Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 19 و 39 دقیقه

حمایت از افراد مبتلا به سرطان

حمایت از افراد مبتلا به سرطان

وقتی متوجه می شوید که کسی که شما می شناسید یا به او علاقه دارید، مبتلا به بیماری سرطان شده است، حتما لحظه سختی خواهد بود. بسیاری از افراد در اینگونه موارد دچار سردرگمی شده و نمی دانند که چگونه باید با شخص مبتلا به سرطان روبرو شده، با او چگونه صحبت کند و چگونه از او حمایت نمایند. اگر این شخص از همکاران شما است ، ممکن است تعجب کنید که چقدر وضعیت کار شما از مراحل تشخیص و درمان فرد مبتلا به سرطان متاثر خواهد شد. باید به شما بگوییم که جواب تمام سوالاتی که در مورد حمایت از شخص مبتلا به سرطان دارید، داشتن ارتباط و انعطاف پذیری در مقابل این افراد است.

شنبه 16 شهریور 1398 ساعت 13:12

وقتی فردی مبتلا به بیماری سرطان می شود، برخی از تغییرات در بدن او رخ می دهد. برخی از این تغییرات مربوط به خود بیماری هستند و برخی دیگر از آن ها مربوط به مراحل درمان و عوارض جانبی درمان می باشد. به خاطر داشته باشید که هر بیماری سرطان، سفر خاص و منحصر به فرد می باشد. فرد مبتلا به سرطان می تواند برخی از علائم شایع بیماری را داشته باشد و برخی دیگر شاید علائم خاص دیگری را داشته باشند. برای حمایت از افراد مبتلا به سرطان باید مواردی را مورد توجه قرار داد.

 

حمایت از افراد مبتلا به سرطان

 

برای بسیاری از مبتلایان به بیماری سرطان، سخت ترین عارضه ای که با آن روبرو هستند، خستگی بسیار زیاد است. آنها دیگر انرژی سابق را در خود ندارند و به سرعت خسته می شوند و رفع این خستگی برای آنها تبدیل به چالشی هر روزه می شود. افراد مبتلا به سرطان می گویند که احساس خستگی بسیار زیادی را هر روز تجربه می نمایند. بسیاری از افراد مبتلا به سرطان نیز بعد از جراحی هم به مدت طولانی دچار همین مشکل هستند و با کمبود انرژی مواجه اند. همچنین خستگی زیاد می تواند از عوارض شیمی درمانی هم باشد. افرادی که تحت درمان رادیو تراپی قرار می گیرند هم ممکن است دچار خستگی شدید شوند.

در کنار این تغییرات فیزیکی و جسمانی ، ممکن است فرد مبتلا به سرطان دچار استرس و مشکلات عاطفی شود که این امر نیز به فرسودگی آن ها می افزاید. خستگی می تواند ماه ها تا پایان درمان ادامه یابد.

 

حمایت از افراد مبتلا به سرطان

 

هر فرد به روش خود به بیماری سرطان و درمان آن واکنش نشان می دهد. طبیعی است که از تغییراتی که این بیماری برایش به ارمغان آورده است ، دچار غم و اندوه شود. احساسات و روحیه فرد مبتلا به سرطان ممکن است از ساعتی تا ساعت دیگر تغییر کند و این نیز طبیعی است. فرد مبتلا به سرطان ممکن است احساسات و افکار زیر را در لحظات مختلف تجربه نماید :

 

  • عدم قطعیت
  • خشم
  • احساس عدم کنترل
  • غم و اندوه
  • ترس
  • ناامیدی
  • گناهکاری
  • نوسانات خلقی
  • احساسات بسیار قوی تر و شدیدتر
  • حس جداشدگی
  • تنهایی
  • نارضایتی

 

با گذشت زمان ، فرد ممکن است برخی از احساسات مثبت را نیز تجربه نماید. که این احساسات می تواند شامل حس مقاومت و قدرت بیشتر، حس آرامش، حس قدردانی بیشتر از زندگی و افراد نزدیک و دیگر احساسات باشد.

بیماری سرطان می تواند بسیار غیرقابل پیش بینی باشد، به همین دلیل بیمار مبتلا به سرطان، ممکن است یک روز بسیار حال خوبی داشته باشد و سرحال به نظر برسد و فردای آن روز وحشتناک به نظر برسد.

شما می توانید با درک حال و احساسات این افراد از آنها حمایت کنید. باید روزهای خوب و بدی از او را انتظار داشته باشید. یادگیری زندگی با عدم اطمینان بخشی از زندگی افراد مبتلا به سرطان و همچنین اطرافیان آنها می باشد. حمایت از بیمار مبتلا به سرطان، می تواند هم حمایت های عاطفی باشد و هم حمایت جسمی، چون بیمار مبتلا به سرطان به هر دو این حمایت احتیاج دارد.

برخی مواقع افراد مبتلا به سرطان، به دلیل همین حس عدم اطمینان و ترس دچار عصبانیت ، یا شاید افسردگی می شوند. این طبیعی است و بخشی از روند اندوه از دست دادن سلامتی، انرژی و .. می باشد. با گذشت زمان، بیشتر افراد قادر به سازگاری با واقعیت جدید زندگی خود هستند و رو به جلو حرکت می کنند. برخی از افراد نیاز به حمایت بیشتری دارند تا بتوانند با شرایط جدید خود کنار بیایند. در برخی از موارد این حمایت ها باید از طریق گروه پشتیبانی ، یا یک متخصص به آنها ارائه شود. به طور کلی باید گفت که تمامی بیماران مبتلا به سرطان ، نیاز به حمایت دارند. گاهی حمایت تنها به معنای ابراز نگرانی است و گاهی مفیدترین کار می تواند فقط گوش دادن باشد.

 

چرا باید از افراد مبتلا به سرطان حمایت کنیم ؟

 

باید به افراد مبتلا به سرطان کمک نمود تا بدانند که احساساتشان طبیعی است، بتوانند راه حل مشکل خود را پیدا کنند، بر روی احساسات خود کنترل بیشتری داشته باشند و بتوانند تصمیمات مهم زندگی خود را اخذ نمایند. باید از افراد مبتلا به بیماری سرطان حمایت کرد تا آنها کمتر احساس اضطراب کنند و بتوانند با جامعه و خانواده و دوستان خود پیوندشان را قوی تر نمایند.

بسیاری از افراد که به بیماری سرطان مبتلا می گردند، با خانواده یا دوستان خود کمتر در مورد بیماریشان و احساساتشان صحبت می نمایند، چون می خواهند از این طریق از ناراحتی آنها جلوگیری کنند. به نظر می رسد در اینگونه موارد، صحبت کردن با شخصی که آنها را نمی شناسد برایشان آسانتر است. در اینگونه موارد بیماران احتیاج به حمایت افراد دیگر دارند که با آنها صحبت نموده و از احساسات خود حرف بزنند. برخی از آنها به گروه های پشتیبانی و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان می پیوندند و یک گفتگوی درمانی داشته و حمایت مورد نیاز خود را دریافت می نمایند.

 

حمایت از افراد مبتلا به سرطان به چه معناست

 

همه ما در طول زندگی خود با چالش های بسیاری روبرو می شویم و هر کدام از ما، برای مقابله با این چالش ها سبک خاص خود را داریم ، برخی از ما به صحبت در مورد مشکلات خود می پردازیم و برخی از ما کمتر صحبت می کنیم. بهرجهت سبک های مقابله به ما کمک می نمایند تا شرایط دشوار پیش آمده را مدیریت نماییم. گرچه باید منصف بود و گفت که بعضی از سبک ها بهتر از بقیه کار می کنند. در مورد مواجهه افراد با بیماری سرطان نیز به همین ترتیب می باشد. افراد سبک های مختلفی برای مقابله در پیش می گیرند. برخی از افراد از شوخ طبعی ذاتی خود بهره برده و شوخی را راهی برای رهایی از ماهیت جدی بیماری خود می دانند. برخی دیگر از افراد مبتلا به سرطان، به نتیجه می رسند که تنها راهی که می توانند از این سفر به سلامت عبور کنند امید داشتن است. امید برای هر فرد معنای متفاوتی دارد و همیشه هر فرد مبتلا به سرطان می تواند به خیلی چیزها امیدوار باشد. برخی دیگر از افراد با انکار به این بیماری می نگرند و نمی خواهند آن را بپذیرند و تا وقتی که بیماری خود را نپذیرفته اند، شروع به درمان نمی نمایند.

در تمامی سبک های مقابله ای که بیماران مبتلا به سرطان در پیش می گیرند ما می توانیم حمایت خود را از آنها نشان دهیم. اگر فردی با شوخی و خنده حال بهتری پیدا می کند، ما می توانیم او را در این راه کمک کرده و برای او موقعیت هایی با شادی های بیشتری را فراهم آوریم. با این کار یک روش عالی برای از بین بردن استرس فرد بیمار به کار گرفته ایم. برای بیمارانی که نیاز به امید دارند تا حس حمایت بیشتری دریافت کنند نیز می توان برای ادامه سفری که در طی این بیماری آغاز نموده است امیدهای بیشتری ایجاد نماییم. و در نهایت بیمارانی که نمی خواهند بیماری خود را بپذیرند را با حمایت خود ، به سمت درمان پیش ببریم.

 

حمایت های روانی از بیماران مبتلا به سرطان، بستگی به آن چیزی دارد که بیمار از ما می خواهد. همانطور که هر فردی منحصر به فرد است، بیماری و حس او نوع حمایتی که نیاز دارد متفاوت باشد.

بیماری سرطان، علاوه بر اینکه زندگی جسمی و روانی فرد را دچار مخاطره می نماید، بر روی وجه اقتصادی و مالی فرد و خانواده او نیز اثر گذار است. بیماری سرطان می تواند مشکلات مالی فراوانی را ایجاد نماید. فرد ممکن است با عدم حضور در محل کار خود ، در زمان بیماری و درمان، حقوق و دستمزد خود را از دست بدهد. یا به علت خستگی فراوان، ساعات کمتری را بتواند کار کند و به این ترتیب باز هم حقوقش کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین این بیماران به دلیل مرخصی های فراوانی که می گیرند نیز ممکن است کار خود و در نهایت حقوقشان را از دست بدهند. این مواردی که بیان کردیم تنها یک وجود اثرگذار بیماری سرطان بر روی شرایط مالی فرد بود.

بیماران مبتلا به سرطان، نیاز به ویزیت های مکرر پزشکی، درمان و شاید بستری و استفاده از امکانات پزشکی دارند و تمام این موارد نیاز به هزینه بسیار زیادی دارد و البته به سرعت به هزینه ها افزوده می شود که حتی اگر فرد بیمار ، دارای بیمه هم باشد باز هم این هزینه ها کمرشکن می باشند.

 

گروه های حمایت از بیماران مبتلا به سرطان

 

گروه هایی هستند که از هدف خود را حمایت از بیماران مبتلا به سرطان قرار داده اند. این گروه ها می توانند فواید زیادی داشته باشند. حتی اگر افراد حمایت بسیاری را از خانواده و دوستان خود دریافت کنند، باز هم یک گروه حمایتی برای آنان نیاز است تا بتوانند در محیطی قرار بگیرند و با افرادی در ارتباط باشند که تجربه مشابهی در مورد بیماری سرطان دارند. برخی از تحقیقات نشان می دهد که پیوستن به یک گروه پشتیبانی، هم کیفیت زندگی و هم بقا را بهبود می بخشد.

وقتی بیماران مبتلا به سرطان حمایت را از دیگران دریافت می کنند، به آنها کمک می شود تا حس بهتری داشته باشند و امیدوارتر به ادامه مسیر خود بپردازند. همچنین این حمایت ها باعث می شود که بیمار در مقابل عوارض جانبی درمان، مقاوم تر باشد.

حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ، می تواند به صورت عاطفی نیز صورت پذیرد. برخی بیماران عنوان کردند که از سه طریق مهم حمایت را تجربه نموده اند، یکی از این حمایت ها ، برآورده کردن نیازهای آنان است. گاهی حمایت ها بیش از حد انتظار بیمار است و گاهی اینطور نیست.

حمایت های انجمن های حمایت از بیماران سرطانی، به صورت ارائه آموزش های مورد نیاز آنان می باشد. به این صورت که به آنها در مورد بیماری، نحوه درمان بیماری و سایر سوالاتی که برایشان پیش میاید توسط متخصصین پاسخ می دهند. این کار باعث می شود که بیمار حس کند بیشتر می داند و کمتر اضطراب دارد.

 

گاهی بیماران نیاز به حمایت عاطفی توسط نزدیکان خود دارند. گاهی نیاز به حمایت کمی گسترده تر می باشد و نیاز به تشویق و حضور اجتماعی دارند. 

اگر ما نتوانیم حمایت کافی را به بیماران ارائه دهیم ، آنها حس می کنند که در مقابل بیماری تنها هستند، پس لازم است که بدانیم چگونه و چه وقت از بیماران مبتلا به سرطان حمایت نماییم.

تمامی پژوهش ها نشان دهنده این هستند که بیماران در هر سن و در مقابل هر نوع بیماری سرطان، با حمایت و پشتیبانی نتایج بسیار بهتری در مقابل درمان نشان داده اند و حتی خطر بازگشت بیماری در افرادی که حمایت لازم را از اطرافیان خود گرفته بودند، بسیار کمتر تخمین زده می شود.

بیماران نیز باید بدانند که حمایت هایی که از آنان می شود، برای درمان و بهبود آنها بسیار موثر است و از گرفتن حمایت ها اجتناب ننمایند. همانطور که در پیش گفتیم ، حمایت می تواند حمایت مالی باشد یا حتی یک گوش دادن ساده به هنگام صحبت با بیمار مبتلا به سرطان ، تمامی این حمایت ها می توانند در بهبود بیماری اثر مثبتی داشته باشند. در ضمن نیاز به حمایت با گذشت زمان در فرد مبتلا به بیماری تغییر می کند. شما باید بدانید که با با هزینه ای که برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان می کنید می توانید کمک های بزرگی را به این بیماران بنمایید. از جمله با کمک های مالی افراد خیر ، می توان برای درمان و داروی این بیماران هزینه کرد و راه نجات بسیاری از این افراد باشد.

 

مزایای استفاده از خدمات موسسه خیریه محمدحسین رضوی

 

شما با خرید تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه می‌توانید از مزایای ذیل بهره‌مند شوید:

 

  • صرفه‌جویی در وقت
  • کمک به نیازمندان
  • کمک به بیماران خاص
  • شریک شدن در قسمتی از این کار خیر
  • حمل‌ونقل سریع و آسان
  • سربلندی شما در میان بازماندگان
  • سفارش‌های آنلاین
  • جلوگیری از اسراف
  • دوری از چشم و هم‌چشمی
  • شاد کردن دل بیماران
  • هزینه کمتر
  • کیفیت بالای تاج گل خیریه و استندهای تسلیت خیریه
  • نصب و تحویل تاج گل‌ها و استند تسلیت کاملاً رایگان

سفارش استند تسلیت خیریه و تاج گل خیریه از موسسه خیریه محمدحسین رضوی تمامی موارد بالا را شامل می‌شود.

شما در کوتاه‌ترین زمان علاوه بر تحویل یک کار با کیفیت، کمک به خیریه سرطان ( بیماران سرطانی) می‌کنید. با مطلع کردن دوستان و دیگر نزدیکان خود باعث می‌شوید موسسه خیریه برای بیماران مبتلا به سرطان و نیازمندان دیگر ازنظر مالی حمایت شود.

همان‌طور که می‌دانید تاج گل‌های طبیعی بعد از ساعتی پژمرده شده و باید وقت و هزینه بالایی برای آن صرف کنید. با سفارش آنلاین تاج گل و استند تسلیت از موسسه خیریه محمدحسین رضوی علاوه بر اینکه شما به موسسه کمک می‌کنید، موسسه خیریه نیز تمامی خدمات بالا را به شما ارائه می‌دهد.

 

تعداد بازدید : 3227

ثبت نظر

ارسال