Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 11 و 33 دقیقه

آیا بال و گردن مرغ سرطان زاست؟

خطرناک ترین عوارض مصرف بال و گردن مرغ|چرا بال و گردن مرغ برای خانمها ممنوع است|نظر کارشناسان در مورد مصرف بال و گردن مرغ

بال و گردن مرغ یکی از غذاهای خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد ، دلیل خوشمزه بودن این قسمت از مرغ چربی زیادی است که در آن قسمت ها جمع شده است. برخی از نواحی گوشت سفید چربی دارد و برای افراد دارای رژیم غذایی و ورزشکاران مناسب نیستند.

چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت 16:31

بال و گردن مرغ یکی از غذاهای خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد ، دلیل خوشمزه بودن این قسمت از مرغ چربی زیادی است که در آن قسمت ها جمع شده است. برخی از نواحی گوشت سفید چربی دارد و برای افراد دارای رژیم غذایی و ورزشکاران مناسب نیستند.

ران مرغ برای افراد کم خون و کسانی که می‌ خواهند پوست و موی بهتری داشته باشند مفید است، ولی ورزشکاران و افرادی که قصد لاغری دارند بهتر است سینه مرغ استفاده کنند. به یاد داشته باشید به علت وجود هورمون‌ های تزریقی به طیور استفاده از پوست آن‌ ها می ‌تواند باعث به هم ریختن هورمون‌ ها و در نتیجه منجر به افزایش رشد مو‌ های زائد شود. در ادامه این بخش شما را با خطرات ناشی از مصرف بال و گردن مرغ آشنا خواهیم کرد.


خطرناک ترین عوارض مصرف بال و گردن مرغ


به مرغ ها معمولاً آنتی بیوتیک داده می شود ، آنتی بیوتیک ها از آنها در برابر بیماری محافظت می کنند و همچنین باعث افزایش وزن و رشد سریع آنها می شوند. تا زمانی که این گوشت ها به بازار عرضه شود ، این آنتی بیوتیک ها به انسان منتقل نمی شوند ، اما متأسفانه در بسیاری از موارد اینگونه نیست.به همین دلیل است که برخی از افراد به تنهایی در برابر انواع آنتی بیوتیک ها مقاوم می شوند. بدون دانستن دلیل ، آنها می توانند این آنتی بیوتیک ها را از طریق شیر ، گوشت و منابع مختلف حیوانی دریافت کنند.

اما فلسفه این است که بگوییم در هنگام خوردن بال و گردن مرغ احتیاط کنید. مواد شیمیایی و سموم معمولاً در چربی حل می شوند و بیماری هایی که هم اکنون در کشور ما بسیار شیوع دارد بیماری های قلبی عروقی ناشی از افزایش چربی خون یا افزایش چربی LDL مضر است که از طریق چربی‌ های حیوانی منتقل می‌ شوند.


تسریع رشد


امروزه برای اینکه جوجه ها سریعتر رشد کنند و نیازهای جامعه را برآورده کنند ، هورمون های استروئیدی به آنها تزریق می شود که به بال یا گردن تزریق می شوند. استروئیدها در این مناطق جمع می شوند و باعث عوارض جانبی وحشتناکی مانند تاخیر رشد می شوند.


اختلالات گوارشی و کبد چرب


هورمون های تزریق شده به مرغ برای سلامتی بسیار خطرناک هستند و عوارض جانبی زیادی مانند اختلالات گوارشی ایجاد می کنند و معمولاً بر کبد تأثیر می گذارند و باعث افزایش چربی در کبد می شوند. کبد چرب ناشی از خوردن این غذاها بیشتر در خانم ها دیده می شود.


انتقال بعضی از ترکیب های مضر


گردن مرغ عبارت است از عبور از بافت عصبی و محل غدد لنفاوی گردن که شستن مجرای داخلی را غیر ممکن می کند و می تواند باعث انتقال برخی ترکیبات مضر برای انسان شود ، بنابراین برای انسان مضر است.


بیماری های قلبی و عروقی


مصرف بال مرغ باعث افزایش سطح کلسترول و آسیب جدی به بدن و همچنین بیماری های قلبی عروقی می شود.

 

رشد کیست در رحم


مصرف بال و گردن مرغ بر هورمون های زنانه تأثیر می گذارد و منجر به رشد کیست در رحم می شود ، بنابراین توصیه می شود تا حد ممکن از بال مرغ پرهیز کنید.


ابتلا به بیماری های مختلف


هنگام خوردن بال و گردن مرغ مراقب باشید زیرا مواد شیمیایی و مواد زیادی در بال و گردن مرغ تجمع می یابد و با خوردن آن به بیماری های زیادی مبتلا می شوید.


چرا بال و گردن مرغ برای خانمها ممنوع است؟


کیستیک شدن سینه ها


زنان باید از خوردن مرغ های هورمونی و بال مرغ خودداری کنند زیرا چربی های هورمونی مرغ در تحریک رشد کیست های پستان مثر است. زنان می توانند با مصرف جوجه های سبز که به دلیل جوانی ، کاهش مصرف دارو و دوره کوتاه پرورش از کیفیت بالاتری نسبت به مرغ های طبیعی برخوردار هستند ، از کیست پستان جلوگیری کنند.


آکنه های شدید پوستی و افزایش موهای زائد


مرغ بال و گردن حاوی ترکیبات هورمونی ، ترکیبات استروئیدی مشابه هورمون های جنسی است و می تواند در خانم ها عوارض جانبی مانند رشد موی صورت ، رشد مو و جوش ایجاد کند و در آقایان باعث ایجاد آکنه های پوستی شدید می شود.

 

خطرناک ترین عوارض مصرف بال و گردن مرغ


اختلال در روند بارداری و تغییر دوره سیکل قاعدگی


هورمون های استروئیدی موجود در بال و گردن مرغ باعث افزایش ترشح هورمون های استروئیدی در بدن می شود که به تنهایی باعث بروز بسیاری از مشکلات در بدن می شود. از آنجا که این هورمون ها محلول در چربی هستند ، به راحتی از طریق غذا به بدن انسان منتقل می شوند و یکی از عوارض جانبی آشکار این هورمون ها ، اختلال در روند بارداری زن باردار است. علاوه بر این عارضه ، تغییر چرخه قاعدگی یکی از مهمترین مشکلاتی است که زنان به دلیل وجود این هورمون ها با آن روبرو هستند.


چاقی و اضافه وزن


یکی دیگر از عوارض جانبی خوردن گردن و بال مرغ چاقی و اضافه وزن است ، زیرا اگر از قسمتهای چرب دام و طیور استفاده شود ، مصرف انرژی افزایش می یابد و در نتیجه چاقی سریعتر آشکار می شود. زنانی که از این طریق چاق می شوند ، اختلالات هورمونی نیز دارند و تستوسترون در خون آنها افزایش می یابد.


انتقال آنتی بیوتیک مرغ به انسان


در بسیاری از مرغداری ها معمولاً آنتی بیوتیک مرغ مصرف می شود که از آنها در برابر بیماری محافظت می کند و باعث افزایش وزن و رشد سریعتر می شود. هنگام تزریق آنتی بیوتیک به مرغ ها ، آنها باید 5 تا 14 روز از کشتار آن خودداری کنند اما این مسئله رعایت نمی شود و در بسیاری از مرغداری ها ، چند ساعت قبل از کشتار ، آنتی بیوتیک به مرغ داده می شود.

 

بنابراین مقدار زیادی از این داروها در مرغ باقی مانده و به بدن مصرف کننده منتقل می شود. برخی از افراد بدون اینکه بدانند چرا در برابر انواع آنتی بیوتیک ها مقاوم می شوند.


نظر کارشناسان در مورد مصرف بال و گردن مرغ


هشدارهای بهداشتی زیادی در مورد خوردن مرغ وجود دارد که از سال 2004 معمول شده است. کارشناسان معتقدند که این روزها هورمون هایی مانند استروئیدها به گوشت مرغ تزریق می شود تا رشد آنها سریعتر افزایش یابد و تقاضای مشتری را برآورده کند.

 

شرکت های تولید مرغ از این روش برای افزایش تولید استفاده می کنند. در نتیجه ، آنها به اشتباه به نگهدارنده برخورد کردند. البته خود کارخانه ها استروئید تزریق نمی کنند اما در هر صورت بقیه مواد هورمونی موجود در مرغ ها کاملاً مشاهده می شود. البته همه این هورمون ها در یک قسمت از بال مرغ و یا گردن آن متمرکز نیستند.

 

استفاده از هر نوع هورمون برای استفاده در مرغ مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیست و استفاده از آنها در کشورهایی مانند ایالات متحده ، کانادا و اروپا غیرقانونی است.


مطالعات انجام شده نشان می دهد مرغ ها هیچ نیازی به تغذیه از طریق هورمون رشد ندارند ، علت آن هم موارد زیر می باشد:
1.    استفاده از هورمون در بسیاری از کشورها غیرقانونی می باشد.
2.    هورمون ها در رشد مو تاثیر گذار نیستند.
3.    رشد مرغ ها ترکیب پیچیده ای از فعالیت های متابولیکی می باشد که بستگی به عوامل مختلفی غیر از هورمون ها دارد.
4.    پرورش دادن مرغ با این روش ها کار بسیار سختی می باشد و هزینه بر است.
5.    تزریق هورمون ، روی ظاهر گوشت مرغ و بال و گردن آن تاثیر منفی می گذارد و تعداد مرگ و میر مرغ را به دلیل فشار گرما افزایش می دهد.
6.    منظور ازاستروئید های آنابولیک ، سلول های پروتئینی خاصی هستند که مخصوصاً در عضلات اسکلتی نیاز به رژیم غذایی صحیح و ورزش دارند تا بتوان از فواید آن ها بهره مند شد.
7.    هورمون هرگز برای رشد مرغ ها مورد نیاز نیست، زیرا آن ها می توانند به سرعت رشد کنند.
8.    اگر چه در بسیاری از کشورها دارو های رشد هورمون استروئید مورد تایید قرار می گیرند اما هنوز شواهد قانونی برای استفاده از آن ها وجود ندارد.
9.    مطالعات نشان می دهد که گوشت مرغی که در آن از هورمون استفاده شده ، باشد دارای سطحی از استروژن می باشد.
10.    مطالعات دیگری همچنین نشان می دهد که ارتباط بین استفاده از استروئیدها و بعضی از سرطان های خاص در خانم ها وجود دارد . این عوامل آنابولیک در گوشت گاو و گوشت مرغ می تواند خطرات زیادی برای سلامت انسان به همراه داشته باشد.

 

این گونه مرغ را بپزید تا هورمون‌های آن از بین برود


مقداری آب سرد روی مرغ در قابلمه بریزید. بعد از پنج دقیقه از روی گاز بردارید آب کدر رنگی همراه با لردی (کف) روی قابلمه را می‌ گیرد. آن آب کدر و لرد، همان تا آن  لرد‌ها  پاک شود و قابلمه را مجددا شسته و مرغ را با پیاز و هویج  بپزید طبق معمول مرغ شما خوشمزه‌ تر و بدون هورمون است که حتما امتحان کنید برای اینکه هورمون گوشت مرغ تقریباً در غذای شما کاهش یابد ، وقتی مرغ را در قابلمه می ‌گذارید تا پخته شود چند عدد هویج را حلقه حلقه کنید و لا به لای مرغ‌ ها بچینید بعد همراه با مرغ ‌ها بپزید و موقع سرو غذا هویج ها را بیرون بریزید چون هویج باعث جذب هورمون‌ های مرغ  می ‌شود.


کلام آخر


به طور قطعی نمی توان گفت که آیا همه مرغداری ها از هورمون های ذکر شده برای تسریع رشد جوجه های خود استفاده می کنند یا خیر ، و اطلاعات ارائه شده عمومی است و مختص کشور خاصی نیست. از طرف دیگر ، نمی توان اطمینان داشت که هیچ مرغداری دنیا این کار را نمی کند. موارد ذکر شده یا همان عوارض جانبی ذکر شده مربوط به مرغ ها یی است که هورمون دریافت می کنند.

 

نظر کارشناسان در مورد مصرف بال و گردن مرغ

تعداد بازدید : 12532

نظرات

ر یوسفی

7 ماه و 17 روز پیش

چرادولت برکیفیت پرورش مرغ نظارت نمیکند؟

ثبت نظر

ارسال