Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 8 و 4 دقیقه

نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان و نقش یک مراقب خوب

نحوه مراقبت از بیماران سرطانی و نقش یک مراقب خوب

حمایت از بیماران مبتلا به سرطان به این معنا نیست که زندگی خود را تعطیل کنید و با ترحم و دلسوزی به مراقبت از بیمار بپردازید. مراقبت از این بیماران با تقویت جسمی و روحی بیمار همراه است. نحوه مراقبت از بیماران سرطانی یعنی بتوانید به آنها کمک کنید مانند انسان های دیگر به زندگی عادی خود مشغول شوند و از چیزهایی که پیش از بیماری لذت می بردند، همچنان لذت ببرند.

یکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت 10:44

 

مراقبت از یک بیمار که مدت طولانی و در مواقعی سال های زیادی باید تحت درمان باشد، کار ساده ای نیست. اما در عین حال کار سختی هم نیست. بهتر است یک مراقب خود درباره این بیماری اطلاعات لازم را به دست بیاورد. اطلاعاتی که صحت آنها تأیید شده باشد و بتواند در نحوه مراقبت از بیماران سرطانی مؤثر باشد. وظیفه یک مراقب خوب داشتن حوصله برای همراهی با بیمار است. نه دادن توصیه هایی که پایه و اساس علمی ندارند و یا تلاش برای سر در آوردن از نتیجه آزمایش ها و عکس ها که وظیفه پزشک است.

نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان و نقش یک مراقب خوب

 

مراقبت هایی که بیماران مبتلا به سرطان نیاز دارند، به دو دسته تقسیم می شوند:

 

1- مراقبت جسمی از بیماران مبتلا به سرطان خاص خود او است و با گذر زمان و انجام دوره های شیمی درمانی یک مراقب خوب می تواند آنها را پیدا کند. یادآوری پرهیزهای غذایی لازم که به توصیه پزشک است، فعالیت ورزشی در حد توان بدنی بیمار و سرگرم کردن بیمار در زمان های تزریق سرم شیمی درمانی از وظایفی هستند که در نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان باید گنجانده شوند. برای افزایش آگاهی می تواند با پزشک مشورت کند، کتاب هایی در این زمینه مطالعه کند و به حال و هوای بیمار توجه داشته باشد تا درباره عوارض درمان شناخت بیشتری پیدا کند.

2- مراقبت روحی از بیماران مبتلا به سرطان به اندازه مراقبت جسمی از او اهمیت دارد. به علت تأثیر داروهای شیمی درمانی بیمار روحیه بسیار شکننده ای دارد و مسائلی که در حالت معمول ممکن است خیلی مهم نباشند، در این دوره ممکن است عمیقاً بیمار را تحت تأثیر قرار دهند. بسیاری از بیماران بعد از مدتی دچار افسردگی می شوند و امید خود را از دست می دهند. یک مراقب خوب باید بتواند با حفظ واقع بینی نهایت تلاش خود را برای باز گرداندن امید به بیمار انجام دهد.

 

وظایف مراقب بیماران مبتلا به سرطان

 

یک مراقب باید بداند چگونه زمان خود را تنظیم کند که بتواند در زمان شیمی درمانی و مواقع دیگر که بیمار به مراقبت نیاز دارد، در کنار او باشد. به تغییر ذائقه و احوال بیمار به دلیل تزریق داروهای شیمی درمانی اهمیت بدهد و با شکیبایی بد خلقی های بیمار را تحمل کند.

اگر چند نفر این وظیفه را به عهده بگیرند، همه چیز بهتر پیش خواهد رفت و هر کس گوشه ای از کار را می گیرد و بیمار هم احساس خوبی دارد که همه دوستش دارند و فشار کار بر دوش یک نفر وارد نمی شود. بیمار هم تنها نمی ماند و نتیجه خوبی از مراقبت ها حاصل خواهد شد. 

 

 

 

 

اگر شاغل هستید فکری برای کارتان بکنید، چون ممکن است لازم باشد از سر کار خود مرخصی بگیرید. البته وقتی چند نفر با هم برای مراقبت کار کنند، و نحوه مراقبت از بیماران سرطانی به شکل شبکه ای باشد، یک نفر مجبور نخواهد بود که مدام مرخصی بگیرد و به کارش لطمه وارد شود.

برای بیمار گوش شنوای خوبی باشید، لازم نیست پاسخ تمام پرسش ها و صحبت های بیمار را بدهید. کافی است با صبر و حوصله در کنار بیمار بمانید و دردهای او را تسکین دهید.

 

چند توصیه در نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان

 

  • این که دوستان و آشنایان و فامیل دوست دارند از بیمار سرطانی دیدن کنند و به عیادت او بروند خیلی خوب است، اما این کار باید با ملاحظاتی انجام شود. ابتدا این که زمان آن با بیمار چک شود. وقتی بیمار در حال گرفتن دارو است و حال و اوضاع خوبی ندارد، ممکن است دوست نداشته باشد که دیگران او را در این وضعیت ببینند. در ضمن، زمان عیادت از این بیماران باید کوتاه باشد. در طی دیدار هم باید صحبت های خوشایند رد و بدل شود.
  • بیماران نباید به بهانه ضعف جسمی از سفر رفتن خودداری کنند. بهتر است با در نظر گرفتن وضعیت بیمار و توان فیزیکی او برنامه های سفر در زندگی او گنجانده شود.
  • خانه را آرام نگه دارید. تا حد امکان سعی کنید خانه به دور از مشاجرات معمول باشد.
  • در نحوه مراقبت از بیماران سرطانی می آموزید که دنبال مقصر نگردید و هرگز به عنوان مثال فرد سیگاری خانواده را به خاطر این کار شماتت نکنید.
  • تلاشتان این باشد که بیمار همیشه سرگرم باشد. بیکاری سم خطرناکی است و فکر و خیال های آزاردهنده ای را به دنبال خواهد داشت. با در نظر گرفتن توان جسمی بیمار به او مسئولیت هایی را بسپارید. انجام کارهای هنری برای بیماران در این دوره بسیار لذت بخش است.
  • درست است که بیماران توان زیادی برای انجام ورزش های سنگین ندارند، اما نباید از تأثیر ورزش و فعالیت های ورزشی هرچند کم و بسیار سبک و در حد توانشان غافل شوند.

 

نقش روحیه در درمان بیماران مبتلا به سرطان

 

نقش روحیه در درمان بیماری سرطان در حدی است که یک بیمار با وضعیت جسمی خیلی بد با روحیه بسیار مثبت می تواند خود را به زندگی برگرداند و متأسفانه یک بیمار با وضعیت جسمی نه چندان بد و روحیه منفی ممکن است روز به روز ضعیف تر و گرفتارتر شود.

علم پزشکی در زمینه درمان بیماری سرطان پیشرفت های زیادی کرده است و افراد زیادی بعد از ابتلا به این بیماری با درمان های پزشکی و شیمی درمانی توانسته اند سلامت خود را بازیابند. به طور حتم بهبودیافتگان از نقش روحیه در درمان بیماری خود بسیار آگاه بوده اند.

روحیه مثبت عمر بیماران سرطانی را افزایش می دهد و فرد می توان با وجود بیماری همچنان به زندگی طبیعی خود ادامه دهد و فعالیت های خود را از سر بگیرد.

نقش روحیه در درمان بیماری سرطان برای افرادی که این مسئله را درک کنند می تواند تحول بزرگی را در زندگی آنها ایجاد کند و بسیاری از این افراد اقرار کرده اند که پس از ابتلا به سرطان معنای زندگی برای آنها متفاوت شده است و قدر لحظات را بیشتر می دانند.

  

سفارش تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه از موسسه خیریه برای بیماران خاص

 

تاج گل و استند تسلیت از آن مواردی است که هنگام شرکت در مراسم عزاداری نزدیکانمان، در اکثر مواقع سفارش داده و به همراه خود برای تسکین دل بازماندگان آن مرحوم می‌بریم.

شاید برای شما هم سؤال باشد که کدام مورد هم از نظر صرف هزینه و هم حمل ‌و نقل به ‌صرفه‌تر و آسان‌تر است. تاج گل‌های طبیعی از نظر اندازه بزرگ‌تر و حمل‌ و نقل آن سخت‌تر است و گل‌های طبیعی بعد از چند ساعت حالت زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل باعث شده استندهای تسلیت طرفداران بیشتری در بین مردم داشته باشد.

موسسه خیریه با فراهم آوردن تاج گل‌های مصنوعی در اندازه‌های مختلف و استندهای متنوع در طرح‌های زیبا با متن‌های مناسبت عزاداری این امکان را به شما می‌دهد تا به‌صورت آنلاین بدون هیچ صرف وقتی و با کمترین هزینه تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه خود را از موسسه سفارش داده تا به محل مورد نظر با نام شما در آنجا تحویل داده و حتی در صورت نیاز استندها را برایتان نصب می‌کنند.

با سفارش تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه از موسسه خیریه محمدحسین رضوی علاوه بر اینکه احساس همدردی را برای بازماندگان به‌جا آورده‌اید، باعث برداشتن یک گام بلند در کمک به بیماران سرطانی  شده‌اید. تمامی هزینه‌های اجاره استند و تاج گل در موسسه خیریه صرف بیماران خاص و نیازمندان می‌شود.

 

تعداد بازدید : 3490

ثبت نظر

ارسال