Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 12 و 15 دقیقه

گل مناسب برای تسلیت

تاج گل|تاج گل تسلیت| تاج گل خیریه| خیریه سرطانی|

از دیرباز هدیه دادن گل یکی از کارهای رایج است. گل را برای مراسم های مختلف از عروسی تا عزاداری می توان هدیه داد. گل هایی که برای مراسم های مختلف استفاده می شوند، ویژگی های متفاوتی دارند. رنگ گل یکی از عوامل مهمی است که می تواند گل مناسب برای تسلیت باشد. معمولاً برای مراسم سوگواری از رنگ های سفید و ملایم گل ها استفاده می شود.

چهارشنبه 21 اسفند 1398 ساعت 18:29

خرید گل یکی از رایج ترین کارهایی است که افراد برای مناسبت های مختلف انجام می دهند. گل مناسب برای تسلیت با گل هایی که برای مراسم های تولد و شادی استفاده می شود، متفاوت است.

معمولاً در مراسم ختم برای ابراز همدردی و دلداری با خانواده متوفی، گل هدیه می برند که می تواند به شکل های مختلف مثل سبد گل، تاج گل و دسته گل باشد. البته برای عرض ارادت و بیان همدردی، تفاوتی بین سبد گل یا تاج گل نیست. اما هریک از آن ها مناسب شرایط مختلف است که شما با در نظر گرفتن همه جوانب می توانید انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید. در مراسم های سوگواری و عزاداری های عمومی نیز استفاده از گل مناسب برای تسلیت رایج است. معمولاً مساجد، حسینیه ها و سازمان های مختلف در ایام عزاداری از تاج گل و سبد گل برای عرض تسلیت و بیان غم عمومی استفاده می کنند.

 

تاج گل|سفارش تاج گل

از گذشته تا به امروز، گل ها برای بیان احساسات در اهداف مختلفی به کار رفته اند. اما با کمی دقت متوجه می شوید نوع گل هایی که برای مراسم های مختلف به کار می رود، متفاوت است. تمامی گل ها زیبا هستند، اما استفاده از گل های مختلف با توجه به مناسبت ها به نوعی عرف جامعه شده است.

انواع گل های متفاوتی برای تسلیت وجود دارد که هر کدام مفاهیم مختلفی دارند. در پایین به صورت کوتاه به چند مورد رایج آن ها اشاره خواهیم کرد.

گلایل

گلایل چندین دهه است، به عنوان یکی از گل های عرض تسلیت و ابراز همدردی به کار رفته می رود. این گل را معمولاً در سبد گل یا تاج گل تسلیت می بینیم. یکی از دلایلی که از گلایل در این موارد استفاده می شود، پر گل بودن آن است. به همین دلیل می توان آن را به آسانی برای زمینه سبد گل یا تاج گل تسلیت به کار برد. این گل زیبا در رنگ سفید بسیار پرطرفدار است. رنگ سفید گلایل یکی دیگر از دلایلی است که آن را گل مناسب برای تسلیت می کند. زیرا رنگ سفید در واقع نشان دهنده پاکی، صداقت و آمرزش است. شما با هدیه دادن گلایل برای فرد طلب آمرزش می کنید. به همین دلیل گلایل یکی از مناسب ترین گل هایی است که برای عرض تسلیت می توان استفاده کرد. علاوه بر این، رنگ سفید گلایل باعث می شود این گل ترکیب زیبایی در زمینه سبد گل یا تاج گل ایجاد کند. رنگ سفید هماهنگ با همه رنگ ها است، در نتیجه برای انتخاب رنگ سایر گل ها محدودیتی ایجاد نمی کند. علاوه بر موارد گفته شده، گلایل گلی ارزان است و می توان آن را برای طراحی تاج گل یا سبد گل های بزرگ در مراسم های ختم و عزاداری استفاده کرد و نگران بودجه نبود.

لیلیوم

لیلیوم یا سوسن یکی از گل های پر طرفدار برای مراسم های ختم و عزاداری است. این گل در تنوع رنگی متفاوتی دیده می شود. به عنوان مثال: قرمز، سفید، نارنجی، ارغوانی، زرد وغیره. این گل به معنای صداقت، دوست داشتن و خلوص است. لیلیوم را به نوعی می توان نمادی از روح از دست رفتگان دانست. در نتیجه هدیه دادن آن به معنای ابراز غم و بیان احساسات شما نسبت به اتفاق تلخ اخیر است.

داوودی

داوودی را می توان دیگر گل مناسب برای تسلیت به حساب آورد. داوودی از متنوع ترین گل های دنیا است که اکثر رنگ ها در آن دیده می شود. به دلیل این تنوع رنگ بالا، از داوودی در هر مراسمی می توان استفاده کرد. رنگ زرد این گل برای تحسین به کار می رود و رنگ سفید آن که به صورت نمادین نشان دهنده خلوص، حقیقت و راستی است و در تاج گل و سبد گل های تسلیت استفاده می شود.

رز

گل رز یکی از گل هایی است که در سال های اخیر برای بیان تسلیت به کار برده می شود. رز یکی از زیبا ترین گل های جهان است و معمولاً اکثریت مردم این گل را می پسندند. گل رز با توجه به تنوع رنگی که دارد، در بسیاری از مراسم ها هم در دسته گل عروس و هم در تاج گل ترحیم کاربرد دارد.

معروف ترین گل رز که همه درباره آن می دانند، رز قرمز است که نشان دهنده عشق واقعی است. رز زرد را به عنوان نماد دوستی عمیق و طولانی هدیه می دهند. رز صورتی نیز به نوعی بخشندگی را نشان می دهد.

رز سفید نوعی گل مناسب برای تسلیت است. رنگ سفید آن نشان دهنده بی گناهی و پاکی است. همچنین رنگی آرامش بخش است و باعث تسلی خاطر مخاطب می شود.

در تاج گل و سبد گل تسلیت معمولاً از رز های سفید یا صورتی خیلی ملایم استفاده می شود تا بتواند احساس آرامش را به ارمغان آورد.

آنتریوم

آنتریوم گل زیبا و شکیلی است که در طراحی تاج گل و سبد گل برای مناسبت های مختلف بسیار پر طرفدار است. این گل تنوع رنگی بالایی دارد. از رنگ های تند آنتریوم به تعداد کم به عنوان تاکید در میان رنگ های ملایم استفاده می شود. ولی از رنگ های خنثی یا تیره آن مثل سفید یا سبز تیره، در تاج گل ها و سبد گل ها به صورت حاشیه هایی طولانی می توان استفاده کرد. یکی از مزیت های گل آنتریوم، ماندگاری بالای آن است که می تواند تا ۳۵ روز پژمرده نشود. البته قیمت این گل نسبت به بقیه گل ها بیشتر است و این گران بودن به دلیل ماندگاری آن است. رنگ های ملایم آنتریوم در طراحی گل مناسب برای تسلیت به کار می روند. به عنوان مثال بسیاری از تاج گل های ترحیم با گل های سفید، صورتی ملایم و یا سبز تیره طراحی می شوند.

گل های مختلفی در طراحی سبد گل یا تاج گل مناسب مراسم عزا و ختم استفاده می شود. نکته مهم برای طراحی آن ها، رنگ گل است. برای مراسم های سوگواری معمولاً از رنگ های تند و روشن استفاده نمی شود. رنگ های سفید و خنثی به دلیل مفاهیم هماهنگ با مراسم ختم، می تواند گل مناسب برای تسلیت باشد.

تعداد بازدید : 4554

ثبت نظر

ارسال