Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 2 و 13 دقیقه

تصمیم برای درمان سرطان

تصمیم برای درمان سرطان | بیماران سرطانی | پیشگیری از سرطان

تصمیم برای درمان سرطان در خصوص نحوه و شرایط درمان است. این دوره را می توان دوره ای حساس در نظر گرفت که تصمیماتی که در این مدت زمان گرفته می شود در آینده و روند زندگی بیمار تاثیرات بسزایی را به دنبال خواهد داشت.

چهارشنبه 2 بهمن 1398 ساعت 13:47

سرطان بیماری است که علاوه بر مشکلات جسمی، مشکلات روحی را نیز برای بیماران به همراه داشته است و از این رو می تواند منجر به آسیب های روحی برای بیمار شده و روند درمان را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از مهم ترین موارد در خصوص درمان سرطان، اخذ تصمیم برای درمان سرطان در خصوص نحوه و شرایط درمان است. این دوره را می توان دوره ای حساس در نظر گرفت که تصمیماتی که در این مدت زمان گرفته می شود در آینده و روند زندگی بیمار تاثیرات بسزایی را به دنبال خواهد داشت.

از این رو استفاده از دوره های مشاوره ای و خصوصاً دریافت مشاوره و برنامه برای دوره درمان سرطان از پزشک می تواند تاثیر بالایی در روند بهبودی بیمار داشته باشد. در این میان انجمن های خیریه سرطانی و انجمن حمایت از بیماران سرطانی نیز می توانند نقش مفیدی داشته باشند.

 

اهمیت مشورت با پزشک برای اخذ تصمیم برای درمان سرطان

 

در صورتی که افراد مبتلا به سرطان بعد از تشخیص بیماری خود تصمیم دارند دوره درمانی خود را شروع کنند، قطعاً به آن ها توصیه می شود در خصوص برنامه های درمانی و چشم انداز های پیش رو با پزشک خود مشورت کنند.

پزشک مشاور در راستای کمک به بیماران سرطانی آن ها را راهنمایی کرده و با اطلاعاتی که در اختیار آن ها می گذارد به آن ها اطمینان خاطر بیش تری را در خصوص طول دوره درمان شان می دهد. این امر می تواند نقش بسزایی را در حفظ اعتماد به نفس بیماران داشته باشد.

پزشک معالج و مشاور می تواند با ارائه راهکارهای مفید و موثر به بیمار، امید به زندگی را در آن ها تقویت کند و بنابراین از این طریق شانس بهبودی و درمان موفقیت آمیز بیماران افزایش می یابد. از طرف دیگر بیمار از باید ها و نباید هایی که می بایست در این دوره رعایت کند آگاهی پیدا کرده و برای شروع دوره درمان آماده می شود.

اما موضوعی که در این جا مطرح می شود چگونگی اتخاذ این تصمیم است و این که با چه برنامه ای می توان بهترین برنامه ریزی و تصمیم گیری را در خصوص دوره درمان سرطان اتخاذ کرد. در ادامه راهکار ها و قدم های اساسی را در این خصوص مطرح کرده و در خصوص هر یک بحث می کنیم.

 

اهمیت مشورت با پزشک برای اخذ تصمیم برای درمان سرطان

 

اهمیت تعیین قوانین اساسی و پایه ای شخصی توسط خود بیمار

 

در اولین مرحله معمولاً به تمامی بیماران مبتلا به سرطان توصیه می شود که پیش از شروع هر درمانی و قبل از این که در خصوص برنامه های درمانی خود تصمیم گیری کنند و آن ها را شروع کنند، یک سری قوانین شخصی و پایه ای را برای خودشان تنظیم کنند. این راهکار می تواند تصمیم گیری برای درمان را ساده تر کند.

 

اهمیت تعیین این که تا چه میزان می خواهد در جریان امور قرار بگیرید

 

یکی از اصلی ترین مواردی که در اولین مرحله شروع درمان سرطان باید توسط بیمار تعیین و مشخص گردد این نکته است که بیمار مبتلا به سرطان باید تعیین کند تا چه حدی و در چه زمینه هایی می خواهد از امور و جزئیات اطلاع داشته باشد. این مورد شامل اطلاع از تمامی مراحل درمان با جزئیات و شانس زنده ماندن آن ها است.

بیماران باید قبل از شروع درمان در این خصوص به خوبی فکر کرده و به پزشک خود اطلاع دهند که تمایل دارند تا چه حدی در جریان جزئیات درمان و بیماری شان قرار بگیرند. این که شانس بهبودی آن ها چقدر است و تا چه حد ممکن است این دوره درمانی سخت و طاقت فرسا باشد.

از طرف دیگر موضوع در جریان قرار گرفتن سایر افراد است. در برخی موارد بیماران سرطانی تمایل ندارند فردی از اطرافیان آن ها شامل دوست یا خانواده از روند درمانی یا بیماری آن ها مطلع باشد. در این خصوص حتماً باید با پزشک صحبت کرده و در صورتی که می خواهید شخص خاصی در جریان روند درمان سرطان شما قرار بگیرد پزشک خود را مطلع بسازید.

در این مسیر و این که تا چه میزانی می خواهید دیگر افراد از روند بیماری و درمان شما مطلع شوند، خیریه های سرطانی یا انجمن حمایت از بیماران سرطانی نیز می توانند حمایت ها و مشاوره های کاملی را در اختیار بیماران قرار دهند.

خیریه های سرطانی می توانند با خانواده های بیماران همراه شده و آن ها را برای تمامی مراحل آماده بسازند. برای مثال این مراکز با فروش تاج گل و استند تسلیت می توانند در تامین بخشی از هزینه ای درمانی بیماران کمک کنند. این مراکز دوره های مشاوره ای و روانکاوی مفیدی را نیز برای بیماران و خانواده های آن ها فراهم می آورند.

 

اهمیت تعیین فرد مسئول به جهت اخذ تصمیم برای درمان سرطان

 

در زمانی که می خواهید برای شروع و ادامه درمان خود تصمیم گیری کنید این نکته را به خاطر داشته باشید که در قدم اول تعیین کنید که کلیه تصمیم گیری ها را به چه کسی محول می کنید. آیا از ابتدا تا انتها خود شما مراحل و موارد درمانی را انتخاب می کنید و تصمیم می گیرید؟

برخی افراد ممکن است از ابتدا تمامی تصمیمات مرتبط با درمان را به پزشک معالج خود محول کرده و از او در خصوص تصمیمات برای درمان سرطان پیروی کنند. در مواردی نیز ممکن است بیماران تا بخشی از مسیر درمان را مطابق تصمیم گیری پزشک پیشرفته و در نیمه راه خودشان برای ادامه راه تصمیم گیری کنند.

در هر صورت از ابتدا این مساله را روشن کنید تا تصمیم گیری های تان بر اساس یک اصول و روند مشخص صورت بپذیرد. در صورتی که خودتان تمامی تصمیمات را می گیرید نسبت به عواقب و نتایجی که به دنبال خواهد داشت نیز کاملاً روشن و آگاه باشید.

این روشنی و شفافیت در خصوص تصمیم گیری به بیماران برای تصمیم گیری های مواقع دشوار نیز کمک می کند. در مواردی شاید حتی بیماران از فردی دیگر از اعضای خانواده یا دوستان شان در جلسه های درمانی کمک بگیرند تا به آن ها برای تصمیم گیری در خصوص روند و برنامه های درمانی کمک کند.

به صورت کلی موضوع مهمی دیگری که در قدم های اولیه اهمیت می یابد، داشتن توقع واقعی از روند درمان و شرایط بیماری است. پزشک موظف است بیمار را در خصوص هر گونه عارضه جانبی در جریان گذاشته و او را از روند درمان مطلع بسازد. بیماران در صورتی که از این موارد آگاه شوند باید به صورت واقع بینانه به درمان خود نگاه کنند.

در خصوص تمامی روش های درمان سرطان آگاهی پیدا کنید و در مورد هر گونه عوارض جانبی احتمالی از پزشک خود سوال بپرسید. در واقع به شما کمک خواهد کرد که به درستی تصمیم بگیرید که چه مسیر های درمانی را نمی خواهید پشت سر گذاشته و چه عوارضی را نمی خواهید تحمل کنید.

 

اهمیت تعیین فرد مسئول به جهت اخذ تصمیم برای درمان سرطان

 

آیا استفاده از حمایت افراد پشتیبان تاثیری در روند درمان دارد؟

 

سرطان بیماری سختی است و دوره درمانی آن نیز معمولاً دوره ای زمان بر و طاقت فرسا است. حفظ روحیه و امید به زندگی در روند درمان بیماران تاثیر به سزایی دارد. افراد مبتلا به سرطان ممکن است در طول دوره درمان سرطان خود روز های سختی را پشت سر بگذارند و تحت فشار باشند.

استفاده از افراد پشتیبان و حامی در این مراحل بسیار موثر است. این افراد می توانند شامل دوستان، یکی از اعضای خانواده یا حتی پزشک معالج بیمار باشد. از این رو معمولاً به بیماران مبتلا به سرطان توصیه می شود که دوره درمان را به تنهایی پشت سر نگذارند و یک نفر را در جریان امور خود قرار دهند.

در مواردی که فرد بیمار، فرد خاصی را به عنوان پشتیبان و همراه ندارد، انجمن های خیریه سرطانی یا انجمن حمایت از بیماران سرطانی می توانند نقش پشتیبان و حمایت کننده این افراد را در تمامی مراحل بیماری ایفا کنند و با آن ها همراه شوند. خیریه های سرطانی حتی می توانند از طریق هزینه هایی که با فروش و اجاره تاج گل و استند تسلیت بدست می آورند، نقش مهمی را در تامین هزینه های درمانی بیماران داشته باشند.

تمامی این موارد می تواند به بیماران برای تمرکز بیش تر بر روند درمان شان کمک کرده و همچنین بیماران می توانند از این طریق در خصوص نیاز ها و مواردی که در طول درمان ترجیح می دهند با پزشک صحبت کرده و تمامی احساسات خود را در این دوره با فردی دیگر در میان بگذارند.

 

اهمیت تصمیم گیری در خصوص هدف

 

در این مسیر ممکن است گزینه های انتخابی متعددی پیش روی شما قرار داشته باشد. در این صورت تمرکز و تصمیم گیری در خصوص هدفی که در نهایت از روند درمانی خود دنبال می کنید به شما کمک می کند تا گزینه های پیش روی خود را محدود تر کرده و تصمیم گیری برای شما آسان تر خواهد شد.

اما به صورت کلی منظور از این تصمیم گیری در خصوص  هدف نهایی از درمان سرطان چیست ؟ در این جا باید گفت منظور از هدف نهایی درمان این است که آیا فرد به دنبال درمان کامل و رفع تمامی علائم بیماری است یا این که به دنبال راهی موقتی برای تسکین علائم موجود است و صرفا می خواهد شرایط خود را ثابت نگه دارد.

این هدف ها در واقع به نوع سرطان و مرحله ای از آن که بیمار در آن قرار گرفته است بستگی داشته و بر این اساس متغیر است.

در مرحله اول شناسایی و تشخیص بیماری اکثر افراد تمایل دارند تا راه هایی که منجر به درمان سرطان می شوند را امتحان کنند. در این مواقع بسیاری از افراد ممکن است ترجیح دهند در صورتی که یک شانس درمانی وجود داشته باشد، در عوض بهبودی کامل و رهایی از بیماری عوارض جانبی متعدد و کوتاه مدتی را متحمل شوند.

این در حالی است که در مواردی هدف تنها کنترل بیماری و پیشگیری از شیوع آن به دیگر بخش ها و بافت های بدن است. این حالت خصوصا در مواردی است که بیماری در مراحل نهایی آن بوده و درمان های قبلی نیز برای درمان سرطان موثر نبوده اند. در این حالت هدف کنترل و ثابت نگه داشتن بیماری در این مرحله است.

درمان های متعدد ممکن است در این مرحله از درمان به بیماران کمک کنند تا از رشد و گسترش بیماری جلوگیری کنند. در این مرحله شاید افراد حاضر نباشند عوارض جانبی و سخت برخی از مسیر های درمانی پیچیده تر را تحمل کنند.

در مراحل نهایی بیماری و زمانی که تمامی روش های موجود نتایجی را به همراه نداشته اند، شاید بیمار و پزشک تصمیم بگیرند تا دوران پیش رو را در آسایش و بدون درد سپری کنند و از این رو به دنبال روش هایی برای تسکین علائم بیماری باشند.

نقش انجمن های خیریه سرطانی در این مراحل حمایت های گسترده  از بیماران است تا از این طریق بیمار دوران راحت و بدون دغدغه ای را پشت سر بگذارد. خدماتی که این موسسات ارائه می دهند، شامل دوره های مشاوره و فروش یا اجاره تاج گل و استند تسلیت است که می توانند در تامین هزینه بیماران کمک کنند.

 

اهمیت تصمیم گیری در خصوص هدف

 

اهمیت تحقیق و بررسی کامل در خصوص مراحل و گزینه های درمانی سرطان

 

به منظور اتخاذ یک تصمیم عاقلانه در خصوص درمان سرطان ، باید در نظر داشته باشید که با چه نوع سرطانی درگیر هستید، بیماری شما در چه مرحله ای قرار دارد، چه گزینه های درمانی در دسترس و مطابق با شرایط شما وجود دارد و این که روند درمان شما در این مسیر به چه صورت پیش خواهد رفت.

به صورت دقیق بررسی کنید که مسیر های درمانی موجود تحت چه شرایطی برای شما قابل استفاده هستند. از این رو بهتر است از وب سایت ها و کتاب های آموزشی در این زمینه استفاده کرده و در خصوص تمامی موارد موجود در خصوص روند درمان سرطان شما اطلاعات کافی و کاملی را به دست بیاورید.

نکته مهم نهایی دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که تمامی مزایا و عوارض احتمالی را بررسی کرده و آن ها را با هم مقایسه کنید. ببینید چه خطرات و عوارضی وجود دارد و چه مزایایی نیز در قبال آن ها به دست می آید. با بررسی هر دو جنبه بررسی کنید که چه مسیر های درمانی ارزش امتحان و ریسک کردن را دارد.

در نهایت هدف، اتخاذ تصمیم درست برای درمان سرطان است تا بتوانید بهترین مسیر را در پیش گرفته و بهترین نتایج را به دست بیاورید. از این رو تمامی سازمان ها، پزشکان و اطرافیان با شما برای رسیدن به این نتیجه بهتر همراه می شوند و به شما کمک می کنند.

 

اهمیت تحقیق و بررسی کامل در خصوص مراحل و گزینه های درمانی سرطان

 

امید به فردای بهتر برای بیماران مبتلا به سرطان با اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه 

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با اجرای یک طرح جدید در طی سال‌های اخیر موجب شده تا با همیاری شما، بخشی از هزینه‌های بالای بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری کند تا صرف دارو و درمان آن‌ها شود. موسسه با اجرای طرح اجاره دادن تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه به شما برای تقدیم و ایجاد حس همدردی به اقوام و نزدیکانی که عزادار شده‌اند، باعث شد تا علاوه بر اینکه هزینه‌ای از اجاره تاج گل و استند تسلیت کمکی برای بیماران باشد، شما نیز به‌صورت آسان‌تر و با هزینه بسیار کمتر و در جهت کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) تاج گل و استند تسلیت را آنلاین سفارش دهید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رایگان تحویل بگیرید.

 

اقداماتی که موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی انجام داده است.

 

موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی با کمک شما می‌تواند اندکی از هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان را جمع‌آوری و با گسترش این طرح امید دارد تا فردای بهتری در انتظار کودکان و بیماران مبتلا به سرطان باشد. این موسسه در تمام این سال‌ها خدمات رایگان و ویژه خود را شامل حال بسیاری از افراد خیر کرده است. حمل‌ونقل تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه در تمامی نقاط تهران بر عهده موسسه خیریه سید محمدحسین رضوی است و شما هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه حمل‌ونقل آن ندارید.

تعداد بازدید : 2811

ثبت نظر

ارسال