Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 6 و 46 دقیقه

بیماری زگیل تناسلی یا HPV چیست؟

بیماری زگیل تناسلی یا HPV چیست؟

یکی از بیماری هایی که امروزه در اثر رعایت نکردن بهداشت فردی به وجود می آید زگیل تناسلی یا HPV مخفف Human papilloma virusمی باشد. در واقع این ویروس دارای انواع مختلفی می باشد که تاکنون بیش از چندین مورد آن کشف شده است. بیشترین مناطقی که این نوع زگیل در آنها دیده می شود، مربوط به نواحی جنسی بدن می باشد. در واقع شایعترین راه انتقال ویروس ارتباط جنسی کنترل نشده می باشد. عواملی بسیاری وجود دارند که باعث پیدایش این ویروس در بدن می شوند. با رعایت نکردن نکات بهداشتی این ویروس می تواند به سرعت به فرد دیگری منتقل شود و بسیار خطر آفرین باشد. در اینجا به عواملی که می توانند باعث گسترش زگیل تناسلی شوند اشاره می نماییم.

چهارشنبه 3 مهر 1398 ساعت 14:42

در واقع ویروس HPV طی یک شرایطی می توانند زگیل های تناسلی را به وجود بیاورند. در واقع این ویروس که بیشتر اندام جنسی را مورد حمله قرار می دهد، می تواند با داشتن رابطه جنسی ناسالم به فرد دیگری منتقل شود. در واقع ویروس HPV در صورت نداشتن رابطه جنسی نیز می تواند به فرد دیگری از طریق پوست وارد شود  و اثرات مخربی را بر جای بگذارد. این بیماری یک از بیماری های شایع پوستی است که امروزه در اکثر نقاط جهان شاهد شیوع آن هستیم. ویروس از رابطه دهان به دهان و یا لمس دستگاه تناسلی فردی که مبتلا به این بیماری است و بسیاری از راه های تماس جنسی دیگر قابل انتقال به شخص دیگری است. این ویروس در شرایط اولیه خود  معمولا به خودی خود از بین می رود و بسیاری از افراد حتی از وجود ویروس زگیل در بدن خود مطلع نیستند. در شرایط پیچیده تر این ویروس می تواند باعث ایجاد این بیماری شود که برای درمان حتما باید به پزشک متخصص پوست و زنان مراجعه نمود.

 

عفونت زگیل تناسلی چه کسانی را مبتلا می نماید؟

 

نحوه انتقال زگیل تناسلی در زنان

 

در واقع زنان و مردان در طول زندگی خود ممکن است به ویروس آلوده شوند و تقریبا 75 درصد از کسانی که دارا روابط جنسی فعالی می باشند دارای ویروس در بدن خود هستند ولی از آن اطلاع ندارند. طی تحقیقاتی که توسط دانشمندان و محققین بر روی یک سری از زنان جوان در این زمینه صورت گرفته است می توان گفت که بیش از یک سوم آنها دارای ویروس نبودند. این افراد بعد از 24 ماه دوباره مورد آزمایش قرار گرفتند و افرادی که مبتلا به این ویروس نبودند نیز به ویروس آلوده شده بودند. در واقع این گروه از دختران برای اولین بار رابطه جنسی ار تجربه می نمودند.

ویروس HPV در اکر مواقع در بین دختران جوان دارای شرایط موقتی است و به خودی خود از بین می رود. در واع امروزه بیش از 70 تا 90 درصد کسانی که دارای ویروس زگیل تناسلی هستند می توانند طی یکی دو سال درمان شوند و تنها عده معدودی این ویروس را با خود به همراه دارند. ماندگاری ویروس در بدن بسیار خطرناک می تواند باشد. به این صورت که در دراز مدت عفونت زگیل تناسلی می تواند به انواع سرطان ها از جمله سرطان دهانه رحم منجر شود.

یکی دیگر از عواملی که می تواند ویروس را منتقل کند مربوط به کسانی است که ویروس را در بدن خود دارند و می خواهند زایمان انجام دهند. در این صورت ویروس به کودک منتقل می شود و حتی می تواند منجر به بیماری پاپیلوماتوز تنفسی نیز در نوزاد شود. در این بیماری ویروس می تواند در گلوی نوزاد رشد کند و جلوی تنفس او را بگیرد و بسیار می تواند به نوزاد آسیب های جدی را وارد نماید.

 

زگیل تناسلی و گسترش شیوع آن در مردان

 

این ویروس در واقع در ابتدا بدون علائم است و شما ممکن است حتی از وجود ویروس زگیل تناسلی در بدن خود مطلع نباشید. در واقع در بیشتر مواقع عفونت زگیل در مردان به صورت خود به خود از بین می رود. اما در بعضی از شرایط خاص این ویروس در بدن از بین نمی رود و فرد به زگیل و انواع سرطان های دستگاه تناسلی مبتلا می شود. در واقع سرطان های شایع در مردان سرطان پروستات یا سرطان های آلت تناسلی است که به واسطه ویروس ممکن است در فرد ایجاد شود.

در واقع بیشتر مردانی که دارای بنیه ضعیف و توان بدنی و ایمنی پایین تری هستند و یا مردانی که با هم جنس خود رابطه جنسی دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان های مربوط به ویروس HPV یا زگیل تناسلی قرار می گیرند.

 

نحوه تشخیص ویروس HPV یا زگیل تناسلی در افراد

 

همانطور که گفته شد در واقع کسانی که داری ویروس در بدن خود هستند در بسیاری از مواقع نمی توانند تشخیص دهند که این ویروس در بدن آنها وجود دارد. ه همین منظور لازم است کسانی که دارای روابط جنسی زیادی در طول زندگی خود هستند به طور مرتب آزمایشاتی در این زمینه انجام دهند تا از وجود این ویروس در بدن خود مطلع شوند تا در صورت لزوم بتوانند اقدامات لازم و اولیه را برای از بین بردن ویروس HPV در بدن خود انجام دهند. در صورت درمان نشدن و از بین نرفت این ویروس در بدن ممکن است در مراحل بعدتر شما دچار سرطان های دهانه رحم و یا انواع سرطان های آلت های تناسلی مبتلا شوید بنابراین کنترل این ویروس بسیار امری ضروری است.

یکی از آزمایشاتی که می توانید در این زمینه انجام دهید آزمایش پاپ می باشد. این آزمایش مختص به شناسایی ویروس HPV در بدن شما نیست اما می تواند تغییراتی را که در اثر وجود این ویروس در سلول های بدن شما ایجاد می شود را تشخیص دهد و با توجه به این امر دکتر مربوطه می تواند پیشگیری های لازم را برای شما انجام دهد. تا قبل از رسیدن به مراحل خطرناک از وجود بیماری هایی نظیر سرطان جلوگیری شود.

 

چگونه می توان متوجه شد HPV منجر به سرطان شده است؟

 

همانگونه که گفته شد ویروس زگیل تناسلی یا HPV در بدن علائمی ندارد و شما به راحتی نمی توانید متوجه این ویروس شوید. اگر ویروس HPV در مراحل بالاتر و شدیدتر به سرطان منجر شود در آن صورت می توانید علائم سرطان را در بدن خود تشخیص دهید. در اینجا به مختصر توضیحی در مورد انواع سرطان های ایجاد شده در اثر HPV می پردازیم.

 

سرطان آلت تناسلی

 

در این نوع سرطان شما دارای  درد وحشتناکی در آلت تناسلی خود می شوید. علاوه بر آن تغییراتی در رنگ پوست و ضخامت پوست در آلت تناسلی خود مشاهده می نمایید. که در صورت مشاهده هرگونه از این علائم می توانید به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

 

سرطان مقعد

 

اگر شما شاهد تغییراتی مانند خونریزی، درد، ترشحات غیر طبیعی، خارش و یا تغییرات مختلفی در روده خود شدید حتما باید برای درمان و پیشگیری های اولیه به دکتر مراجعه نمایید.

 

سرطان Vulvar

 

سرطان فرج یا دستگاه تناسلی در واقع با تغییرات رنگ پوست در این ناحیه همراه است. در صورت وجود درد و یا خارش در این نواحی و یا مشاهده توده سفت و غیر طبیعی باید نگران خود شوید.

 

سرطان گلو

 

این نوع سرطان در روابط جنسی که از طریق دهان صورت می گیرد، انتقال پیدا می کند. اگر ویروس HPV درمان نشود می تواند در گلوی فرد بماند و به مرور زمان با علائمی مانند درد گلو، درد گوش، سرفه مداوم، درد گلو در هنگام بلعیدن غذا، کاهش وزن و یا ایجاد توده هایی در گردن شما همراه باشد.

در واقع با دیدن هر یک از این علائمی که ذکر شد شما باید فورا به پزشک مراجعه نمایید و در صورت انجام آزمایشات مختلف دلیل این علائم را بیابید تا دکتر بتواند داروهای مناسب را تجویز نماید و شما را از خطراتی که ممکن است درگیر شوید دور نماید. در واقع تشخیص به موقع می تواند از بسیاری از سرطان ها جلوگیری کند.

 

برای کاهش خطر ابتلا به ویروس HPV باید چه کارهایی انجام دهیم؟

 

امروزه می توانید با وجود پیشرفت های متفاوتی که در علم پزشکی به وجو آمده است بسیاری از بیماری ها از جمله خطر ابتلا به HPV را کاهش داد. یکی از این راه ها استفاده از واکسن HPV است. در واقع اگر این ویروس در بدن شما وجود ندارد می توانید برای پیشگیری از وجود آن در بدن خود از واکسن مربوطه استفاده نمایید.

مدت زمان ماندگاری ویروس HPV در بدن هر فرد چقدر است؟

در واقع در اکثر مواقع و در 90 درصد افراد این ویروس در طی گذشت دو سال می تواند از بین برود. و در باقی افراد ممکن است در زمان طولانی تر در بدنشان وجود داشته باشد. در واقع دهانه رحم میتواند در مدت 8 ماه این ویروس را در خود نگه دارد که در صورت از بین نرفتن آن می تواند به سرطان دهانه رحم منجر شود.

در واقع ویروس HPV در صورت درمان دیگر فرد، در معرض ابتلا به آن قرار نمی گیرد. در واقع بدن ایمنی لازم را در مقابله با ویروس HPV به دست می آورد. البته انواع مختلفی از ویروس HPV وجود دارد که در انواع دیگر امکان ابتلا فرد به آن وجود دارد.

 

عواملی که خطر ابتلا به ویروس HPV را افزایش می دهند چیست؟

 

یکی از عواملی که می توان خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را در افرادی که دارای ویروس HPV هستند افزایش دهد استعمال سیگار و دخانیات می باشد. در واقع سیگار بر روی دیسپلازی گردنه رحم تاثیر مخربی را بر جای می گذارد و می تواند باعث ایجاد سرطان شود. اگر ویروس HPV در بدن وجود داشته باشد و درمان نشود، می تواند در فاصله بین ده تا بیست سال به سرطان دهانه رحم منجر شود. یکی دیگر از این عوامل داشتن رابطه جنسی منظم و ریک جنسی است که دارای ویروس HPV می باشد. این ویروس به سرعت از طریق جنسی به شما منتقل می شود و می تواند بدن شما را آلوده نماید. در واقع کسانی که در مدت کمتر از 8 ماه شریک جنسی خود را عوض می کنند بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

در واقع ویروس HPV در بدن می تواند در صورت درمان نشدن و ماندگاری در بدن یا تبدیل به زگیل تناسلی شود یا با ایجاد انواع سرطان های آلت تناسلی در مردان و زنان همراه باشد. اینکه شما به طور مرتب برای چکاپ انواع آزمایشات مربوط به این ویروس را انجام دهید می توانید از بروز این بیماری ها در بدن خود جلوگیری نمایید. آزمایشاتی مانند پاپ و یا آزمایشات مخصوص ویروس HPV را می توانید زیر نظر پزشک مربوطه انجام دهید و از سلامت جسمی خود مطلع شوید.

 

نکاتی در مورد ویروس HPV یا زگیل تناسلی در بدن

 

  •   بیشتر کسانی که دارای روابط جنسی منظمی هستند دارای این ویروس در بدن خود می باشند که حتی از وجود آن اطلاع ندارند.
  •   ویروس HPV می تواند از طریق هر گونه رابطه جنسی مانند واژینال، آنال، دهانی و غیره به فرد دیگر منتقل شود.
  •   در صورت از بین نرفتن این ویروس در بدن می تواند منجر به زگیل های تناسلی و حتی سرطان های مربوط به دستگاه آلت تناسلی در مردان و زنان شود.
  •   اگر مادر در حین بارداری نوزاد دارای ویروس HPV باشد این ویروس می تواند در حین زایمان به نوزاد منتقل شود.
  •   در واقع ویروس HPV درمان خاصی ندارد یا به خودی خود از بین می رود و یا با استفاده از واکسیناسیون در بین رده سنی 11 تا 12 سال می توان از ابتلا به آن جلوگیری نمود.
  •   برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان آنها می توانند از دو واکسن HPV به نام های Gardasil و Cervarix استفاده نمایند. در واقع این واکسن ها از ایجاد زگیل های تناسلی نیز جلوگیری می نمایند. و زنان و مردان جوان می توانند از این واکسن ها استفاده نمایند.
  •   در برخی از آزمایشات مربوط به دهانه رحم از جمله آزمایش پاپ می توان متوجه وجود سرطان دهانه رحم در زنان شد. و در صورت وجود این سرطان از شیوع آن جلوگیری نمود.
  •   در واقع بیشتر افرادی که دارای رابطه جنسی می باشند در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند. 75 درصد از این افراد این ویروس را در بدن خود دارند بدون اینکه حتی متوجه آن باشند.

امید به فردای بهتر برای بیماران مبتلا به سرطان با اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه 

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با اجرای یک طرح جدید در طی سال‌های اخیر موجب شده تا با همیاری شما، بخشی از هزینه‌های بالای بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری کند تا صرف دارو و درمان آن‌ها شود. موسسه با اجرای طرح اجاره دادن تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه به شما برای تقدیم و ایجاد حس همدردی به اقوام و نزدیکانی که عزادار شده‌اند، باعث شد تا علاوه بر اینکه هزینه‌ای از اجاره تاج گل و استند تسلیت کمکی برای بیماران باشد، شما نیز به‌صورت آسان‌تر و با هزینه بسیار کمتر و در جهت کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) تاج گل و استند تسلیت را آنلاین سفارش دهید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رایگان تحویل بگیرید.

 

اقداماتی که موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی انجام داده است.

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با کمک شما می‌تواند اندکی از هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری و با گسترش این طرح امید دارد تا فردای بهتری در انتظار کودکان و بیماران مبتلا به سرطان باشد. این موسسه در تمام این سال‌ها خدمات رایگان و ویژه خود را شامل حال بسیاری از افراد خیر کرده است. حمل‌ونقلتاج گل خیریهو استند تسلیت خیریه در تمامی نقاط تهران بر عهده موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی است و شما هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه حمل‌ونقل آن ندارید.

تعداد بازدید : 4677

نظرات

سعید

4 سال و 3 ماه و 12 روز پیش

سلام .. محصول خیلی خوبیه .. من الان 3 ماهه دارم استفاده می کنم از یک ماهه پیش زگیل هام یکی یکی دارن خشک میشن و می افتن .. یه قطره و یک کرم هم کنارش استفاده می کنم البته از مالتینا نگرفتم من از شرکت فرازطب خرید کردم همون روز هم تحویل فوری فرستادن . اون قطره و کرم هم خودشون کناره محصول فرستادن سلام به همه تنها دارو برای درمان زگيل تناسلي قرص هاي AHCC هستش فقط توی ایران هیچ جا پیدا نمیشه . من یک بسته از قرص AHCC پلاتینیوم رو اول از سایت مالتینا گرفتم البته بیچارم کردن تا برسه بیشتر از 4 - 5 ماه طول کشید اشکمو دراوردن تا بهم تحویل بدن ولی 2 تا بسته بعدی رو از شرکت فرازطب گرفتم . همون روز هم که واریز کردم بهم تحویل دادن .. من الان 3 ماهه دارم استفاده می کنم از یک ماهه پیش زگیل هام یکی یکی دارن خشک میشن و می افتن .. یه قطره و یک کرم هم کنارش استفاده می کنم. اون قطره و کرم هم نمی دونم چیه خودشون کناره قرص برام فرستادن به شما هم پیشنهاد می کنم جای اینکه انقدر نگران باشین یکم هزینه کنید و خودتون رو درمان کنید سلامتی آدم ارزشش خیلی بیشتره ... خودتون رو درمان نکنید دو روز دیگه سرطان می گیرید اون موقع 100 برابرش رو باید خرجه سرطان بکنید آدرس سایتشون رو یادم نیست ولی توی گوگل هم به فارسی بزنید " فرازطب " سایتشون رو براتون میاره .. تماس میگیرید میفرستن سلام من می خوام کپسول AHCC تهیه کنم الان 3 - 4 روزه دارم تحقیق می کنم به نظرم معتبر ترین جایی که میشه تهیه کرد شرکت فرازطب هستش از چند تا دکتر و داروخونه هم پرسیدم گفتن از فرازطب بگیر حالا باز می خواستم ببینم اونایی که فرازطب گرفتن چجوری جواب گرفتن ؟ کسی اینجا هست که جوابه منو بده ؟ من 10 با رفتم دکتر فریز و کرایو کردم همرو سوزوندم دوباره در اومدن فقط هزینه ی الکی هستش تا ویروس توی بدن باشه باز در میاد من تماام این راهها رو رفتم تا تهش و تنها چیزی که جواب داد قرص کینوکو پلاتینیوم بود هزینش یکم بالاست ولی ارزششو داره .. فقط باید دقت کنید گول اینایی که فقط یه شماره گذاشتن توی نظرات رو نخورین اکثرا کلا بردارن .. اگر قرص AHCC رو می خواید بخرید یا از شرکت فرازطب بخرید یا از مالتینا یا از جایی که مطمعن باشید بهتون تحویل می دن چون این دارو رو هیچ جا ندارن تنها دارو برای درمان زگيل تناسلي قرص هاي AHCC هستش https://www.ffarazteb.com/product/111/ فقط توی ایران هیچ جا پیدا نمیشه . من یک بسته از قرص AHCC پلاتینیوم رو اول از سایت مالتینا گرفتم البته بیچارم کردن تا برسه بیشتر از 4 - 5 ماه طول کشید اشکمو دراوردن تا بهم تحویل بدن ولی 2 تا بسته بعدی رو از شرکت فرازطب گرفتم . همون روز هم که واریز کردم بهم تحویل دادن .. من الان 3 ماهه دارم استفاده می کنم از یک ماهه پیش زگیل هام یکی یکی دارن خشک میشن و می افتن .. یه قطره و یک کرم هم کنارش استفاده می کنم. اون قطره و کرم هم نمی دونم چیه خودشون کناره قرص برام فرستادن به شما هم پیشنهاد می کنم جای اینکه انقدر نگران باشین یکم هزینه کنید و خودتون رو درمان کنید سلامتی آدم ارزشش خیلی بیشتره ... خودتون رو درمان نکنید دو روز دیگه سرطان می گیرید اون موقع 100 برابرش رو باید خرجه سرطان بکنید توی گوگل هم به فارسی بزنید " فرازطب " سایتشون رو براتون میاره .. تماس میگیرید میفرستن

ثبت نظر

ارسال