Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 0 دقیقه

سرطان را شکست دهیم

سرطان را شکست دهیم

به طور کلی این جمله یکی از وحشتناک ترین جملاتی است که هر فردی ممکن است در زندگی خود آن را بشنود. شما می توانید در خصوص این احساس بد نسبت به شنیدن این خبر را از افراد مبتلا به سرطان جویا شوید. میزان ۵۱% از بهبودی و شکست سرطان در مقابل این بیماری، بستگی به نگرش و دید فرد نسبت به آن دارد. در این مقاله، به ۱۰ نکته ی مهم می پردازیم که افراد مبتلا به سرطان، باید به آن ها عمیقاً توجه نمایند.

دوشنبه 11 شهریور 1398 ساعت 12:30

همان طوری که می دانید، افراد مبتلا به سرطان فکر می کنند که زندگی آن ها رو به پایان است. در حالی که اگر دقیق به این موضوع بنگرید، متوجه می شوید که خیلی از افراد از آن جان سالم به در برده اند و با شکست سرطان دیدشان نیز عوض شده. افرادی مانند : «لوک اسکای واکر»، «چریل استرید»، «رون وود روف» و خیلی از افراد دیگر، در نهایت با شکست سرطان به سلامتی کامل رسیده اند. حتی «موهانداس گاندی» نیز از این بحران بزرگ به سلامت گذر کرد و به جای این که مرگ را انتخاب کند، شخصی به نام «مهاتما گاندی» را به دنیا آورد. آنها با خود گفتند که باید سرطان را شکست دهیم و موفق هم شدند.

 

سرطان را شکست دهیم

 

اولین قدم در راه این سفر، داشتن یک نگرش صحیح به این بیماری است. پیش رفتن به سوی به دست آوردن سلامتی، ممکن است سفری کوتاه یا طولانی باشد؛ ولی در هر حالت شما نباید دلهره به خود راه دهید، زیرا مسیرتان خیلی دور نیست. شما با انگیزه و توکل بر خدا سفرتان را شروع می کنید، پس نباید ترس و دلهره را به خود راه دهید. نفسی عمیق بکشید و شکست را به خود راه ندهید. انرژی و اشتیاق خود را از دست ندهید. زندگی ارزش زیادی دارد و باید برای رسیدن به آن تلاش خود را تا آخرین نفس انجام دهیم. پس بهتر است تا خودتان را آشفته نکنید.

زمانی که من مبتلا به سرطان بودم، هم اتاقی من در یک گروه درمان بیماران روحی و روانی کار می کرد. او راجع به ابزارهای مفیدی جهت درمان بیماران استفاده می کرد. وی معتقد بود که یکی از ابزارهای مهم جهت برای شکست سرطان ، داشتن یک کمد جهت پنهان کردن داروها می باشد. کمد داروها جایی هست که شما در آن، تمام چیزهایی را که حال شما را بهتر می کند نگهداری می کنید. به عنوان مثال در افرادی که مبتلا به اختلالات روان پریشی یا قند خون هستند، داروها می توانند به عنوان یک آرامش بخش برای آن ها عمل کنند، ولی در کسانی که از داروهای شیمیایی استفاده می کنند، وجود داروهای درمانی دیگری مانند فیلم های خنده دار و کمدی، موسیقی های عالی،کتاب های آرامش بخش، صحبت کردن با دوستان، گردش کردن در طبیعت و هر چیز دیگری که در بهبود حال فرد مؤثر بوده و او را آرام تر و شاد تر می کند؛ برای شما لازم و ضروری است. قبل از آن که شروع به درمان کنید، در کمد داروهایتان، هر چیزی را که می تواند در زمان ناخوشی به شما کمک کند، ذخیره کنید. استفاده از یک ساز و کار رفتاری و درمانی نامناسب ممکن است باعث شود که شما خیلی آسیب پذیر شوید.

 

برخورد افراد با بیماری سرطان چگونه است ؟ 

 

در این مسیری که شما طی می کنید با آدم های نادانی هم مواجه می شوید. کسانی که وقتی برای آن ها درباره بیماری و دوره ی درمانتان می گویید، برای شما نگران نیستید. شما را به خاطر داشتن سرطان سرزنش و یا حتی نا امید می کنند. این افراد را جدی نگیرید. به خاطر داشته باشید که این تفکر، از ترس آن ها از مریض شدن و مردن نشأت می گیرد. حتی بعضی از مردم اعتقاد دارند که شما در مقابل سرطان، می بایستی تسلیم بشوید. آن ها فکر می کنند که خود شما در مبتلا شدنتان مقصر بوده اید و خودشان هرگز به این بیماری مبتلا نمی شوند. شما نباید به این افراد توجه کنید. باید هر طور که شده خودتان را از دست این بیماری نجات دهید. افرادی که شما را دوست دارند، سعی می کنند بیماری شما را خیلی آسان تر از آن چه که هست، برایتان جلوه بدهند. اما افرادی که شما را درک نمی کنند، نمی خواهند باور کنند که سرطان ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد. آن ها به این مسأله توجه نمی کنند که افراد مبتلا به سرطان، با عدم توجه به بیماریشان، چه زندگی زجر آور و پر دردی خواهند داشت. ولی ما این حقیقت سخت را می دانیم که هیچ کس سزاوار سرطان نیست و نمی خواهد که به آن مبتلا شود. ابتلا به سرطان یک اتفاق غیر منتظره است.

پس اگر زمانی شخصی گفت که ابتلا به سرطان تقصیر خود شماست، جواب شما باید یاد آوری همین نکات گفته شده، باشد. اجازه ندهید کسی برای این که سرطان گرفته اید، برای شما دلسوزی همراه با ترحم نماید. حتی اگر گفتند که ما فقط می خواستیم با تو همدردی کنیم، از آن ها تشکر کرده و به آن ها پیشنهاد بدهید اطلاعاتشان را درباره سرطان حتماً بیشتر کنند. اگر این افراد شما را ترک نکردند، سعی کنید خودتان از آن ها فاصله بگیرید. در راه شکست سرطان مجدد، شما باید سعی کنید که افراد شما را نا امید و تحت استرس قرار ندهند. سرطان خودش به اندازه ی کافی استرس زا می باشد.

 

مزایای استفاده از خدمات موسسه خیریه محمدحسین رضوی

 

شما با خرید تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه می‌توانید از مزایای ذیل بهره‌مند شوید:

 

  • صرفه‌جویی در وقت
  • کمک به نیازمندان
  • کمک به بیماران خاص
  • شریک شدن در قسمتی از این کار خیر
  • حمل‌ونقل سریع و آسان
  • سربلندی شما در میان بازماندگان
  • سفارش‌های آنلاین
  • جلوگیری از اسراف
  • دوری از چشم و هم‌چشمی
  • شاد کردن دل بیماران
  • هزینه کمتر
  • کیفیت بالای تاج گل خیریه و استندهای تسلیت خیریه
  • نصب و تحویل تاج گل‌ها و استند تسلیت کاملاً رایگان

سفارش استند تسلیت خیریه و تاج گل خیریه از موسسه خیریه محمدحسین رضوی تمامی موارد بالا را شامل می‌شود.

شما در کوتاه‌ترین زمان علاوه بر تحویل یک کار با کیفیت، کمک به خیریه سرطان ( بیماران سرطانی) می‌کنید. با مطلع کردن دوستان و دیگر نزدیکان خود باعث می‌شوید موسسه خیریه برای بیماران مبتلا به سرطان و نیازمندان دیگر ازنظر مالی حمایت شود.

همان‌طور که می‌دانید تاج گل‌های طبیعی بعد از ساعتی پژمرده شده و باید وقت و هزینه بالایی برای آن صرف کنید. با سفارش آنلاین تاج گل و استند تسلیت از موسسه خیریه محمدحسین رضوی علاوه بر اینکه شما به موسسه کمک می‌کنید، موسسه خیریه نیز تمامی خدمات بالا را به شما ارائه می‌دهد.

 

تعداد بازدید : 4272

نظرات

negin

3 سال و 10 ماه و 13 روز پیش

سیار مفید

ثبت نظر

ارسال