Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 14 و 16 دقیقه

کاهش خطر ابتلا به سرطان با مصرف سیب

کاهش خطر ابتلا به سرطان با مصرف سیب|مهم ترین عامل ایجاد سرطان در بدن|سیب و سلامتی|فواید سیب برای سلامتی|سیب یک ماده ضد سرطان|سیب یک ماده ضد کلسترول

سیب یک ماده اعجاز انگیز می باشد که دارای خواص بسیاری است. پزشکان استفاده از سیب را برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و هم چنین خواص ضد سرطانی آن و کمک به بهبود سیستم گوارشی، توصیه می کنند. استفاده روزانه سیب سبب می شود که عملکرد بدنتان بهتر شده و در هضم مواد غذایی به شما کمک کند.

سه شنبه 11 آبان 1400 ساعت 11:52

تا به امروز هنوز غذایی به طور کامل نتوانسته معجزه گری برای درمان  یا سرطان زا  معرفی شود ، ولیکن  بعضی مواد شیمیایی، آفت کش ها، سم ها و مــواد افـــزودنی و حتــی آلوده کننده هایی که به طور اتفاقی وارد غذاها می گردد ، در دسته خطرناک ترین عامل سرطان قرار می گیرند.پژوهش گران  معتقد هستند که  رژیم غذایی  درصد بالایی از  مشکلات را به خود  اختصاص می دهند . برای نمونه مواد غذایی همچون  غذاهای نمک سود شده، دودی (برنج و ماهی دودی و ....)، نیتراتی (سوسیس، کالباس)  از مواردی هستند که در بیمار هایی همچون  سرطان های مری و معده  بی نقش نمی باشد.

 

چرا که وجود موادی مثل  نمک و نیترات و ترکیبات موجود در دود،  عواملی خطر ساز برای سرطان می باشد .چاقـــی، شیوه غلط زندگی، بی تحرکی، رژیم غذایی، فاقد سبزی ها، میوه ها و غلات کامل، ماهی و ماکیان در ایجاد و پیشرفت سرطان های سینه و روده  نیز بسیار تاثیر گذار می باشند.پژو هش ها و مطالعات زیادی در اربطه با مصرف سیب حاکی از آن می باشد که خوردن  سیب می‌تواند راهی برای مبارزه با بیماری ‌های مزمن، از جمله بیماری‌های قلبی محسوب شود. یک مطالعه بر روی بیش از ۲۰،۰۰۰ بزرگسال نشان داد که مصرف مقادیر بیشتری گوشت سفید، میوه و سبزیجات از جمله سیب، با کاهش خطر سکته مغزی ارتباط دارد.

 

وجود ماده ای همچون  فلاونوئیدهای در سیب  عاملی است که در کاهش التهابات و سلامت قلب نقش به سزایی دارد. همچنین وجود فیبر های محلول در سیب در کاهش فشار خون و سطح کلسترل  بسیار موثر می باشد که می توان آن را دارویی برای مبارزه با بیماری های قلبی محسوب کرد.سرطان یکی از بیماری هایی است که امروزه بسیاری از افراد ممکن است در طول زندگی خود با آن ها دست و پنجه نرم کنند. باید بیان شود که هم چنان عامل ایجاد سرطان به صورت زیر دسته بندی می شود :

 

  • عامل وراثت
  • مصرف دخانیات
  • مصرف مواد غذایی دارای مواد نگه دارنده و ...

 

اما هنوز نمی توان یک عامل قطعی را برای این بیماری در نظر گرفت و عامل وراثت به عنوان مهم ترین عامل ایجاد سرطان در بدن افراد شناخته می شود. لازم به ذکر می باشد که برای دوری از ابتلا به سرطان لازم است که از مواد غذایی ارگانیک و مغذی بهره ببرید و هرگز از دخانیات استفاده نکنید.

اگر عامل وراثت در خانواده شما وجود دارد لازم است که همیشه تحت نظر پزشک باشید تا اگر این بیماری در بدن شما به وجود آمد بتوانید آن را به موقع تشخیص دهید و تحت درمان قرار بگیرید. در این مقاله به بررسی مواد غذایی ارگانیک مانند سیب و تأثیر آن بر روی سرطان و همچنین خواص این ماده اعجاز انگیز می پردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سیب و تأثیر آن بر روی سرطان تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

درخت سیب :

 

درخت سیب در بیشتر نقاط دنیا پرورش داده می شود و سیب میوه ای می باشد که می توان گفت در هر جای دنیا وجود دارد و کشت آن به سادگی انجام می گیرد، به همین دلیل است که همه مردم دنیا آن را می شناسند و از آن استفاده می کنند. در کشور عزیز ما ایران این درخت به صورت وحشی در جنگل های شمال وجود دارد در لاهیجان و رودسر آن را آسیب، هسی و هسیب و در مازندران به آن سه می گویند.

سیب انواع مختلف دارد که تمامی آن ها برای سلامتی افراد و جلوگیری از ایجاد سرطان مؤثر می باشد بنابراین از آن به عنوان یک ماده اعجاز انگیز یاد می شود. انواع وحشی آن کوچک و پرورش یافته آن درشت می باشد. سیب نوع ترش و شیرین دارد و طعم آن به گونه ای است که همه به آن علاقه مند می باشند. شما برای سلامتی خود لازم است که از مواد ارگانیک استفاده کنید و میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

سیب و سلامتی :

 

همان گونه که بیان شد، مصرف سیب در رژیم غذایی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و لازم است که به صورت روزانه از این میوه خاص و اعجاز انگیز استفاده شود. در زیر به فواید سیب برای سلامتی می پردازیم :

 

  • سیب یک میوه مفید و قلیایی می باشد که در تمیز کردن بدن تأثیر بسزایی دارد و همچنین به علت دارا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می کند.
  •  سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان نیز بکار برد . بدین منظور سیب را باید رنده کرد و استفاده نمود. سیب را می توان پخت و برای آن هایی که روده تنبل دارند آن را روی آتش ملایمی بپزید البته حتماً از ظرف لعابی یا تفلون استفاده کنید به دلیل آن که به این طریق پکتین و ویتامین های آن حفظ می شود.
  • شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا می باشد. برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب را شسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بجوشانید سپس آنرا با پارچه نازکی صاف کنید و چند تکه قند به آن اضافه کنید و دوباره روی آتش ملایم قرار دهید تا قوام بیاید و آن را از روی آتش بردارید روزی سه تا چهار فنجان از این شربت بنوشید.
  • سیب دارای مقدر زیادی کلسیم است و کلسیم سیب به بدن کمک می کند که کلسیم غذاهای دیگر را نیز جذب کند. بنابراین می توان برای جلوگیری از پوکی استخوان نیز از سیب استفاده کرد.
  • می توان بیان کرد که خوردن سیب یبوست را برطرف می کند بنابراین برای تنبلی روده بسیار مفید می باشد و همچنین سیب برای خستگی مفرط مفید است
  • دم کرده برگ درخت سیب ادرار آور است و درمان کننده التهاب کلیه و مثانه می باشد. اگر از مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه رنج می برید، به شما استفاده از دم کرده برگ درخت سیب را پیشنهاد می دهیم.
  • نوشیدن آب سیب داروی مؤثری برای درمان سرما خوردگی و گرفتگی صدا و سرفه است، به دلیل آن که سرشار از ویتامین C می باشد.
  • سیب برای کبد بسیار مفید است و اشتها آور نیز می باشد.
  • سیب برای درمان تنگی نفس بسیار مفید است حتی بوئیدن سیب نیز این خاصیت را دارد.
  • شما سیب را می توانید به صورت پخته نیز مصرف کنید، سیب پخته تقویت کننده معده و کبد و دفع کننده سودا و سموم بدن است.
  • سیب حرارت را از بدن خارج می سازد و می تواند برای رفع تب نیز مفید باشد.
  • سیب را رنده کنید و در دستمال بپیچید و روی چشم بگذارید درد چشم را برطرف می کند. حتی خوردن سیب برای تقویت بینایی نیز مفید است.
  • خوردن سیب حتی برای آن هایی که بیماری قند دارند مفید است چون قند خون را بالا نمی برد و مصرف آن برای بیماران دیابتی بسیار مفید می باشد.
  • کسانیکه می خواهند لاغر شوند حتماً باید سیب را با پوست بخورند، پوست سیب از خواص بسیار بالایی برخوردار است و همچنین ضد چاقی می باشد و خاصیت چربی سوزی دارد.
  • دم کرده گل سیب داروی سرفه و تورم مجرای تنفسی می باشد.
  • سیب داروی خوبی برای درمان زخم ها می باشد و می تواند روند بهبود زخم را تسریع بخشد
  • سیب بهترین دارو برای سوء هاضمه است زیرا همان گونه که بیان شد، دارای مقدر زیادی پکتین می باشد
  • آب سیب را حتی می توان برای تنقیه استفاده کرد. این تنقیه برای بیماری های روده بسیار مؤثر است.
  • پوست سیب را مانند چای دم کنید و بیاشامید این چای بهترین دوست کلیه است و شما را از بیماری های کلیوی نجات می دهد.
  • آب سیب را با آبمیوه گیری در منزل تهیه کنید و فوراً آنرا بنوشید زیرا در اثر ماندن، آنزیم های خود را از دست می دهد و اما مصرف به موقع آن می تواند در بهبود سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر و مفید باشد.
  • آب سیب برای زیبایی پوست استفاده زیادی دارد به خصوص برای از بین بردن چین و چروک پوست مؤثر می باشد بدین منظور آب سیب را صبح و شب روی پوست گردن و صورت بمالید و ماساژ دهید البته همیشه آب سیب تازه استفاده کنید.
  • استفاده دیگر از سیب برای لطافت پوست سیب پخته است سیب را بپزید و سپس له کنید و با شیر مخلوط کنید و این مخلوط را به صورت نیم گرم روی پوست بگذارید و پس از چند دقیقه آن را بردارید.

 

سیب و سلامتی

 

سیب یک ماده ضد سرطان!

 

سیب، دارای توانایی های ضد سرطان قوی می باشد، که بدن را از شر سلول های سرطانی ایمن نگه می دارد به دلیل آن که سیب دارای خواص ضد اکسیدان های بسیار قوی می باشد و همین موضوع سبب شده است که به عنوان یکی از مواد ضد سرطانی بسیار مناسب به کار رود. شما می توانید برای جلوگیری از ایجاد سرطان در بدنتان از سیب استفاده کنید و آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

داشتن خاصیت ضد سرطان، یکی از بهترین مزایای سیب است. دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا هم، موافق هستند که مصرف سیب می تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا حدود 23 درصد کاهش دهد و همچنین چند ترکیب در پوست سیب، نشان می دهد که پوست سیب هم پتانسیل رشد در برابر سلول های سرطانی را دارد که، توسط محققان دانشگاه کورنل مشخص شده است.

 

علاوه بر این، سرطان کولورکتال را می توان با مصرف فیبر از بین برد بنابراین دفعه بعد که پوست سیب را در زباله می اندازید، به ارزش غذایی آن فکر کنید.همان گونه که بیان شد، برای جلوگیری از ایجاد سرطان می توانید از سیب استفاده کنید و در روز یک بار از سیب استفاده کنید و سعی داشته باشید که آن را با پوست میل کنید تا خواص دارویی آن نیز برای بدنتان نمایان شود.

 

سیب یک ماده ضد کلسترول !

 

همان گونه که بیان شد، سیب حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد که برای رفع کلسترول بسیار مفید باشد. برای اطلاعات بیشتر باید بیان شود، موقعی که ما سیب میخوریم فیبرهای محلول با چربی های روده رقابت می کنند.

این رقابت بین الیاف و چربی، باعث کاهش جذب (LDL) چگالی لیپوپروتئین و سطح کلسترول بد و یا افزایش جذب (HDL) ، چربی لیپو پروتئین و کلسترول خوب می شود که این باعث تنظیم و یا از بین رفتن کلسترول های مضر در بدن می شود. لازم به ذکر می باشد، کسانی که از بیماری چربی خون بالا رنج می برند، می توانند سیب را به عنوان یک ماده بسیار مفید مصرف کنند و به وسیله آن چربی خون را کنترل نمایند.

 

سیب ماده ای برای تقویت سیستم ایمنی :

 

همان گونه که بیان شد، سیب دارای آنتی اکسیدان است که در سیب های قرمز خوشمزه بیشتر یافت می شود. این آنتی اکسیدان ها علاوه بر دارا بودن خواص ضد سرطانی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بروز بیماری های مختلف در بدن جلوگیری می کند.

آنتی اکسیدان سبب می شود تا دفاع طبیعی بدن در برابر بیماری های خاص بهبود یابد. سایر مواد مغذی موجود در سیب، ویتامین C است که دارای خواص ضد التهابی می باشد به همین دلیل است که سیب به عنوان تقویت کننده های ایمنی بالا شناخته شده است.

 

سیب و خواص آن در درمان دیابت :

 

یکی دیگر از فواید سلامتی مهم سیب این است که، با رادیکال های آزاد بی اکسیژن که باعث دیابت می شوند، مبارزه می کند. همان گونه که بارها در این مقاله اشاره داشته ایم، سیب، غنی از فیبرهای محلول می باشد و این موضوع کلیدی برای تغییر نوسانات قند خون است. میزان بالای فیبر محلول، پکتین موجود در سیب، به وسیله انتقال قند به جریان خون به میزان کم، به کنترل قند خون کمک می کند و می تواند به درمان بیماری دیابت کمک بسیاری داشته باشد.

 

زنانی که حداقل یک سیب در روز می خورند، 28 درصد کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند، به نسبت افرادی که سیب نمی خورند، همچنین مصرف این میوه در دوران بارداری بسیار مفید است و می تواند از دیابت بارداری جلوگیری به عمل آورد.

 

جلوگیری از آسیب سلول های مغزی :

 

خوردن سیب یا نوشیدن آب سیب، برای سلامت سلول ها بسیار مناسب است. همان گونه که بیان کردیم، مطالعات به این نتایج رسیده اند که سیب ها خواص از بین بردن رادیکال های آزاد را دارند.

آن ها، غنی از کورستین هستند، یک ماده مغذی فعال که سلامت سلولی را ارتقا می دهد. به همین دلیل، سیب  به پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر کمک می کند. همچنین سیب یک ماده بسیار مؤثر برای جلوگیری از ابتلا به سرطان های مختلف می باشد از جمله سرطان پستان و سرطان ریه. به دلیل آن که این ماده می تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک بسیاری کند.

 

جلوگیری از هموروئید با مصرف سیب

 

افزایش سلامت استخوان با استفاده از سیب :

 

لازم به ذکر می باشد که سیب های مخملی یا مابولو، غنی از کلسیم هستند. کلسیم، یکی از مواد مغذی کلیدی است که باعث تقویت استخوان و دندان خواهد شد. مقدار بالای کلسیم موجود در سیب مخملی، به پیشگیری از وضعیت هایی مانند پوکی استخوان و آرتروز روماتوئید کمک می کند. این میوه باید بخشی از رژیم منظم در تمام گروه های سنی باشد. شما می توانید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های استخوانی و مفصلی مصرف سیب را به صورت روزانه ادامه دهید و تأثیرات بسیار مثبت آن را مشاهده فرمایید.

 

جلوگیری از هموروئید با مصرف سیب :

 

هموروئیدها به علت فشار بیش از حد در ناحیه لگن و رکتوم (مقعد و راست روده) که باعث ایجاد تورم رگ ها در کانال مقعد می گردند، به وجود می آید. در حالی که این امر، تهدید کننده زندگی نیست، اما فعالیت های روزانه را دردناک می نماید. محتوای فیبری موجود در سیب باعث کاهش فشار می شود، که درد را نیز کاهش می دهد (هنگام دفع مدفوع).  

 

سخن پایانی

 

امروزه سرطان در دسته بیماری های شایع  جای می گیرد .چنانچه که بتوان بیماری را به سرعت تشخیص داد  و برای درمان اقدام نمود، در بسیاری از هزینه های درمان صرفه جویی  می گردد اما به طور کلی درمان سرطان بسیار پرهزینه بوده و بسیاری از خانواده های درگیر را با مشکل تامین مالی مواجه می سازد. خیریه های سرطانی امروزه امر مهمی در کمک به بیماران سرطانی انجام داده اند شما می توانید با سفارش استند تسلیت و تاج گل در این امر مهم کمک نمایید.

 

تعداد بازدید : 3820

ثبت نظر

ارسال