Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 10 و 23 دقیقه

سرطان کبد و علائم آن

سرطان کبد و علائم آن

سرطان کبد به منظور رشد سرطانی سلول های کبد است که به صورت یک توده در قسمت فوقانی راست شکم و با علائم عمومی مانند زردی و ضعف در بدن بیمار نشان داده می شود. یکی از مهمترین اندام بدن است که تا کنون هیچ عضو مصنوعی قادر به انجام کارش نشده، کبد است. مغزهای کپک زده پسته و بادام دارای قارچ آفلاتوکسین است و می تواند باعث سرطان کبد شود در سال های اخیر شاهد افزایش بعضی از بیماری های کبدی در جامعه هستیم، بروز بیماری های کبدی می تواند فرد را در طولانی مدت مستعد سرطان کبد کند.

دوشنبه 11 شهریور 1398 ساعت 12:7

سرطان کبد مانند خیلی از شاخه های سرطان، یک بیماری خاموش و خطرناک است و حتی در روزهای اولیه ی مبتلا شدن هیچ علایم دقیقی ندارد. با گسترده شدن این بیماری در بدن فرد مبتلا شده علائم اولیه ی سرطان با خستگی، بی حالی، سر درد، کم اشتهایی شروع می شود که معمولا هم جدی گرفته نمی شوند.

 

سرطان کبد چیست؟

 

نوعی از سرطان است که منشا آن از کبد آغاز می ‌شود. برخی از سرطان‌ ها در خارج از کبد شکل میگیرند و سپس به این ناحیه گسترش می ‌یابند. با این حال فقط سرطان‌هایی که از خود کبد آغاز می‌شوند، به‌عنوان سرطان کبد شناخته می‌شوند.

 

 

کبد که در پایین ریه ‌ی راست و در زیر قفسه ‌ی سینه قرار گرفته است. یکی از بزرگ ‌ترین ارگان‌ های بدن انسان است. کبد وظایف متعددی همچون حذف سموم از بدن دارد و برای ادامه‌ ی حیات ضروری است.

 

 

سرطان کبد عبارت است از وجود تومورهای کبدی بدخیم در داخل یا روی کبد.

 

 

هر سال در ایالات ‌متحده حدود ۲۲ هزار مرد و ۹ هزار زن مبتلا به سرطان کبد شناسایی می‌شوند که از این تعداد، حدود ۱۷ هزار مورد آن در مردان و ۸ هزار مورد آن در زنان خطرناک است.

 

 

کبد چرب می تواند فرد را به سمت نارسایی کبدی ببرد مصرف الکل نیز یکی از عوامل مهم مستعد کننده سرطان کبد است کبد در نزدیک معده و روی صفرا قرار دارد. این عضو ، بزرگترین غده در بدن میباشد. اگر توده های سرطانی به صورت یک توده در قسمت فوقانی راست شکم (کبد) رشد کنند ، در این حالت سرطان کبد رخ داده است. در این مطلب درباره سرطان کبد و علائم آن صحبت شده است.

 

سرطان کبد و علائم آن چیست ؟

 

دوری از حرکات ورزشی مخصوص یکی از عوامل ایجاد کننده کبد چرب در افراد به شمار می رود مصرف غذاهای چرب، فست فودها و غذاهای سرخ کردنی از دیگر عوامل ایجاد کننده سرطان کبد چرب می باشد.

 

ضمنا نداشتن تحرک کافی باعث شده که در جامعه شاهد چاقی باشیم. اگر کبد چرب کنترل نشود می تواند فرد را در نهایت با بیماری کبدی و سرطان کبد همراه کند. عوامل محیطی در بروز بیماری های کبدی نقش دارند، اظهار داشت: بنابراین باید از رفتارهای پرخطری که فرد را در معرض ابتلا به بیماری هپاتیت از جمله اعتیاد تزریقی و استفاده از وسایل غیر بهداشتی قرار می دهد، اجتناب کنیم.

 

 

سرطان کبد در مردان شایع تر بوده و مهمترین عامل بروز آن ، سیروز کبدی است. سالانه میلیون ها نفر بر اثر سرطان کبد، جان خود را از دست می دهند. کبدی که نقش مهمی در تنظیم هورمون ها و متابولیسم ها، سم زدایی، تجزیه چربی ها و تنظیم پروتئین ها و ویتامین ها دارد، اکنون تبدیل به محل تومور های بد خیمی شده اند. شایان ذکر است سرطان هایی که در جا های دیگر بدن تشکیل شده و سپس به کبد منتقل می شوند ، متاستاز کبدی یا سرطان ثانویه کبد عنوان دارند

 

 

 

عوامل کاهنده بیماری سرطان کبد و علائم آن 

 

پرهیز از مصرف الکل و کاهش وزن نیز می تواند شیوع بیماری های کبدی را در فرد کاهش دهد. کبد به هضم غذا کمک می‌ کند و در رساندن انرژی، ویتامین ‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ ها و فیبرها به بدن نقش مهمی ایفا کرده و ضایعات ناشی از پردازش را برای دفع ارسال می کند.

 

داشتن بدن سالم و رژیم غذایی سالم بسیار مهم است که بتوانید سلامت کبدتان را حفظ کنید. کبد شما می ‌تواند به وسیله ویروس ‌ها و یا مصرف نوشیدنی های الکلی و غذاهای خیلی چرب آسیب ببیند. اگر در کبدتان یک عارضه یا مشکل، به طور مداوم وجود داشته باشد می‌تواند باعث سیروز و یا سرطان کبد شود که بیشتر در مورد انباشته شدن چربی در سلول های کبد صدق می ‌کند که به آن کبد چرب گفته می شود.

 

 

سلول‌ های چربی کبد می ‌توانند باعث مشکلاتی در کبد شوند که آن را ضعیف کرده و زندگی شخص را تهدید می کند.

 

 

 

علائم معمول یک اختلال عملکرد کبد می ‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 

  • زردی
  • کم شدن اشتها
  • درد پشت
  • بزرگ شدن کبد
  • درد و تورم شکم
  • ورم پاها و قوزک پا
  • تیره تر شدن رنگ ادرار
  • خارش در پوست
  • کم شدن اشتها

 

 

درمان سرطان کبد

 

 

برای بیمارانی که سرطان کبد شان در مرحله ‌ی اولیه قرار دارد و درمان می‌شود، فقط عمل جراحی و برداشتن تومور به‌ طور کامل، به بهبودی منجر خواهد شد.

 

 

اینها برخی از علایم اختلالات کبد هستند. در صورتی که فردی این نشانه ها را در خود ببیند باید سریعا با پزشک مشورت کند تا درمان شود. اختلال عملکرد کبد می تواند با تشخیص زودهنگام، درمان شود. از هر 100000 نفر در جهان ، حدود 30 نفر سرطان کبد می گیرند که این ریسک را بیماری های دیابت و هپاتیت افزایش می دهند

 

 

 

سفارش‌ تاج گل مصنوعی خیریه و استند تسلیت خیریه موسسه خیریه محمدحسین رضوی

 

مردم برای شرکت در مراسم‌های عزاداری و شریک شدن در قسمت کوچکی از غم عزیزان اقدام به سفارش تاج گل و استند تسلیت می‌کنند. تاج گل‌های طبیعی و زیبایی که بعد از مراسم پلاسیده و یا استند تسلیتی که بعد از مراسم دور ریخته و یا در گوشه‌ای افتاده تا خاک بخورد.

چرا با سفارش تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه از مؤسسات خیریه قدمی برای همدردی با حال بیماران سرطانی نمی‌کنید؟

ما به اطلاع شما می‌رسانیم که با سفارش تاج گل مصنوعی خیریه و استند تسلیت خیریه از موسسه خیریه علاوه بر اینکه گام بلندی برای کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) می‌کنید بلکه باعث جلوگیری از اسراف، هزینه‌های گزاف و صرفه‌جویی در وقت خود می‌کنید.

با سفارش تاج گل‌های بزرگ و استند تسلیت، کارکنان موسسه به‌ صورت کاملاً رایگان تاج گل اجاره‌ای و استند تسلیت را به محل مورد نظر شما برده و آن را تحویل خانواده عزادار می‌دهند و یا استند تسلیت را نصب می‌کنند. علاوه بر اینکه در صرف وقت و قیمت جلوگیری کرده‌اید، ارادت و بزرگی خود را برای کمک به کودکان نیازمند و بیماران موسسه خیریه نشان می‌دهید. با این کار لبخند را به موسسه خیریه و بیماران نیازمند هدیه دهید.

 

 

تعداد بازدید : 19611

ثبت نظر

ارسال