Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 57 دقیقه

طراحی تاج گل خیریه

طراحی تاج گل خیریه | استند تسلیت | موسسه خیریه سیدمحمد حسین رضوی

در طراحی تاج گل خیریه باید به نکات مهمی توجه شود. در واقع استفاده از تاج گل خیریه در مراسم ترحیم، نه تنها پیام همدردی و احترام شما را انتقال می دهد، بلکه اهداف نیکوکاری را نیز می توان توسط آن انتقال داد. هر یک از گل های به کار رفته در تاج گل، مفهوم ارزشمندی را منتقل می کنند.

چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت 14:35

طراحی تاج گل خیریه، شباهت بسیاری با طراحی تاج گل عادی دارد. در واقع در مراسم های ترحیم معمولاً از انواع تاج گل ها یا استندهای تسلیت استفاده می شود. در طراحی تاج گل بسته به نوع مراسم از گل های خاصی استفاده می شود. هر یک از گل های استفاده شده در تاج گل ها مفهوم خاصی را انتقال می دهند.

در واقع طراحی تاج گل خیریه کار ساده ای نیست. سفارش استند گل از خیریه دو مزیت مهم دارد. افراد با سفارش گل از موسسات خیریه نه تنها احترام و سوگواری خود را به بازماندگان و دیگر سوگواران نشان می دهند، بلکه به نوعی در امری خیر شریک می شوند. به همین جهت در مقاله پیش رو قصد داریم تا نکات مهم در مورد طراحی تاج گل و استند خیریه را بیان کرده و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

 

چرا طراحی تاج گل خیریه مهم است؟

 

بسیاری از افراد برای نشان دادن علاقه و محبت خود در مراسم های ترحیم، از استند تسلیت و تاج گل استفاده می کنند. نکته ای در رابطه با این تاج گل ها وجود دارد، این است که گل های معمولی عمدتاً پس از پایان مراسم دور انداخته می شوند و به نوعی غیرقابل استفاده هستند.

در واقع با پایان یافتن مراسم ترحیم، تاج گل ها یا استندهای تسلیت دیگر قابل استفاده نخواهند بود و به نوعی مبلغ هزینه شده برای چنین تاج گل ها و استندهایی به هدر می رود. ایده ای که موسسات خیریه برای مراسم ترحیم در نظر گرفته است، مزیت های بسیاری دارد.

به طور کلی در موسسات خیریه، در طراحی تاج گل خیریه از گل های مصنوعی استفاده می کنند. گل های مصنوعی به کار رفته در تاج گل ها شباهت بسیار نزدیکی با گل های طبیعی دارند. نکته مهمی که در این میان نهفته است، این است که افراد با استفاده از تاج گل خیریه، در امر خیر شریک می شوند.

موسسات خیریه از هزینه های جمع آوری شده بابت استند تسلیت و تاج گل، برای رسیدگی به امور خیریه مختلف استفاده می کنند. در واقع افراد با انتخاب تاج گل خیریه به نوعی از اسراف جلوگیری می کنند و به جای از دست دادن مبلغ زیادی بابت هزینه های مربوط به استند تسلیت یا تاج گل، آن را در جایی که واقعاً نیاز است، صرف می کنند. با این کار نه تنها افراد سوگوار، بلکه روح عزیز از دست رفته نیز، در آرامش خواهد بود.

 

چرا طراحی تاج گل خیریه مهم است؟

 

طراحی تاج گل خیریه چگونه است؟

 

به طور کلی موسسات خیریه مختلف، از گل های مصنوعی مختلفی در طراحی تاج گل خیریه استفاده می کنند. بنابراین تاج های گل طراحی شده در این موسسات، انواع مختلفی دارد. عموماً از گل های ریزی مانند لیسیانتوس یا داوودی برای طراحی تاج گل استفاده می کنند.

طراحی تاج گل با توجه به فصل کاملاً متفاوت است. در فصل های گرم از برخی گل ها و در فصل های سردتر نیز از گل های به خصوصی در طراحی تاج گل خیریه استفاده می شود. گل گلایل از جمله گل هایی است که تقریباً در تمامی تاج گل های تسلیت وجود دارد.

لیلیوم نیز از دیگر گل هایی است که در طراحی تاج گل تسلیت از آن استفاده می شود. این گل معمولاً به رنگ های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توان به نارنجی، سفید، ارغوانی و زرد اشاره کرد. نکته دیگری در مورد طراحی تاج گل خیریه وجود دارد، اندازه های مختلف آن است.

موسسات خیریه مختلف، معمولاً تاج گل را در اندازه و سایزهای مختلفی تولید می کنند. این امر تنوع گزینه ها را افزایش می دهد و دوستان سوگوار قادر خواهند بود که تاج گل مناسب را برای مراسم ترحیم انتخاب کنند.

انتخاب متن تسلیت نیز از دیگر نکاتی است که در طراحی تاج گل تسلیت باید بدان توجه کرد. این متن باید به گونه ای باشد که همدردی فرد با خانواده داغدار را نشان دهد و معمولاً در متن تسلیت برای تاج گل، نام افرادی که تاج گل مورد نظر را از موسسه خیریه سفارش داده اند، ذکر می شود.

 

انواع تاج گل خیریه

 

تاج گل خیریه معمولاً در انواع مختلفی طراحی و اجاره داده می شود. به طور کلی در مراسم ترحیم از دو نوع تاج گل استفاده می شود. تاج گلی که روی سنگ قبر قرار گرفته و تاج گلی که به صورت ایستاده مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع این دو نوع تاج گل، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. به همین جهت است که انتخاب از میان انواع تاج گل خیریه بر عهده سوگواران عزیز قرار دارد. چنانچه قصد آشنایی بیشتر با مفاهیم گل های به کار رفته در طراحی تاج گل خیریه را دارید، با ما همراه باشید.

 

انواع تاج گل خیریه

 

مفاهیم گل های به کار رفته در طراحی تاج گل خیریه

 

همانطور که می دانید در طراحی تاج گل توسط موسسات خیریه، به منظور جلوگیری از اسراف، از گل های مصنوعی استفاده می شود. البته گل های مصنوعی به کار رفته در این تاج گل ها شباهت بسیاری به گل های طبیعی دارد.

به طور مثال گل گلایل در تاج گل ها مفاهیم مختلفی مانند صداقت و درستی، ستایش فرد از دست رفته و به طور کلی احساس فرد را نشان می دهد. انتقال چنین مفاهیمی، احترام و همدردی افراد با بازماندگان را نشان می دهد.

همانطور که پیش تر ذکر شد، از گل لیلیوم نیز در طراحی تاج گل استفاده می شود. لیلیوم مفاهیم گوناگونی همچون روان پاک و خلوص را نشان می دهد. در واقع این گل نشان می دهد که فرد از دست رفته تا چه حد برای بازماندگان، عزیز و دوست داشتنی بوده است.

گل داوودی معمولاً به رنگ های مختلفی وجود دارد و هر رنگ انتقال دهنده مفهومی خاص است. اما در طراحی تاج گل خیریه معمولاً از رنگ سفید گل داوودی استفاده می شود. این رنگ انتقال دهنده مفاهیمی همچون صداقت و راستی است.

به طور کلی گل داوودی، تاج گل را پرتر نشان می دهد و به همین دلیل است که در طراحی انواع تاج گل تسلیت به کار گرفته می شود. تاج های گل کمی وجود دارند که در آنها از گل رز استفاده شود اما با این حال، رز سفید را معمولاً در طراحی برخی از تاج های گل، در نظر می گیرند.

استفاده از رز سفید در تاج گل ها نشان دهنده، پاکی و معصومیت است که مفاهیمی زیبا و درخوری هستند.

 

نکته پایانی در مورد طراحی تاج گل خیریه 

 

در نهایت باید بگوییم که طراحی تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه، به گونه ای است که شباهت بسیار زیادی با تاج گل ها و استندهای تسلیت معمولی دارد. تنها تفاوتی که در این میان مهم است، این است که افراد سوگوار با استفاده از تاج گل ها و استندهای خیریه، به نوعی در کاری خیر شریک خواهند شد. هزینه های پرداخت شده بابت تاج گل تسلیت و استندهای تسلیت، تماماً صرف امور خیریه می شود.

 

نکته پایانی در مورد طراحی تاج گل خیریه 

تعداد بازدید : 2427

ثبت نظر

ارسال