Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 9 و 39 دقیقه

سرطان کیسه صفرا

سرطان کیسه صفرا | سرطان | انواع سرطان

سرطان کیسه صفرا شایع نیست. اگر سرطان کیسه صفرا در مراحل اولیه تشخیص داده شود، شانس درمان بسیار بالاست. اما در اکثر موارد، سرطان کیسه صفرا در مرحله ی آخر تشخیص داده می شود و درمان بسیار ضعیف خواهد بود.تشخیص سرطان کیسه صفرا دشوار است زیرا در اغلب موارد علامت یا نشانه ی خاصی ندارد. به علاوه، ذات نسبتا مخفی کیسه صفرا باعث می شود سرطان کیسه صفرا بدون تشخیص به رشد ادامه دهد.

چهارشنبه 17 شهریور 1400 ساعت 20:32

سرطان کسیه صفرا نوعی از سرطان می باشد که از کیسه صفرا آغاز می شود.کیسه صفرا عضوی کوچک و گلابی شکل در قسمت راست بدن می باشد، درست زیر کبد قرار دارد. کیسه صفرا محل ذخیره سازی صفرا یا زردآب است که مایعی گوارشی می باشد و به وسیله کبد ایجاد می شود.  سرطان کیسه صفرا، یک سرطان غیرشایع، اما کشنده می باشد. سنگ کیسه صفرا مهمترین عامل خطری است که برای سرطان کیسه صفرا مطرح شده است.کیسه صفرا ارگانی است که در بخشی در زیر کبد شما قرار گرفته و با اینکه عضو بسیار کوچکی می باشد اما وظایف مهمی را در بدن عهده دار می باشد.

 

کیسه صفرا چیست و چه کاری در بدن انجام میدهد؟

 

کیسه صفرا اندامی است که بخشی از سیستم صفراوی انسان است و در تولید ،ذخیره و ترشح صفرا نقش مهمی دارد. صفرا مایعی قهوه ای رنگ مایل به زرد است که توسط کبد تولید شده و برای هضم غذاهای چرب در روده ی باریک مورد استفاده قرار می گیرد.بنا به مطالعات انجام شده گفته می شود که کیسه صفرا برای بقای انسان ضروری نیست و صفرا می تواند از راه های دیگری نیز به روده ی باریک برسد.

 

در واقع هنگامی که غذا وارد روده ی باریک می شود، پیامی به کیسه صفرا فرستاده شده و از طریق این پیام کیسه صفرا ترشح صفرا را آغاز می نماید. صفرا با از بین بردن چربی ها هضم غذا را ساده تر کرده و مواد مضر را از کبد به اثنی عشر که بخشی از روده ی باریک است ، انتقال می دهد.

 

مقدار زیاد کلسترول ، بیلی روبین و نمک صفراوی می تواند منجر به تشکیل سنگ صفرا شود. سنگ های صفرا رسوباتی هستند که هنگام ذخیره ی صفرا در کیسه ی صفرا ذخیره می شوند و افرادی که به سنگ صفرا مبتلا هستند ، به ندرت علائمی ناشی از بیماری از خود نشان می دهند.

 

همچنین ممکن است که سنگ صفرا مجرای خروج صفرا را ببندد که برای درمان این عارضه، جراحی برداشتن کیسه صفرا را به کار می گیرند.سرطان کیسه صفرا یکی از انواع سرطان های نادر است .تشخیص سرطان کیسه صفرا در مراحل اولیه کار بسیار دشواری است.

 

در واقع دلیل این دشواری کوچک بودن این عضو حیاتی در بدن است. از آنجا که غالبا درمان این نوع سرطان سخت می باشد، معمولا به صورت ترکیبی از روش های جراحی ، شیمی درمانی ، پرتونگاری و موارد دیگر استفاده می شود.

 

آگاهی از علائم این نوع سرطان و شناختن راه های درمان آن میتواند به افراد کمک کند تا در مواجهه با چنین بیماری ، دچار استرس نشوند و با اقداماتی که لازم است انجام دهند، آشنا شوند. در همین خصوص قصد داریم تا در این مقاله مطالب و اطلاعات مفیدی در رابطه با سرطان کیسه صفرا و اینکه زرداب چیست؟ و ... در اختیار شما قرار دهیم،همراه ما باشید.

 

سرطان کیسه صفرا چیست؟

 

در واقع این نوع سرطان نوعی بیماری است که در آن سلول های بدخیم و یا سرطانی در بافت کیسه ی صفرا شروع به رشد و تقسیم سلولی می کنند. با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته ، احتمال ابتلا به این نوع سرطان در زنان بیشتر از مردان می باشد. 

 

دیواره ی کیسه صفرا از 4 لایه ی اصلی تشکیل شده است:

 

  • لایه ی مخاطی داخلی
  • لایه ی ماهیچه ای
  • لایه ی همبند
  • لایه ی سروزال بیرونی

 

در حقیقت سرطان کیسه صفرای اولیه در لایه ی داخلی شروع شده و با گذشت زمان و تقسیم سلولی ،سلول های سرطانی به لایه های بیرونی گسترش می یابد. هرچیزی که احتمال ابتلا به بیماری را بیشتر کند به عنوان یک عامل خطر شناخته می شود. داشتن یک عامل خطر به معنای ابتلا به سرطان نمی باشد.

 

عواملی که می‌توانند در افزایش ریسک سرطان کیسه صفرا دخیل باشند عبارتند از:

 

  • جنسیت: سرطان کیسه صفرا در زنان بسیار شایع است.
  • سن: ریسک سرطان کیسه صفرا با افزایش سن بالا می‌رود.
  • وزن: اشخاص چاق ریسک بالاتری برای ابتلا به سرطان کیسه صفرا دارند.
  • سابقه سنگ کیسه صفرا: کسانی که سابقه سنگ کیسه صفرا داشته‌اند، ابتلا به این سرطان در آنها بسیار شایع‌تر بوده است. با این وجود سرطان کیسه صفرا در این دسته از افراد به ندرت دیده می‌شود.
  • سایر بیماری‌های کیسه صفرا: سایر بیماری‌های کیسه صفرا که می‌توانند ریسک سرطان کیسه صفرا را بالا ببرند عبارتند از: کیسه صفرای پورسلین، کیست کلدوکال و عفونت مزمن کیسه صفرا.

 

تشخیص سرطان کیسه صفرا

 

علائم سرطان کبد و کیسه صفرا

 

 تا زمانی که مشکلی برای این اندام کوچک رخ ندهد، احتمالا به آن فکر نخواهید کرد. اما کیسه صفرا نیز می‌تواند همانند دیگر قسمت‌های بدن درگیر سرطان شود. در ادامه با چند علامت سرطان کیسه صفرا بیشتر آشنا می‌شویم.

 

زرد شدن پوست:

 

بیماری زردی یا یرقان به زرد شدن رنگ پوست و قسمت سفید چشم‌های انسان گفته می‌شود. اگر متوجه تغییر رنگ عجیب پوست خود شده اید برای بررسی دقیق شرایط باید به پزشک مراجعه نمایید. دلایل غیر سرطانی بسیاری می‌توانند موجب تغییر رنگ پوست انسان شوند، اما در موارد نادر، یک تومور در کیسه صفرا می‌تواند موجب انباشت صفرا شود که تغییر رنگ پوست به زرد را در پی دارد.

 

احساس درد مداوم در معده:

 

ممکن است فکر کنید شکم درد شما به واسطه سوء هاضمه یا کرامپ‌های قاعدگی شکل گرفته است و شاید حق با شما باشد، اما در موارد نادر احساس ناراحتی و درد در قسمت بالا سمت راست شکم که با علائم دیگر مانند بالا آوردن زرداب همراه می‌شود می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به سرطان کیسه صفرا باشد.

 

احساس ابتلا به آنفلوآنزای معده:

 

حالت تهوع و استفراغ به تنهایی نشانه‌ای از سرطان کیسه صفرا نمی باشند ، اما زمانی که با علائم دیگر، مانند درد در قسمت بالای شکم و زردی همراه شوند می‌توانند به بروز مشکل در کیسه صفرا اشاره داشته باشند. اگر با علائم شبه آنفلوآنزای معده مواجه هستید و زردی را تجربه می‌کنید، برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید.

 

احساس بزرگتر شدن شکم:

 

نفخ شکم شرایطی شایع است و می‌تواند به دلایل مختلفی شکل بگیرد. با این وجود، اگر میزان بیش از حد نفخ را تجربه می‌کنید که با علائم دیگر همراه می‌شود، این می‌تواند نشانه‌ای از سرطان کیسه صفرا باشد. یک معاینه بدنی با تمرکز بر قسمت شکم و بررسی هر گونه توده، حساسیت به لمس یا انباشت مایع می‌تواند نخستین اقدام برای شناسایی مشکل کیسه صفرا، از جمله سرطان کیسه صفرا باشد.

 

سنگ کیسه صفرا:

 

یک سنگ کیسه صفرا ترکیبی از صفرا، کلسترول و کلسیم است که می‌تواند در عملکرد کیسه صفرا اختلال ایجاد کند. بیشتر افراد دارای سنگ کیسه صفرا ابتلا به سرطان کیسه صفرا را تجربه نمی‌کنند، اما از هر پنج بیماری مبتلا به سرطان کیسه صفرا، چهار نفر از آن‌ها در زمان تشخیص بیماری دارای سنگ کیسه صفرا می باشند. البته باید توجه داشت که سرطان کیسه صفرا یک بیماری شایع نیست.


تجربه کاهش وزن بدون دلیلی مشخص:

 

همه ما گاهی اوقات با بی اشتهایی مواجه می‌شویم و این شرایطی طبیعی است. با این وجود، اگر بی اشتهایی از بین نمی‌رود و با کاهش وزن مواجه هستید، مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط بهترین گزینه است. عدم تمایل به غذا خوردن می‌تواند یک علامت ابتلا به سرطان کیسه صفرا باشد، اگرچه دلایل بسیار دیگری نیز می‌توانند به این شرایط منجر شود.

 

سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان کیسه صفرا:

 

خطر ابتلا به سرطان کیسه صفرا به نظر می‌رسد حالتی ارثی دارد. با این وجود، خطر کلی به رغم سابقه خانوادگی سرطان کیسه صفرا همچنان پایین می باشد، زیرا این یک بیماری نادر است. به گفته انجمن سرطان آمریکا، بیشتر موارد سرطان کیسه صفرا در افرادی بدون سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری رخ می‌دهند. اما مد نظر قرار دادن این که سابقه خانوادگی همواره یک بازیگر خاموش در سلامت آینده شما محسوب می‌شود، اهمیت دارد.

 

تشخیص سرطان کیسه صفرا

 

در حقیقت در مراحل اولیه ی هیچ علامت و نشانه ای دیده نمی شود. دلایل سختی تشخیص این نوع سرطان را می توان به عوامل زیر وابسته دانست:

 

در صورتی که حتی علائم این نوع سرطان خود را نشان دهند ، این علائم شباهت بسیاری به بیماری های دیگر دارد.کیسه صفرا از نظر آناتومی در بخش واضحی قرار نگرفته و در پشت کبد پنهان می باشد.سرطان کیسه صفرا گاهی اوقات وقتی کیسه صفرا به دلایل دیگر برداشته می شود ، تشخیص داده می شود. بیماران مبتلا به سنگ کیسه صفرا به ندرت دچار این نوع سرطان می شوند.آزمایشاتی که برای بررسی کیسه صفرا و اندام های مجاور آن مورد استفاده قرار می گیرند برای تشخیص این نوع سرطان به کار گرفته می شوند. در واقع این آزمایشات به پزشک معالج کمک می کند تا این نوع سرطان را تشخیص داده و همچنین به آنها نشان می دهد که سرطان تا چه اندازه شیوع پیدا کرده است.

معاینه بدنی و تاریخچهموردی که در  تشخیص بیماری تاثیرگذار می باشد. معاینه بدن برای بررسی علائم عمومی، از جمله بررسی علائم بیماری مانند برآمدگی یا هر چیز دیگری که به نظر غیرمعمولی است انجام می گیرد. سابقه پزشکی و بیماری ها و درمان های انجام شده نیز بررسی می شود.همچنین بررسی کبد که به وسیله آزمایش شدنی می باشد. مقدار بالا آنزیم های کبدی می تواند نشانه بیماری کبد باشد که ممکن است در اثر سرطان کیسه صفرا ایجاد شود. همچنین توسط بررسی شیمی خون  مقدار غیرطبیعی (بالاتر یا پایین تر از حد معمول) عوامل تشکیل دهنده خون می تواند نشانه بیماری باشد.

 

آزمایشات لازم جهت درمان سرطان کیسه صفرا

 

آزمایشات لازم جهت درمان سرطان کیسه صفرا:

 

به منظور درمان این نوع سرطان لازم است که نخست بدانید آیا این نوع سرطان با جراحی قابل درمان خواهد بود یا خیر؟ آزمایشات برای شناسایی و روش های تشخیص این نوع سرطان به طور همزمان انجام می شوند و ممکن است که اقدامات زیر بر روی بدن بیمار انجام شود: 

 

معاینه ی بدنی و تاریخچه فرد:

 

معاینه ی بدن برای بررسی علائم و نشانه های بیماری صورت می گیرد. در این نوع معاینه بدن فرد بیمار به منظور مشاهده ی هر نوع برآمدگی ، برجستگی و یا هرچیز دیگری که نرمال به نظر نمی رسد ، بررسی می شود. همچنین در این مرحله عادات و سابقه ی بیماری هایی که فرد بیمار در گذشته داشته است مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

آزمایش عملکرد کبد:

 

در این نوع آزمایش در واقع میزان مشخصی از خون فرد بیمار به منظور اندازه گیری مواد و هورمون های ترشح شده از کبد مورد آزمایش قرار می گیرد. در صورتی که در این آزمایشات میزان ترشح یک ماده از کبد از حدی استاندارد بالاتر باشد ، این امر می تواند نشانه ی بیماری کبدی باشد که در اثر وجود این نوع سرطان به وجود آمده است.

 

مطالعات شیمی خون:

 

روشی است که در آن آزمایشات خون انجام می شود و یک میزان مشخصی از خون به منظور بررسی مواد ترشح شده از بافت ها و اندام های مختلف ، آزمایش می شود. در صورتی که میزان ترشح یک ماده از حد استاندارد بالاتر و یا پایین تر باشد ، می توان دریافت که این موارد نشانه هایی از وجود یک بیماری می باشد.

 

سی تی اسکن:

 

در این روش مجموعه ای از تصاویر دقیق نواحی مختلف بدن مانند قفسه ی سینه ، شکم و لگن از زوایای مختلف گرفته می شود. این تصاویر توسط رایانه ای که به دستگاه اشعه ی ایکس متصل شده ، ظاهر می شود. برای اینکه اندام های مختلف بدن با وضوح بیشتری در تصاویر نشان داده شوند ممکن است که با تزریق رنگ به داخل ورید ، این کار را عملی نمایند. این کار به مشخص شدن کیسه صفرا کمک زیادی می کند.

 

معاینه ی سونوگرافی:

 

روشی است که در آن از امواج صوتی با انرژی بالا استفاده می گردد و با گذشتن از اندام های مختلف بدن ، تصویری را ایجاد می کنند. سونوگرافی شکمی به منظور تشخیص این نوع سرطان به کار گرفته می شود.

 

PTC کلانژیوگرافی از طریق پوست:

 

روشی است که در آن اشعه ی ایکس را از راه مجاری کبد انتقال داده و صفرا را نشان می دهد. در این روش یک سوزن بسیار نازک از طریق پوست زیر دنده ها به داخل کبد وارد می شود. رنگ به مجاری کبدی و یا صفراوی تزریق شده و اشعه ایکس گرفته می شود.در صورت یافتن انسداد یک لوله ی نازک و انعطاف پذیر به نام استنت در کبد باقی می ماند تا صفرا را به داخل روده ی باریک هدایت کند و یا صفرا از داخل کیسه به خارج از بدن تخلیه نماید.

 

مراحل پیشرفت سرطان کیسه صفرا 

 

مراحل سرطان کیسه صفرا عبارتند از:


مرحله 1: در این مرحله، سرطان فقط در پوشش داخلی کیسه صفرا وجود دارد.
مرحله 2: در این مرحله، سرطان پیشرفت کرده و لایه خارجی کیسه صفرا را نیز در بر گرفته است.
مرحله 3: در این مرحله، سرطان رشد کرده و به اندام‌های مجاور مانند معده، کبد یا روده کوچک نیز ورود کرده است. ممکن است سرطان، غدد لنفاوی نزدیک را نیز درگیر کرده باشد.
مرحله 4: آخرین مرحله سرطان کیسه صفرا شامل تومورهای بزرگی است که به اعضای نزدیک کیسه صفرا نیز رسیده‌اند و همچنین تومورهایی با اندازه‌های متفاوت که در قسمت‌های دورتر بدن نیز گسترش یافته‌اند.

 

علل سرطان کیسه صفرا

 

علت این بیماری به صورت کامل مشخص نمی باشد. پزشکان می دانند که سرطان کیسه صفرا زمانی رخ می دهد که سلول های سالم کیسه صفرا دچار جهش و تغییر در DNA می گردد.در واقع این جهش سبب می گردد تا  سلول های رشد غیر قابل کنترلی داشته باشند و به عمر خود ادامه دهند، در صورتی که سلول های سالم بعد از مدتی از بین می روند. سلول های انباشته یه تومور تشکیل می دهند که می تواند فراتر از کیسه صفرا رشد کند و به دیگر قسمت های بدن شیوع پیدا کند. به طور کلی محل شروع سرطان صفرا از سلول های شکل دهنده سطح داخلی کیسه صفرا می باشد. سرطان کیسه صفرا که در این سلول ها رخ می دهد  را آدنوکارسینوما می نامند. این واژه به شکل ظاهری سلول های سرطانی در زیر میکروسکوپ اشاره دارد.

 

جراحی کیسه صفرا در مراحل اولیه

 

آیا سرطان کیسه صفرا قابل درمان است؟

 

در ادامه به این موضوع پرداخته ایم که با چه روش هایی و در چه مراحلی از بیماری می توان این سرطان را نابود کرد.

 

درمان سرطان کیسه صفرا :

 

لازم است که فرد پس از اینکه وجود این نوع سرطان در بدن او تشخیص داده شد در مورد تمامی راه های درمانی آگاهی داشته و عوارض جانبی هر یک از روش های درمانی را بداند. مشورت با پزشک متخصص بسیار مفید می باشد و کمک گرفتن از او در این زمینه کمک زیادی به فرد بیمار می کند.

 

در مواردی لازم است که بیمار در مورد روش های درمان سریع تصمیم بگیرد که در این زمان مشورت گرفتن از افراد با تجربه و مراجعه به چندین پزشک برای تشخیص راه درمان می تواند کمک کننده باشد.هدف اصلی در این نوع درمان از بین بردن سرطان کیسه صفرا است اما چنانچه این امر امکان پذیر نباشد ، با روش های مختلف می توان از پیشرفت بیشتر این نوع بیماری جلوگیری به عمل آورد.

 

 رادیوتراپی

 

این شیوه درمانی به نابودی سلول های سرطانی بسیار کمک خواهد کرد. این سرطان به طور کلی در مراحل اولیه قابل درمان می باشد، اما متاسفانه در بسیاری از موارد سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده نمی شود. در صورتی که سرطان درمان نشود، اقداماتی جهت تسکین درد، یرقان و سایر علائم در نظر گرفته خواهد شد.

 

جراحی کیسه صفرا در مراحل اولیه :

 

در صورتی که این نوع سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود جراحی  یکی از گزینه های اصلی درمان خواهد بود که خود چندین روش دارد:

 

جراحی برای برداشتن کیسه صفرا:

 

سرطان کیسه صفرا در مراحل اولیه می تواند با برداشتن کیسه صفرا درمان شود که این جراحی به کوله سیستکتومی معروف می باشد.

 

جراحی برای برداشتن کیسه صفرا و بخشی از کبد :

 

که در صورتی انجام می شود که سرطان به کبد پیشرفت کرده باشد.در برخی از موارد نیز جراحی کیسه صفرا برای برداشتن کیسه صفرا ، بخشی از کبد و یا مجراهای کبدی انجام می شود.

 

پس از عمل جراحی کیسه ی صفرا بنا به تشخیص پزشک لازم است که فرد تحت شیمی درمانی قرار بگیرد. پرتودرمانی نیز در بسیاری از موارد مفید واقع شده است و لازم است که فرد پس از جراحی با تشخیص پزشک نسبت به انجام آن اقدام نماید.

 

شیمی درمانی

 

شیمی درمانی نوعی دارو درمانی می باشد که در آن از مواد شیمیایی برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می شود. ممکن است سرطان با یک داروی شیمیایی درمان شود اما معمولا از ترکیب چند داروی خاص (شیمی درمانی ترکیبی) و به ترتیب خاصی استفاده می گردد. ترکیب داروهای مختلف با اثرات مختلف می تواند باعث نابودی سلول های سرطانی بیشتری شود و همچنین کمک می کند که سرطان نسبت به یک دارو مقاوم نشود.

 

پرتو درمانی

 

درمان سرطان کیسه صفرا به روش پرتودرمانی، از پرتوهایی با انرژی زیاد، مانند اشعه ایکس یا پروتون، برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می شود. پرتو درمانی با از بین بردن DNA سلول های سرطانی، باعث نابودی سلول های سرطانی می شود( DNA مولکول هایی در درون سلول هستند که حامل ویژگی های ژنتیکی بوده و ویژگی های ژنتیکی را از نسلی به نسل بعد منتقل می کنند).

 

پرتو درمانی می تواند مستقیما DNA را از بین ببرد یا می تواند رادیکال های آزاد در سلول تولید نماید تا رادیکال ها، DNA را از بین ببرند. سلول های سرطانی که DNA آنها از بین رفته باشد دیگر تکثیر نمی شوند و می میرند. هنگامی که سلول های آسیب دیده بمیرند، تجزیه شده و توسط فرآیندهای طبیعی بدن، از بدن دفع می شوند.

 

روش های باز کردن مجاری صفراوی مسدود شده

 

سرطان پیشرفته کیسه صفرا باعث ایجاد انسداد در مجاری صفراوی و ایجاد عوارض دیگر می شود. روش هایی برای کاهش انسداد و درمان سرطان مجرای صفراوی وجود دارد که می توانند مفید باشند. به عنوان مثال، جراح می تواند یک تیوب فلزی تو خالی (استنت) را در مجاری صفراوی قرار دهد تا مجرا را باز کند یا با انجام جراحی، مجاری صفراوی دیگری در اطراف قسمت مسدود شده ایجاد نماید(بای پس صفراوی).

در ادامه مقاله می خواهیم کمی راجب روش کمک به موسسات خیریه که کمک شایانی به بیماران سرطانی می نمایند صحبت کنیم همراه ما باشید.

 

بعد از درمان چه باید کرد؟

 

بعد از درمان، مراجعه به پزشک جهت اطمینان از عدم بازگشت سرطان ضروری می باشد. معایناتی که پس از درمان صورت می گیرد معمولا شامل تست های تصویربرداری و بررسی علائم می باشد. با انجام این تست ها و بررسی علائم موجود، بازگشت و یا عدم بازگشت سرطان  معین می گردد..


در صورت بازگشت سرطان کیسه صفرا و یا پخش شدن ‌آن چه باید کرد؟چنانچه بیماری  بازگشت و یا پخش شدگی سرطان مجددا انجام شود ، رادیوتراپی، شیمی درمانی و یا هر دو انجام خواهد شد.

 

سفارش استند تسلیت خیریه یا تاج گل خیریه، کدام بهتر است؟

 

تقدیم تاج گل به بازماندگان متوفی سال ها است که در بین ما ایرانیان رواج دارد. اما از آنجا که همه چیز تغییر کرده است، به دلیل پژمرده شدن گل ها و دردسرهایی که برای جا به جایی برای خانواده متوفی ایجاد می نماید، تاج گل های طبیعی جای خود را به تاج گل های مصنوعی و استندهای تسلیت دادند.اما این که میان تاج گل و استند تسلیت کدام یک بهتر است باید گفت با این که تاج گل ها در نگاه اول زیباتر و تأثیرگذارتر به نظر می رسند، اما یک پیام زیبا و آرامش بخش روی استند می تواند تأثیری چند برابر بیش از گل ها حتی گل های تازه داشته باشد.

 

سفارش استند تسلیت خیریه یا تاج گل خیریه هر دو با هدف همدردی با بازماندگان و کمک به مؤسسات خیریه هستند. در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید از چه طریق در این امر مشارکت داشته باشید.امید به فردای بهتر برای بیماران مبتلا به سرطان با اجاره تاج گل مصنوعی و استند تسلیت از موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی.موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با اجرای یک طرح جدید در طی سال‌های اخیر موجب شده تا با همیاری شما، بخشی از هزینه‌های بالای بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری نماید تا صرف دارو و درمان آن‌ها شود.

 

موسسه با اجرای طرح اجاره دادن تاج گل و استند تسلیت به شما برای تقدیم و ایجاد حس همدردی به اقوام و نزدیکانی که عزادار شده‌اند، باعث شد تا علاوه بر اینکه هزینه‌ای از اجاره تاج گل و استند تسلیت کمکی برای بیماران باشد، شما نیز به‌صورت آسان‌تر و با هزینه بسیار کمتر تاج گل و استند تسلیت را آنلاین سفارش دهید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رایگان تحویل بگیرید.

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با کمک شما می‌تواند اندکی از هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری و با گسترش این طرح امید دارد تا فردای بهتری در انتظار کودکان و بیماران مبتلا به سرطان باشد. این موسسه در تمام این سال‌ها خدمات رایگان و ویژه خود را شامل حال بسیاری از افراد خیر کرده است. حمل‌ونقل تاج گل و استند تسلیت در تمامی نقاط تهران بر عهده موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی می باشد و شما هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه حمل‌ونقل آن ندارید.

 

اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه قدمی برای بهبودی حال بیماران سرطانی

 

موسسه خیریه محمدحسین رضوی با سال‌ها سعی و تلاش فراوان در راستای کمک به درمان بیماران سرطانی تلاش کرده است تا هزینه درمان این بیماران را تأمین کند. شما هم می‌توانید به‌ نوبه خود قسمتی از این هزینه را تقبل کنید. موسسه خیریه محمدحسین رضوی در اقدامی جالب، دست به تهیه تاج گل و استند تسلیت در ابعاد و شکل‌های متفاوت زده است.در تمام مراسم‌های عزاداری اصولاً رسم بر این است که برای عرض تسلیت و شریک شدن در گوشه‌ای از غم صاحبان مجلس گل و بنرهایی با متون عرض تسلیت هدیه داده می‌شود.

تعداد بازدید : 11305

نظرات

نام و نام خانوادگی

2 سال و 1 ماه و 29 روز پیش

استند گل و تسلیتی که آخرش نوشتید خیلی بده. یعنی چی؟ شما فکر نمی کنید یک نفر که میخواد در مورد این بیماری بیشتر بدونه ممکنه حالش بد بشه؟ خیلی این حرکت زشت بود. متاسفم

ثبت نظر

ارسال