Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 9 و 31 دقیقه

موسسه های خیریه در چه حوزه هایی فعالیت می کنند؟

خیریه سرطانی | کمک به خیریه | خیریه سرطانی | حمایت از خیریه سرطانی| درمان سرطان| موسسه های خیریه در چه زمینه هایی فعالیت می کنند|

کمک به خیریه | خیریه | موسسه های خیریه |موسسه های خیریه با انجام فعالیت های متعدد مانند فعالیت هایی از قبیل کمک های اقتصادی، اجتماعی، روانشناسی، اشتغال زایی و... سعی بر این دارند که مشکلات افراد نیازمند را بر طرف کنند. افراد با چنین حمایت هایی مسلماً قادر به حل مشکلات خود خواهند بود.

چهارشنبه 23 مهر 1399 ساعت 11:41

موسسه خیریه یک نوع از کسب و کار است که معمولا نهادی مردمی می باشد و به طور غیر انتفاعی در جهت رسیدگی به مشکلات مختلف فعالیت دارد. به طور کلی این نوع از کسب  و کار به یک موسسه خیریه و یا یک بنیاد که ممکن است به شکل دولتی و یا خصوصی فعالیت داشته باشد، اشاره می کند. یک موسسه خیریه ممکن است به فعالیت های مذهبی، آموزشی و یا سایر فعالیت های مرتبط با منافع عمومی و بشر دوستانه بپردازد. قوانین هر موسسه خیریه بسته به این که در چه کشوری فعالیت می کند ممکن است متفاوت باشد. بنابراین قوانین و مفاد مالیاتی مرتبط با فعالیت موسسات خیریه هم بستگی به قوانین کشوری که در آن فعالیت می کند دارد.

فاکتور های واجد شرایط خیریه بودن

 

فاکتور های واجد شرایط بودن از منطقه ای به منطقه دیگر و از کشوری به کشور دیگر متفاوت می باشد و مدارک و الزامات مورد نیاز برای دریافت مجوز فعالیت های خیریه نیز بستگی به این دارد که موسسه خیریه کجا ایجاد شده باشد .موسسات خیریه باید بر اساس قوانین مالیاتی کشور خود عمل کنند و همچنین حیطه فعالتشان باید به طور مشخص در محدوده ضوابط و مواد تعیین شده در مجوز فعالیتشان باشد.موسسه های خیریه با انجام فعالیت های متعدد مانند فعالیت هایی از قبیل کمک های اقتصادی، اجتماعی، روانشناسی، اشتغال زایی و... سعی بر این دارند که مشکلات افراد نیازمند را برطرف سازند. افراد با چنین حمایت هایی مسلماً قادر به حل مشکلات خود خواهند بود.

 

بسیاری از موسسات جهت رفع مشکلات  افراد در زمینه های مختلف دست به اقدامات مهمی زده اند که بانی اکثر این کارهای خیر، خیرین هستند که در زمینه های مختلف به موسسه های خیریه کمک می کنند. در واقع هر خیریه ای که تاسیس می شود، هدف خاصی را مدنظر خود قرار می دهد.در واقع اکثر خیریه ها دارای هدفی واحد می باشند که آن هم رفع مشکلات افراد نیازمند است. یکی از مشکلاتی که افراد در طول زندگی با آن برخورد می کنند ، بیماری است که خیریه ها می توانند از طرق مختلف سهمی در روند بهبود بیماران داشته باشند. در ادامه مقاله در خصوص حوزه فعالیت های این نوع موسسات خیریه توضیح خواهیم داد.

 

موسسه های خیریه در چه زمینه هایی فعالیت می کنند؟

 

همه افراد در طی زندگی خود دچار مشکلات گوناگونی می شوند. برخی از مشکلات به شکلی هستند که افراد قادر به حل آن نخواهند بود. مجموعه و موسساتی در این خصوص شکل گرفته اند که بتوانند با یاری رسانی مردم جهت رفع مشکلات این چنینی قدم های مثبتی بردارند. کلیه فعالیت هایی که موسسه خیریه انجام می دهد، شامل موارد زیر است:

 

  • حوزه فعالیت های اقتصادی
  • حوزه فعالیت های روانشناسی
  • حوزه فعالیت های بهداشتی و درمانی
  • حوزه فعالیت های اجتماعی
  • حوزه فعالیت های اشتغال زایی

 

کلیه موارد نام برده شده از جمله مهمترین اقداماتی هستند که در موسسه های خیریه و انجمن حمایت از بیماران سرطانی انجام می گیرد. هر یک از این فعالیت ها با اهداف خاص و مهمی دنبال می شود که نتیجه آن درمان و بهبودی افراد مبتلا به سرطان و دیگر مشکلات می باشد.

منظور از فعالیت های اقتصادی موسسه خیریه چیست؟

 

همانطور که گفته شد بیماری سرطان یکی از مشکلاتی است که می تواند دغدغه های زیادی را در افراد به وجود آورد. به طور مثال افرادی که سرپرست خانواده هستند، پس از ابتلا به این بیماری، توانایی کار و کسب درآمد را نخواهند داشت.از آنجایی که هزینه های درمان این بیماری بسیار بالا می باشد، سبب ایجاد دغدغه در فرد شده و او را از ادامه درمان باز می دارد. چرا که بودجه کافی برای تامین زندگی خود را ندارند. به طور کلی ممکن است بسیاری از افراد در هر موقعیتی که هستند، توانایی مالی برای درمان خود نداشته باشند و همین امر سبب ایجاد مشکلات بیشتر مانند تنش و استرس در آنها خواهد شد.

 

موسسه خیریه در این مواقع به این افراد در زمینه های اقتصادی کمک می کنند که بتوانند درمان خود را به طور کامل پشت سر بگذارند و در روند بهبودی قرار گیرند. آنها پیش از هر زمان دیگر نیاز به حمایت دارند. به همین جهت موسسه ها به کمک افراد خیر سعی بر آن دارند که مشکلات را تا حد امکان برطرف کنند. با رفع مشکلات اقتصادی آنها می توانند با انگیزه و روحیه بالاتری، روند درمان خود را ادامه دهند. موسسه خیریه با فروش استند تسلیت و تاج گل مبلغ های دریافتی را صرف هزینه اقلام و درمان افراد نیازمند می کند.

 

موسسه خیریه محمد حسین رضوی

 

سازمان های خیریه توزیع کننده

 

خیریه‌های توزیع کننده، کار جمع‌آوری پول یا کمک‌های غیرنقدی و توزیع آن بین نیازمندان را انجام می‌دهند. فعالیت‌های این دسته از سازمان‌ها شامل موارد زیر می باشد:

  • تبلیغ فعالیت‌های سازمان خیریه
  • جمع‌آوری پول یا کالای اهدایی
  • شناسایی افراد نیازمند
  • توزیع پول یا کالا بین افراد نیازمند شناسایی شده

 

منظور از حوزه فعالیت روانشناسی موسسه خیریه چیست؟

 

اغلب افرادی که متوجه بیماری خود می شوند به طور کلی روحیه خود را می بازند. در واقع از مسیر و روند عادی زندگی خود خارج می شوند و همواره تنش و استرس همراه آنها است. تحقیقات نشان داده است افرادی که با تنش و استرس درمان خود را انجام می دهند، بهبودی چندانی را مشاهده نمی کنند.به همین جهت انجمن حمایت از بیماران سرطانی با انجام مشاوره های متعدد سعی بر این دارند که تنش و استرس را از بیماران دور کند که بتوانند با روحیه بالاتری درمان خود را انجام دهند. افرادی که با تنش و استرس مواجه می شوند، این انرژی و افکار منفی را به خانواده و دوستان خود نیز انتقال می دهند.

 

این تنش ها در نهایت می تواند در روند درمان بسیار موثر واقع شود. موسسه خیریه با افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند، همکاری می کنند که بتوانند این افکار را به سمت و سویی مثبت هدایت کنند. علاوه بر این آموزش هایی برای بیمار در نظر گرفته شده که آنها بتوانند به نوعی احساسات خود را ابراز کنند. به طور کلی آموزش هایی مانند فعالیت های هنری را به بیماران می آموزند که آنها در حین درمان احساس بهتری داشته باشند.

 

منظور از حوزه فعالیت بهداشتی و درمانی موسسه خیریه چیست؟

 

از دیگر اقدامات و حوزه فعالیت موسسه خیریه انجام خدمات درمانی و بهداشتی است. برخی از افراد مبتلا به سرطان در مناطقی محروم زندگی می کنند و دسترسی به مراکز درمانی ندارند. در این مواقع خیریه ها دست به کار می شوند و کلیه خدمات و درمان مورد نیاز را برای آنها انجام می دهند. علاوه بر این موارد ؛برخی از افراد توان مالی جهت درمان خود را ندارند. انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان با بسیاری از خیرین که در خصوص درمان این بیماری تخصص دارند، همکاری می کنند که درمان این بیماران را انجام دهند. این روند سبب می شود که آنها دغدغه و استرسی در این زمینه تجربه نکنند و با حمایت خیرین بیماری خود را درمان کنند.موسسات خیریه بهداشتی و درمانی می‌توانند در اندازه‌های بسیار کوچک مثلا یک درمانگاه تا اندازه‌های بزرگ مثل یه بیمارستان، فعالیت داشته باشند.

منظور از حوزه فعالیت اجتماعی موسسه خیریه چیست؟

 

همانطور که گفته شد افراد مبتلا به سرطان به دلیل افکار منفی و استرس روابط خود را با دیگران محدود می کنند. در واقع به طور کلی اعتماد به نفس خود را جهت ادامه زندگی از دست می دهند. موسسه ها در این زمینه به وسیله آموزش هایی نگرش آنها را تغییر می دهند.چرا که آنها هرچه از زندگی خود فاصله بگیرند و از سایر افراد دوری کنند، بیماری آنها به سرعت گسترش می یابد.

 

در واقع در حین درمان آموزش های لازم را از افرادی که تخصص کافی در این زمینه دارند، دریافت می کنند. بر اساس شواهد افرادی که با آگاهی و امید به زندگی، درمان خود را انجام می دهند، روند بهبودی خود را تسریع می بخشند. همچنین روحیه و انگیزه بالا آنها می تواند در افکار و روحیه خانواده های وی بسیار تاثیر گذار باشد. اگر چنین مشکلاتی را بتوان حل کرد و انرژی مثبت را به این افراد القا کرد در نهایت اجتماع و جامعه ای سلامت خواهیم داشت.

 

موسسات خیریه آموزشی، کار آموزش اشخاص و افراد محروم جامعه را عهده دار است. این نوع از موسسات را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

  • موسسات آموزش معلولین و افراد عقب مانده‌ ذهنی
  • موسسات آموزشی افراد محروم
  • موسسات آموزشی فنی و حرفه‌ای ویژه افراد محروم
  • موسسات سوادآموزی
  • موسسات مشاوره‌ای

موسسات خیریه خدمات مشاوره، کار مشاوره به افراد محرومی را انجام می‌دهند که آگاهی ندارند و به مشاوره نیاز دارند و یا نمی‌توانند هزینه مشاوره خود را پرداخت کنند. برخی از خدمات موسسات خیریه خدمات مشاوره، عبارتند از:

  • مشاوره حقوقی و خانواده
  • مشاوره تحصیلی-آموزشی
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره درمانی
  • مشاوره تربیتی و روانی

 

منظور از حوزه فعالیت اجتماعی موسسه خیریه چیست؟

 

منظور از حوزه فعالیت اشتغال زایی موسسه خیریه چیست؟

 

اغلب افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، در طول انجام روند درمان ممکن است، توانایی جسمی کافی و لازم را برای کار و کسب درآمد نداشته باشند. حتی گاهی ممکن است که کار خود را از دست بدهند. این امر سبب نگرانی و حتی مانعی برای انجام درمان آنها می شود. موسسه های خیریه با اشتغال زایی برای این افراد تلاش می کنند که آنها اعتماد به نفس از دست رفته خود را بدست بیاورند. این افراد پس از آن که مشغول به کار می شوند، دغدغه کمتری در زندگی خود خواهند داشت. در نهایت می توانند با اعتماد به نفس و انگیزه بیشتری روند درمان خود را انجام دهند. شما نیز می توانید با خرید استند تسلیت و تاج گل  از موسسات خیریه یاری رسان این افراد بوده و در گسترش زنجیره مهربانی نقش بسزایی داشته باشید.

فعالیت های موسسه خیریه و تاثیر آن در جامعه به چه صورتی است؟

 

بسیاری از افراد خیر علاقمند به کمک به افراد نیازمند می باشند اما آنها دسترسی به این افراد را ندارند. گاهی اوقات مجموعه هایی شکل می گیرند و با هدف کمک به افراد نیازمندان مبلغ هایی را دریافت می کنند. اما در حقیقت نمی توان به آنها اطمینان داشت. چرا که مجوز های لازم را در این زمینه ندارند.با تاسیس خیریه هایی که مجوز رسمی دارند، فعالیت هایی در خصوص کمک به افراد نیازمند انجام می دهند. آنها می توانند زمینه ای را فراهم کنند که افراد خیر و نیکوکار کمک های خود را به دست آنها برسانند. موسسه های خیریه مسلماً امانتدار های خوبی می باشند و مبالغ و کمک های مردم را در راه درستی هزینه خواهند کرد.

 

با چنین یاری رسانی هایی می توان بسیاری از مشکلات را در جامعه برطرف نمود. علاوه بر این موارد هنگامی که چنین موسساتی جهت کمک به افراد نیازمند وجود داشته باشد، قطعاً هیچ جای کشور ناامیدی وجود نخواهد داشت و همه با امید و انگیزه با مشکلات خود روبرو می شوند. در نهایت این روند سبب می شود که ما جامعه ای سلامت برای خود و فرزندانمان بسازیم .در نتیجه، موسسه خیریه یا انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در حوزه های مختلفی فعالیت می کنند تا بتوانند افراد مبتلا به سرطان را از نظر جسمانی و روحی حمایت کنند. این افراد بیش از هر چیز دیگری به حمایت خیرین نیاز دارند.

 

به طور کلی موسسه خیریه با انجام فعالیت هایی مانند فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، روانشناسی، آموزش و بسیاری از موارد دیگر در بهبود افراد نقش بسیار مهمی داشته است. موسسه جهت آن که بتواند افراد بیشتری را تحت حمایت خود قرار دهد با فروش استند تسلیت و تاج گل مبالغ دریافتی آن را صرف بیماران می کند. همچنین انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان با کمک سایر افراد می توانند فعالیت های خود را گسترش دهند.

 

ثبت موسسات

 

همانطور که گفته شد؛ موسسات خیریه به انجام فعالیت های مختلفی از قبیل امداد رسانی به فقرا و افراد کم توان، ارتقاء جامعه با رفاه عمومی نسبی با ارائه خدمات اجتماعی، دفاع از امنیت عمومی، کودکان، حقوق مدنی و از بین بردن تعصبات و تبعیض و دیگر فعالیت های اجتماعی می پردازند .در کنار شرکت های تجارتی قانون گذار نهاد حقوقی خاصی را که دارای شخصیت حقوقی مستقل است جهت انجام اموری که جنبه غیر تجارتی دارد از قبیل کارهای علمی یا ادبی یا امور خیریه یا خدمات شهری و یا خدمات آموزشی و غیره پیش بینی نموده است.

 

این گونه تشکیلات و موسسات می توانند عناوینی از قبیل انجمن،کانون یا بنگاه و امثال آن در اختیار بگیرند ولی اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف موسسات مزبور ممکن نخواهد بود.


تشکیلات و موسسات فوق به دو دسته تقسیم می گردند:


الف.موسساتی که هدف از تشکیل آن ها جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد.
ب.موسساتی که هدف از تشکیل آن ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضای خود یا غیر باشد.

 

 

تعداد بازدید : 15412

نظرات

رواسا

2 سال و 8 ماه و 26 روز پیش

اموزش بیشتر من دانشجو هستم و پول احتیاج دارم و این با عث اذیت شدن مادرم می شود و بعداز ظهر با ید از سا عت افتاب سر با غ برود و لی او را مجبورا هم صبح و هم بعد از ظهر می برند و من از ترس می لرزم و من پول لازم دارم به مادرم بد هم یک دستگاه نان ساز بخرد و داخل خانه همه با او کمک کنند و در افتاب گرما زده نشود و داخل خونه یا بیرون از او بخرند بعدش من به او می گویم که از خیریخ کمک کردند و بتونم شرمند نشویم و پول شما را با مراتب خیریه بدهیم یا شما بخرید بدهید به ما تا چند دستگاه همه افراد خانه ما متا هل هستند بردارند کار کنند و رفع بی غذایی شود هر جور کار می کنمبا ید پول داشت

زهرا روستای

2 سال و 8 ماه و 17 روز پیش

باسلام نیاز مالی شدید دارم توراخدا کمکم کنید

مهدی‌تهران

2 سال و 8 ماه و 9 روز پیش

باسلام‌من‌میخوام‌وام‌اشتغال‌زایی‌بگیرم‌لطفا‌کمکم‌کنید‌ممنون

رباب غالی پور

2 سال و 7 ماه و 20 روز پیش

سلام وقت بخیر شمارتون وازسایت گرفتم که واسه کمک مالی میدهین ببخشیدمزاحمتون شدم شوهرم بیماری قلبی داره وضع مالیم خوب نیست 5تابچه دارم و تواین گرونی بقران کسیوندارم کمکم کنه . اجرتون باامام حسین اگه کمکم کنید اجرت باامام علی

مریم صالحی

1 سال و 7 ماه و 9 روز پیش

سلام من می‌خوام عمل کنم هیچ هزینه عمل ندارم. خانواده ضعیفی دارم خودم به شدت مریضم توروخدا کمکم کنید که من بتونم عمل کنم.

مریم صالحی

1 سال و 7 ماه و 9 روز پیش

سلام من می‌خوام عمل کنم هیچ هزینه عمل ندارم. خانواده ضعیفی دارم خودم به شدت مریضم توروخدا کمکم کنید که من بتونم عمل کنم.

حسن اله وردی

1 سال و 1 ماه و 6 روز پیش

سلام خسته نباشید خدمت بزرگواران عزیز من 38ساله هستم دوتا بچه مدرسه ای دارم مستاجر هستم کرایه خونه ام زیاده وکلیه هام سنگسازهستند وتصادف کردم مهره کمرم وپای راستم اززانو ومهره گردنم آسیب شدید دیده بايد عمل جراحی کنم هزینه عمل راندارم ویک ساله خونه نشینم وزنم مهریه و نفقه وجهیزیه خود اجراگذاشته سرکارنمیتونم برم توراخدا کمکم کنید شرمنده بچه هام شدم

ثبت نظر

ارسال