانی تلاش کرده است تا هزینه درمان این بیماران را تأمین نماید. شما هم می‌توانید به‌ نوبه خود قسمتی از این هزینه را تقبل کنید. موسسه خیریه محمدحسین رضوی در اقدامی جالب، دست به تهیه تاج گل و استند تسلیت در ابعاد و شکل‌های فراوان زده است. در تمام مراسم‌های عزاداری اصولاً رسم بر این است که برای عرض تسلیت و شریک شدن در گوشه‌ای از غم صاحبان مجلس گل و بنرهایی با متون عرض تسلیت هدیه داده می‌شود.

 

اقداماتی که موسسه خیریه برای مراسم انجام می دهد

 

موسسه خیریه تاج گل‌های مصنوعی و استند تسلیت به تعداد فراوان تأمین کرده تا شما با سفارش اجاره تاج گل و استند تسلیت از این موسسه، علاوه بر اینکه خود را در غم خانواده آن مرحوم شریک دانسته‌اید، بلکه با هزینه اجاره این تاج گل و یا بنرهای تسلیت کمک ناچیزی به موسسه خیریه برای تهیه نیازهای بیماران سرطانی کرده‌اید.

تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه از مؤسسه خیریه محمدحسین رضوی رایگان به آدرسی که شما می‌دهید برایتان حمل و ارسال می‌شود. اگر شما شرایط رفتن به آن مراسم برایتان محیا نبود به‌ صورت آنلاین می‌توانید با موسسه برای فرستادن تاج گل یا استند تسلیت هماهنگی لازم را انجام دهید.

تعداد بازدید : 4918

ثبت نظر

ارسال