Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 52 دقیقه

راه های پیشگیری از سرطان کلیه و کاهش ابتلا به آن

راه های پیشگیری از سرطان کلیه و کاهش ابتلا به آن

سرطان کلیه از آن نوع سرطان هایی است که کمتر در مراحل اولیه تشخیص داده می شود. تومور تشکیل شده در کلیه در بسیاری موارد به طور اتفاقی در سی تی اسکنی که برای اعضای دیگر بدن انجام می شود، خود را نشان داده است. اما اگر بیمار خوش شانس باشد و وقتی تومور کوچک است شناسایی شود، درمان راحت تر انجام خواهد شد. راه های پیشگیری از سرطان کلیه نیز می تواند ابتلا به آن را کاهش دهد.

چهارشنبه 9 مرداد 1398 ساعت 14:42

راه های پیشگیری از سرطان کلیه و کاهش ابتلا به آن کارهایی هستند که به سبک زندگی مربوط می شوند و می توان با انجام آنها ابتلا به این نوع سرطان را کاهش داد. در ادامه چند توصیه آورده شده است.

 

راه های پیشگیری از سرطان کلیه و کاهش ابتلا به آن

 

1- سیگار را ترک کنید

 

یکی از راه های پیشگیری از سرطان کلیه ترک سیگار است. این روزها شیوه های زیادی برای ترک سیگار وجود دارد، کافی است اراده کنید و دست به کار شوید.

 

2- اضافه وزن نداشته باشید

 

برای این که سلامت باشید، باید بتوانید تناسب اندام خود را حفظ کنید. چاقی از عوارض ابتلا به بسیاری از بیماری ها است. با مصرف کالری کمتر و فعالیت جسمی تناسب اندام خود را به دست آورید.

 

3- فشار خون خود را کنترل کنید

 

فشار خون خود را اندازه بگیرید و اگر بالا بود برای کاهش آن با پزشک مشورت کنید. ورزش و کاهش وزن می تواند در فشار خون مؤثر باشد.

 

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به سرطان کلیه هستند؟

 

برای این که راه های پیشگیری از سرطان کلیه مشخص شود، باید درباره عوامل خطرزای این بیماری اطلاعات بیشتری به دست آورد.

 

عوامل خطرزای بیماری سرطان کلیه عبارتند از:

 

  • افرادی سیگاری دوبرابر غیر سیگاری ها در معرض ابتلا به سرطان روده هستند.
  • افرادی که اضافه وزن دارند و دچار چاقی مفرط هستند، بیش از دیگران در معرض ابتلا قرار دارند.
  • فشار خون بالا نیز خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.
  • با بالا رفتن سن احتمال ابتلا به سرطان کلیه افزایش می یابد.
  • افرادی که در طولانی مدت به درمان دیالیز نیاز دارند، ممکن است مستعد ابتلا به سرطان کلیه باشند.
  • بعضی از مشاغل که کارکنان آن در معرض تماس با برخی مواد شیمیایی خاص هستند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان کلیه باشند. به عنوان مثال، افراد شاغل در کوره های زغال سنگ در صنعت فولاد و آهن و افراد شاغلی که در معرض پنبه نسوز و کادمیوم هستند نیز می توانند در معرض خطر ابتلا باشند.
  • وجود برخی سندرم های ارثی و داشتن سابقه خانوادگی سرطان کلیه از عوامل ابتلا به این بیماری محسوب می شوند.

 

بیشتر افرادی که در معرض عوامل خطرزای سرطان کلیه هستند به آن دچار نخواهند شد. اما بهتر است راه های پیشگیری از سرطان کلیه را مد نظر داشته باشند و خود را کمتر در معرض ابتلا قرار دهند.

علائم و نشانه های سرطان کلیه

 

  • وجود خون در ادرار
  • درد مدام در پشت و پهلوها
  • بی اشتهایی
  • کاهش وزن بدون علت
  • تب دوره ای و ناپایدار
  • احساس ضعف و خستگی شدید

 

شناخت علائم بیماری به تشخیص راه های پیشگیری از سرطان کلیه کمک می کند. اما وجود این علائم در یک فرد به طور حتم نشانه بیماری سرطان کلیه نیست، زیرا وجود کیست، عفونت و دیگر مشکلات نیز ممکن است همین علائم را بروز دهند. وجود تومو در کلیه ممکن است به کم خونی، نبود تعادل کلسیم و الکترولیت ها و دیگر مسائل مربوط به خون منجر شود. در هر صورت با دیدن هر کدام از آنها بهتر است به پزشک مراجعه شود.

 

شیوع سرطان کلیه در مردان دو برابر زنان

 

سرطان کلیه حدود 3 درصد از انواع سرطان ها را شامل می شود و آمارها نشان می دهند که شیوع این نوع سرطان در مردان دو برابر زنان است. سرطان کلیه در سال های اخیر بیشتر شده است. سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان را 20 درصد افزایش می دهد. از راه های پیشگیری از سرطان کلیه در مردان کنترل وزن و ترک سیگار است.  سرطان کلیه بیشتر در افرادی که بالای 40 سال دارند دیده شده است.

 

درمان سرطان کلیه

 

برای این نوع سرطان درمان های مختلفی پس از تشخیص توصیه می شود. البته بسته به سطح بیماری درمان های مختلفی وجود دارد. حدود ۰٫۵ درصد امکان دارد که این بیماری خود به خود بهبود پیدا کند. البته چنین چیزی خیلی کم اتفاق می افتد. نخستین گام برای درمان این بیماری جراحی است. برای درمان این نوع سرطان از شیمی درمانی استفاده نمی شود. بعد از جراحی برای از بین بردن سلول های سرطانی در بدن که بسیار هم خطرناک هستند، از راه ها و درمان های دیگر استفاده می شود. راه های پیشگیری از سرطان کلیه را به کار ببندید.

 

چگونه بر سرطان غلبه کنیم؟

 

این امر که چگونه بر سرطان غلبه کنیم، کار چندان ساده ای نیست. کسانی که به این بیماری مبتلا می شوند می دانند که مبارزه کردن با این بیماری توان و قدرت زیادی می خواهد. سرطان بیماری است که بیمار مبتلا را به چالش می کشد. اگر در مبارزه با سرطان مطمئن باشیم که سرطان از ما ضعیف تر است، این که چگونه بر سرطان غلبه کنیم بیش از پیش برایمان آسان می شود.

یکی از عوامل مؤثر بر بهبودی و نجات از سرطان نوع سرطان است، اما نمی توان تلاش  های بیمار، همکاری کردن با پزشک و انجام توصیه های او و کیفیت زندگی خارج از حوزه درمانی را نادیده گرفت.

در پاسخ به پرسش چگونه بر سرطان غلبه کنیم می توان گفت که وقتی بتوانیم بر این بیماری پیروز شویم و آن را مغلوب کنیم، انجام دیگر کارها و برداشتن دیگر موانع از سر راه زندگی و کنار آمدن با دیگر مشکلات بسیار ساده تر می شود. به همین دلیل است که باید بتوان بر این بیماری غلبه کرد. فرد هوشمند از این بیماری برای جهش و پیشرفت استفاده می کند. سعی می کند تغییراتی که در زندگیش ایجاد می شود را به فال نیک بگیرد. برای بسیاری از افراد، ابتلا به سرطان شروع یک زندگی تازه را به همراه داشته است. درک جدید از معنای زندگی به این افراد کمک کرده است تا بتوانند بسیاری از کارهای غیر ممکن پیش از بیماری را برای خود ممکن کنند.

 

با اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه آغازگر حلقه مهربانی باشید

 

اگر می‌خواهید در اندک زمان ممکن و با کمترین قیمت یک تاج گل یا استند تسلیت مناسب و باکیفیت برای نهایت احترام و عرض تسلیت خود تقدیم بازماندگان کنید تا در آن شرایط سخت تسلی‌بخش آن‌ها باشید، ما به شما موسسه خیریه را پیشنهاد می‌کنیم که با چند سال حضور پررنگ خود در کنار بیماران مبتلا به سرطان برای نجات جان آن‌ها از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنند. موسسه خیریه محمدحسین رضوی تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه را به‌دلخواه شما تحویلتان می‌دهد و حتی آن‌ها را کاملاً رایگان به دست شما می‌رساند.

بیایید با سفارش آنلاین از موسسه خیریه محمدحسین رضوی همچنین کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی)  برای اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه ، این حلقه مهربانی را بزرگ‌تر کنیم و به دیگران نیز بیاموزیم تا به‌ جای استفاده از گل‌های طبیعی در تاج گل که فقط برای چند ساعت برجسته و زیبا می‌ماند، به‌ جای آن از تاج گل مصنوعی اجاره‌ای با نهایت احترام به بازماندگان استفاده کنید.

در هر ساعتی که بخواهید تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه را تقدیم حضورتان می‌کنیم. بیایید شما شروع‌ کننده این کار زیبا در میان اقوام باشید.

 

تعداد بازدید : 2797

ثبت نظر

ارسال