Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 45 دقیقه

تاثیر جملات مثبت بر درمان افراد مبتلا به بیماری سرطان

تاثیر جملات مثبت بر درمان افراد مبتلا به بیماری سرطان

ما با جملات ‌انگیزشی می‌توانیم افکار مثبت را جذب کنیم. این جملات مانند اکسیر انرژی‌زا کمک می‌کنند که مسیر موفقیت خود را با سرعت بیشتری در پیش بگیریم. و پشتکار ما را در زمان رویارویی با مشکلات دو برابر می‌کند.

شنبه 29 تیر 1398 ساعت 16:53

اما انگیزش چگونه به وجود می‌آید؟ جملات چه تاثیراتی برای افکار ما دارد؟ چگونه میتوانیم با جملات انگیزشی ذهن خود را کنترل کنیم ؟ تاثیر جملات مثبت بر درمان افراد مبتلا به بیماری سرطان و سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد که در این مقاله میتوانیم به پاسخ‌های منطقی و علمی برای این سوالات برسیم. 

 

انگیزش چیست؟ و تاثیر جملات مثبت بر درمان افراد مبتلا به بیماری سرطان

 

در  ابتدا بهتر است تعریف روشن و واضحی از انگیزش داشته باشیم. انگیزش همان تحریک، کنترل و راهنمایی و هدایت افراد به سمت هدف یا رفتار معینی است که خود نشات گرفته از چند عامل درونی و برونی که باعث می‌شود ما رفتاری را انجام دهیم یا از انجام رفتاری خودداری کنیم. به عوامل درونی انگیزه درونی گفته می‌شود و عوامل بیرونی نیز همان رویداد بیرونی اند.

سیستم عصبی ما با فعل و انفعالات خاص مانند ترشح برخی هورمون‌های؛ در واقع شالوده حالت‌های انگیزشی ماست.

 

 انگیزه درونی

 

به تمام نیازها، هیجانات و شناختی‌های‌اند که در درون ما وجود دارند؛ منظور از نیاز تمام نیازهای زیستی، روانشناختی و اجتماعی است. مانند: گرسنگی، تشنگی، نیاز به روابط اجتماعی و داشتن تسلط بر محیط.

شناخت بیانگر همه تصورات ذهنی، عقاید، توقعات و انتظارات ماست. در واقع طرز تفکر و بینش و بصیرتی ما را شناخت می‌گویند.

هیجانات همان واکنش‌های و رفتارهای است که ما در مقابل‌ رویدادهای مختلف از خود نشان میدهیم. مثلا در هنگام تهدید می‌ترسیم و قلبمان به تپش می‌افتد

 می‌توانیم انگیزه‌های افراد را به دو دسته‌ی انگیزه‌های طبیعی، انگیزه‌های اکتسابی‌تقسیم کنیم

 

ویژگی‌های انگیزه‌های طبیعی

 

این انگیزه‌ها از بدو تولد در وجود ما نهاده‌شده‌اند و ویژگی اساسی آنها فطری و غریزی بودن آنهاست.دیگر ویژگی‌های آن عبارت است از:

  • با آموزش و یادگیری به وجود نمی‌آیند
  • در همه انسان‌ها دیده می‌شود فقط در شدت و ضعف آن متفاوت‌اند
  • وابسته به زمان و مکان نیستند و در همه زمان و مکان‌ها وجود دارد.

 

انگیزه اکتسابی

 

یادگیری ویژگی متمایزی است انگیزه اکتسابی است در واقع از طریق عوامل محیطی و اجتماعی بدست میاید؛ این انگیزه هیچ کدام از نیازهای زیستی ما را برطرف نمی‌کنند. مانند: انگیزه پیشرف، پیوند جویی، بقا، کمال، لذت‌جویی.

 

رویداد بیرونی

 

رفتارهای که اطرافیان در مقابل ما دارند می‌تواند یک رفتار را در ما تقویت کند و به رفتار ما را به سمت خاصی هدایت کند. مثلا در نظر گرفتن تنبیه یا تشویق برای افراد گرایش آن‌ها را به سمت رفتار خاص می‌کشاند.

 

نظریه‌های انگیزش

 

درمورد انگیزش نظریات گوناگونی ارائه شده که ما در اینجا به اختصار آنها را بیان می کنیم:

 

  • نظریات زیستی: انگیزش را یک فرآیند ذاتی میداند که رفتار ما را کنترل میکند به عبارت دیگر منشا رفتار را عوامل درونی میداند. این نظریات عبارتند از: نظریه‌ی غریزه، نظریه‌ی کاهش سابق،
  • نظریات روانی-اجتماعی: این نظریات برخلاف نظریات زیستی منشا رفتار را عوامل بیرونی میدانند. مانند: نظریه‌ی مشوق‌ها، نظریه‌ی سلسه مراتب نیازهای مزلو.

 

 

رابطه‌ی اراده و انگیزه

 

اراده را میتوان همان تصمیم به انجام کاری تلقی کرد. انسان در ذهن خود قبل از انجام کارهای اختیاری آن را تصور میکند و دلایلی برای انجام آن در نظر میگیرد در مرحله بعد شوق به انجام کار در وجودش پیدا میشود و در آخر تصمیم به انجام آن میگیرد.

انگیزه را همانطور که قبل توضیح دادیم عوامل درونی ما برای انجام کار است. انگیزه قبل از اراده در وجود ما شکل میگیرد در اراده ما سود و زیان انجام کاری را در نظر میگیریم یعنی اکثر کارهای اختیاری ما با علم و آگاهی‌اند. برخلاف اراده بدون آگاهی به وجود میاید. به عبارت دیگر انگیزه همان شوق به خودکار یا نتیجه آن است.

 

جملات چه تاثیری بر رفتار ما دارد؟

 

تمام مکالماتی که ما روزانه به کار میبریم چه کلمات و جملاتی که با دیگران میگوییم و چه تفکرات درونی همه این ها تاثیر بسزای در حالت‌های روحی ما دارد میتواند روز ما را پرانرژی یا پراسترس کند. ما باید بیاموریم هر جمله‌ای بار انرژی خاصی دارد. یعنی جملات یا منفی اند یا مثبت.

در این صورت ما باید یادبگیرم که از چه جملاتی و کجا و با چه افراد استفاده کنیم. در اینجا به تاثیر هر کدام از جملات منفی و مثبت میپردازیم.

 

جملات منفی

 

درمورد منشا این جملات دو نظر وجود دارد برخی روانشناسان آنها را نشات گرفته از تفکرات منفی میداند برجی دیگر معتقد ک ممکت است به صورت غیرارادی برسرزبان افتاده باشند. در هر صورت اگر این جملات طی مدت زمان زیاد مدام تکرار شوند بر روحیه افراد تاثیرات منفی به جا میگذارند و باعث بوجود آمدن اتفاقات ناگوار میشوند

 

تاثیرات جملات منفی

 

عبارت و جملات منفی به خاطر انرژی منفی که دارند روحیات ما را تخریب کرده و انگیزه‌های منفی درونمان بوجود می‌آوردند؛ این احساسات منفی میتواند کل زندگی ما را دربر بگیرد و باعث بروز استرس، اضطراب و ترس نسبت به آینده شویم.

برای از بین‌بردن احساسات منفی ابتدا باید جملات و عبارات منفی که باعث بروز این احساسات شده شناسایی و حذف کنیم. بهتر است در شوخی‌های روزمره هم از جملاتی مانند شانس ندارم ، بدبختم و غیر استفاده نکنیم. جایگزین کردن جملات مثبت به جای جملات منفی یکی دیگر از راهکارهای حذف جملات منفی است.  

 

اثرات جملات انگیزشی

 

ما میتوانیم با به کاربردن جملات مثبت از افکار خود مراقبت کنیم. با تکرار جملات انگیزشی رفتار و احساسات مثبت را در ما تحریک میکند با بوجود آمدن این‌ها میتواند افکار ما را فدایت کنند. اکثر انسانهای موفق در طول تاریخ از جملات انگیزشی برای ایجاد انگیزه و جهت دادن به افمار خود استفاده کرده‌اند.

این که ما بتوانیم فرد با انگیزه‌ای باشیم نتنها باعث موفقیت ما در همه زمینه ها میشود بلکه برای اطرافیات ما نیز میتوانیم الگو باشیم و در وجود آن‌ها ایجاد انگیزه کنیم. جملات انگیزشی میتواند کیفیت زندگی ما را افزایش دهدو باعث خوش اخلاقی و مهربانتر شدن ما میشود. و بطور کلی از زندگی خود لذت ببریم.

 جملات انگیزشی بهتراست در زمان‌ها و موقعیت‌های مناسب استفاده شود مثلا صبح بعد از بیدار شدن تکرار این جملات کمک میکند که روز پرانرژی در پیش بگیریم. یا میتوانیم جمله‌ای خاصی را مدام تکرار کنیم. گاه هم بهتر است این جملات به صورت فیلم‌های انگیزشی باشد تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند.

 

راهکارهای برای انگیزه دادن به افراد مختلف

 

افراد وقتی دچار بیماری، افسردگی میشوند یا عزیزی را از دست میدهند تمام امید و اعتماد به نفس خود را از دس میدهند. زندگی آن‌ها پر از ترس، اضطراب، استرس می‌شود ما باید با برقراری ارتباط و درک کردن آنها بتوانیم آن‌ها را به زندگی عادی خود برگردانیم. 

 

اما چگونه میتوان برای افراد ایجاد انگیزش کرد؟ برای این کار باید نکاتی را رعایت کرد. که عبارتنداز:

 

  • ابراز محبت و اهمیت دادن به دیگران: بهتر است مهربانی خود را از دیگران دریغ نکنیم حتی در حد احوالپرسی ساده برای آن که به آن‌ها یادآوری کنیم برای ما ارزشمند و مهم اند
  • ایجاد انگیزش: باید شاد و پرانرژی باشیم تا بتوانیم شوق به ادامه زندگی را در اطرافیان به وجود بیاوریم. حتی اگر ناراحتیم باید ادای شادبودن را دربیاوریم
  •  قابل اعتمادبودن: افراد زمانی به ما اعتماد میکنند که راز نگهدار باشیم و خبرچینی نکنیم.
  • خودداری از جملات منفی: تا حد ممکن از انتقادکردن پرهیز کنید معمولا این کار باعث میشود افراد از شما دوری کنند.
  • استفاده کردن از جملات انگیزشی: با تعریف و تمجید از افراد به آنها روحیه بدهید.
  • داشتن صبرو مقاومت: ایستادگی و تسلیم نشدن در برابر مشکلات به دیگران بیاموزید که بر شرایط سخت خود غلبه کنند.
  • پذیرش ضعف های خود: همه انسان‌ها دارای ضعف و نقص‌های‌اند که باید آن‌ها را قبول کنند و در فکر رفع آنان باشند. این که خود را کامل و بی نقص تصور کنیم به نوعی داریم به خود و دیگران دروغ میگوییم.
  • شنونده خوبی باشید: سعی کنید به تمام حرف‌های مخاطب خود با دقت گوش دهید. به او نگاه کنید از او سوال بپرسید تا احساس کند که او را درک می‌کنید و به او اهمیت میدهید.
  • داشتن اهداف بزرگ: برای ایجاد انگیزش در افراد باید خودتان اهداف و آرزوهای بزرگی در سر داشته باشید.
  • اگر دیگران از شما نقد و انتقادی خواستند طوری از آن‌ها انتقاد کنید که باعث نارحتیشان نشود. ترجیحا نقد منفی را به زبان نیاورد.
  • نداشتن دید متعصبانه: به همه جدای از عقاید سیاسی و مذهبی، جنسیت، نژاد یکسان برخورد کنید. زیرا این‌ها نمیتواند ارزش یک انسان را برای ما تعیین کند.
  • داشتن اعتماد به نفس: خجالتی نباشید و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید. تا بتوانید اجتماعی بودن را به دیگران بیاموزید.
  • داشتن آرامش: همه ما ممکن است مورد انتقاد یا توهین و نفرت افرادی قرار بگیریم در این صورت باید آنقد آرامش داشته باشیم که گویا هیچ یک از آنها را نشنیده‌ایم.
  • قدردانی از افرادی که بر زندگی ما الهام بخش بوده‌اند
  • وفای به عهد: سعی کنید قول‌های به افراد بدهید که بتوانید آن‌ها را عملی کنید. تا هیچ گاه به عنوان انسان بد قول شناخته نشوید.
  • داشتن صداقت: برای همه خود واقعیمان را نشان دهیم. و از ریا و تزویر دوری کنید.

 

سفارش آنلاین استند تسلیت خیریه و تاج گل تسلیت خیریه

 

هزینه سنگین بیماران سرطانی باعث شده تا مؤسسه خیریه محمدحسین رضوی موجباتی را فراهم کند تا از این طریق بتواند قسمت ناچیزی از این هزینه‌های گزاف را برای درمان بیماران به دست آورد.

 در مجالس عزاداری و ختم خرید یک استند تسلیت و یا تاج گل شکل رسمی‌تری دارد احساس مهم بودن عزیزانتان را نمایان می‌کند.

هزینه بالا تاج گل، پژمردگی زود هنگام گل‌ها و صرف وقت بسیار برای خرید یک استند تسلیت تقریباً چند ساعتی از وقت شما را از آن خود می‌کند. موسسه خیریه محمدحسین رضوی با راه‌حلی آسان، یک تاج گل و یا استند تسلیت برای درخواست‌کنندگان می‌فرستد.

کیفیت تاج گل و بنر برای متقاضی تضمین‌شده است. با سفارش اینترنتی و ثبت مقصد خود، کارکنان موسسه بنا به درخواست شما استند تسلیت خیریه و یا تاج گل مصنوعی خیریه به مکان مورد نظرتان، نیم ساعت قبل از شروع مراسم فرستاده و تحویل شما می‌دهند. حمل‌ونقل رایگان و اجاره گل و استندها برای درمان بیماران لحاظ می‌شود. با کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) به دیگران نشان می‌دهید که به ‌دور از هر تجمل‌گرایی و اسرافی می‌توان احساس همدردی را شامل حال خانواده عزادار کرد.

 

تعداد بازدید : 5340

ثبت نظر

ارسال