Fa En سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ساعت 11 و 17 دقیقه

کار کردن و ابتلا به بیماری سرطان

ابتلا به بیماری سرطان | پیشگیری به موقع سرطان | افراد مبتلا به سرطان

ابتلا به بیماری سرطان ، زمانی که بیماری تشخیص داده می شود، یکی از دغدغه های کارمندان این موضوع می باشد که تا چه حد و چگونه باید کارفرمای خود را از شرایط و وضعیت بیماری خود آگاه و مطلع بسازند. برخی معتقدند که بهتر است کارفرما را مطلع ساخته و برخی عقیده ای مخالف این مورد دارند.

شنبه 7 دی 1398 ساعت 12:30

سرطان در واقع بیماری است که تشخیص آن می تواند تاثیرات زیادی را بر زندگی و کار افراد گذاشته و تغییرات زیادی را روند زندگی افراد ایجاد نماید. رابطه کار کردن و ابتلا به بیماری سرطان موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده است. در حالی که بررسی ارتباط این دو مورد در زندگی افراد مبتلا به سرطان حائز اهمیت می باشد.

 

تاثیر ابتلا به بیماری سرطان در کار و زندگی افراد

 

فارغ از مساله  تشخیص و درمان و روند درمان برای بیماران مبتلا به سرطان، اغلب اوقات برای دیگران صحبت کردن در خصوص وضعیت و شرایط بیمارانی که به سرطان مبتلا هستند نیز کار دشواری است، چرا که آنها از این بیماری درک درستی نداشته باشند و موجب ناراحتی بیماران مبتلا به سرطان می گردند.

همین مسائل گاهی اوقات می تواند شرایط کاری و روند عادی زندگی افرادی که مبتلا به سرطان هستند را تحت تاثیر قرار داده و در روابط اجتماعی و روابط کاری آنها تاثیر منفی را خواهد گذاشت. این در حالی است که سالانه آمار و داده های ابتلا به بیماری سرطان رو به افزایش بوده و این بیماری به سنین خاصی نیز محدود نمی شود.

بر اساس آمار و داده های تحقیقاتی که در بریتانیا صورت گرفته است، شایع ترین انواع سرطان برای زنان و مردان تا سال 2013 مواردی است که به آنها اشاره خواهد شد؛ در زنان شایع ترین موارد سرطان های سینه، ریه ، روده و سرطان دهانه رحم بوده و در مردان نیز سرطان های پروستات، ریه، روده و مثانه بوده است.

 

تاثیر ابتلا به بیماری سرطان در کار و زندگی افراد

 

قانون های کار در رابطه با بیماری سرطان

 

در خصوص کار کردن افرادی که به سرطان مبتلا می باشند، قوانین و مقرراتی تنظیم شده است. نکته  بسیار مهمی که در خصوص قانون کار برای مبتلایان به سرطان وجود دارد و کارفرمایان باید به آن توجه کنند این است که در صورت این بیماری از سال 2010 در دسته بیماریهای معلولیتی دسته بندی شده است.

در خصوص تشخیص سرطان در یک فرد، الزامی وجود ندارد که فرد به کارفرمای خود در خصوص مشکلش اطلاعاتی را ارائه دهد. اما در جریان گذاشتن کارفرما و اطلاع رسانی به او می تواند به بررسی و ارزیابی شرایط کارکنان مبتلا به سرطان کمک کند تا در صورت لزوم، نیاز های او مد نظر گرفته شده و برطرف شوند.

تاثیر تشخیص این بیماری، بررسی و در نظر گرفتن توانایی های فرد مبتلا به سرطان برای کار کردن بسیار متفاوت خواهد بود. برای برخی از افراد تشخیص بیماری و روند درمان به معنای زمانی دور ماندن از کار می باشد. از این رو ممکن است دسته  بسیار زیادی از افراد مبتلا به سرطان از بیان ابتلا به بیماری سرطان خودداری نمایند.

 

کارفرما و کارمندان مبتلا به سرطان

 

با این حال از آن جایی که بیماری هر دو نفری شبیه هم نیست، کارفرما باید در خصوص تصمیم گیری در مورد مسائلی مانند کار هایی که کارکنان مبتلا به سرطان می توانند انجام دهند و کار هایی که نمی توانند انجام دهند، این که آیا روند بیماری و درمان آن ها در کار تغییری ایجاد خواهد کرد یا خیر.

در زمینه ابتلا به بیماری سرطان، حساسیت های بیشتری اعمال می شود. زمانی که کارفرما می خواهد در خصوص عملکرد کارمند خود تصمیم بگیرد باید بتواند در خصوص شرایط بیماری او، روز هایی که ممکن است برای درمان نیاز به مرخصی داشته باشد و همچنین سطح توانایی او در انجام کار ها بینش و آگاهی کامل داشته باشد.

از دیگر عوامل مهم در زمینه بررسی شرایط یک کارمند مبتلا به سرطان و کار فرد و رفتار کارفرما می توان به مواردی از جمله، این که شاید کارمند به محیط ایزوله و خاصی برای کار نیاز داشته باشد، ایجاد یک سری اصلاحات و تغییرات در شرایط کار آن ها و ارائه خدمات و پشتیبانی های مورد نیاز اشاره کرد.

 

شرایط کارمندان مبتلا به سرطان

 

زمانی که در خصوص ابتلا به بیماری سرطان و شرایطی کاری کارمندان مبتلا به سرطان صحبت می شود، اشاره به این نکته ضرورت دارد که برای برخی مراحل درمانی شامل ویزیت ها و بررسی های مکرر و در بازه های زمانی مختلف بستری شدن های طولانی مدت در بیمارستان می باشد، که می تواند موقعیت کاری فرد را متاثر کند.

نکته ای که کارمندان باید بدانند این است که شاید تیم درمانی و مراقبتی آنها بتواند توصیه های کاربردی و مفیدی را در خصوص باید ها و نباید های کاری افراد و توانایی های آن ها برای کار شان ارائه دهند. از این رو بهتر است کارمندان در خصوص کار و موقعیت های متفاوت آن با تیم درمانی خود صحبت کند.

در بحث ابتلا به بیماری سرطان باید به این امر اشاره کرد که این امر الزاما به معنی دست کشیدن از کار و حرفه نمی باشد، و افراد مبتلا به سرطان نباید کار و زندگی روزمره خود را رها کنند و خانه نشین شوند. اگر چه بسیاری از مبتلایان به سرطان با تشخیص آن از کار خود دست می کشند، اما باید گفت این کار درست نیست.

کارمندان مبتلا به سرطان باید تعادل میان کار و بیماری را در دستور کار خود قرار داده و سوالاتی را در این زمینه از خود بپرسند، مثلا این که آیا از کار آنها راضی هستند و لذت می برند یا خیر؟ آیا شرایط کاری آنها این امکان را برایشان فراهم ساخته که معالجه خود را ادامه دهند؟

سوالات مهم دیگر شامل این هستند، که ساعات کاری آن ها چه تاثیری بر درآمد آنها و تامین هزینه های درمان دارد؟ آیا امکان دریافت مرخصی برای انجام معاینات وجود دارد؟ آیا در صورت توقف کار بیمه های درمانی شامل حال بیمار می شود؟

 

شرایط کارمندان مبتلا به سرطان

 

صحبت کارمند مبتلا به سرطان با کارفرما در خصوص بیماری

 

در بحث ابتلا به بیماری سرطان ، زمانی که بیماری تشخیص داده می شود، یکی از دغدغه های کارمندان این موضوع می باشد که تا چه حد و چگونه باید کارفرمای خود را از شرایط و وضعیت بیماری خود آگاه و مطلع بسازند. برخی معتقدند که بهتر است کارفرما را مطلع ساخته و برخی عقیده ای مخالف این مورد دارند.

توصیه ای که در این زمینه وجود دارد این است که اگر تمایل به صحبت کردن با کارفرمای خود در خصوص این بیماری دارید، بهتر است قبل از آن با تیم درمانی خود مشورت کنید. از آن ها در خصوص مدت زمانی که ممکن است از کارتان دور شوید سوال بپرسید و ببینید که آیا توصیه خاصی در زمینه کاری شما دارند یا خیر؟

با این حال ممکن است که با ابتلا به بیماری سرطان در خصوص کار مشکلاتی بین کارفرما و کارمند مبتلا به سرطان به وجود بیاید، در این زمینه در برخی از کشور ها قوانینی وجود دارد که از حقوق کارمند مبتلا به سرطان در برابر کارفرما از او محافظت و حمایت می کند و مزایای خاصی را برای این افراد در نظر می گیرد.

برای مثال در آمریکا قانونی تحت عنوان حمایت از افراد دارای معلولیت وجود دارد که از افراد در خصوص مواردی مانند استخدام، اخراج، حقوق و شرایط کاری آنها محافظت می نماید. در این قانون کارفرمایان مستلزم فراهم آوری شرایطی هستند که کارمندان بتوانند در آنجا فعالیت خود را ادامه دهند.

یکی دیگر از قوانین حافظتی، قانون مرخصی پزشکی است که در این قانون از افرادی که به دلیل بیماری یا نگهداری یک فرد بیمار در خانواده خود مجبور به ترک کار می شوند، محافظت می کند. این قانون به این افراد امکان  کار نکردن به مدت دوازده هفته و همچنین مزایا را به مدت 12 ماه در نظر می گیرد.

 

در شرایطی که نیاز به توقف کار کردن وجود دارد، چه چیزی مورد نیاز می باشد؟

 

با وجودی که پیش از این اشاره شد که ابتلا به بیماری سرطان الزاما به معنی ترک کردن کار و خانه نشین شدن نمی باشد و افراد مبتلا به سرطان نباید روند عادی زندگی خود را متوقف بسازند، اما در برخی شرایط روند بیماری و مسیر درمان بیمار مبتلا به سرطان به سمتی پیش می رود که فرد را مجبور به متوقف کردن کارش می کند.

در صورت بروز چنین شرایطی فرد مبتلا به سرطان به چه مواردی نیاز دارد؟ قطعا یکی از مهم ترین نیاز های فردی که در مسیر درمانی به سر می برد و اکنون نیز مجبور به ترک کار خود شده است، دریافت حمایت ها و پشتیبانی های مالی می باشد که نکته اصلی درمان بیماران خصوصا مبتلایان به سرطان می باشد.

در این شرایط در برخی از کشور ها شاید بیمار واجد شرایط دریافت بیمه ناتوانی تامین اجتماعی شود، که این بیمه به صورت ماهیانه به افرادی که برای مدت زمان کافی قبل از بیماری مشغول به کار بوده اند و مالیات های کاری مربوط به تامین اجتماعی را پرداخت کرده اند، تعلق می گیرد و پرداخت می شود.

بعد از گذشت این مدت زمان دو ساله نیز در برخی از کشور ها افراد ممکن است شامل دریافت مزایای ماهیانه  درمانی ( Medicare ) شوند یا اینکه در برخی از کشور ها نیز افراد مبتلا به سرطان مشمول دریافت ماهیانه درآمد های امنیت اجتماعی می شوند که به افراد کم درآمد و با دارایی های پایین تعلق می گیرد.

همچین شما می توانید برای کمک به هزینه های درمانی بیماران مبتلا به سرطان از انجمن های حمایت از بیماران سرطانی  تاج گل و استند های تسلیت تهیه نمایید تا از این روش بتوانید سهمی را برای کاهش دغدغه های ناشی از تامین این بیماران داشته باشید.

 

در شرایطی که نیاز به توقف کار کردن وجود دارد، چه چیزی مورد نیاز می باشد؟

 

کار کردن در طول درمان سرطان

 

اینکه آیا شما در صورت ابتلا به بیماری سرطان و قرار گرفتن در دوره درمانی ما قادر به کار کردن می باشید  یا خیر، به مواردی از جمله، نوع درمانی که انجام می دهید، این که در چه مرحله ای از بیماری سرطان قرار دارید، وضعیت عمومی سلامتی شما چگونه است ، نوع کار و فعالیتی که انجام می دهید، بستگی دارد.

توصیه می شود که حتما در خصوص این که می توانید کار کنید چه باید ها و نباید هایی را باید در خصوص کار کردن تان در طول دوره  درمان تان در نظر داشته باشید و رعایت کنید، حتما با پزشک معالج و گروه درمانی مشورت کنید. آن ها به بهترین وجه قادر به راهنمایی شما  در این زمینه خواهند بود.

گروه درمانی می تواند با توجه به آگاهی که از شرایط جسمی و بیماری که شما دارید و با توجه به روند و مرحله درمانی ، با در نظر گرفتن همه  موارد و عوارض جانبی احتمالی مرتبط با کار شما، بهترین برنامه را خاص خودتان به شما ارائه دهد. او می تواند به شما برای داشتن بهترین برنامه با حداقل محدودیت ها کمک کند.

 

شرایط متفاوت افراد برای کار در زمان بیماری و درمان

 

در زمان ابتلا به بیماری سرطان شرایط و وضعیت برخی از افراد مبتلا به سرطان به گونه ای است که می توانند حتی در طول دوره درمان خود نیز به کار کردن شان ادامه دهند. حتی برخی از افراد مطابق شرایط عادی خود، به صورت تمام وقت کار خود را در پیش گرفته و ادامه می دهند. برخی نیز به صورت خاص و دورکار، کارشان را انجام می دهند.

برخی از افراد برای کار کردن نیاز به مهیا شدن شرایط به خصوصی در محل کار دارند. برای مثال برخی از افرادی که تحت شیمی درمانی می باشند، باید در محل کار در محیطی ایزوله و کاملا بهداشتی دور از دیگر افراد مشغول به کار شوند، چرا که هر گونه عفونت و بیماری برای آنها خطرناک می باشد.

برخی از افراد نیز به صورت کلی فقط می توانند زمان های کوتاه تری را به کار کردن مشغول شوند و معمولا کار های پاره وقت را به عهده می گیرند یا این که بخشی از کار را دور از محیط کار ، مثلا در خانه انجام می دهند. در برخی موارد نیز افراد به دلیل شرایط بیماری و روند درمانی کلا از کار دست می کشند.

نکته ای که در خصوص ابتلا به بیماری سرطان و دوره درمان و کار کردن وجود دارد این است که اگر شرایط و نیاز های کاری برای افراد مبتلا به سرطان به خوبی تامین شده و مورد توجه قرار بگیرد، می تواند تاثیر به سزایی در موفقیت و توانایی افراد در کارشان در طول دوره  درمان داشته باشد.

در این خصوص برای مثال، قوانین ایالتی و فدرال آمریکا کارفرمایان را ملزم به تامین نیاز ها و شرایط مورد نیاز کاری برای افراد مبتلا به سرطان می کند.

 

شرایط متفاوت افراد برای کار در زمان بیماری و درمان

 

امید به فردای بهتر برای بیماران مبتلا به سرطان با اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه 

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با اجرای یک طرح جدید در طی سال‌های اخیر موجب شده تا با همیاری شما، بخشی از هزینه‌های بالای بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری کند تا صرف دارو و درمان آن‌ها شود. موسسه با اجرای طرح اجاره دادن تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه به شما برای تقدیم و ایجاد حس همدردی به اقوام و نزدیکانی که عزادار شده‌اند، باعث شد تا علاوه بر اینکه هزینه‌ای از اجاره تاج گل و استند تسلیت کمکی برای بیماران باشد، شما نیز به‌صورت آسان‌تر و با هزینه بسیار کمتر و در جهت کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) تاج گل و استند تسلیت را آنلاین سفارش دهید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رایگان تحویل بگیرید.

 

اقداماتی که موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی انجام داده است.

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با کمک شما می‌تواند اندکی از هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری و با گسترش این طرح امید دارد تا فردای بهتری در انتظار کودکان و بیماران مبتلا به سرطان باشد. این موسسه در تمام این سال‌ها خدمات رایگان و ویژه خود را شامل حال بسیاری از افراد خیر کرده است. حمل‌ونقل تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه در تمامی نقاط تهران بر عهده موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی است و شما هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه حمل‌ونقل آن ندارید.

تعداد بازدید : 3396

ثبت نظر

ارسال