Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 20 و 4 دقیقه

راه های پیشگیری از سرطان پروستات در مردان

راه های پیشگیری از سرطان پروستات در مردان

برای هیچ کدام از انواع سرطان راه پیشگیری قطعی وجود ندارد. بلکه می توان با روش های طبیعی مانند ورزش و تغذیه سالم کمتر خود را در معرض ابتلا به این بیماری قرار داد. سرطان پروستات بعد از سرطان پوست رایج ترین نوع سرطان در میان مردان است. این بیماری کشنده نیست، اما عواقب جدی در کیفیت زندگی ایجاد می کند. با وجود این، برای بسیاری از مردان مهم است که راه های پیشگیری از سرطان پروستات را بدانند.

چهارشنبه 9 مرداد 1398 ساعت 12:32

پژوهشگران مدت ها است به دنبال بررسی داروها و پیدا کردن راه های پیشگیری از سرطان پروستات هستند. ممکن است برخی داروها مفید باشند، اما هیچ کدام به طور قطعی خطر ابتلا را کاهش نمی دهند. در ادامه چند پیشنهاد آورده شده است.

 

روش های طبیعی و راه های پیشگیری از سرطان پروستات در مردان

 

1- انتخاب رژیم غذای کم چرب

 

یکی از راه های پیشگیری از سرطان پروستات در مردان محدود کردن مواد غذایی حاوی چربی مانند گوشت، مغزها و روغن ها است. با این که مردانی که مقدار مصرف چربی آنها زیاد است بیشتر در معرض ابتلا به این نوع سرطان هستند، اما این به آن معنا نیست که چربی زیاد موجب ابتلا به این سرطان می شود.

 

2- جایگزین کردن چربی های گیاهی

 

چربی های حیوانی با افزایش ابتلا به سرطان ارتباط دارند. گوشت و کره از این مواد غذایی محسوب می شوند. به عنوان مثال می توان روغن زیتون را جایگزین کره کرد.

 

 

 

 

3- مصرف میوه ها و سبزیجات

 

اشاره کردیم که یکی از راه های پیشگیری از سرطان پروستات مصرف روزانه میوه و سبزی است. از دیگر مزایای استفاده از میوها و سبزی ها کاهش سهم غذاهای پر چرب در رژیم غذایی است.

 

4- مصرف ماهی

 

ماهی قزل آلای سالمون، ماهی تن و شاه ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و به همین دلیل مصرف آنها برای پیشگیری از سرطان پروستات توصیه می شود.

 

5- کاهش وزن

 

مردان چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند. بهتر است در اسرع وقت برای کاهش وزن اقدام شود. مصرف مواد غذایی که کالری کمتری دارد می تواند شما را در رسیدن به هدفتان کمک کند.

 

6- ورزش کردن

 

مردانی که عادت به ورزش کردن در طول هفته دارند کمتر دچار سرطان پروستات می شوند. برای حفظ سلامتی و تناسب اندام و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های دیگر ورزش را در برنامه هفتگی خود بگنجانید.

 

عوامل خطر ابتلا به سرطان پروستات

 

برای اینکه راه های پیشگیری از سرطان پروستات را بشناسید، باید با عوامل خطر ابتلا به این نوع سرطان آشنا شوید. این عوامل عبارتند از:

 

  • یکی از عوامل مهم در ابتلا به این بیماری سن است. در حدود 60 درصد موارد این بیماری در مردان بالای 65 سال اتفاق می افتد.
  • یکی دیگر از عوامل خطر را ژنتیک می دانند. این عامل در مردان نقش مهمی در ابتلا به سرطان پروستات دارد.
  • رژیم غذایی حاوی چربی زیاد و مصرف نکردن میوه و سبزی ها نیز خطر ابتلا به این نوع سرطان را در مردان بالا می برد.
  • قرار گرفتن در معرض بعضی مواد شیمیایی صنعتی نیز ممکن است خطر ابتلا را افزایش دهد.
  • وقتی یکی از افراد درجه یک خانواده به سرطان پروستات مبتلا شده باشد، خطر ابتلا به این بیماری افزایش می یابد.

 

معاینات منظم می تواند یکی از بهترین راه های پیشگیری از سرطان پروستات باشد. تشخیص زودهنگام بیماری موجب می شود که بیماران درد و رنج کمتری را متحمل شوند.

 

قویترین ضد سرطان پروستات

 

برخی مواد غذایی با خواص اعجاب انگیز خود در فهرست قویترین ضد سرطان ها قرار دارند. یکی از راه های پیشگیری از سرطان پروستات در مردان می تواند مصرف همین مواد باشد.

 

انار؛ ضد سرطان پروستات

 

یکی دیگر از مواد غذایی که در فهرست قویترین ضد سرطان قرار می گیرد، میوه انار است. این میوه به دلیل داشتن ویتامین ث و پتاسیم از مردان در برابر ابتلا به سرطان پروستات حفاظت می کند. اناز نیز به علت داشتن آنتی اکسیدان برای بدن بسیار مفید است. این میوه خواص بسیاری دارد که برای سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها مصرف آن توصیه می شود.

 

با اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه آغازگر حلقه مهربانی باشید

 

اگر می‌خواهید در اندک زمان ممکن و با کمترین قیمت یک تاج گل یا استند تسلیت مناسب و باکیفیت برای نهایت احترام و عرض تسلیت خود تقدیم بازماندگان کنید تا در آن شرایط سخت تسلی‌بخش آن‌ها باشید، ما به شما موسسه خیریه را پیشنهاد می‌کنیم که با چند سال حضور پررنگ خود در کنار بیماران مبتلا به سرطان برای نجات جان آن‌ها از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنند. موسسه خیریه محمدحسین رضوی تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه را به‌دلخواه شما تحویلتان می‌دهد و حتی آن‌ها را کاملاً رایگان به دست شما می‌رساند.

بیایید با سفارش آنلاین از موسسه خیریه محمدحسین رضوی همچنین کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی)  برای اجاره تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه ، این حلقه مهربانی را بزرگ‌تر کنیم و به دیگران نیز بیاموزیم تا به‌ جای استفاده از گل‌های طبیعی در تاج گل که فقط برای چند ساعت برجسته و زیبا می‌ماند، به‌ جای آن از تاج گل مصنوعی اجاره‌ای با نهایت احترام به بازماندگان استفاده کنید.

در هر ساعتی که بخواهید تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه را تقدیم حضورتان می‌کنیم. بیایید شما شروع‌ کننده این کار زیبا در میان اقوام باشید.

 

 

 

تعداد بازدید : 3504

ثبت نظر

ارسال