Fa En سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت 15 و 49 دقیقه

درمان سرطان با روش فیلتراسیون خون

فیلتراسیون خون|درمان سرطان با روش فیلتراسیون خون|مزایای فیلتراسیون خون در درمان انواع سرطان ها|مکانیسم تأثیر فیلتراسیون خون در درمان انواع سرطان ها|میزان تأثیر عملکرد فیلتراسیون خود در درمان انواع سرطان ها|

درمان سرطان به روش فیلتراسیون خون روش نوینی است که سلول های سرطانی که به خون فرد منتقل شده و در سراسر بدن او پخش شده اند را شناسایی کرده و از خون فرد جدا می کنند.

چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت 12:6

سرطان از جمله بیماری هایی است که این روزها با درمان های هزینه بر و طولانی مدت، هم خود بیماران و هم خانواده آن ها را تحت فشار و استرس قرار داده و هم اثرات جانبی مخرب فراوانی بر وضعیت عمومی و روحیه مبتلایان بر جای می گذارند. هم گام با پیشرفت علم پزشکی، دانشمندان همچنان به دنبال یافتن راه های درمانی ارزان قیمت تر و مؤثرتری برای بیماران سرطانی هستند تا هم بتوانند دوره بیماری آن ها را به حداقل رسانده و هم ناراحتی ها و عوارض ایجاد شده به دنبال استفاده از درمان های معمول را تا جای ممکن کاهش دهند تا بیمار بتواند هر چه سریع تر به بهبودی رسیده و شانس عود و ابتلای دوباره او به بیماری برای بار دیگر به کمترین میزان خود برسد. 


به تازگی یکی از محققان و دانشمندان پر تلاش ایرانی در استرالیا موفق به کشف روشی شده اند که به کمک آن می توان در سرطان هایی که به خون گسترش یافته و در جریان خون به گردش در آمده اند، سلول های سرطانی را پس از شناسایی و تشخیص، از بدن خارج کرده و از سایر سلول ها و بافت های سالم بدن جدا نمود. در واقع به کمک این روش می توان سلول هایی که از توده های سرطانی کنده شده و پس از ورود به سیستم گردش خون، در سر تا سر بدن پخش شده و به گردش در آمده اند را از سایر سلول ها و گلبول های مستقر در خون جدا نمود. از این روش می توان به عنوان الگویی برای توسعه و ابداع روش های نوین درمانی برای درمان انواع سرطان های کشنده و در بر گیرنده سیستم جریان خونی در بیماران مبتلا بهره برد و بدین ترتیب بیماران را از درمان های طولانی و خسته کننده که با اثرات جانبی بسیاری همراه بودند رها کرد. 

میزان تأثیر عملکرد فیلتراسیون خود در درمان انواع سرطان ها


استفاده از روش های درمانی که بر مبنای تصفیه جریان خون افراد مبتلا به سرطان تعیین شده اند، به طور کلی باعث می شوند تا خون این افراد از انواع سلول های تغییر شکل یافته و غیر طبیعی که در اثر سرطان حاصل شده اند پاک شده و دیگر اثری از آن ها در گردش خون فرد بیمار باقی نماند. این روش می تواند عوارض حاصل از بروز سرطان و گسترش آن در جریان خون بیماران را به میزان قابل توجهی کاهش داده و نسبت به سایر روش های مرسوم که هم اکنون برای بیماران مبتلا به سرطان به کار گرفته می شود، اثرات بهتری برای بیماران، هم از نظر جسمی و فیزیکی و هم به لحاظ روحیه و شرایط روانی و امید به زندگی در او داشته باشد. 


علاوه بر مقابله با سرطان هایی که در جریان خون فرد بیمار گسترش یافته و در سراسر بدن پخش می شوند، این روش درمانی می تواند حتی برای سایر انواع سرطان هایی که وارد سیستم گردش خون نشده و محدود به یک محل و ارگان خاص می باشند هم تأثیر گذار باشند. با به کارگیری این شیوه درمانی می توان هر چه سریع تر به عوارض احتمالی به وجود آمده در مراحل بعدی بیماری پی برده تا مطابق با آن بتوان برای پیشگیری از وخیم شدن شرایط و ظهور عوارض بیشتر و شدیدتر، برنامه ریزی مناسب و اقدامات به موقع و مؤثری را در این زمینه به کار گرفت. 

 

https://www.smhcharity.org/news/%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%81%db%8c%d9%84%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%ae%d9%88%d9%86

 

مزایای فیلتراسیون خون در درمان انواع سرطان ها


یکی از دلایلی که باعث می شود بیماران مبتلا به سرطان اغلب به مراحل نهایی بیماری رسیده و اقدامات درمانی برای آن ها با تأخیر صورت گیرد، زمان بر بودن فرآیند تشخیص نوع و مرحله بیماری و طولانی شدن زمان اخذ بهترین تصمیم که به نتیجه و فرآیندی مطلوب به دنبال اقدامات درمانی به کار رفته منتهی خواهد شد، می باشد.

در روش فیلتراسیون خون و حذف سلول های سرطانی از آن، این تأخیر و فاصله زمانی از تشخیص تا شروع درمان کاهش یافته و به همین دلیل می توان با تشخیص به موقع بیماری و شروع سریع تر درمان های متناسب با نوع بیماری، احتمال و خامت حال بیمار و فراگیر شدن بیماری در نقاط مختلف بدن و بر جای گذاشتن اثرات مخرب و گاه جبران ناپذیر بر سیستم های مختلف را به حداقل رساند. 


با استفاده از این روش نوین می توان بدون نیاز به انجام آزمایشات متعدد و صبر کردن برای دریافت نتیجه تست های تشخیصی انجام گرفته، به یک تشخیص قطعی و درست درباره نوع سرطان موجود در بیمار و میزان پیشرفت آن دست پیدا کرد که این تشخیص در مراحل اولیه و ابتدایی ابتلا به سرطان نیز قابل دریافت خواهد بود. از این طریق می توان وقت بیشتری برای بیمار خریده و با شروع سریع تر درمان ها و اقدامات لازم جهت توقف رشد و تکثیر هر چه بیشتر سلول های سرطانی، از بدتر شدن شرایط عمومی بیمار پیشگیری نمود.

از این روش می توان در کنار تشخیص، برای شروع درمان و خارج سازی سلول های غیر طبیعی از مایعات در گردش فرد بیمار نیز استفاده کرد که این مورد، یکی دیگر از مزایا و دلایل ارجحیت این متد نسبت به سایر روش های درمانی سرطان نظیر پرتو درمانی و شیمی درمانی می باشد. 

 

از دیگر مزایا و برتری های استفاده از روش فیلتراسیون خون در درمان سرطان در مقایسه با سایر روش ها، کم هزینه تر بودن و به صرفه بودن آن برای خانواده های بیماران می باشد. هزینه ای که برای این نوع از درمان صرف می شود به مراتب کمتر از سایر درمان های موجود برای سرطان های مختلف می باشد و از این رو، فشار مالی و روحی وارده بر خود بیمار و خانواده او نیز کاهش خواهد یافت و پروسه درمانی او با آرامش و خیال راحت طی خواهد شد. 

 

مکانیسم تأثیر فیلتراسیون خون در درمان انواع سرطان ها


از آن جهت که اساس این روش، تصفیه و پاکسازی خون از عوامل سرطان زا است، به همین دلیل به دستگاهی مشابه دستگاه دیالیز متصل می شود تا به کمک آن بتوان اجزای ناخواسته و غیر طبیعی را از جریان خون خارج کرده و خون را به حالت نرمال و طبیعی پیش از بیماری بازگرداند. گاهی ممکن است تعداد سلول های سرطانی که در گردش خون فرد مشاهده می شوند اندک بوده و فرد دچار علائم جدی و بارز ابتلا به سرطان نباشد و به همین دلیل هم تا به آن زمان به اقدام درمانی برای از بین بردن آن ها دست نزده باشد.

 

از نکات مهم و قابل توجهی که در مورد بیماری سرطان باید به یاد داشت این است که حتی کمترین تعداد سلول های سرطانی هم قادر به پخش شدن و تکثیر گسترده در سراسر بدن می باشند و اگر به موقع برای آن ها درمانی صورت نگیرد، می توانند حتی جان بیمار را هم در معرض خطر قرار دهند. بنابراین لازم است که همین اندک سلول های نئوپلاستیک و غیرطبیعی هم از جریان خون بیمار خارج شده و در انجام این کار درنگ نشود، که این عمل با فیلتراسیون خون ممکن خواهد بود. 

تعداد بازدید : 2593

نظرات

شهلا مزرعه

11 ماه و 14 روز پیش

با توجه به توضیحاتی که بالا داده شده برا مراجعه بهکجا و چوری اقدام کنیم ؟

ثبت نظر

ارسال