Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 52 دقیقه

سبد گل رومیزی ترحیم

طراحی تاج گل خیریه| ساخت تاج گل خیریه| تاج گل خیریه|

یکی از انواع طراحی های گل برای مراسم سوگواری، سبد گل ترحیم است. سبد گل می تواند در ابعاد مختلفی طراحی شود. گل هایی که برای طراحی سبد گل استفاده می شود معمولاً گلایل و لیلیوم است که در رنگ های سفید و ملایم به کار برده می شود. با قرار دادن متن تسلیت روی کارتی درون سبد گل، می توانید آن را برای عرض تسلیت و همدردی استفاده کنید.

شنبه 24 اسفند 1398 ساعت 16:27

بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای مراسم عزاداری و سوگواری گل هدیه ببرند. گل یکی از انتخاب هایی است که بسیار پر طرفدار است و از گذشته تا کنون برای مناسبت های مختلف از آن استفاده شده است. هدیه دادن گل برای ابراز همدردی و ادای ارادت و احترام به خانواده های عزادار بسیار رایج است. گل هایی که برای مراسم عزاداری و ختم طراحی می شود، انواع مختلفی دارد. یکی از انواع گل های طراحی شده برای مجالس، سبد گل رومیزی ترحیم است. سبد گل تسلیت به دلیل داشتن ابعاد کوچکتر نسبت به تاج گل، طرفداران بیشتری دارد. سبد گل ترحیم را می توان در ابعاد مختلفی طراحی کرد. پس لازم نیست نگران کوچک بودن آن باشید. با توجه به مراسمی که به آن دعوت شده اید، می توانید سبد گل کوچک یا بزرگی سفارش دهید..

بسیاری از مساجد، حسینیه ها و سازمان هایی که برای مراسم های سوگواری و عزای عمومی سبد گل ترحیم سفارش می دهند، ابعاد بزرگ تر آن را ترجیح می دهند.

برای طراحی سبد گل رومیزی ترحیم می توان از گل های متفاوتی استفاده کرد. البته گل هایی که برای مراسم غم و سوگواری استفاده می شود، متفاوت از گل های مراسم تولد و شادی است.

این گل ها عموماً در رنگ های سفید و ملایم به کار می روند. رنگ سفید در روانشناسی به صورت نمادین نشان دهنده خلوص، پاکی و بی گناهی است. استفاده از این رنگ در سبد گل ترحیم می تواند به نوعی آمرزش برای متوفی و آرامش و تسلی خاطر برای خانواده او طلب کند.

سبد گل مخصوص مراسم ختم و تسلیت ویژگی های خاص خود را دارد که در ادامه به صورت خلاصه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نوع سبد گل

سبد گل ترحیم می تواند در انواع مختلفی طراحی شود. سبد گل های یک طبقه، دو طبقه و سبد گل رومیزی از انواع رایج سبد گل برای تسلیت است.

با توجه به مراسم ختم و شرایط آن که خودتان نسبت به آن آگاه‌ترید، می توانید نوع سبد گل را انتخاب کنید. البته سبد گل رومیزی نمونه ساده و بدون تکلفی است که می توانید برای هر مراسم سوگواری از آن استفاده کنید. برخی معتقدند برای مراسم ختم لازم نیست از سبد گل های چند طبقه و مجلل استفاده شود. نمونه های ساده تر سبد گل برای مراسم ترحیم، شکیل و مناسب طراحی می شود و برای بیان عرض تسلیت و ارادت به بازماندگان کفایت می کند.

 

طراحی تاج گل خیریه| ساخت تاج گل خیریه| تاج گل خیریه|

 

گل مصنوعی یا طبیعی

بسیاری از افراد استفاده از گل های طبیعی را در سبد گل ترحیم ترجیح می دهند. ولی سبد گل هایی که با گل های مصنوعی طراحی می شوند، مزیت های بیشتری نسبت به سبد گل طبیعی دارند. در طراحی سبد گل ترحیم با گل های مصنوعی، محدودیتی در انتخاب گل ها وجود ندارد چرا که همه آن ها ماندگار هستند. در حالی که برای تهیه یک سبد گل با گل های طبیعی باید با توجه به فصل جاری، آن ها را انتخاب کنید. زیرا گل های فصل سرد در گرما پژمرده می شوند و به عکس. گل هایی که مناسب فصل سرما هستند تحمل گرما را ندارند. گل های مصنوعی به دلیل ماندگاری و مقاومت به دما محدودیتی برای نگهداری ندارند. علاوه بر این سبد گل رومیزی ترحیم می تواند به عنوان خاطره ای ماندگار و یادگاری برای فرد باقی بماند. سبد گل هایی که در خیریه طراحی می شود از گل های مصنوعی است و با توجه به سلیقه شما بهترین آن برای شما طراحی خواهد شد.

نوع گل های سبد گل

برای طراحی سبد گل رومیزی ترحیم از انواع گل ها می توان استفاده کرد. گل هایی که بیشترین کاربرد را دارند عبارت است از: گلایل، لیلیوم، داوودی، رز، آنتریوم، ارکیده و غیره. هریک از گل هایی که در سبد گل ترحیم به کار می روند، معانی مختلفی به همراه دارند. به عنوان مثال گلایل سفید برای بیان طلب آمرزش و احساس آرامش به کار می رود. رنگ سفید این گل نشان دهنده پاکی و بی گناهی است. علاوه بر این، رنگ سفید باعث شده این گل را بیشتر در زمینه طراحی ها به کار ببرند و از گل هایی با رنگ های دیگر در مرکز سبد گل ترحیم استفاده می شود.

از موارد رایج دیگر برای طراحی سبد گل رومیزی ترحیم، گل لیلیوم است که تنوع رنگ دارد و از نمونه های با رنگ ملایم آن مثل لیمویی ملایم و یاسی برای طراحی گل های مناسب تسلیت استفاده می شود. لیلیوم که به آن سوسن هم می گویند، نشان دهنده حس صداقت و دوست داشتن است و برای بیان ابراز همدردی صادقانه در سبد گل ترحیم به کار می رود.

رنگ گل هایی که برای طراحی تاج گل یا سبد گل تسلیت به کار می روند، اهمیت دارد. معمولاً برای طراحی گل های مراسم ختم و عزاداری از گل هایی با رنگ های تند و روشن مثل قرمز و نارنجی استفاده نمی شود. گل هایی با رنگ سفید برای مراسم سوگواری بسیار رایج است. در کنار رنگ سفید، از رنگ های ملایم و آرامش بخش نیز می توان استفاده کرد.

رنگ ها در روانشناسی معانی مختلفی دارند و روی ذهن افراد تاثیر مستقیمی خواهند گذاشت. بنابراین انتخاب رنگ های مناسب برای یک سبد گل رومیزی ترحیم بسیار اهمیت دارد.

 

تزئینات سبد گل ترحیم

معمولاً سبد گل مراسم های سوگواری با روبان های مشکی تزئین می شود. علاوه بر روبان شما می توانید متن مورد نظر خود را روی کارتی نوشته و درون آن قرار دهید. نوشته شما نشان دهنده احترام و ارادت به بازماندگان است و می تواند باعث آرامش خاطر افراد شود.

طراحی سبد گل با توجه به مراسمی که به آن دعوت هستید، انجام می شود. برای دیزاین سبد، از گل هایی که مطابق با سلیقه شماست استفاده می شود و متن درخواستی شما به صورت تایپ شده می تواند روی کارتی درون سبد گل قرار گیرد تا آن را شکیل و زیبا کند. با خرید نمونه های کوچک سبد گل رومیزی ترحیم، می توانید میزان همدردی و ارادت خود را با خانواده داغدار اعلام کنید.

تعداد بازدید : 4822

ثبت نظر

ارسال