Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9 و 9 دقیقه

تاثیر فوق العاده یوگا بر سرطان

تاثیر فوق العاده یوگا بر سرطان

همانطور که می دانید آرامش روحی و شادابی باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می گردد، یوگا ورزشی است که می تواند به بالا بردن روحیه و ایجاد آرامش در افراد کمک کند، حال میخواهیم بررسی کنیم تأثیر فوق العاده یوگا بر سرطان چیست؟

چهارشنبه 29 بهمن 1399 ساعت 23:51

تاثیر فوق العاده یوگا بر سرطان بر هیچ کس پوشیده نیست. یوگا یک درمان مکمل ذهن و بدن است که ممکن است به افراد در مدیریت علائم سرطان یا اثرات سوء درمان ها کمک کند و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد.

 

نکات موثر در تاثیر فوق العاده یوگا بر سرطان

 

یکی از تاثیرات فوق العاده یوگا بر سرطان این است که، یوگا یک ذهن مکمل است، بدن درمانی است که ممکن است به افراد در مدیریت علائم سرطان یا اثرات سوء درمان ها کمک کند و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد. خلاصه تحقیقات مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه در مورد مداخلات ذهن و بدن نشان می دهد که یوگا می تواند به اضطراب، افسردگی، پریشانی و استرس در افراد مبتلا به سرطان کمک کند. نتایج مطالعات روی بیماران مبتلا به سرطان پستان در مراحل اولیه و بازماندگان نشان می دهد که یوگا می تواند به کاهش خستگی کمک کند.

 

مدیتیشن، یکی از ابزارهای یوگا می باشد که، به طور مشابه برای رفع اضطراب، استرس، خستگی و به طور کلی در رفع اختلالات خلقی و خواب نشان داده شده است.  یوگا یک سیستم هم افزایی دانش و رویه است که در فلسفه هند باستان بنا نهاده شده است و هدف آن حفظ نوسانات ذهن و ایجاد تعادل جسمی، روحی و عاطفی است.  سبک های چالش برانگیز یوگا برای بیماران مبتلا به سرطان که با چالش های سلامتی کنار می آیند کمتر از هاتا، یین درمانی و وینیوگا مناسب است. وینیوگا ابزار یوگا (تنفس، حرکت، مراقبه) را با نیازها، اهداف و توانایی های فرد تطبیق می دهد. 

 

- رهنمودهای بالینی و تاثیر فوق العاده یوگا بر سرطان

 

دستورالعمل های بالینی مربوط به سرطان شناسی و تاثیر فوق العاده یوگا بر سرطان مبتنی بر بررسی متون منظم از سال 1990 تا 2015 بوده است و جزئیات شواهد رو به رشد توصیه های ذهن  و درمان های بدن به عنوان مراقبت حمایتی از سرطان پستان در حین و پس از درمان را شرح می دهد. به طور خاص، به نظر می رسد یوگا و مدیتیشن برای کاهش اضطراب و استرس، بهبود افسردگی و اختلالات خلقی و افزایش کیفیت زندگی بسیار یا متوسط ​​مفید هستند. 

 

بررسی 11 کارآزمایی بالینی تصادفی از اثر یوگا برای بهبود نتایج بهداشت روان (مانند پریشانی، خلق و خو و اضطراب) در طول درمان سرطان را نشان داد. برخی تحقیقات بهبود در خواب، خستگی و کیفیت زندگی در طول درمان را نشان دادند. 6 مطالعه غیرمتعارف در مورد استفاده از یوگا توسط بازماندگان سرطان، مزایای جسمی و روانی اجتماعی را نشان می دهد. یافته های اولیه، تسکین احتمالی از خستگی، تنگی نفس، مشکلات دستگاه گوارش، علائم یائسگی، شدت درد و بهبود عملکرد تنفسی، ضربان قلب و HRV و همچنین مزایای مربوط به خواب، بهبود عاطفی، نشاط، استرس و شناختی را نشان می دهد. 

 

عملکردهای مختلف یوگا در بهبود سرطان

 

علوم اعصاب و روانشناسی نشان می دهد که حالت پیش فرض مغز انسان سرگردانی ذهن است، در مورد گذشته نشخوار می کند یا به آینده فکر می کند. یوگا و مدیتیشن با جلب توجه به احساسات بدنی همزمان در حال حاضر مانند نفس کشیدن، توجه را به شبکه عصبی بینابینی منتقل می کنند. ژنتیک و تجارب تاثیر فوق العاده یوگا بر سرطان به ظرفیت فردی برای آگاهی از سرطان کمک می کند.

این ظرفیت می تواند با آموزش بهبود یابد. تمرین منظم یوگا، باعث ایجاد یک عادت موثر و ظرفیت توجه برای جلب توجه به احساسات پیشگیری از بارداری می شود. افزایش ظرفیت و تمایل به توجه مستقیم به احساسات بدنی (آگاهی از بین بردن) باعث افزایش آگاهی هیجانی و جسمی می شود. به عبارت دیگر، ما احساس خود را هنگام تحریک احساس می کنیم و این احتمال را می دهد که به جای اینکه فقط عکس العمل نشان دهیم، گزینه های مختلفی مانند توقف و نفس عمیق کشیدن، فکر کردن و سپس پاسخ دادن را انتخاب کنیم.

 

نکات موثر در تاثیر فوق العاده یوگا بر سرطان

 

- خودتنظیمی به حفظ تعادل فیزیکی و هیجانی کمک می کند

 

خودتنظیمی توانایی ما در کنترل احساس و عملکرد خود است. آنچه خودتنظیمی بدن سعی در انجام آن دارد، حفظ هموستاز است. و خودتنظیمی حالات احساسی، به ما کمک می کند تعادل را حفظ کنیم. حالت های درونی و جسمی جدا از هم نیستند. حالات عاطفی، جدایی ناپذیر هستند. سیستم عصبی خودمختار برای حفظ هموستاز (و زنده نگه داشتن ما) به طور مداوم تنظیمات متابولیکی و عروقی را انجام می دهد.

آگاهی از حالات بدنی (از طریق شنود) ذهن ما را هشدار می دهد تا در بدن یا محیط خود تغییراتی را برای حفظ هموستاز ایجاد کنیم. آگاهی عاطفی خوب به این معنی است که کسی سیگنال های بدنی را تشخیص می دهد و می تواند هر احساس را به وضوح از هم متمایز کند. این آگاهی فرد را قادر می سازد تا در جهت تغییر، افزایش یا کاهش احساسات موقعیت ها گام بردارد. 

 

- اثرات یوگا

 

تمرین منظم یوگا می تواند به طور بالقوه از تغییر در عملکرد ذهن و بدن و هم چنین تاثیر فوق العاده یوگا بر سرطان پشتیبانی کند:

مهار پاسخ های استرسی شناختی، عاطفی و رفتاری (مانند ارزیابی خود منفی، واکنش احساسی و نشخوار فکری)

مهار پاسخ های استرس خودمختار (مانند انقباض عروق کبدی، التهاب و کشیدگی و درد عضلانی)

مکانیسم نظری دیگر در اثرات یوگا این است که تنظیم نفس در طی تمرینات یوگا باعث بهبود صدای عصب واگ می شود. عصب واگ شامل مسیر اصلی ادراکی دو طرفه سیستم عصبی پاراسمپاتیک (PNS)  است. تمرین یوگا باعث تغییر سیستم های نظارتی به سمت هموستاز مطلوب، کاهش بار آلوستاتیک و اصلاح کم فعالیت PNS و سیستم های اسید γ-آمینوبوتیریک می شود.

بار آلوستاتیک هزینه حفظ ثبات بدن در هنگام واکنش به استرس مزمن (مانند فشار خون بالا و افزایش ضربان قلب) برای بدن است. به این ترتیب، یوگا از عملکرد عصب خودمختار، نورو اندوکرین، هیپوتالاموس-هیپوفیز- آدرنال، سیستم قلبی عروقی، متابولیک و سیستم ایمنی پشتیبانی می کند و بر حالات احساسی و فرایندهای تفکر تأثیر می گذارد. 

 

مشاوره یوگا در بیماران مبتلا به سرطان

 

مداخلات یوگای غیرتهاجمی، کم هزینه است و می تواند برای افرادی که دارای نقص عملکردی یا سایر اختلالات هستند سازگار باشد. انتخاب سبک مناسب یوگا و یک مربی مجرب، خطرات احتمالی آسیب را برای افرادی که تحت درمان سرطان قرار دارند، از جمله بیماران مسن و افراد با تحرک محدود، به حداقل می رساند و تاثیر فوق العاده ای یوگا بر سرطان دارد.

معلمان آگاه و با تجربه یوگا غالباً جلسات خصوصی متناسب با فرد را ارائه می دهند که می تواند در خانه انجام شود. یوگا درمان های مجاز، برای ارائه یوگای درمانی فردی آموزش دیده اند.  هزاران زن هر ساله ترس، عدم اطمینان و نگرانی ناشی از تشخیص سرطان پستان را تجربه می کنند. 

 

برای خانم هایی که تحت درمان سرطان پستان هستند و برای کسانی که در دوره نقاهت هستند، یوگا باعث بهبود کیفیت خواب، به حداقل رساندن خستگی، افسردگی و درد مفاصل، افزایش انعطاف پذیری و کاهش ناراحتی و اضطراب ناشی از بیماری می شود.

بیماران در مورد آینده، درمان و به طور کلی زندگی استرس دارند و یوگا به آنها کمک می کند تا آرام شوند، روی تنفس تمرکز کنند و فقط لحظه ای از وقت خود را بگیرند و تاثیر فوق العاده یوگا بر سرطان را مشاهده کنند. ورزش کم تا متوسط ​​برای بیماران مفید است، زیرا درمان هایی مانند شیمی درمانی تأثیرات کلی بر سلامت، استقامت و قدرت بیمار دارد.

 

از طریق ورزش، مشخص شده است که بیماران خیلی سریعتر از کسانی که در طول درمان ورزش نمی کنند، به سطح فعالیت قبل از سرطان خود بازگشتند. با تمرین یک ورزش کم تأثیر مانند یوگا، بیماران می توانند فعال باشند، ضمن اینکه بر روی سلامت روان خود نیز تمرکز دارند. توانایی استرس زدایی همراه با یوگا یکی از بزرگترین مزایا است. همه تأثیرات سرطان در ترکیبات استرس وجود دارد و یوگا به بیماران کمک می کند تا از این طریق کار کنند.

 

 استفاده از یوگا برای بهبودی

 

- استفاده از یوگا برای بهبودی

 

برای بیماران سرطانی پستان، یوگای صندلی همه مزایای یوگا را بدون هیچ مشکلی برای بدن ارائه می دهد. یوگای صندلی به بیماران کمک می کند تا حالت های مختلف را کاهش دهند که تسلط آنها در غیر این صورت سالها به طول می انجامد. همچنین برخی از چالش های یوگا را از بین می برد، مانند برخاستن از زمین و فشارهای دیگر به قسمت فوقانی بدن، که از نگرانی اصلی برای بیماران سرطانی پستان است. نگرانی بیماران سرطانی پستان، اجتناب از تحمل اندام فوقانی است و یوگای صندلی به بیماران کمک می کند تا در حالت آرام قرار بگیرند.

 

آموزش در هر روز داده شده و شرکت کنندگان می توانند کلاس را به همان راحتی که می خواهند برگزار کنند و چالش برانگیز باشند. بسیاری از افراد آموزش دیده، یوگای صندلی را برای بیماران سرطانی پستان و همچنین خانواده و مراقبان آنها آموزش خواهند داد. آن ها در کار خود با بیماران سرطانی پستان، یوگای هاتا را آموزش می دهند، که در درجه اول مربوط به تسلط بر بدن فیزیکی است. این نوع یوگا همچنین بر تنفس، مراقبه و درک آگاهی از بدن متمرکز است و آن را به عنوان نقطه شروع خوبی برای بیماران سرطانی پستان در می آورد. اگر فکر می کنید می توانید از برنامه یوگای صندلی انکولوژی بهره مند شوید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. خیریه

تعداد بازدید : 1377

ثبت نظر

ارسال