Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 25 دقیقه

مشکلات مالی که برای بیماران مبتلا به سرطان وجود دارد

مشکلات مالی در سرطان | بیماران مبتلا به سرطان | استرس مالی | هزینه های پزشکی

مشکلات مالی سبب می شود که فشار های روانی و استرسی بر بیمار وارد شود و ادامه ی درمان برای آن دشوار شود.

شنبه 23 آذر 1398 ساعت 14:58

امروزه بیماری سرطان تقریبا در همه کشورها گسترش یافته است. روش های درمان این نوع از  بیماری هزینه های بسیار بالایی دارد. کسانی که وضعیت مالی خوبی ندارند با مشکلات زیادی از جمله مشکلات مالی روبرو خواهند شد. یکی از دغدغه های که اکثر این بیماران با ان روبرو هستند،پرداخت هزینه های درمان است. این افکار دچار استرس برای بیمار می شود. این تنش و استرس ها برای این بیماری بسیار مضر خواهد بود.

چه خوب است برای کاهش فشار های مالی انجمن هایی در خصوص خیریه برای افراد مبتلا به این بیماری شکل بگیرد و با خرید استند های تسلیت  و تاج گل " انجمن های حمایت از بیماران مبتلا به سرطان" به افراد مبتلا به این بیماری  کمک های مالی نماید تا از این طریق بتوان این فشارهایی که بر بیماران وارد شده را برطرف کنند.

 

مشکلات مالی چگونه می تواند برای بیماران مبتلا به این نوع از بیماری مشکل ساز شود؟

 

این مشکلات نه تنها می تواند فشاری روانی را در حین درمان بر بیماران وارد کند بلکه پس از درمان نیز بسیاری از افراد با این مشکل همچنان روبه رو خواهند بود.بنابراین افرادی که تحت پوشش بیمه هستند معمولا با مشکلات کمتری نسبت به افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند، قرار دارند.

 

مشکلات مالی بیشتر در چه مراحلی از بیماران وجود دارد؟

 

 در واقع این بیماری مراحل مختلفی دارد که افراد مبتلا به این بیماری را از نظر مالی با مشکل روبرو می کند. این مشکلات به شرح زیر می باشد:

 

افزایش هزینه های پزشکی

 

درمان این بیماری نسبت به بیماری های دیگر بالا است. و به علت به کارگیری چندین روش درمان هزینه های آن نیز بالاتر می رود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این هزینه ها سالانه رو به افزایش است. علاوه بر این بیمارانی که تحت بیمه هستند نیز باید قسمت بیشتری از هزینه های بیمارستان را بپردازند به این علت که بسیاری از داروهای مربوط به درمان این بیماری به صورت آزاد عرضه می شود.

 

هزینه های بالای داروهای افراد مبتلا به سرطان

 

با وارد شدن داروهای جدید و به روز داروهای قدیمی و کم هزینه تر معمولا کنار گذاشته می شود و در نتیجه مصرف داروهای جدید بیشتر می شود بنابراین هزینه های تامین آن نیز بیشتر می شود. داروسازان بهتر است این داروهایی را که عرضه می کنند با کمترین مقدار ممکن عرضه کنند تا هیچ بیماری دچار مشکلی نشود.

 

هزینه های بالای داروهای افراد مبتلا به سرطان

 

مشکلات مالی، چه فشار هایی را بر روی بیمار و خانواده بیمار وارد می کند؟

 

ممکن است زمانی که کلمه سرطان را بشنویم اولین چیزی که به ذهنمان برسد، تامین هزینه های مالی برای درمان این بیماری است .

این مسئله زمانی  مشکل ساز خواهد شد  که فرد مبتلا به این بیمار  تحت پوشش بیمه نباشد و هزینه کل درمان بر عهده ی خود بیمار باشد. این مشکلات می تواند باعث ایجاد فشارهای روانی و روحی  بر بیمار می شود این فشار های روانی زمانی افزایش می یابد که در پی این مشکلات ، ورشکستگی و بدهی نیز همراه باشد. در واقع مشکلات مالی علاوه بر بیمار خانواده افراد مبتلا به سرطان را نیز تحت فشار قرار می دهد.

در حقیقت این  بیماری نه تنها  برای بیمار دارای هزینه است  بلکه باعث می شود توانایی فرد بیمار نیز برای انجام کار کاهش یابد در واقع  به این معنی است که علاوه بر پرداخت هزینه های سنگین شما هیچ منابع مالی نیز نخواهید داشت. در این مواقع دوستان و آشنایان بیمار کمک و هزینه های مالی بیمار را در حد امکان پرداخت می کنند تا بتوانند از فشار های روانی بیمار کم کنند. این هزینه های پرداخت شده توسط این افراد باعث افزایش فشار مالی بر روی آن ها نیز خواهد شد.

این افزایش هزینه ها برای خود بیمار و خانواده ی آن ها بسیار دلهره آور است و روزهای سختی را نیز میگذرانند. هر بیمار مبتلا به سرطان بدون در نظر گرفتن شرایط مالی با شنیدن این موضوع بهترین روش درمان را انتخاب می کنند و این موضوع قابل درک است.

جلوگیری از درمان های متعدد برای حل این مشکل مناسب نخواهد بود و به ضرر شما تمام خواهد شد. بهتر است در این خصوص با افرادی که واجد شرایط هستند مشورت بگیرید تا بتوانید مشکلات خود را با فشارهای کمتری حل کنید.

 

آیا انجمن های خیریه ای در خصوص بیماران مبتلا به سرطان وجود دارد ؟

 

متاسفانه این بیماری یکی از پرهزینه ترین بیماری است و به علت رعایت نکردن برخی نکات در حال افزایش است. درمان این بیماری به این مسئله بستگی دارد که شما بتوانید همه مراحل درمان آن را تکمیل کنید تا روند بهبودی شما انجام شود.

هزینه های تخمین زده شده برای هر بیمار مبتلا به سرطان نسبت به پیشرفت و نوع آن متفاوت است. اما اکثر افراد مبتلا ماهانه هزینه های زیادی را برای درمان بیماری خود می پردازند. در واقع افرادی که بیمه دارند سالانه دو سوم آن را پرداخت می کنند و این هزینه برای آن ها سنگین خواهد بود.

بعضی اوقات مشکلات مالی در خصوص این بیماران سبب می شود که راه های درمانی کمتری انتخاب کنند تا بتوانند هزینه این درمان ها را بپردازند. همچنین افرادی که تشکیل خانواده دادند و مسئولیت زندگی بر دوش آنهاست این مسئله برای آن ها مشکل ساز تر خواهد بود اکثر این افراد ترجیح می دهند تا هزینه ای خورد و خوراک خانواده و اجاره ی منزل خود را پرداخت کرده تا این که این هزینه را صرف بیماری خود کند.

این مسائل واقعا ناراحت کننده است. برخی از خیریه ها در خصوص این مشکل دست به کار شده اند تا بتوانند تا حد امکان این فشارها را کم کنند. برخی از این خیریه ها با کمک های مالی خود و مردم، به افراد کم توان  و بدون درآمد کمک خواهند کرد.

 با این حال برخی از این افراد به این مراکز " انجمن حمایت از بیماران  مبتلا به سرطان" مراجعه نمی کنند زیرا این کمک ها را دوست ندارند. در واقع این تصور غلطی است و برای سلامتی خود نباید از هرگونه اقدام و کمکی از افراد دریغ کرد. پس بهتر است در هر شرایطی که هستید از این انجمن ها کمک بخواهید تا بتوانند کمک های زیادی در همه ی امور برای شما کنند.

برخی از این انجمن های خیریه به این صورت کار می کنند که با فروش تاج گل و استندهای تسلیت به سایر افراد هزینه آن را صرف بیماران مبتلا به این بیماری می کنند. این کمک ها می تواند در روند بهبود این بیماران بسیار موثر باشد.

 

استرس های مالی در بیماران مبتلا به این بیماری چگونه به وجود می آید؟

 

مشکلاتی که در پی هزینه های مالی به وجود می آید می تواند استرس های زیادی را بر روی بیمار وارد کند. این استرس ها در پی به وجود آمدن ورشکستگی، عدم درآمد، فشار اقتصادی، بدهی و از دست دادن کار در بیمار به وجود می آِید. این زنجیره به این صورت شکل می گیرد بیمار با هزینه های زیادی از پزشکی قرار می گیرد، قطعا بیمار هزینه های دیگری در زندگی خود دارد.

 در صورت وجود مشکلات مالی مجبور می شود به کارکردن بیشتری بپردازد اما به دلیل عدم توانایی جسمی این امر صورت پذیر نیست و در شرایط بدتر بیمار کار خود را نیز از دست می دهد.

در حقیقت این ابتدای شروع استرس های مالی بیمار است. در این  مواقع بیمار مبتلا به سرطان مجبور به قرض گرفتن از دوستان و بستگان برای هزینه این درمان ها می شود. اما به دلیل از دست دادن شغل خود توانایی این بدهی ها را ندارد. مشکلات مالی سبب می شود که فشار های روانی و استرسی بر بیمار وارد شود  و ادامه ی درمان برای آن دشوار شود.

 این عدم آرامش در بیمار می تواند باعث کاهش روند بهبود شود و این بیماری روز به روز گسترش یابد. برای کاهش این استرس ها بهتر است از خیریه هایی که ماهانه به این بیماران در خصوص درمان بیماری شان پول پرداخت می کنند کمک بگیرند تا استرس مالی آن ها کاهش یابد.

 

استرس های مالی در بیماران مبتلا به این بیماری چگونه به وجود می آید؟

 

بیمه تا چه حد می تواند بر استرس های مالی این بیماران تاثیر گذار باشد؟

 

هزینه هایی که خارج از عهده بیماران مبتلا به سرطان است بسیار برای بیماران آرامش خاطر را فراهم می کند تا بیمار بتواند بهترین روش درمانی را برای خود برگزیند. برخی از این بیمه ها به طور کلی هزینه ها را متقبل می شوند و برخی با تقسیم هزینه این کار را انجام می دهند.

براساس شواهد افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته بودند بیشتر از سایر افراد دیگر تحت غربالگری و سایر درمان ها قرار گرفتند. افرادی که تحت پوشش بیمه هستند نیز بهترین روش درمانی را برمی گزیند که در نتیجه آن با روند بهبودی سریع تر نسبت به افرادی این بیمه را نداشتند قرار گرفتند.

 پس بهتر است خود را بیمه کنید تا در صورت بروز هرگونه بیماری دچار استرس مالی نشوید و بتوانید بهترین درمان ها را برای خود برگزینید.

 

چه مشکلات مالی در ادامه زندگی این بیماران وجود دارد؟

 

این بیماران علاوه بر داشتن این مشکلات در حین درمان، هزینه های مالی پس از درمان برای آن ها نیز وجود خواهد داشت. این مشکلات پس از درمان، ناشی از مشکلاتی است که در حین درمان به وجود آمده است. یکی از این مشکلات ورشکستگی بیمار بهبود یافته است و با نداشتن شغل نمی توانند این مشکلات را رفع کنند.

همه ی افراد باید به این بیماران کمک کنند تا به زندگی عادی خود ادامه دهند تا دچار افسردگی بس از درمان نشوند. خوشبختانه در این خصوص خیریه هایی شکل گرفته تا بتوانند تا حد زیادی به این افراد کمک کنند.

 

چه عواملی بر مشکلات مالی در رابطه با درمان شما تاثیر گذار خواهد بود؟

  • میزان درآمد شما
  • درآمد سایر افراد خانواده شما
  • میزان بدهی شما قبل از مبتلا شدن به بیماری سرطان
  • میزان دارایی و سرمایه
  • چگونگی عملکرد درمان و این بیماری بر توانایی شما در کار کردن
  • تحت پوشش بیمه قرار داشتن یا نداشتن

همه ی این عوامل ذکر شده می تواند در روند مالی شما تاثیر زیادی بگذارد در صورت نداشتن شرایط ایده آل مالی شما و خانواده تان ممکن است با مشکلاتی نظیر موارد زیر روبه رو شوید:

  • درآمد و دارایی کمتر
  • بدهی به دلیل هزینه های سنگین درمان این بیماری
  • پرداخت هزینه های مسکن، غذا و سایر امور در منزل
  • ورشکستگی

 

چه عواملی بر مشکلات مالی در رابطه با درمان شما تاثیر گذار خواهد بود؟

 

مشکلات مالی چه مشکلات جسمی و روانی را برای بیماران مبتلا  به همراه دارد؟

 

بیماران مبتلا به سرطان که دچار مشکل مالی در این خصوص هستند از کیفیت پایین تر زندگی، علائم بیشتر و درد های بیشتری نسبت به سایر افراد دارند علاوه بر این بیماران علاوه بر این موارد ذکر شده دچار مشکلاتی نظیر مشکلات عاطفی، اجتماعی و حتی خانوادگی نیز هستند.

به طور کلی این مشکلات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عدم سلامت جسمی
  • سلامت روانی ضعیف از جمله احساس افسردگی در بیمار
  • نداشتن هیچگونه فعالیتی
  • نداشتن روابط اجتماعی
  • نگرانی در رابطه با عود کردن این بیماری

 

عوامل کمک کننده برای کاهش فشار مالی بر بیماران

 

همه ی مشکلات و نتایج آن در این مقاله به طور کامل ذکر شد و همه ی جوانب مشکلات مالی مورد بررسی قرار گرفت. با این مطالب می توان نتیجه گرفت خانواده و دوستان شما بهترین کمک کننده در خصوص این مشکلات می باشند. زیرا آن ها بیشتر از هرکسی به شما نزدیک بوده و مشکلات شما را می داند.

دلسوزترین افراد در خصوص حل مشکلات مربوط به این بیماری خانواده و دوستان شما هستند. آن ها با صرف هزینه در درمان و تهیه دارو های مورد نیاز شما در این هزینه ها سهیم می شوند. علاوه بر جنبه های مالی این افراد می توانند با محبت کردن و روحیه دادن، به روند بهبودی با کیفیت تری قرار بگیرید.

در نتیجه شما کیفیت زندگی بهتری را خواهید داشت زیرا کسانی هستند که شما را از هر نظر حمایت کنند. بنابراین بهتر است با بروز مشکلات مالی روحیه خود را از دست ندهید و از دوستان آشنایان خود بخواهید که در روند درمان بهتر شما کمک  کنند آن ها نیز بدون شک محبت خود را از شما دریغ نخواهند کرد.

تحقیقات نشان داده که افراد مبتلا به بیماری که تحت حمایت خانواده و دوستان خود هستند از روند بهبود بهتری نسبت به سایر افراد مبتلا به بیماری سرطان قرار می گیرند.

 

عوامل کمک کننده برای کاهش فشار مالی بر بیماران

 

امید به فردای بهتر برای بیماران مبتلا به سرطان با اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه 

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با اجرای یک طرح جدید در طی سال‌های اخیر موجب شده تا با همیاری شما، بخشی از هزینه‌های بالای بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری کند تا صرف دارو و درمان آن‌ها شود. موسسه با اجرای طرح اجاره دادن تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه به شما برای تقدیم و ایجاد حس همدردی به اقوام و نزدیکانی که عزادار شده‌اند، باعث شد تا علاوه بر اینکه هزینه‌ای از اجاره تاج گل و استند تسلیت کمکی برای بیماران باشد، شما نیز به‌صورت آسان‌تر و با هزینه بسیار کمتر و در جهت کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) تاج گل و استند تسلیت را آنلاین سفارش دهید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رایگان تحویل بگیرید.

 

اقداماتی که موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی انجام داده است.

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با کمک شما می‌تواند اندکی از هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری و با گسترش این طرح امید دارد تا فردای بهتری در انتظار کودکان و بیماران مبتلا به سرطان باشد. این موسسه در تمام این سال‌ها خدمات رایگان و ویژه خود را شامل حال بسیاری از افراد خیر کرده است. حمل‌ونقل تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه در تمامی نقاط تهران بر عهده موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی است و شما هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه حمل‌ونقل آن ندارید.

تعداد بازدید : 2850

ثبت نظر

ارسال