Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 3 و 32 دقیقه

آیا داروی رایج فشار خون سرطان زاست؟

بی خطرترین داروی فشار خون:

داروهای فشار خون در مقیاس وسیع در جامعه استفاده می شود بعضی از این داروها مدتهاست که منسوخ شده است و موجب بروز سرطان می شود.

چهارشنبه 4 فروردین 1400 ساعت 21:57

داروهای فشار خون تجویزی در بسیاری از کلاس ها وجود دارد. بسیاری از داروهای فشار خون که به عنوان داروهای ضد فشار خون شناخته می شوند، با تجویز برای کاهش فشار خون بالا در دسترس هستند. انواع مختلفی از داروهای فشار خون وجود دارد و شامل تعدادی داروی مختلف است.فشار خون یکی از شایع ترین بیماری های موجود بین افراد است که در کشور ما حدود 15 درصد افراد به آن مبتلا هستند. فشار خون باعث بروز بیماری هایی از جمله سکته قلبی و مغزی، دیابت و دیگر بیماری های غیر واگیر می شود.


بهترین داروی فشار خون:


مهار کننده های ACE یا مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین (ARB) به عنوان خط اول درمانی فشار خون توصیه می شوند زیرا فشار خون و خطر سکته و بیماری های قلبی را کاهش می دهند. مهار کننده های ACE داروهای ارزان قیمت و قابل تحمل هستند. (به عنوان مثال: لیزینوپریل ، آنالاپریل ، بنازپریل)


بدترین داروهای فشار خون:


6 داروی فشار خون منسوخ شده که باید به روزرسانی کنید.


_ آتنولول 
_ فوروزماید (لاسیکس) 
_ نیفدیپین (Adalat ، Procardia
_ ترازوسین (هیترین) و پرازوسین (مینی پرس) 
_ هیدرالازین (آپرسولین) 
_ کلونیدین (کاتاپرس)


مضرات داروی فشار خون:


با توجه به تحقیقات جدید، اهمیت پیش گیری از فشار خون بالا نشان می دهد که داروهای ضد فشار خون می توانند خطر سکته مغزی را 248 درصد افزایش دهند.


بی خطرترین داروی فشار خون:


برای افراد مبتلا به فشار خون، طیف وسیعی از داروهای تایید شده دیگری نیز در دسترس است که ممکن است ایمن تر و موثرتر از آلفا بلوکرها و آگونیست های آلفا 2 باشد. این داروها عبارتند از: دیورتیک های تیازید. ( کلورتالیدون، هیدروکلروتیازید )متیلدوپا که برای کاهش فشار خون از طریق سیستم عصبی مرکزی کار می کند، کم ترین خطر آسیب رساندن به مادر و رشد جنین را دارد. سایر گزینه های ایمن احتمالی شامل لبتالول، مسدود کننده های بتا و داروهای ادرار آور است.

آیا داروی رایج فشار خون سرطان زاست


آیا داروی رایج فشار خون سرطان زاست:


افراد دارای فشار خون برای کنترل آن با تجویز پزشک داروهایی مصرف می کنند تا در معرض خطرات بعدی نباشند. محققانی که 31 مطالعه با حضور000/260 شرکت کننده را بررسی کردند، گفتند که هیچ مدرکی وجود ندارد که داروهای فشار خون خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند.
از طرفی محققان دریافتند که استفاده طولانی مدت از لیزینوپریل با افزایش نسبتاً خطر سرطان ریه در ارتباط است. در یک مطالعه جدیدتر میزان سرطان ریه درمیان بیمارانی که حداقل به مدت پنج سال از لیزینوپریل استفاده کرده اند، کمی بیشتر است


از دیگر داروهای فشار خون که احتمال سرطان زا بودن دارد لوزارتان است. امروز محققان دریافتند که یکی از پر مصرف ترین داروهای فشار خون یعنی لوزارتان، اگر به مدت 10 سال مصرف شود احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. این دارو حتما باید به تجویز پزشک مصرف شود و از استفاده خود سرانه از آن باید پرهیز شود.داروی والسارتان نیز یکی دیگر از این داروها است که خطر ابتلا به سرطان دارد. این دارو به دلیل داشتن یک ماده شیمیایی خطرناک دارای قابلیت سرطان زا بودن است. این ماده شیمیایی به رشد سلول سرطانی موجود در کبد، کلیه و مجاری تنفسی کمک می کند.FDA می گوید NMBA یک ماده سرطان زا بالقوه انسانی است. این فراخوان در حالی رخ می دهد که یک رشته بزرگ تر از داروهای فشار خون والسارتان، لوزارتان و ایربسارتان وجود دارد که حاوی مقادیر کمی از مواد سرطان زا است.


NDMA در دارو:


NDMA (N-nitrosodimethylamine) یک عامل کبدی و آلاینده های سرطان زا در داروهای رایج مانند والسارتان ، لوزارتان ، ایربسارتان و رانیتیدین است. سرطان های ناشی از این ماده سرطان لوزالمعده، به ویژه آدنوکارسینومای لوزالمعده، یک بیماری شایع با پیش آگهی ضعیف است.

تعداد بازدید : 32415

ثبت نظر

ارسال