Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 44 دقیقه

داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه

داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه

در چند سال اخیر بیماری سرطان دومین عامل مرگ‌ومیر در ایران و کشورهای دیگر شناخته شده است و این آمار هر روزه در حال افزایش است. بیماری سرطان همان‌گونه که پر خطر و آسیب‌پذیر است، بسیار پر هزینه نیز خواهد بود. سرطان به دلیل آسیب‌ها و عوارض بسیاری که دارد از داروهای بسیار گران و پر هزینه‌ای برای درمان و جلوگیری از این بیماری استفاده خواهد شد.

شنبه 2 شهریور 1398 ساعت 10:58

هزینه داروهای شیمی‌درمانی برای برخی از خانواده‌ها بسیار سنگین است و بعضی از آن‌ها برای تهیه این داروها باید هزینه‌های سنگینی بپردازند. بیماری سرطان به دو دسته بدخیم و خوش‌خیم تقسیم می‌شود. از زمان اطلاع از این بیماری پزشک معالج با توجه به نوع سرطان، در وهله اول به بیمار مشاوره و سپس داروهایی را مطابق با نوع بیماری آن‌ها تجویز خواهد کرد و پس از مدتی شروع به شیمی‌درمانی خواهند کرد. داروهای شیمی‌درمانی ساخت داخل و برندهای خارجی همیشه گران بوده است به همین علت شرکت‌های بیمه با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاص این بیماری، طرحی را توسط شرکت‌های بیمه، با مضمون داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه ارائه کرده‌اند و این طرح با استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است.

 

 

 

تأییدیه وزارت بهداشت برای داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه

 

تمام داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه توسط سازمان غذا و دارو یا همان وزارت بهداشت تأیید شده است. داروهای شیمی‌درمانی به 3 دسته تقسیم شده‌اند که شامل داروهای عمومی، داروهای آزاد و داروهای تخصصی هستند. شرکت‌های بیمه داروهای قراردادی شرکت خود را تا سقف موردنظر پرداخت خواهند کرد. اما برخی از داروهای معمولی که هزینه بسیار کمی دارند و به آن‌ها over_the_counter یا به صورت مخفف OTC گفته می‌شود، تحت پوشش دارویی شرکت‌های بیمه نیستند. داروهایی مانند:

  • قرص‌های سرماخوردگی
  • استامینوفن‌ها
  • و برخی از شربت‌های معمولی و ارزان

که از نظر قیمت، تأثیری بر هزینه اقتصادی خانواده‌ها نخواهد گذاشت؛ اما نکته قابل‌تأمل این است که برای خانواده‌هایی که کودکانشان کمتر از 12 سال هستند، بیمه تمامی هزینه‌های مربوط به داروهای OTC را پرداخت خواهد کرد.

 

داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه سلامت

 

بیمه سلامت نوعی از بیمه است که چیزی بالغ بر 180 نوع داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه خود قرار داده است. برخی از بیماران مبتلا به سرطان بعضی از داروهای شیمی‌درمانی را هر 20 روز یک‌بار و یا هر ماه سر موعد به مدت‌های طولانی 3 یا 4 ساله بلکه بیشتر استفاده خواهند کرد که ازنظر هزینه چیزی حدود 4 تا 5 میلیون برای بیمار در هر ماه هزینه دارد که شرکت‌های بیمه آن‌ها را تقبل می‌کنند. داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه برای افراد مبتلا به سرطان به این‌گونه خواهد بود که پزشک معالج اقدام به تجویز دارو در دفترچه و یا نسخه بیمار می‌کند، سپس سرپرست خانواده و یا یکی از افراد نزدیک بیمار پیگیر هزینه داروها طبق شرایط وزارت بهداشت خواهند کرد.

 

بهترین طرح داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه

 

افرادی که مبتلا به بیماری سرطان هستند ممکن است در مواقع خوش‌بینانه یک سال و در بدترین حالت ممکن تا آخر عمر درگیر این بیماری بوده و با آن دست‌وپنجه نرم کنند. در این صورت یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها هزینه سرسام‌آور داروهای شیمی‌درمانی است. بیشتر افراد در هنگام سلامتی خود و نزدیکانشان آن‌ها را بیمه می‌کنند و به‌صورت ماهانه و یا سالانه مبالغی را پرداخت خواهند کرد. یک بیمه‌نامه سلامتی مناسب می‌تواند از نظر سرمایه‌گذاری تأثیر مثبتی در روند بیماری برای خانواده‌ها داشته باشد.

 

بیمه‌هایی که بیماری سرطان و شیمی‌درمانی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند و از جنبه مثبت خدمات بهینه‌ای را ارائه می‌دهند شامل بیمه‌نامه‌هایی مانند:

 

  • بیمه درمان تکمیلی
  • بیمه عمر

خواهند بود؛ که هزینه انواع بیماری‌های سرطان را مانند سرطان ریه، سرطان خون، سرطان سینه و دیگر سرطان‌های رایج را با شرایط بسیار عالی تقبل می‌کنند.

 

شرایط تقبل هزینه‌های سرطان و شیمی‌درمانی توسط بیمه تکمیلی

 

تمامی بیمه‌های تکمیلی شامل بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و خدمات درمانی شرایط و ضوابطی را برای هزینه داروهای شیمی‌درمانی و دیگر موارد بر خواهند داشت.

 

پوشش‌های بیمه تکمیلی برای افراد مبتلا به سرطان شامل موارد زیر خواهد بود که عبارت‌اند از:

 

  • تقبل هزینه شیمی‌درمانی
  • تقبل هزینه‌های بستری
  • تقبل هزینه‌های جراحی‌های عمومی و تخصصی
  • تقبل هزینه‌های تزریق
  • تقبل هزینه‌هایی شامل سونوگرافی، ماموگرافی، اسکن
  • تقبل هزینه و خدمات آزمایشگاهی
  • تقبل هزینه‌های آمبولانس، نوار قلب

 

و از همه مهم‌تر تقبل هزینه‌های داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه‌نامه تکمیلی است.

نکته: باید توجه داشته باشید که پس از درگیر شدن به این بیماری، اگر اقدام به بیمه‌نامه کنید، هیچ یک از هزینه‌ها به شما تعلق نخواهد گرفت و از حق بیمه در هیچ شرایطی نمی‌توانید استفاده کنید.

 

 

 

 

داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه عمر

 

بیمه عمر همانند بیمه تکمیلی شرایط و مزایا بسیاری را برای افراد مبتلا به سرطان در نظر گرفته است؛ که یکی از خدمات و مزایا بسیار مهم آن تقبل هزینه‌های داروهای شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه عمر است. شخصی که خود را بیمه کرده است با توجه به بیمه عمر خود با داشتن مدارک موردنیاز بیماری بیمه را به صورت کامل و جامع دریافت خواهد کرد.

 

سفارش تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه از موسسه خیریه برای بیماران خاص

 

تاج گل و استند تسلیت از آن مواردی است که هنگام شرکت در مراسم عزاداری نزدیکانمان، در اکثر مواقع سفارش داده و به همراه خود برای تسکین دل بازماندگان آن مرحوم می‌بریم.

شاید برای شما هم سؤال باشد که کدام مورد هم از نظر صرف هزینه و هم حمل ‌و نقل به ‌صرفه‌تر و آسان‌تر است. تاج گل‌های طبیعی از نظر اندازه بزرگ‌تر و حمل‌ و نقل آن سخت‌تر است و گل‌های طبیعی بعد از چند ساعت حالت زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل باعث شده استندهای تسلیت طرفداران بیشتری در بین مردم داشته باشد.

موسسه خیریه با فراهم آوردن تاج گل‌های مصنوعی در اندازه‌های مختلف و استندهای متنوع در طرح‌های زیبا با متن‌های مناسبت عزاداری این امکان را به شما می‌دهد تا به‌صورت آنلاین بدون هیچ صرف وقتی و با کمترین هزینه تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه خود را از موسسه سفارش داده تا به محل مورد نظر با نام شما در آنجا تحویل داده و حتی در صورت نیاز استندها را برایتان نصب می‌کنند.

با سفارش تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه از موسسه خیریه محمدحسین رضوی علاوه بر اینکه احساس همدردی را برای بازماندگان به‌جا آورده‌اید، باعث برداشتن یک گام بلند در کمک به بیماران سرطانی  شده‌اید. تمامی هزینه‌های اجاره استند و تاج گل در موسسه خیریه صرف بیماران خاص و نیازمندان می‌شود.

 

تعداد بازدید : 14245

نظرات

کریم بروایه

3 سال و 6 ماه و 17 روز پیش

سلام داروی جدید ایرانی بنام زایبرون مختص سرطان پروستات بیمه چرا از این دارو حمایت نمی کنه ممنون

کریم بروایه

3 سال و 6 ماه و 17 روز پیش

سلام داروی جدید ایرانی بنام زایبرون مختص سرطان پروستات بیمه چرا از این دارو حمایت نمی کنه ممنون

کریم بروایه

3 سال و 6 ماه و 17 روز پیش

سلام داروی جدید ایرانی بنام زایبرون مختص سرطان پروستات بیمه چرا از این دارو حمایت نمی کنه ممنون

علی باقری

3 سال و 2 ماه و 10 روز پیش

سلام قرص داساتینیب برای بیماری سرطان خون استفاده میشه ازاد هست و تولید داخل چرا تحت پوشش بیمه نمیشه تامین هزینه بسیار زیاد این قرص واقعا سخته چرا مسئولین توجه نمی کنن

میثم رضائی موسوی

2 سال و 9 ماه و 13 روز پیش

تصویب طرح تحت پوشش قرار گرفتن کلیه ی داروهای شیمی درمانی،در بیمه ها.

ثبت نظر

ارسال