Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 10 و 34 دقیقه

وظایف موسسات خیریه چیست؟

موسسه خیریه|خیریه سرطانی

موسسه های خیریه از جمله بنیادهایی هستند که وظیفه اصلی آنها کمک به مردم و انجام کارهای بشردوستانه است. این موسسات به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند و به بسیاری از خانواده های نیازمند در زمینه های مختلف یاری می رسانند. در این مقاله سعی کردیم که به بررسی برخی از وظایف این موسسات بپردازیم.

چهارشنبه 10 شهریور 1400 ساعت 23:54

کار خیر و نیکوکاری مفهوم جدید و نوظهوری نمی باشد، بلکه از ابتدای وجود انسان بر کره ی خاکی  تا به این لحظه  در سرشت و ذات او وجود داشته و همیشه و در همه حال سعی در کمک و یاری به هم نوع خود داشته است در این دنیا و زندگی فانی مشکلات بسیاری به وجود می آید و بسیاری هم اتفاقات خوب روی میدهد اما با این حال اتفاقات ناگوار و ناراحت کننده آن بیشتر به چشم می آیند و قابل رویت هستند.همه انسان ها دوست دارند که همه افراد شاد و خوشحال باشند، هیچکس درد و یا مریضی را دوست ندارد و به این منظور هر فرد برای از بین بردن درد و رنج دیگران کارهای متفاوتی انجام میدهند.در این میان همیشه افرادی بوده اند که از وضعیت مالی خوب و نسبتا بالایی برخوردار بوده اند و با وجدان بوده اند و همیشه قصد کمک به دیگر افراد را داشته اند.

 

به مجوعه ای از افراد که قصد کمک مالی و روانی به جمعی از افراد بیمار و نیازمند را دارند افراد خیر می گویند.از این رو برای کمک به افراد بیمار و نیازمند که در حوزه ها و بخش های متفاوت دچار مشکل و ناتوانی هستند، از هیچ کمکی بپرهیز نمی کنند.موسسات خیریه بسیاری وجود دارد که با هدف کمک به افراد بیمار و ضعیف گرد هم آمده اند. در این پست نیز قصد داریم تا در مورد وظایف موسسات خیریه صحبت کنیم و بگوییم که موسسات خیریه باید چه کارهایی را انجام دهند و وظیفه اصلی آن ها چیست؟

 

اگر به دنبال این هستید که متوجه این بشوید که وظیفه اصلی موسسات خیریه چیست؟ بهتر است که این پست و مقاله را تا آخر مورد مطالعه قرار دهید و دقیق آن را مطالعه کنید، چرا که تمامی جزئیات را در مورد موسسات خیریه در آن توضیح داده ایم.ابتدا به تعریف کوتاهی از موسسات خیریه می پردازیم تا توضیح و بررسی وظایف آن ها کمی ملموس تر بشود.موسسه های خیریه از جمله بنیادهایی هستند که وظیفه اصلی آنها کمک به مردم و انجام کارهای بشردوستانه است.این موسسات به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند و به بسیاری از خانواده های نیازمند در زمینه های مختلف یاری می رسانند. در این مقاله سعی کردیم که به بررسی برخی از وظایف این موسسات بپردازیم.شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد کمک به نیازمندان را داشته باشید. طبیعتا اولین ایده ای که به ذهن شما می رسد، کمک از طریق موسسات خیریه می باشد. اما آیا تا به حال اندیشیده اید که وظیفه ی اصلی موسسات خیریه چیست؟

 

موسسه ی خیریه چیست؟

 

از آنجایی که قالب مشکل نیازمندان ارزاق و تامین سبد غذایی می باشد، موسسات خیریه با هدف تامین کمک هزینه های زندگی و معیشتی خانوار مانند خوراک و پوشاک شروع به فعالیت نمودند اما در ادامه ی مسیر با توجه به تکثیر نیازهای جامعه مانند درمان و مسکن، این موارد را نیز به سبد های حمایتی افزودند. اما از آنجا که مدتی پس از شروع فعالیت به این نتیجه رسیدند که بیشتر اقشار آسیبپ پذیر و نیازمند جامعه را قشر زنان سرپرست خانوار و یا زنان بد سرپرست تشکیل می دهند، بنابراین با تمرکز بر کمک به این خانواده ها به فعالیت ادامه دادند.

 

موسسه خیریه نوعی از کسب و کار است که معمولا نهادی مردمی می باشد و به طور غیر انتفاعی در جهت رسیدگی به مشکلات مختلف فعالیت می نماید. به طور کلی این نوع از کسب و کار به یک موسسه خیریه و یا یک بنیاد که ممکن است به شکل دولتی و یا خصوصی فعالیت نماید، اشاره می کند.به بیان دیگر می توان گفت موسسه های خیریه از جمله بنیادهایی هستند که وظیفه اصلی آنها کمک به مردم و انجام کارهای بشردوستانه است. این موسسات به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند و به بسیاری از خانواده های نیازمند در زمینه های مختلف یاری می رسانند.

 

در این مقاله سعی کردیم که به بررسی برخی از وظایف این موسسات بپردازیم.

 

موسسات خیریه از جمله مشاغلی هستند که اغلب پشتوانه مردمی دارند و برای رسیدگی به مشکلات افراد جامعه فعالیت می کنند. به عبارتی دیگر، این موسسات، از جمله بنیادهایی هستند که به صورت خصوصی یا دولتی به مردم کمک می کنند. این موسسات اغلب در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند. کارهای خیرخواهانه و آموزش، نمونه هایی از فعالیت های این موسسات هستند. همچنین یک موسسه خیریه ممکن است به فعالیت های مذهبی، آموزشی و یا سایر فعالیت های مرتبط با منافع عمومی و بشر دوستانه بپردازد.

 

هر موسسه خیریه ای با هدف خاصی پایه گذاری می شود. علاوه بر این، قوانین هر موسسه خیریه بسته به این که در چه کشوری فعالیت می کند ممکن است متفاوت باشد. بنابراین قوانین و مفاد مالیاتی مرتبط با موسسه خیریه هم بستگی به قوانین کشوری که در آن فعالیت می کند دارد.موسسه خیریه نوعی از فعالیت اجتماعی با هدف خاص میباشد که معمولا با همت چند نفر از علاقه مندان به کار خیر مردمی اداره میشود و این موسسات بصورت غیر انتفاعی و عام المنفعه در جهت رسیدگی به مشکلات مختلف فعالیت می نماید.

 

یک موسسه خیریه ممکن است به فعالیت های مذهبی، آموزشی، درمانی، اشتغال و کارآفرینی، معلولین، ایتام و یا سایر فعالیت های مرتبط با منافع عمومی و بشر دوستانه بپردازد.قوانین و مفاد مالیاتی مرتبط با موسسه خیریه هم بستگی به قوانین کشوری که در آن فعالیت می کند دارد. در نتیجه، به نظر می رسد که هر کدام از آنها فعالیت های از پیش تعیین شده ای را انجام می دهند.

اما آیا می دانید این موسسات به چه کارهایی مشغول هستند؟ ما در این مقاله قصد داریم که وظایف این موسسات را مورد بررسی قرار دهیم. اگر در این زمینه کنجکاو هستید، بهتر است با ما همراه باشید.

 

موسسات خیریه

 

همانطور که اشاره شد، این کسب و کار ها، با هدف کمک به مردم و اهداف خیرخواهانه تولید می شوند. هر کدام از این موسسات در زمینه مشخصی، مشغول کار می شوند و اغلب اوقات از کمک مردم در فعالیت های خیریه، برخوردار می شوند.

 

شرایط دریافت مجوز موسسه های خیریه چیست؟

 

شرایطی که کشورها و شهرهای مختلف در رابطه با تاسیس خیریه تنظیم می کنند، با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه، هر کدام از موسسات، بر اساس قوانین مشخص شده، برای دریافت مجوز اقدام می کنند. علاوه بر آن، این کسب و کارها، تنها قادر به فعالیت در حدود اختیارات خود هستند و بایستی در فعالیت های خود به قوانین وضع شده، پایبند باشند و خارج از حیطه اختیارات خود کاری انجام ندهند.

فاکتور های واجد شرایط بودن از منطقه ای به منطقه دیگر و از کشوری به کشور دیگر از تفوت زیادی برخوردار هست . مدارک و الزامات مورد نیاز برای دریافت مجوز فعالیت های خیریه نیز بستگی به اینکه موسسه خیریه کجا ایجاد شده باشد داردموسسات خیریه باید بر اساس قوانین مالیاتی کشور خود عمل نمایند و همچنین حیطه فعالتشان باید به طور مشخص در محدوده ضوابط و مواد تعیین شده در مجوز فعالیتشان باشد.

 

موسسه خیریه رضوی| محمد حسین رضوی

 

 

انواع موسسات خیریه

 

موسسه های خیریه هم به صورت خصوصی و هم به صورت دولتی یافت می شوند. اساسا فعالیت های آنها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. در ادامه، بهتر است انواع موسسات را جهت کسب آگاهی، در رابطه با فعالیت ها و چگونگی تشکیل آنها، با هم بررسی کنیم.

 

موسسات خصوصی

 

برخی از موسسات خیریه، فعالیت های بشر دوستانه خود را به صورت خصوصی و غیر انتفاعی انجام می دهند. دلیل نامگذاری آنها به خصوصی، تامین منابع مالی موسسه با استفاده از روش های متنوع کمک به موسسات خیریه و به صورت خصوصی است. نیازهای مالی این موسسات از طریق اسپانسرهای گوناگون، بر طرف می شود. این اسپانسرها ممکن است یک شرکت، فرد، خانواده یا موارد دیگر باشد. این بنیادها پس از تامین منابع مالی، به بررسی مشکلات می پردازند و هدفی را جهت کمک به مردم برمی گزینند و شروع به کار می کنند.

 

موسسات دولتی

 

موسسات خیریه عمومی یا دولتی از جمله بنیادهایی هستند که پشتوانه مالی اصلی آنها، دولت است. البته این موضوع بدان معنا نیست که عوامل دیگر قادر به کمک به آنها نیستند؛ بلکه در بعضی از مواقع ممکن است مردم و موسسات خصوصی نیز به یاری این بنیادها بپردازند. موسسه های خیریه دولتی، اغلب دغدغه مشکلات اجتماعی دارند و سعی در کمک به عموم مردم و حل مشکلات آنها دارند.

 

وظایف موسسات

 

همانطور که اشاره شد، این بنیادها به کمک و یاری هموطنان و افراد نیازمند می پردازند. حیطه فعالیت و وظایف این موسسات گسترده است. اما برای راهنمایی و آگاهی بیشتر، به بررسی وظایف این کسب و کارها می پردازیم.

 

وظایف اداره امور خیرین و موسسات خیریه

 

به طور کلی همه موسه های خیریه از وظایف زیادی برخوردار می باشند که در ادامه به برخی از آن اشاره می نماییم.

 

۱.      بسیج منابع از طریق خیرین برای انجام پروژه های دارای اولویت منطقه

۲.      توانمند سازی و ارتقای مهارت اعضای هیئت علمی و کارشناسان جهت مواجهه با خیریه ها و خیرین استان

۳.      فرهنگ سازی جهت تبیین مقوله کار خیر در استان و ارزش گذاری بر مؤلفه مشارکت مردمی

۴.      تعامل سازنده با خیرین و استفاده حداکثری از توان ایشان و سایر مؤسسات خیریه

۵.      مستندسازی و انتشارات

 

همانطور که اشاره شد، این بنیادها به کمک و یاری هموطنان و افراد نیازمند می پردازند. حیطه فعالیت و وظایف این موسسات گسترده می باشد. اما برای راهنمایی و آگاهی بیشتر، به بررسی وظایف این کسب و کارها می پردازیم.

 

تامین هزینه های درمانی

 

یکی از وظایف موسسات خیریه، در راستای کمک به خانواده های نیازمند است. در طول تاریخ، همواره مردمانی وجود داشته اند که در تامین هزینه های خود و خانوده به مشکل برخورده اند. این بنیادها با انجام کارهای خیرخواهانه، بخشی از مشکلات این خانواده ها را برطرف می کنند.

به عنوان مثال، یکی از هزینه هایی که دغدغه بیشتر این دسته از خانوده ها به شمار می آید، مربوط به درمان و هزینه های پزشکی است. اغلب موسسات خیریه، خانواده های نیازمند را در این امر یاری می کنند.

 

تامین حقوق ماهانه خانواده های نیازمند

 

کمک مالی به خانواده و افراد نیازمند در راستای اهداف خیرخواهانه این موسسات انجام می شوند. به عنوان مثال، در بعضی از مواقع، خانواده های نیازمندی که سرپرست آن مادر خانواده است، در تامین منابع مالی خود دچار مشکل جدی می شوند. همچنین، در خانواده هایی که سرپرست خانواده قادر به کار و کسب درآمد نیست، این کمک ها موجب بهتر شدن اوضاع زندگی آنها می شود.

 

تامین هزینه های کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست

 

یکی دیگر از وظایف موسسات خیریه در رابطه با کمک به کودکان و جوانان است. این بنیادها برای بهبود زندگی و شادی این کودکان، کارهای زیادی را انجام می دهند. تامین بخشی از هزینه ها، برگزاری جشن و تهیه هدیه در مناسبات خاص، از جمله مواردی است که این موسسات برای کودکان انجام می دهند.

 

تامین هزینه های کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست

 

فراهم کردن شرایط وام بدون بهره برای خانواده های نیازمند

 

همه ما تا به حال داستان زندگی افراد نیازمند را از نزدیک دیده ایم یا شنیده ایم. بسیاری از افراد هستند که در تامین هزینه های خود دچار مشکل می شوند و نیاز به وام دارند. به عنوان مثال، برخی از خانواده های نیازمند در تهیه جهیزیه یا برگزاری مراسم عروسی فرزندان خود دچار مشکل می شوند. در این مواقع، موسسات خیریه در تامین وام بدون بهره به این دسته از خانواده ها کمک می کنند.

 

تامین هزینه های تحصیلی کودکان

 

بسیاری از خانواده های نیازمند در تامین هزینه های تحصیلی کودکان به مشکل بر می خورند. یکی دیگر از کمک های خیرخواهانه این موسسات، در رابطه با تحصیل کودکان است. در بسیاری از مواقع، فرزندان این خانواده ها با وجود علاقه بسیار به درس و مدرسه، ترک تحصیل می کنند؛ زیرا خانواده آنها توانایی تامین هزینه های آنان را ندارند. موسسات خیریه با کمک مالی به این خانواده ها، از ترک تحصیل این کودکان جلوگیری می کنند.

 

تامین هزینه های مجلس ترحیم

 

عدم توانایی مالی در تمام جنبه های زندگی، تاثیر گذار است. بسیاری از خانواده های نیازمند در تامین هزینه هایی که در زمان ترحیم یکی از اعضای خانواده پیش می آید، به مشکل بر می خورند. برخی از موسسه های خیریه افراد نیازمند را در این زمینه نیز کمک می کنند و به آنها در برگزاری مجلس ترحیم، یاری می رسانند.

 

کمک به مردم آسیب دیده

 

افراد زیادی ممکن است تمام لوازم زندگی خود را در اثر زلزله، سیل، آتش سوزی و غیره از دست داده باشند و دیگر سرمایه ای برای ادامه زندگی یا برپایی کسب و کار جدید نداشته باشند. برخی از موسسات خیریه در این مواقع نیز به یاری مردم می شتابند. کمک مالی به این افراد، در بازسازی خانه یا محل کار خود از جمله کارهایی است که این کسب و کارها انجام می دهند.

 

کمک به معلولان و سالمندان

 

بسیاری از افراد به دلایل مختلف در مراکز گوناگونی نگهداری می شوند. کمک به معلولان و سالمندان و تامین هزینه های آنها از جمله کارهایی است که توسط این موسسات انجام می شود. علاوه بر آن، فعالیت های غیر مادی، جهت بهبود روحیه این افراد مانند برگزاری جشن و تهیه هدایا، از جمله فعالیت هایی است که در این گونه از بنیادها، انجام می شود.

 

نحوه ثبت موسسات به چه صورت است؟

 

همانطور که در قسمت های پیشین اشاره شد، موسسات خیریه به انجام فعالیت های مختلفی از قبیل امداد رسانی به فقرا و افراد کم توان، ارتقاء جامعه با رفاه عمومی نسبی با ارائه خدمات اجتماعی، دفاع از امنیت عمومی، کودکان، حقوق مدنی و از بین بردن تعصبات و تبعیض و دیگر فعالیت های اجتماعی می پردازنددر کنار شرکت های تجارتی قانونگذار نهاد حقوقی خاصی را که دارای شخصیت حقوقی مستقل می باشد در واقع این یکی از مهمترین تاثیرات موسسات خیریه می باشد

 

جهت انجام اموری که جنبه غیر تجارتی دارد از قبیل کارهای علمی یا ادبی یا امور خیریه یا خدمات شهری و یا خدمات آموزشی و غیره پیش بینی نموده است.این گونه تشکیلات و موسسات می توانند عناوینی از قبیل انجمن، بنگاه یا کانون و امثال آن اختیار نمایند ولی اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف موسسات مزبور ممکن نخواهد بود.


تشکیلات و موسسات فوق به دو دسته تقسیم می گردند:


الف-موسساتی که مقصود از تشکیل آن ها جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد.

ب-موسساتی که مقصود از تشکیل آن ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضای خود یا غیر باشد.

 

نقش تبلیغی و اطلاع رسانی:

 

در گستره ی امروزی جهان، نشرو تبلیغ و اطلاع رسانی، عنصر لاینفک هر حرکت جمعی می باشد  . موسسات خیریه ، ناگزیراند برای معرفی خود و گردآوری منابع لازم در وضعیتی که دستشان برای انجام فعالیت های اقتصادی و انتفاعی بسته می باشد  از طریق تبلیغات و سخن پراکنی وسیع، اقدام نمایند.

 

متخصصان تبلیغات، از کسانی که مخاطبان و انگیزه های ایشان را می شناسند تا کسانی که می دانند با کدام روش و رویه، می توان این انگیزه هارا به غلیان و تحرک واداشت (دل مخاطب را به دست آورد) تا افرادی که با رسانه و وسیله و ابزار پیام رسانی و کاربردهای آن آشنا می باشند و نیز هنرمندانی که از شیوه های بصری تبلیغات آگاه اند و می توانند نقش جذاب را در کنار حروف زیبا و با پیام پرمحتوا بر رسانه (سایت اینترنتی و پوستر و بیلبورد و پست های شبکه های اجتماعی و...) اجرا کنند یار مناسبی برای ایفای نقش در موسسات خیریه اند.

 

نتیجه گیری

 

علی ایحال لازم به ذکر این موضوع می باشد  همانطور که می دانید بحث مالی و  کمک به  هزینه های درمان بیماران  موضوع مهمی است که نمی شود از آن غافل شد. از این رو  موسسه خیریه  رضوی   در تلاش است با   برای شانه خالی نکردن بیماران به دلیل هزینه ها ی زیاد  درمان  با  اجاره نمودن استند های تاج گل  و بنر های تسلیت در هزینه های درمان بیماری به آن ها کمک شایانی نماید.

 

به طور معمول  مراکز معتبر بسیاری نظیر، خیریه ها و انجمن های حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ایجاد شده اند که می توانند به روش های مختلفی کمک های مالی در درمان به هنگام این بیماران، داشته باشد. همانطور که گفته شد شما می توانید با خرید و سفارش تاج گل خیریه و استند تسلیت در مواقعی که مورد نیاز است به هزینه های درمانی این بیماران کمک کنید و از این طریق حمایت های مالی و عاطفی خود را نشان دهید.

 

موسسات خیریه، از جمله نهادهایی هستند که با هدف کمک به مردم و انجام کارهای بشردوستانه، تاسیس شده اند. این موسسات به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. فعالیت های این دو گروه تفاوت آن چنانی ندارند؛ اما پشتوانه مالی آنها با یکدیگر متفاوت است.تمام موسسه های خیریه، دارای وظایف خاصی هستند. هر کدام از این وظیفه ها، برای بهبود زندگی و شادی قشر خاصی از جامعه انجام می شود. همانطور که در متن اشاره شده است، این موسسات کارهای مختلفی را انجام می دهند. در صورت تمایل، موارد ذکر شده را مطالعه کنید و از وظایف موسسات خیریه آگاه شوید.

تعداد بازدید : 38442

نظرات

کریم نارویی

3 سال و 9 ماه و 3 روز پیش

با سلام خسته نباشی از نظر من بهترین کارو انجام احسنت آفرین به شماها خیرین محترم من نقطه صفر مرزی هستم از خیرین محترم در خواست کمک خوراکی پوشاکی دارم آجزانه ۱۰۰ خانوار در مرض فقرانه خودتون بیاید ببینی از نزدیک کمک کمک کمک کنید واقعا بشر دوستا نه است مسلمان به برادر مسلمانش کمک کمک کمک تشکر جنوب بلوچستان خدا قوت در این دنیا بده کمک آخرت دستگیرت میشن تشکر

حسن انصاری

3 سال و 3 ماه و 10 روز پیش

سلام بنده دوسه سالی هست نامزد هستم ونمیتوانم ازدواج‌ کنم اگه کسی میتواند کمک انسان دوستانه بکند ادرس بده اول بیا تحقیق کند ببیند راست میگم یا دورغ بعد خواست کمکی بکند تا بتوانم عروسی کنم خیلی سختی میکشم ازیه طرف فشار روانی حرف مردم ازه یه طرف داره اختلاف میفته بینمون اگه کسی توانست کمک کند خدا عوضش بده

سمیه سابقی سیف الدینی

1 سال و 8 ماه و 12 روز پیش

سلام خدمت خیرین محترم بنده دوساله ازدواج کردم یه فرزنددارم کفرنشینم خونه ندارم وسیله برخی ندارم وشوهرم کارگری هست وحتی نون شبمونو نمیتونیم دربیاریم شماروخداکمکمون کنیدخدا خیرتون بده

حسن انصاری

3 سال و 3 ماه و 10 روز پیش

سلام بنده دوسه سالی هست نامزد هستم ونمیتوانم ازدواج‌ کنم اگه کسی میتواند کمک انسان دوستانه بکند ادرس بده اول بیا تحقیق کند ببیند راست میگم یا دورغ بعد خواست کمکی بکند تا بتوانم عروسی کنم خیلی سختی میکشم ازیه طرف فشار روانی حرف مردم ازه یه طرف داره اختلاف میفته بینمون اگه کسی توانست کمک کند خدا عوضش بده

حسن انصاری

3 سال و 3 ماه و 10 روز پیش

سلام بنده دوسه سالی هست نامزد هستم ونمیتوانم ازدواج‌ کنم اگه کسی میتواند کمک انسان دوستانه بکند ادرس بده اول بیا تحقیق کند ببیند راست میگم یا دورغ بعد خواست کمکی بکند تا بتوانم عروسی کنم خیلی سختی میکشم ازیه طرف فشار روانی حرف مردم ازه یه طرف داره اختلاف میفته بینمون اگه کسی توانست کمک کند خدا عوضش بده

عیس فتاحی

2 سال و 10 ماه و 28 روز پیش

سلام من خانم مریضی قند دارد نیاز به کمک دارم کرایه نشین هستم بیکارم اگر کسی کمک مکند خدا ازش رازی باشد

مرضیه عسگری

2 سال و 10 ماه و 19 روز پیش

نقش منبع مالی در موسسات خیریه چیست؟ این نقش به معنی پرداخت مستقیم پول به خیریه است که حسب توانایی مالی یاریگر، به صورتی دایمی (عضو دایمی یا بلندمدت خیریه) یا موقت (پرداخت پول به صندوق های سیاّر) شکل می گیرد. معمولا" توانگرانی هستند که متعهد می شوند در فواصل ثابت یا متغیر زمانی یا مناسبت ها مبلغی ثابت یا متغیر به خیریه ای که موضوع کار آن مورد علاقه ایشان است یا به مدیریت موسسه اعتماد دارند، پرداخت کنند. این دسته افراد منبع اطمینان بخش موسسات خیریه به شمار می روند و مدیریت موسسه می داند در هر دوره ی زمانی، حداقلی از منابع مالی از سوی این گروه برای فعالیت های موسسه حاصل خواهد شد. پرداخت کنندگان موقت افرادی هستند که به پرداخت های بلاواسطه گذری و موقعیتی و مناسبتی (مثل صندوق داخل فروشگاه ها یا در مراکز و حرکت های عمومی یا نمایشگاه ها) و واسطه ای (توسط رابط و آشنا) دست می یازند.

...

2 سال و 8 ماه و 25 روز پیش

سلام من ۴ سال هست نامزد کردم یک سال نامزد ۳ سال هم عقد ولی نمیتونیم بریم سرخونه زندگی هرکس میتونه کمک کنه خداخیرش بده

...

2 سال و 8 ماه و 25 روز پیش

سلام من ۴ سال هست نامزد کردم یک سال نامزد ۳ سال هم عقد ولی نمیتونیم بریم سرخونه زندگی هرکس میتونه کمک کنه خداخیرش بده

جواد محمدزاده

2 سال و 8 ماه و 23 روز پیش

سلام توروخدا هرکس میتونه کمک کنه به شدتتتتت تحت فشار ماای هستیم حدود ۳۰ میلیون چک دارم که موعدش رسیده و اگه پاس نشه برگه میخوره زندگیم داره از هم میپاشه مادر معلول دارم بابام هم ولمون کرده اداره زندگی با منه ۴ سال هست نامزد کردم ولی نمیتونم برم سر خونه زندگی هرکس میتونه کمکی کنه اجرش با حضرت زهرا

مرضیه سروش نژاد

2 سال و 8 ماه و 13 روز پیش

سلام خدمت خیرین محترم مرضیه سروش نژاد هستم نیاز مالی زید دارم کمک مالی میخوام لطفا کمکم کنید

محمدی

2 سال و 7 ماه و 9 روز پیش

سلام وخسته نباشید. هرچند فک میکنم دارم زور الکی میزنم مثل بقیه کارا وتلاش های دیگه. واسه تودم کمک نمبخام. واسه خانواده آبرومندی کمک میخام از فرط آبرو نمیتونن جلو کسی دراز کنند و برای خرج روزمره شون محتاج کمک مسولین بی کفایت وبی تدبیرمان هستند خانواده آبرومندی که فرزند ارشدشون دچار بیماری سرطان معده شده وازینه های بالای بیمارستان کمر پدر رو شکسته. لطفا اگر کسی واقعا قصد کم داره بسم الله

به نام کوروش حسنی

2 سال و 6 ماه و 15 روز پیش

ما علت زندگی خودم مشکل شنوایی دارم و مریض حالم اجاره نشین زندگی پول اجاره ندارم بدم زن بچه دارم هیچ درآمدی ندارم خیلی نیاز دارم ی هزینه به ما کمک کنین خواهش میکنم از خانم محترم آقا سیدمحمدحسین رضوی معرفی شدیم ما در منتظرتون باشیم تو رو خدا از دوستون بیا ی کمکی بکنین خواهش میکنم

آیناز

2 سال و 6 ماه و 1 روز پیش

سلام من از موسسه ی خیریه ی شهرمون (بروجرد) گله مندم مهمترین نکته ای که باید مسئولین این مؤسسه ها بهش توجه کنند اینه که هیچکس ازروی دلخوشی یا بیکاری مراجعه نمیکنه پس باید کسی پاسخگوی مردم باشه که درکشون کنه من بیماریمم خیلی عود کرده دیگه تحمله بی مهریهای یه کارمند بی ادب رو ندارم قرار نیست اگه کمکی که بسیار هم ناچیزه میخاد بشه با منت و کلی بروبیاو مسئله های دیگه بشه.

عرب

2 سال و 6 ماه و 0 روز پیش

سلام خسته نباشین برای ضمانت کسی حکم جلبمون داره میخوره مبلغ 50 اگرمیتوانین صندوق باقسط کم معرف کنین بابچه کوچک کارمون به زندان نکشه 09392104901

شیراوند

2 سال و 5 ماه و 3 روز پیش

سلام. من درروستا ی درشهرستان کوهدشت هستم هیچ خونه ای ندارم سربارمردمم لطفا کمکم کنید

مونا

2 سال و 5 ماه و 2 روز پیش

دسته بندی های موسسه خیریه چست؟

موسسه ی خیریه

2 سال و 5 ماه و 2 روز پیش

موسسه کمک به نیازمندان به دو دسته دولتی و شخصی تقسیم می شوند. موسسات خیریه از جمله نهاد هایی است که وظیفه اصلی آن کمک به مردم، و کارهای انسان دوستانه است. هر موسسه ی خیریه ای با هدف خاصی پایه گذاری می شود و قوانین آن نیز به فعالیت آن در کشوری که در آن فعالیت می کند بستگی دارد. پس در کل موسسه خیریه نوعی از فعالیت اجتماعی با هدف خاص می باشد.

ارام

2 سال و 5 ماه و 2 روز پیش

اهداف این گونه موسسات چیست؟

موسسه ی خیریه

2 سال و 5 ماه و 2 روز پیش

هر موسسه خیریه ای با هدف خاصی پایه گذاری می شود. علاوه بر این، قوانین هر موسسه خیریه بسته به این که در چه کشوری فعالیت می کند ممکن است متفاوت باشد. بنابراین قوانین و مفاد مالیاتی مرتبط با موسسه خیریه هم بستگی به قوانین کشوری که در آن فعالیت می کند دارد.موسسه خیریه نوعی از فعالیت اجتماعی با هدف خاص میباشد که معمولا با همت چند نفر از علاقه مندان به کار خیر مردمی اداره میشود و این موسسات بصورت غیر انتفاعی و عام المنفعه در جهت رسیدگی به مشکلات مختلف فعالیت می نماید.

ارشیا

2 سال و 4 ماه و 9 روز پیش

موسسات خیریه حوزه بهداشت و درمان چه فعالیت هایی انجام می دهند؟

خیریه

2 سال و 4 ماه و 4 روز پیش

همانطور که از عنوان آن مشخص است حوزه‌ی فعالیت آن‌ها درمانی و پزشکی است و به صورت یک درمانگاه کوچک تا بیمارستان‌های بزرگ فعالیت‌های درمانی بشردوستانه انجام می‌دهند. در این درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها افراد نیازمند به صورت رایگان ویزیت و درمان می‌شوند و داروهای مورد نیاز بیماران نیز تامین می‌شود. البته بعضی از موسسات در این حوزه به شکلی دیگر فعالیت می‌کنند و آن تامین هزینه‌های بیمارستان، دارو و درمان بیماران توسط این سازمان‌ها است.  

محمد

2 سال و 2 ماه و 20 روز پیش

کمک کنید برا ۲۰ میلیون کارم گیره

سیدمهدی حسینی

2 سال و 2 ماه و 16 روز پیش

سلام من ۴ سال قبل درکارخانه ازفاصله ۴متری به پشت خوردم زمین و۵ تا ازمهرهای کمرم شکست ازاون روزبه بعدواقعا مشکل دارم خدا میدونه ابرودارم دخترم دانشگاه هست ودختردیگم دبیرستان با بهترین نمرات الان بردخترکه دانشگاه هست لب تاب لالازم دارم خیلی شرمندشم بین هم دانشگاهیهاش خجالت میکشه بنده با برجی ۲ میلیون درپمپ بنزین کارمیکنم وزندگی خیلی برام سخته اگراین پیامم رودیدین ایام شهادت مادرمون حضرت زهراع هست یک ترتیب اثری محض رضای خدا بدین خدا خیرتون بده

ابوالفضل موسوی

2 سال و 2 ماه و 11 روز پیش

سلام من مادر ابولفضل موسوی هستم پسر م ۱۶ سال داره معلول هست توانایی پوشاک ندارم در ماه کم میاریم شوهرم هم درآمد ش کم هست خودم دیسک کمرم دارم نمی تونم بلندش کنم لطفا کمک کنید

سمیه یزدانی

2 سال و 0 ماه و 2 روز پیش

من به کمک شما نیاز دارم پدر ومادر پیری دارم که نمتونن خرج درمان دندانپزشکی منو پرداخت کنن به دندانپزشکی خیریه محمد باقر رفتم گفتن باید بکشی و از دندان مصنوعی بدم میاداگه امکانش هست میتوننینافسردگی میگیرم اگه ایمپیلنت ارزان خدمات بدن خیلی ممنون میشم با تشکرتو موسسسه تون ی کمکی به من کنین واقعا دارم و

مریم

1 سال و 12 ماه و 4 روز پیش

سلام ما برای دفتر رهبری و قوه قضائیه و خیلی نهادها نامه دادیم اصلا اهمیتی ندادند فکر نکنم تو این کشور کسی پاسخگو باشه

ناهید بهمنی

1 سال و 9 ماه و 24 روز پیش

سلام من نامزدی هستم جهاز کم خریدم بخاطر نداشتن پول اگه میشه بهم یه قالی بدین

زری رزمی

1 سال و 9 ماه و 14 روز پیش

سلام من یک سال نامزد کردم نه پدر دارم نه مادر وضع مالی خوبی هم نداریم نمیتونم جهیزیه بخرم توان مالی ندارم اگر کسی هست میتونه کمک کن خداخیرش بده میخوام ازدواج کنم چون جهیزیه ندارم نمیتونم

Zabi

1 سال و 8 ماه و 15 روز پیش

باسلام واحترام اینجانب ورشکسته و متضرر فعال اقتصادی در بخش مسکن سه سال محکوم مالی در زندان بودم و تمام دارایی های های خودم را از دست دادم و الان نزدیک به یک میلیارد ونیم بدهکارم ودرجهت ادامه فعالیت اقتصادی در صددفعالیت در بخش آهن و فلزات و نجات از این گرفتاری هستم خواهشمندم به نوعی اینجانب را در قالب کمک بلاعوض ویا شراکتی و هر گونه مساعدت لازم یاری فرمایید متشکر شماره تماس 09142517439 شماره حساب 5892101052441512 بانک سپه

علی34

1 سال و 7 ماه و 15 روز پیش

سلام من میخوام ازدواج کنم پول ندارم کسی نیست کمکم کنه

زیبا جعفرینیا

1 سال و 6 ماه و 27 روز پیش

سلام من دختر 6ساله دارم چون پول نداشتم نتوانستم امسال برای مدرسه رفتن ثبت نام کنم اگر میشه کمک کنید

Setareh goodarzi

1 سال و 4 ماه و 25 روز پیش

ستاره گودریز:   سلام خوبید من ستاره گودرزی اهل اصفهان هستم ۴ماهه پدر و مادرم بر اثر کورونا فوت کردن خونه و زندگیم رو برای درمان دخترم فروختم ۶ماهیه تو مسجد زندگی میکنم تو دل خطر تو محرم ۵نفر خیلی قدر بهم حمله کردن و تجاوز کردن من رو فرزند خود یا خواهرتون‌بدانید دختری ۱۰ ساله دارم سرطان کبد داره باید با آمبولانس منتقلش کنم محک تهران کرایه آمبولانس رو کم آوردم عاجزانه در خواست کمک دارم جگر گوشم جلوی چشمام داره جون میده مدام تشنج شدید میکنه و خون بالا میاره جان عزیزانتون کمک کنید رسیدم محک فاکتور آمبولانس رو نشان میدم بهتون بر می‌گردانند چون آمبولانس شخصیه و محک هزینش رو تقبل نکرد الان ۱۶ملیون کم آوردم به دادم برسید من کنیز شما هستم ۶۰۳۷۹۹۸۲۳۲۸۵۶۴۰۰ستاره گودرزی کمک کنید شوهرم هم ۳ساله سکته مغزی کرده از جون‌و دلم براش مایه گذاشتم خانوادم حساب های مالی میلیاردی دارن ولی همه تا فهمیدن من نیاز به پول دارم تردم کردن ترو جان عزیزتون که میدونم قسم دادن کار بدیه بهم رحم کنید من کنیز ملت ایران هستم برای ارسال مدارک به شماره ۰۹۹۶۱۰۴۶۰۵۷ واتساپ پیام بدید منتطر یاری دستان گرمتان هستم بعد از محک هم به سلامتی برای پیوند باید بره شیراز  سلام خوبید من ستاره گودرزی اهل اصفهان هستم ۴ماهه پدر و مادرم بر اثر کورونا فوت کردن خونه و زندگیم رو برای درمان دخترم فروختم ۶ماهیه تو مسجد زندگی میکنم تو دل خطر تو محرم ۵نفر خیلی قدر بهم حمله کردن و تجاوز هستم ترو خونی که در رگ بچه هاتون هست بهم کمک کنید بد دردیه الاهی کسی به دردم دچار نشه

ثبت نظر

ارسال