Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 0 و 36 دقیقه

پیشگیری از بیماری سرطان

پیشگیری از بیماری سرطان | سیگار کشیدن و سرطان | اضافه وزن و سرطان

پیشگیری از بیماری سرطان ، یکی از راه های جلوگیری از انواع سرطان ها واکسینه شدن است. بسیاری از بیماری ها مانند سرطان کبد از ابتلا به هپاتیت B شیوع می یابد. به همین جهت بسیاری از پزشکان توصیه می کنند جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد از واکسن های هپاتیت B استفاده شود.

دوشنبه 7 بهمن 1398 ساعت 11:38

متاسفانه بیماری سرطان به دلیل عادات و سبک زندگی غلط در حال افزایش است. برخی از افراد به این دلیل به دنبال راه هایی هستند تا بتوانند از بروز این بیماری پیشگیری کنند. پزشکان متخصص روش های گوناگونی را برای پیشگیری از بیماری سرطان در نظر گرفته اند تا همه افراد بتوانند قبل از مبتلا شدن به انواع مختلف سرطان از آن پیشگیری کنند.

 بنابراین شما می توانید با تغییر برخی از عادات غلط زندگی، به راحتی از سرطان پیشگیری کنید. تغییر سبک زندگی می تواند با حذف برخی از عادت ها و انجام برخی از فعالیت های جدید در زندگی روزمره شما باشد.

اگر سلامتی برایتان مهم است بنابراین تا ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در این مقاله سبک زندگی صحیح را در خصوص پیشگیری از بیماری سرطان برای شما بازگو کنیم.

 

چگونگی پیشگیری از بیماری سرطان

 

اگر نگران سلامتی خود هستید و از مبتلا شدن به این بیماری هراس دارید، باید به شما بگوییم به راحتی می توانید از سرطان پیشگیری کنید. هر بیماری سرطان بسته به نوع آن راه های پیشگیری گوناگونی دارد.

به عنوان مثال سرطان دهانه رحم ناشی از ویروسHPV است. این ویروس می تواند در سایر قسمت های بدن نفوذ کرده و همچنین سایر اندام های بدن را درگیر کند. شما برای مقابله و پیشگیری این سرطان می توانید از واکسن استفاده نمایید تا از این طریق خطر ابتلا به بیماری سرطان دهانه رحم کاهش یابد.

 برای جلوگیری از بیماری سرطان می بایست برخی از عادت های غلط رفع شود تا از این طریق از روند پیشرفت بیماری جلوگیری شود. برخی از عادت های غلط نظیر سیگار کشیدن است که شما می توانید با جایگزینی روش ها و عادات صحیح مانند ورزش و گاهاً تغییر سبک زندگی نقش موثری را در پیشگیری این بیماری داشته باشید.

اگر شما تمایل دارید که نقشی در درمان این بیماری داشته باشید، می توانید با تهیه استند تسلیت و تاج گل از انجمن حمایت از بیماران سرطانی به این افراد کمک شایانی را داشته باشید. بیماران مبتلا به سرطان به کمک و همدردی شما جهت درمان بیماری خود نیاز خواهند داشت.

 

چگونگی پیشگیری از بیماری سرطان

 

با ترک دخانیات سلامتی خود را تضمین کنید

 

یکی از عواملی که شما را به سمت بیماری سرطان سوق می دهد، مصرف دخانیات است. افرادی که سیگاری هستند نه تنها خود را در مسیر ابتلا به سرطان قرار می دهند، بلکه افرادی که با آنها زندگی می کنند نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

اگر می خواهید از خطر ابتلا به سرطان پیشگیری کنید می بایست عادت های غلط را ترک نمایید که سلامتی خود و اعضای خانواده تان را تضمین کنید. افرادی که سیگار می کشند، در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان ریه، دهان، گلو، لوزالمعده و حنجره را در خود افزایش می دهند.

هنگام ترک دخانیات ممکن است در روزهای اول با مشکلاتی روبرو شوید، بهتر است جهت ترک دخانیات به پزشک مراجعه کنید تا بهترین روش های ترک دخانیات را برای شما تجویز کند.

 

رژیم غذایی سالم جهت پیشگیری از بیماری سرطان

 

مصرف غذاهای مناسب و سالم می تواند شما را از خطر مبتلا شدن به سرطان محافظت نماید. متاسفانه امروزه به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها افزایش یافته است. در ادامه رژیم غذایی مناسب و نامناسب را برای شما بازگو خواهیم کرد.

 

میوه و سبزیجات

 

سعی کنید در رژیم غذایی روزانه خود سبزیجات و میوه ها و غلات را قرار دهید تا از این طریق از مصرف غذاهای پر کالری که برای سلامتی شما مضر است تا حد زیادی خودداری کنید..

 

از مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید

 

یکی از عوامل موثر در ابتلا به سرطان مصرف مشروبات الکلی است. مشروبات الکلی خطر ابتلا به سرطان سینه، کلیه، کبد، روده بزرگ و ریه را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. در نهایت باید به جای استفاده از اینگونه نوشیدنی ها پر خطر نوشیدنی های سالم را جایگزین رژیم غذایی خود کنید.

 

از مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید

 

از مصرف فرآورده های گوشتی نظیر سوسیس و کالباس خودداری کنید

 

علاوه بر موارد ذکر شده، یکی از عوامل دیگری که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد مصرف گوشت هایی است که به صورت فرآوری شده نظیر سوسیس و کالباس به بازار عرضه شده و در بسیاری از فست فود ها مورد استفاده قرار می گیرد،. در واقع با پرهیز کردن از این نوع مواد غذایی، می توانید نقش زیادی را در پیشگیری از بیماری سرطان داشته باشید.

 

حفظ وزن متعادل جهت پیشگیری از بیماری سرطان

 

طبق تحقیقاتی که انجام شده، ورزش کردن می تواند به میزان زیادی تضمینی برای سلامتی شما و راهی برای جلوگیری از بیماری سرطان باشد. به طور کلی با داشتن فعالیت های فیزیکی به صورت روزانه و منظم خطر ابتلا به انواع سرطان مانند سینه، کبد، کلیه و... را کاهش خواهید داد.

حتی برخی از بیماران مبتلا به سرطان توانسته اند با انجام برخی از فعالیت های فیزیکی به طور روزانه روند درمان خود بهبود ببخشند. بنابراین بهتر است به منظور پیشگیری از بیماری سرطان فعالیت های فیزیکی را به صورت منظم انجام دهید.

بهتر است در هفته به مدت ۱۵۰ دقیقه ورزش های سبک و به مدت ۷۵ دقیقه در هفته ورزش های سنگین متناسب با شرایط خود داشته باشید. در واقع می توان این گونه بیان کرد که ورزش های سنگین و سبک را به صورت روزانه در مدت زمان ۳۰ دقیقه انجام دهید.

 

سعی کنید در معرض نور خورشید قرار نگیرید

 

یکی از عوامل موثری که سبب بیماری سرطان می شود، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. به طور کلی نمی توان گفت که نور خورشید علت اصلی بروز سرطان است، اما بهتر است این گونه بیان کنیم که قرار گرفتن بیش از حد در نور آفتاب برای شما مضر است.

نور آفتاب اگر به اندازه باشد برای سلامتی شما مفید خواهد بود زیرا باعث ایجاد ویتامین D در بدن می شود. نور خورشید از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۴ بعد از ظهر شدیدترین نور را دارد. بهتر است هنگام بیرون رفتن در این ساعات از کرم های ضدآفتاب مخصوص پوست خود استفاده کنید.

کرم هایی را انتخاب کنید که دارای SPF حداقل ۳۰ باشد، برخی بر این تصورند که در روزهای ابری نیازی به ضد آفتاب نیست، اما شما باید در روزهای ابری نیز از ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین استفاده از کلاه های لبه دار و عینک آفتابی به شما کمک خواهد کرد تا از معرض نور خورشید در امان بمانید.

اگر شما علاوه بر سلامتی خود به سلامتی بیماران مبتلا به سرطان اهمیت می دهید، بنابراین می توانید با خرید استند تسلیت و تاج گل از انجمن حمایت از بیماران سرطانی برای عزیزان از دست رفته خود، در تامین هزینه های درمانی بیماران نقش داشته باشید.

 

سعی کنید در معرض نور خورشید قرار نگیرید

 

برای پیشگیری از بیماری سرطان واکسینه شوید

 

یکی از روش های پیشگیری از بیماری سرطان واکسینه شدن است. بسیاری از بیماری ها مانند سرطان کبد از ابتلا به هپاتیت B شیوع می یابد. به همین جهت بسیاری از پزشکان توصیه می کنند جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد از واکسن های هپاتیت B استفاده شود.

یکی از ویروس هایی که می توان با استفاده از واکسن خطر ابتلا به آن بیماری را کاهش داد، ویروسHPV است. این ویروس در اغلب مواقع به صورت رابطه های مقاربتی است که سبب ایجاد ویروس در بدن افراد می شود. در واقع این ویروس می تواند منجر به بیماری سرطان دهانه رحم شود.

معمولاً توصیه می شود که واکسن های HPV برای دختران و پسران در سنین ۱۱ و ۱۲ سالگی انجام شود تا سبب جلوگیری از بروز سرطان گردد.

 

روش هایی برای پیشگیری از بیماری سرطان

 

برخی از رفتار های پرخطر در روابط جنسی سبب می شود تا در معرض ابتلا به سرطان باشید. برخی از رابطه ها منجر به عفونت های پر خطر می شوند و خطر ابتلا به برخی از بیماری ها را افزایش می دهد. در ادامه در خصوص پیشگیری از اینگونه رابطه ها برای شما بازگو خواهیم کرد.

 

داشتن رابطه جنسی ایمن

 

 در صورتی که افراد بیش از یک شریک جنسی داشته باشند، بیشتر در خطر ابتلا به سرطان قرار می گیرند. در واقع روابط نامتعارف با افراد گوناگون می تواند پر خطر باشد. افرادی که این گونه مسائل را رعایت نمی کنند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند HIV و HPV در آنها افزایش خواهد یافت.

ویروس HPV منجر به سرطان رحم خواهد شد. اما ممکن است در طولانی مدت منجر به سرطان های معقد و واژن نیز شود.

 

سکونت در مناطقی با آب و هوایی مناسب

 

یکی از مواردی که سبب می شود که شما در معرض ابتلا به بیماری سرطان قرار گیرید، استشمام و زندگی در مناطقی با هوای آلوده است که ریسک ابتلا به این بیماری را در شما افزایش خواهد داد. بنابراین به شما توصیه می شود که برای زندگی منطقی را در نظر بگیرید که از آب و هوای خوبی برخوردار باشد.

راه کار دیگری که به منظور پیشگیری از بیماری سرطان می توان در نظر گرفت تا از این طریق میزان آلودگی کاهش یابد، استفاده از سوخت هایی است که دارای کمترین میزان آلودگی برای محیط زیست باشند. راه کار دیگری که هم برای آلودگی و زیباسازی شهری می توان مطرح کرد، کاشت درختان بیشتر است که هم نمایی زیبایی را به شهرمی بخشند و اینکه اکسیژن بیشتری تولید می شود.

 

سکونت در مناطقی با آب و هوایی مناسب

 

مصرف مواد غذایی شفا بخش به جهت پیشگیری از بیماری سرطان

 

داشتن تغذیه مناسب و استفاده از برخی سبزیجات و مواد غذایی شفا بخش می تواند سبب پیشگیری از بیماری سرطان شود. سبزیجات و مواد غذایی مناسب که سبب پیشگیری از بسیاری از بیماری ها می شود به شرح زیر است:

 

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی ترکیبات شفا بخشی است که در آن ترکیباتی با خاصیت ضد سرطانی نهفته است. براساس تحقیقاتی که انجام شده نشان می دهد که بروکلی خطر ابتلا به سرطان سینه را حدود ۷۵ درصد کاهش می دهد. همچنین اگر به صورت مداوم از این کلم استفاده شود، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش خواهد داد. بنابراین بهتر است که کلم بروکلی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

کلم بروکلی

 

حبوبات

 به طور کلی حبوبات سرشار از فیبر است. مطالعاتی که در خصوص این ماده غذایی ارزشمند انجام شده نشان می دهد که مصرف آن سبب پیشگیری از بیماری سرطان می شود. این تحقیقات نشان داده افرادی که از حبوبات به طور مکرر در رژیم غذایی خود استفاده می کنند احتمال به وجود آمدن تومور های سرطانی در آن ها بسیار کاهش می یابد.

در نتیجه، جهت پیشگیری از بیماری سرطان راه ساده ای را در پیش دارید. فقط کافی است که عادت های غلط خود را حذف کرده و سبک درست زندگی را جایگزین آن کنید. به طور مثال برخی از افراد با مصرف دخانیات در طول روز خطر ابتلا به بیماری سرطان را افزایش می دهند.

علاوه بر این موجب به خطر افتادن سلامتی خانواده خود نیز خواهند شد چرا که دود سیگار را آنها نیز استشمام خواهند کرد. با داشتن فعالیت های روزانه و استفاده از رژیم غذایی سالم نه تنها بیماری سرطان را پیشگیری می کنید بلکه سلامتی خود را در طول زندگی تضمین خواهید کرد.

همچنین در رژیم غذایی خود باید برخی از مواد غذایی با ارزش را قرار دهید تا خطر ابتلا به بیماری سرطان تا حد چشمگیری کاهش یابد.

اگر شما علاقمند هستید که به بیماران سرطانی در جهت بهبود آنها کمک کنید، می توانید با خرید استند تسلیت و تاج گل از انجمن حمایت از بیماران سرطانی به بیماران مبتلا به سرطان و در تامین هزینه های درمانی آن ها نقش داشته باشید.

 

هویج

هویج از دسته سبزیجاتی است که می تواند خطر ابتلا به سرطان را تا حد چشمگیری کاهش دهد. به طور مثال این ماده ارزشمند غذایی می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را تا حد چشمگیری کاهش دهد. مطالعات دیگری که در این خصوص وجود دارد. در واقع استفاده و مصرف هویج باعث شده که ۱۸ درصد خطر ابتلا به سرطان پروستات کاهش یابد.

بنابراین سعی کنید این ماده غذایی ارزشمند را در میان وعده های غذایی خود مصرف کنید تا سبب پیشگیری از بیماری سرطان شود.

 

هویج

 

امید به فردای بهتر برای بیماران مبتلا به سرطان با اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه 

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با اجرای یک طرح جدید در طی سال‌های اخیر موجب شده تا با همیاری شما، بخشی از هزینه‌های بالای بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری کند تا صرف دارو و درمان آن‌ها شود. موسسه با اجرای طرح اجاره دادن تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه به شما برای تقدیم و ایجاد حس همدردی به اقوام و نزدیکانی که عزادار شده‌اند، باعث شد تا علاوه بر اینکه هزینه‌ای از اجاره تاج گل و استند تسلیت کمکی برای بیماران باشد، شما نیز به‌صورت آسان‌تر و با هزینه بسیار کمتر و در جهت کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) تاج گل و استند تسلیت را آنلاین سفارش دهید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رایگان تحویل بگیرید.

 

اقداماتی که موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی انجام داده است.

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با کمک شما می‌تواند اندکی از هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری و با گسترش این طرح امید دارد تا فردای بهتری در انتظار کودکان و بیماران مبتلا به سرطان باشد. این موسسه در تمام این سال‌ها خدمات رایگان و ویژه خود را شامل حال بسیاری از افراد خیر کرده است. حمل‌ونقل تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه در تمامی نقاط تهران بر عهده موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی است و شما هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه حمل‌ونقل آن ندارید.

تعداد بازدید : 3400

ثبت نظر

ارسال