Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9 و 13 دقیقه

کار درمانی سرطان

کار درمانی سرطان | ورزش درمانی در سرطان | موسیقی درمانی و سرطان | بیماری سرطان

کار درمانی سرطان می تواند کیفیت زندگی فرد مبتلا به سرطان را به شدت بهبود بخشد. بهبود کیفیت زندگی بیمار، تاثیر بسزایی بر افزایش آرامش و کیفیت خانواده بیمار خواهد داشت.

دوشنبه 16 دی 1398 ساعت 10:53

بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده، تعداد افراد مبتلا به سرطان در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۱۴.۵ میلیون نفر رسیده است. براساس پیش بینی های انجام شده این تعداد تا سال ۲۰۲۴ به ۱۹ میلیون نفر خواهد رسید. که شما می توانید با کار درمانی سرطان به این بیماری غلبه نمایید.

بیماران مبتلا به سرطان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند. درمان هایی که برای این بیماران در نظر گرفته می شود می تواند تا حد قابل توجه این بیماری را برطرف نماید. درمان های متعدد و مراجعه مرتب به بیمارستان ها و مراکز درمانی بخش عمده ای از زندگی این بیماران را به خود اختصاص داده است.

کار درمانی سرطان یکی از روش هایی است که برای بهبود روحی و جسمانی این بیماران به یاری آنها آمده است. یکی از معضل های پیش روی مبتلایان به بیماری سرطان خستگی و احساس درماندگی ناشی از انجام درمان ها متعدد است.

درمان های سرطان صرف نظر از هزینه های بسیار بالا، بخش زیادی از انرژی فرد مبتلا به سرطان را می گیرند. به این ترتیب این بیماران برای افزایش انرژی نیاز خواهند داشت. در واقع روش های درمانی مورد استفاده در درمان بیماری سرطان خستگی زیادی را برای بیمار به همراه دارد. از این گذشته برخی از دارو ها و روش های درمانی سیکل خواب و استراحت فرد را برهم می زند. به این ترتیب، خستگی فرد به دلیل خواب ناکافی دوچندان نیز خواهد شد.

یکی از مهمترین دغدغه های بیماران مبتلا به سرطان، خانواده و انتخاب تیم پزشکی است که می تواند در درمان به آن ها کمک کند و همچنین اینکه می توانند به روند درمان بیماری خود ادامه دهند یا خیر. چرا که مهم ترین عامل در بهبودی این بیماران، ادامه روند درمان است. با همراه باشید تا با این روش درمانی بیشتر آشنا شوید.

 

دلایل استفاده از کار درمانی سرطان

 

افرادی که مبتلا به بیماری سرطان شده اند و پس از انجام آزمایشات متعدد به وجود سلول های سرطانی در بدن خود پی برده اند، تحت درمان های متعدد و پیچیده ای قرار می گیرند. روش های درمانی و داروهای به کار رفته در درمان این بیماری، انرژی زیادی را از فرد خواهد گرفت. اینجاست که این روش درمانی پا به عرصه می گذارد.

درمان هایی که برای سرطان در نظر گرفته شده اند می توانند میزان فعالیت و توانایی های فرد مبتلا به سرطان را به شدت کاهش دهند. احساس خستگی ناشی از انجام درمان های سرطان می تواند فرد را از انجام فعالیت های روزانه محروم کند. از این گذشته فرد قادر به حضور در فعالیت های اجتماعی و خانوادگی نخواهد بود. به این ترتیب انزواطلبی و افسردگی از جمله مواردی است که در بیماران مبتلا به سرطان به شدت شایع است.

چرا که سطح انرژی موجود در بدن این افراد بسیار پایین است و همین امر باعث می شود، آنها قادر به ادامه روابط اجتماعی و حضور در مجامع عمومی نباشند. در برخی از موارد درمان های سرطان می تواند سیستم عصبی و عضلانی فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به این ترتیب میزان خستگی و بی حالی در فرد مبتلا به سرطان افزایش می یابد.

 

دلایل استفاده از کار درمانی سرطان

 

عوارض جانبی شیمی درمانی و پرتو درمانی

 

از سوی دیگر عوارض جانبی شیمی درمانی و پرتو درمانی تا حد زیادی از توانایی فرد می کاهد. از این گذشته این درمان ها بر شدت درد های بیمار نیز می افزاید. میزان تحرک فرد مبتلا به سرطان پس از این درمان ها به شدت کاهش پیدا می کند.

این نکته را هم نباید از یاد برد که هزینه بالای انجام درمان های سرطان امکان استفاده از کار درمانی سرطان را برای بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان از بین برده است. در صورتی که کمک به بیماران سرطانی را در سر می پرورانید می توانید با خرید تاج گل، استند تسلیت از انجمن حمایت از بیماران سرطانی کمک های خود را در قالب هزینه خرید این اقلام به خیریه سرطانی برسانید و باری از دوش بیماران مبتلا به سرطان بردارید.

 

تاثیر کار درمانی سرطان در درمان سرطان

 

با توجه به تمام موارد گفته شده کار درمانی می تواند این روش در درمان خستگی های ناشی از درمان به شدت موثر باشد. بیمار می تواند با انجام ورزش های و نرمش هایی که در کاردرمانی به او آموخته می شود، تا حد زیادی انرژِی خود را بازیابد. انجام این تمرینات می تواند از خستگی ناشی از درمان های سرطان کاسته و سطح فعالیت فرد را نیز افزایش دهد.

از این رو کار درمانی سرطان می تواند کیفیت زندگی فرد مبتلا به سرطان را به شدت بهبود بخشد. بهبود کیفیت زندگی بیمار، تاثیر بسزایی بر افزایش آرامش و کیفیت خانواده بیمار خواهد داشت. به همین دلیل بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنها به شدت از این روش درمانی استقبال کرده اند. چرا که اصولاً درمان های سرطان، درمان هایی بسیار زمان بر خواهند بود که برای مدت طولانی بخشی از زندگی فرد را به خود اختصاص می دهند.

 این درمان ها می توانند نقش مهمی در بهبودی فرد ایفا کنند. اما خستگی ناشی از این درمان ها بسیاری از بیمار را از ادامه درمان ها بازداشته است. به همین دلیل کاردرمانی برای این بیماران بسیار ارزشمند خواهد بود و ادامه درمان ها را میسر خواهد کرد.

مهمترین امر در درمان سرطان ممارست و ادامه درمان ها است. اما بسیاری از درمان های سرطان نظم خواب فرد را بر هم می زند و ادامه درمان ها نیاز به انرژی زیادی خواهد داشت. به طور معمول پس از انجام این درمان ها اشتهای خود را از دست داده و از خواب منظم برخوردار نخواهد بود. کار درمانی سرطان می توانند از میزان درد های پس از درمان ها کاسته و انرژی فرد را افزایش دهد.

 از طرف دیگر انجام تمرینات کاردرمانی علاوه بر افزایش توانایی فرد می تواند اشتهای او را به بازگردانده و به این ترتیب ادامه درمان ها را ممکن کند.

 

کار درمانی سرطان و راهکارهای روان درمانی

 

یکی از نکات ارزشمند در این روش درمانی تاثیرات روانی این روش درمانی است. بیماران مبتلا به سرطان تحت فشار های شدید روانی قرار دارند. انجام درمان های سرطان می تواند فرد را به شدت ضعیف کند. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، افراد مبتلا به این بیماری به دلیل درمان های متعدد از سطح انرژی بسیار پایینی برخوردار هستند.

تنها عاملی که انگیزه کافی برای ادامه درمان ها را در فرد به وجد خواهد آورد، روحیه بالا و توانایی جسمانی قابل قبول است. توانایی جسمانی فرد با انجام تمریناتی که در جلسات کار درمانی سرطان به او آموخته می شود به شدت بهبود خواهد یافت. اما روحیه فرد چه می شود؟

 فرد مبتلا به سرطان به دلیل انجام درمان های سرطان دیگر قادر به حضور در مجامع عمومی نخواهد بود. این موضوع می تواند او را بسیار منزوی و گوشه گیر کند. از این گذشته دست و پنجه نرم کردن با این بیماری کار بسیار سختی خواهد بود. کلمات قادر به توصیف فشار ناشی از ایمن بیماری نیستند. ممکن است فرد مبتلا به بیماری سرطان در هر یک از مراحل درمان، از ادامه درمان ناامید شده و در دام افسردگی گرفتار شود.

با در نظر گرفتن نوع و وخامت بیماری و درمان های سرطان این اتفاق می تواند امری بسیار طبیعی باشد. اما چنین اتفاقی می تواند فرد را از ادامه درمان ها بازدارد. کاردرمان ها با شناخت خوبی که از شرایط بیماران مبتلا به سرطان دارند می توانند کیفیت زندگی این افراد به شدت ارتقا دهند.

 

کار درمانی سرطان و راهکارهای روان درمانی

 

مزایای استفاده از کار درمانی سرطان

 

کاردرمانی فرد را به روند زندگی بازگردانده و برنامه ای متنوعی را برای او در نظر خواهند گرفت. بیمار سرطانی درست مانند فردی خواهد بود که عاشق دویدن است اما به دلیل آسیب وارد آمده به پاهای خود، در حال حاضر قادر به دویدن نیست. انجام تمرینات کاردرمانی و ممارست در تمرین های انجام شده، او را به رویای دیرینه خود خواهد رساند.

 در مورد بیماران مبتلا به سرطان نیز این موضوع صدق می کند. فرد مبتلا به بیماری سرطان، پس از انجام تمرینات کاردرمانی و شرکت در جلسات این مرکز می تواند توانایی و امید به زندگی خود را بازیابد. سرطان حتی اگر پایان زندگی فرد باشد نیز به منزله تباهی نیست. فرد می تواند با استفاده از تمام امکانات و الگوهای مناسب انگیزه های مناسبی را برای ادامه روند درمان یافته و با انگیزه بالاتری به درمان های خود ادامه دهد.

انجام درمان ها در کنار مزایایی که برای بیمار به همراه خواهند داشت، آرامش بسیار زیادی را برای خانواده فرد به نیز به ارمغان می آوردند. خانواده فرد مبتلا به بیماری سرطان تحت فشار بسیار بالایی هستند و تمام توان خود را برای بهبودی فرد به کار می گیرند. توقف درمان ها ضربه شدیدی به این بیماران وارد خواهد کرد. به این ترتیب می توان گفت جلسات کار درمانی سرطان در کنار مزایایی که برای بیمار به همراه خواهند داشت می توانند تا حد زیادی از نگرانی های خانواده این افراد نیز بکاهند.

در صورتی که تجربه بیماری سرطان یا نگهداری از بیماران سرطانی را در خانواده خود داشته اید یا عمیقا حال این افراد را درک می کنید، می توانید از راه های متفاوتی آنها را در ادامه روند درمان همراهی کنید. شما می توانید برای خرید تاج گل و استند تسلیت به انجمن حمایت از بیماران سرطانی مراجعه کرده و از طریق خیریه سرطانی برای کمک به بیماران سرطانی وارد عمل شوید.

هزینه ای که برای خرید استند گل و تاج گل پرداخت خواهید کرد، از طریق خیریه سرطانی و انجمن حمایت از بیماران سرطانی به بیماران مبتلا به سرطان تعلق خواهد گرفت و پخش اندکی از هزینه های درمان آنها را تامین خواهد کرد.

 

نقش کار درمان ها در درمان سرطان

 

کار درمان ها می توانند زندگی فرد مبتلا به سرطان را به کلی متحول کنند. کار درمان ها در کنار انجام تمرینات ورزشی که توانایی فرد را به شدت ارتقا می دهد  انرژی فرد  را به شدت افزایش می دهد. در کنار تاثیر درمان هایی که در کار درمانی به کار گرفته می شود، رابطه کار درمان به بیمار مبتلا به سرطان می تواند روحیه فرد را ارتقا دهد.

کار درمان ها با شرایط و ویژگی های این بیماری به شدت آشنا هستند، به همین دلیل کار درمان ها در کنار کمک های پزشکی، می تواند روحیه فرد را به شدت ارتقا دهند. این افراد با آگاهی از شرایط بیمار و روند بیماری، اطلاعات دقیقی را در اختیار بیمار قرار می دهند. بیمار با استفاده از اطلاعاتی که به دست می آورد، با آگاهی بیشتری به ادامه درمان ها می پردازد.

کار درمان در کنار ارائه تمرینات و درمان های ورزشی، فرد را برای شرکت در جلسات درمانی همراهی خواهند کرد. به این ترتیب بیمار با آرامش بیشتری برای ادامه درمان ها اقدام خواهد کرد. از این گذشته کار درمان ها با ارتباط مستقیم با بیمار روند ادامه تمرینات ورزشی بیماران در منزل را نیز زیر نظر می گیرند.

بیمار مبتلا به بیماری سرطان با مراجعه به کار درمانی سرطان، تمریناتی را برای انجام در منزل دریافت خواهد کرد. کاردرمان از انجام مرتب تمریناتی که برای خانه درنظر گرفته شده اند، بیمار را همراهی خواهند کرد. برخی از کار درمان ها شخصا وارد عمل شده و در انجام تمریناتی که برای فرد مبتلا به سرطان مشکل هستند، او را یاری خواهند داد.

چرا که انجام برخی از درمان ها برای بیمار مبتلا به سرطان چندان ساده نخواهد بود. کار درمانی که در این مواقع به یاری بیمار آمده و او را در انجام درمان ها یاری خواهد کرد. کاردرمان ها در حین انجام تمرینات تمرکز خود را روی استقلال بیمار متمرکز می کنند. هدف کاردرمان، استقلال بیمار در انجام تمرینات درمانی است. به این ترتیب پس از مدتی بیمار بدون کمک کار درمان و در فضای خانه تمرینات مورد نظر را به انجام می رساند.

 

کلام آخر در مورد کار درمانی سرطان

 

ابتلا به بیماری سرطان می تواند زندگی فرد را به کلی متحول کند. زندگی فرد مبتلا به این بیماری از نظر اجتماعی، احساسی و جسمی به شدت تغییر خواهد کرد. در واقع افراد دیگر قادر به ادامه روند زندگی گذشته خود نخواهند بود. تمام جنبه های زندگی این افراد با بیماری سرطان عجین خواهد شد.

کار درمان ها در این زمان به یاری این بیماران می آیند.تا ضمن افزایش سطح توانایی فرد، روحیه فرد نیز بهبود پیدا کند. درمان های سرطان می تواند فرد را دچار خستگی مفرط کند و همین موضوع می تواند فرد را از ادامه درمان های سرطان باز دارد. به این ترتیب می توان گفت کار درمانی بسیاری از مشکلات بیماران مبتلا به سرطان را برطرف خواهد کرد. از این گذشته کار درمانی سرطان می تواند بیمار را برای ادامه درمان های سرطان مهیا کند.  

 

امید به فردای بهتر برای بیماران مبتلا به سرطان با اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه 

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با اجرای یک طرح جدید در طی سال‌های اخیر موجب شده تا با همیاری شما، بخشی از هزینه‌های بالای بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری کند تا صرف دارو و درمان آن‌ها شود. موسسه با اجرای طرح اجاره دادن تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه به شما برای تقدیم و ایجاد حس همدردی به اقوام و نزدیکانی که عزادار شده‌اند، باعث شد تا علاوه بر اینکه هزینه‌ای از اجاره تاج گل و استند تسلیت کمکی برای بیماران باشد، شما نیز به‌صورت آسان‌تر و با هزینه بسیار کمتر و در جهت کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) تاج گل و استند تسلیت را آنلاین سفارش دهید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رایگان تحویل بگیرید.

 

اقداماتی که موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی انجام داده است.

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با کمک شما می‌تواند اندکی از هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری و با گسترش این طرح امید دارد تا فردای بهتری در انتظار کودکان و بیماران مبتلا به سرطان باشد. این موسسه در تمام این سال‌ها خدمات رایگان و ویژه خود را شامل حال بسیاری از افراد خیر کرده است. حمل‌ونقل تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه در تمامی نقاط تهران بر عهده موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی است و شما هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه حمل‌ونقل آن ندارید.

نقش کار درمان ها در درمان سرطان

تعداد بازدید : 2268

ثبت نظر

ارسال