Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 14 و 5 دقیقه

پنج مورد از روش های کمک به موسسات خیریه

کمک به بیماران سرطانی| خیریه سرطانی |‌کمک به خیریه | خیریه|حمایت از جوانان مبتلا به سرطان|

موسسه خیریه | کمک به خیریه سرطانی ها | کلمه خیریه برای بسیاری از شما آشنایی دارد، شاید در بسیاری از اوقات به خیریه ها کمک کنید و با آن ها آشنایی داشته باشید. افراد بسیاری هستند که برای کمک به هم نوعان خود نمی دانند از کجا و چگونه شروع کنند. در این مقاله برای آن ها روش های کمک به خیریه ها گرد آوری شده است تا افراد بتوانند در هر شرایطی به هم نوعان خود کمک کنند.

دوشنبه 22 مهر 1399 ساعت 9:17

بسیاری از شما با کلمه خیریه آشنا هستید و از کارهای مثبتی که این سازمان ها انجام می دهند، اطلاعات دارید. خیریه های بسیاری هستند که توانسته اند افراد بسیاری را به سمت خود جذب نماید و آن ها را در این امور خیر شریک کنند. به همین علت کمک به این گونه مراکز تبدیل به دغدغه بسیاری از افراد شده است و با روش های گوناگون به فکر بهره رساندن به  آن ها هستند.کمک هایی که می توانند به خیریه ها انجام شوند، تنها شامل وجوه نقدی نمی باشند و موارد گسترده تری را به خود اختصاص می دهند. هم چنین هر فردی بر اساس توانی که دارد، می تواند در این راه تاثیرگذار باشد.

 

بعضی از افراد تصور می کنند که کمک های نقدی در مبالغ پایین خجالت آور است و بهتر است که این مبالغ پایین را به امور خیریه نپردازند؛ ولی چیزی که حقیقت دارد این می باشد که همان مقدار می تواند درهای بزرگی را به سمت این نیازمندان و مراکز خیریه باز کند. برای مثال شما تصور کنید که بسیاری از افراد، مبالغ هر چند اندک را به خیریه ها کمک کنند و هرچه تعداد این افراد بیشتر باشد، آن گاه مبلغ جمع شده که صرف امور و کارهای خیر می شود، بیشتر خواهد شد و می تواند به افراد بسیاری کمک کند، بنابراین اگر مبلغ خیریه شما نا چیز و اندک است به هیچ عنوان از این موضوع خجالت نکشید و بدانید که با همان مبلغ اندک هم می توان به بسیاری از افراد نیازمند و هم چنین بیماران یاری رسانید.

 

کمک به خیریه چگونه انجام می شود؟

 

کمک به خیریه ها، علاوه بر پرداخت وجوه نقدی و هم چنین تهیه نیاز های افراد ، می تواند شامل فعالیت های داوطلبانه ایی باشد که در ادامه این بحث، به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

 

برای کمک می توانید یک پرستار دلسوز باشید

 

پرستار بودن یکی از شغل ها و فعالیت هایی است که در آن داشتن روحیه بالا حرف اول را می زند. به همین دلیل اگر از این ویژگی منحصر به فرد بهره می برید، می توانید در موسسات خیریه به عنوان یک داوطلب کمک بزرگی باشید. اکثر این موسسات با کودکان در ارتباط هستند. به همین دلیل اگر به آن ها علاقه دارید، هیچ جای شکی برای شرکت در این کارهای خداپسندانه نیست.پرستار داوطلب شده باید از سلامت کامل جسمی و روحی بهره مند بوده تا بتواند با نیروی تمام در خدمت این مراکز باشند. صبر زیاد یکی دیگر از ویژگی هایی است که یک پرستار باید آن را داشته باشد تا بتواند مسئولیت هایی که به او سپرده می شوند را به خوبی انجام دهد. مطمئن باشید اگر به عنوان یک پرستار دلسوز، به صرف امور خیریه بپردازید، می توانید به افراد نیازمند کمک کنید و آن ها را در روحیه بخشیدن و هم چنین انجام امورات ،یاری برسانید.

 

از بازارچه های خیریه غافل نشوید

 

حتما تا به حال نام بازارچه خیریه به گوش شما خورده است و آشنایی نسبی را با آن دارید. این بازارچه ها تنها برای جمع آوری کمک به کسانی هستند که نیازمندی بسیاری را دارند. زنان بی سرپرست، ایتام و بیماران نمونه ای از این افراد بوده اند.در این بازارچه ها کسب و کارهای مختلفی راه اندازی می شوند تا سود حاصل از آن را به حساب موسساتی واریز نمایند که همه روزه در حال کمک رسانی به افراد نیازمند هستند.

 

لازم به ذکر است که ایام عید نوروز و هم چنین هنگام بازگشایی مدارس، این کمک ها به اوج خود می رسند. زیرا افراد خیر می دانند که در این اوقات چشمان زیادی به انتظار آن ها نشسته اند.باید بیان شود که بسیاری از کودکان و محصلان هستند که بنابر دلایل مختلفی از رفتن به مدرسه و تحصیل علم، محروم اند. شما می توانید با بازارچه های خیریه همکاری کنید و نقش پر رنگی در ادامه تحصیل این کودکان داشته باشید.

حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه می توانیم با بازارچه های خیریه همکاری داشته باشیم؟

 

برای پاسخ به این سوال باید عنوان شود که اگر می خواهید به عنوان یک فرد در این بازارچه ها همکاری داشته باشید، می توانید وسیله های مختلفی را تهیه کنید و آن ها را برای فروش به این گونه بازارچه ها بسپارید. در این صورت شما نیز نقشی پر رنگ هر چند کوچک در کمک به خیریه داشته اید.

 

کمک به موسسات خریه

 

حامی کودکان و نیازمندان از راه دور باشید

 

حتما تا به حال کارتون بابا لنگ دراز را دیده اید که از راه دور کمک هایی را به یکی از کودکان بی سرپرست می کرد. ایده ای از آن نگرفتید و یا دلتان نمی خواست بابا و یا مامان لنگ دراز کسی باشید؟اگر پاسخ شما به این سوال بله است باید گفت هنوز هم دیر نیست و می توانید از راه دور به کودکان بی سرپرست و یا افرادی که تحت شرایط و عواملی نیازمند هستند، کمک کنید.

 

هزینه هایی که شما به این گونه مراکز اهدا می کنید می توانند صرف نیازهای مختلفی همچون معیشتی، تحصیلی، غذا، سرپناه و... شوند. کمک به خیریه می تواند آینده ای روشن را برای افراد مختلف تحت پوشش بسازد. بسیاری از کودکان هستند که در مناطق محروم زندگی می کنند و دست یاری به سمت شما دراز کرده اند. شما می توانید به این کودکان کمک کنید و حتی در بسیاری از موارد مسیر زندگی آن ها را تغییر دهید. هم چنین می توانید به کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست نیز یاری خود را برسانید و آینده ایی روشن را برای آن ها رقم بزنید.

 

بخشی از زندگی خود را برای کمک به خیریه در نظر بگیرید

 

شاید با شنیدن این جمله بگویید مگر می شود شخصی زندگی اش را به یک فرد نیازمند اهدا کند. در جواب این سوال باید گفت: بله، به راحتی!آن چیزی که در رگ های شما در جریان است می تواند زندگی افراد دیگر را نیز در جریان بیندازد. کمک به خیریه تنها به این معنا نیست که کمک های نقدی را در نظر بگیریم و یا در بازارچه های خیریه سود حاصل از فروش وسیله ها و موارد مختلف را به آن ها اختصاص دهیم. بلکه اهدای خون نیز یک کار بزرگ است. امروزه بیماری های خونی بسیاری وجود دارند که در صورت عدم درمان به موقع زندگی آن ها به کلی مختل خواهند شد که وجود خون نمونه ای از این موارد است.

 

شاید یکی از دردناک ترین صحنه هایی که در طول زندگی می توان آن را مشاهده کرد، تصویر کودکانی است که به بیماری سرطان خون مبتلا هستند. این افراد دائما به خون احتیاج دارند. به همین علت اگر شما نیز می خواهید یک خیر باشید و نقش بزرگی را در کمک رسانی به افراد مختلف ایفا کنید، اهدای خون یکی از بهترین راه های پیش روی شماست. اهدای خون شما می تواند زندگی دوباره را به کودکان ببخشد.سعی کنید که همیشه به بیماران سرطانی در هر شرایطی کمک کنید، چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ زندگی بخشی. شما با اهدای خون خودتان می توانید به بسیاری از بیماران سرطانی کمک کنید و حتی زندگی دوباره ایی به آن ها ببخشید. از اهدای خون خود غافل نشوید.

 

لازم به ذکر است که با کمک به خیریه ها مخصوصا خیریه سرطان، می توانید طعم شیرین زندگی را برای هم نوعانمان یاد آور باشید. خیریه سرطانی برای بیماران داروها و وسایل مورد نیاز را فراهم می کند. بسیاری از افراد هستند که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کنند و در تهیه داروهای مربوطه با مشکل مواجه می شوند، شما می توانید با کمک به خیریه آن ها را در این امر یاری کنید.

 

راه های اعتماد به موسسات خیریه را پیدا کنید

 

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید به یک موسسه و یا مرکز خیریه کمک کنید ولی به خاطر عدم اعتماد به آن ها از کار خود پشیمان شوید؟

راه های مختلفی وجود دارند که به وسیله آن ها می توان به این موسسات اعتماد کرد. در ابتدا آن ها باید مجوز مربوط را از نهادهای وزارت کشور و نیروی انتظامی کسب کرده باشند. اگر خیریه ای که در نظر گرفته اید، به صورت رسمی به فعالیت های خود مشغول است باید شماره ثبت داشته باشد. هم چنین می توانید از پیشینه خیریه و موسسه مربوطه از طریق اینترنت و یا پرس و جوهای حضوری مطلع شوید.

 

هم چنین اگر خیریه ها تبلیغ های خود را در وب سایت ها، کانال ها و در نهایت خبرگزاری های معتبر انتشار می دهند، راه را برای اعتماد کردن هموار می کنند. البته موسساتی هستند که به نام خیریه در حال فعالیت می باشند ولی تنها کاری که انجام نمی دهند کمک کردن به هم نوعانمان است. پس با دقت تمام به این موضوع توجه داشته باشید تا از کمکتان پشیمان نشوید.

 

جمع بندی:

 

راه های مختصری در مورد کمک به خیریه شرح داده شد. بستگی به خود شما دارد که چگونه می خواهید به افراد بی بضاعت و نیازمند بهره خود را برسانید و چه زمانی را برای آن انتخاب کنید. با برگزیدن هر راهی که می خواهید، در ابتدا باید جوانب آن را در نظر بگیرید و با اعتمادی که به موسسات خیریه می کنید، بابا لنگ دراز یک فرد باشید. با سفارش استند گل از خیریه سرطانی محمد حسین رضوی ،می توانید به بیماران سرطانی کمک کنید، باید عنوان شود که بخشی از هزینه استند تسلیت یا تاج گل صرف بیماران سرطانی و هم چنین بیماران خاص می شود.

 

 

 

خیریه های سرطانی

 

تعداد بازدید : 11550

نظرات

قاسم آرزومندی

3 سال و 4 ماه و 24 روز پیش

سلام امیدوارم روز وشب خوبی داشته باشید. بنده آقای قاسم آرزومندی ٤٠ ساله دارای همسر ودو فرزند دختر وپسر هستم.از آنجایی که بنده٢٥ساله که دچارانواع بیماری اعصاب وروان هستم وچند مرتبه اقدام به خودکشی کرده ام از سال گذشته تا الان سه بار در بیمارسان اعصاب وروان وبخش مصمومیتهای دارویی بستری شده ام.وعملا نمیتوانم با توجه به افکار وترسی که همیشه بامن هست کاری انجام بدهم.اما بدلیل مشکلات اقتصادی.وتورم شدید وفشار شدید تحریمها کمرم شکسته ودچار افسردگی شده ام وباتوجه به اینکه داروهای قوی اعصاب مصرف میکنم اما تاثیر آنچنانی ندارد.ودر کشور ما کسی متولی رسیدگی وسروسامان به بیماران روانی نیست..من از شما عزیزان خواستارم به حال من وامثال من که زیر پای تحریم وگرانی افسار گسیخته ناخواسته قرار گرفته ام کمکم کنید.ویا اگر برای شما امکانش نیست مرا به خیریه های دیگر معرفی کنید..من در ایران شهر مشهد زندگی میکنم. شماره تماس من+989151203228 +989159037011

مبینا

2 سال و 12 ماه و 1 روز پیش

سلام من مامانم داروی شیمی درمانی استفاده میکنه هر ۱۵روز باید ۶ملیون پول بدیم برای دارو اما وسع مون نمیررسه چه موسسه ای میشناسید که تخفیف بدهد

سید علی حسینی

1 سال و 3 ماه و 3 روز پیش

باسلام لطفاً به این مادر که بیمار هستند و دو کودک یتیم دارند کمک کنید متاسفانه پولی برای درمان ندارن ۶۲۷۴۱۲۱۱۹۶۱۰۴۳۴۳ به نام معصومه کریمه با تشکر

ثبت نظر

ارسال