Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 16 و 51 دقیقه

شیوع سرطان پروستات در جوانان

شیوع سرطان پروستات در جوانان |سرطان پروستات | سرطان|

سرطان پروستات | شیوع سرطان پروستات | آیا سرطان پروستات کشنده است؟ | سرطان یکی از بیماری های خطرناک می باشد. سرطان ها انواع گوناگونی دارند که امروزه اکثرا در بین جوانان و نوجوانان دیده شده است. گونه رایج سرطان در بین مردان جوان، سرطان پروستات می باشد. از زمان قدیم تا به امروزه درمانی برای از بین بردن این بیماری به وجود نیامده است. کنترل آن تا حدودی در دست پزشکان امکان پذیر می باشد اما درمان قطعی آن از گذشته تاکنون امکان پذیر نبوده است.

دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 ساعت 10:55

امروزه شیوع سرطان پروستات در جوانان پیشرفت کرده است که در علم پزشکی درمان و جواب قطعی برای این بیماری همانند سرطان های پوست، سینه و... پیدا نشده است. برای پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت این بیماری در جوانان همچنان متخصصان در حال بررسی گونه های مختلف آزمایشات چه در ایران و چه در کشور های پیشرفته در علم نوین پزشکی می باشند.

این سرطان که یکی از بیماری های شایع در مردان است به صورت آهسته ئو پنهان تشکیل می شود، که البته با هوشیاری و تشخیص به موقع می توان از رشد و پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

 

 

رایج ترین سن برای شیوع سرطان پروستات در جوانان کدام است؟

 

امروزه به دلیل خطرات متعدد و شیوع این بیماری توصیه می شود که آزمایشاتی از جوانان گرفته شود تا از سلامتی آنان مطمئن شوید. سرطان پروستات اغلب از سن 20 تا 22 سالگی در جوانان پسر دیده شده است. زمان شروع این بیماری اغلب در این سنین نیست. مردان نیز به طور معمول از سن 60 سالگی مبتلا به این بیماری می شوند اما شروع سرطان در جوانان نیز دیده شده است.

 

علل به وجود آمدن سرطان پروستات در جوانان چیست؟

 

این بیماری بسته  به نقطه اولیه ی شروع به انواع مختلفی تقسیم می شود:

در بیش از 94 درصد این بیماری از داخل سلول غده که آدنوکارسینوما  نام دارد شروع می شود. خوشبختانه سرطان پروستات رشد بسیار کمی دارد. البته در غده‌ی پروستات بسیاری از مردان سلول‌های سرطانی یافت می‌شود، اما بیش‌تر آن‌ها در اثر کهولت سن می‌میرند و نه از سرطان پروستات.

تقریبا در غده‌ی پروستات 30% از مردان پنجاه ساله این نوع سرطان وجود دارد. اما در بیش‌تر موارد سلول‌های تغییر شکل یافته سر جای‌شان می‌مانند و پخش نمی‌شوند. اگر این سلول‌ها به نقطه‌های دیگر غده‌ی پروستات نفوذ کنند، بسته به شمار این سلول‌ها درجه‌ی سرطان (Grade) تغییر می‌کند. درجه‌ی پایین آن کم‌ و بیش طبیعی به‌شمار می‌رود و برایش کاری انجام نمی‌شود.

مرحله بندی میزان مهاجرت سلولهای سرطان پروستات به اندام و بافت های اطراف را مشخص می کند و به انتخاب بهترین درمان بیماری کمک می نماید:


        مرحله ۱: هنوز سرطان در مراحل ابتدایی است و از پروستات خارج نشده است.
        مرحله ۲ : سرطان کمی پیشرفته است ، اما هنوز محدود به پروستات است.
        مرحله ۳: سرطان به بافت های اطراف منتشر شده است.
        مرحله ۴: سرطان به غدد لنفاوی اطراف ، بافت ها و اندامهای نزدیک : مثانه و مقعد ؛ و اندامهای دور : ریه و استخوان متاستاز (مهاجرت) کرده است.

 

این بیماری ممکن است ارثی در بین خانواده باشد ویا اغلب به طور کاملا ناشناخته و اتفاقی در جوانان دیده می شود.  بروز این بیماری بستگی به شرایط آب و هوایی و یا تغذیه نیز دارد. همانطور که پزشکان درمان قطعی برای درمان این بیماری مرموز و خطرناک در بین جوانان پیدا نکردند راه های به وجود آمدن این بیماری نیز همچنان ناشناخته باقی مانده است. که ارثی بودن یکی از رایج ترین حالت ممکن در بین اعضای خانواده می باشد.

 

از نشانه های سرطان پروستات در جوانان

 

  • ادرار مکرر
  • تکرر ادرار در شب
  • احساس درد در هنگام ادرار
  • احساس سوزش بسیار در طول ادرار
  • درد عمیق در کمر، باسن و یا لگن
  • جریان ادرار ضعیف

و بسیاری از موارد دیگر که ممکن از در بدن جوانان مبتلا به پروستات احساس شود

 

راه های کنترل سرطان پروستات در جوانان و مردان

 

در شیوع این بیماری می توان با برخی مواد غذایی کمی آن را کنترل کرد و حتی بالعکس بعضی از خوراکی ها نیز به قوی تر شدن این بیماری در بدن جوانان منجر می شود. با مطالعات و اطلاعات پزشکی می توانید متوجه شوید که چه میوه و یا ماده غذایی می تواند در طول دوران این بیماری موثر باشد.

طبق یک آمار کلی و یک تحلیل جدید از محققان برجسته دانشگاه میشیگیان، متوجه شدند که تعداد افراد و جوانان مبتلا به سرطان پروستات در طی 20 سال گذشته نزدیک به 6 برابر بیشتر شده است و شیوع این بیماری نیز در جوانان بسیار خطرناک تر می باشد. بسیاری از سرطان های پروستات کند هستند، و در بسیاری از مردان مسن تر تشخیص داده می شوند.

 

 

طبق تحقیقات سرطان پروستات در جوانان باعث چه چیزی می شود؟

 

سرطان در مرحله اولیه به مرگ فرد منجر می شود و منجر به این مرگ در سرطان پروستات بیشتر دیده می شود. از نظر محققان دانشگاه میشیگیان با اطلاعات و آزمایش های متعدد دریافتند که زمانی یک جوان دچار سرطان پروستات می شود احتمال مرگ بسیار کمتر می باشد بلکه در این سنین تومور پروستات در حال رشد و پیشرفت می باشد و می توان آن را تا حدودی در طی مدت زمانی کنترل کرد اما به طور قطع یقین نمی توان گفت که امکان توقف آن وجود دارد.

 

سرطان پروستات میکروسکوپی

 

امروزه سرطان پروستات دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان های دیگر در ایالات متحده شناخته شده است. تقریبا تمام مردان مبتلا به آندروژن ها  یا همان هورمون ها، در صورتی که بخواهند به اندازه کافی زنده باشند سرطان پروستات میکروسکوپی را توسعه می دهند. در حقیقت زمانی که بافت پروستات در زیر میکروسکوپ پس از عمل جراحی یا در کالبد شکافی ها بررسی می شود. سرطان پروستات در 50 در صد افراد مذکر در بالای 70 سالگی دیده شده است. این معادل تقریبی در مردان بالای 90 سال صد در صد دیده می شود.


شیوع سرطان پروستات در کدام کشور ها بیشتر می باشد؟

 

رژیم غذایی افراد می تواند نشان دهنده تقریبا به طور یک سوم سرطان پروستات روده بزرگ و سینه باشد.

تمام این سرطان ها از جمله سرطان پروستات در جوانان در دنیای غرب بسیار رایج تر از کشور های آسیایی مانند کشور های ژاپن و چین می باشد. اگر چه سرطان ها همانطور که در بالا گفته شد تحت تاثیر عوامل ارثی و زیست محیطی نیز قرار می گیرد، مطالعات گسترده نشان می دهند که مردان ژاپنی و آن هایی که رژیم غذایی گیاهی دارند، پایین ترین میزان سرطان پروستات را در بین جوانان و مردان دارند.


مواد غذایی چه تاثیری در سرطان پروستات دارد؟

 

یک نکته بسیار مهم این است که مواد غذایی خاص در این غذاها ممکن است به کاهش خطر سرطان در جوانان و مردان کمک شود. با پیشرفت علم همانطور که پزشکان در تشخیص سرطان پروستات در جوانان بسیار بالقوه است.  تشخیص سریعتر سرطان پروستات باعث شروع درمان ها و پیشگیری های اولیه از پیشرفت این بیماری در جوانان و مردان می شود.


درصد افزایش سرطان پروستات از گذشته تا امروزه در مردان

 

از سال 1995 تا 2001 تعداد مردان 50 تا 59 ساله مبتلا به سرطان پروستات 45 درصد افزایش داشته است. محققان تجربه ها، دانش و یافته های خود را در نشستی با محققان و دانش پژوهان و متخصصان دیگر سرطان پروستات ارائه می دهند. این به آن معنا نیست که یک بیماری همه گیر جدید به ما رسیده است. به خاطر آگاهی و اطلاعات بهتر از سرطان پروستات و استفاده از آزمایش های خون، پزشکان در حال یافتن راه حلی برای تومورهای پیشرفته بیشتری هستند.


مقابله با سرطان پروستات در جوانان و در خواست کمک از پزشک متخصص

 

Psa مخفف کلمه آنتی ژن خاص پروستات، پروتئین تولید شده توسط غده پروستات است که در خون جریان بالایی psa می یابد. اگر یک آزمایش خون سطوح بالایpsa را  نشان دهد، می تواند به این معنی باشد که یک تومور در پروستات در حال رشد می باشد. زمانی که مبتلا به سرطان پروستات هستید تصمیم بگیرید که می خواهید درمان کنید و یا خیر؟

در صورتی که سلول های سرطانی به کندی رشد کنند، ممکن است به اندازه ی کافی مضر نباشند بلکه به صورت خوش خیم در بین جوانان باشد. در این صورت امکان به درمان دارد. بعصی از مردان در صدد این هستند که با مراجعه به پزشکان خود برای اطلاع بیشتر از این بیماری برای نشانه ها و پیگیری های دقیق سرطان با آزمایشات و نمونه برداری  و بازدید های مکرر پزشکان و گزینه های خیلی بهتر نسبت به جراحی، شیمی درمانی یا تشعشع دارند.

تحقیقات نشان داده است که این نوع افراد می توانند گزینه های ایمن برای بسیاری از افراد و نوجوان باشند. اگر تومور در بدن شروع به رشد می کند و یا اگر با انتظار راحت نیستید، می توانید با پزشک خود درباره حرکت رو به جلو و مثبت درمان صحبت و گفنگو کنید.

 

عوارض جانبی سرطان پروستات در جوانان چیست؟

 

جوانانی که با این بیماری مبارزه می کنند، باید بدانند ممکن است مشکلات دیگری نیز داشته باشد مانند: از دست دادن کنترل مثانه. همه جوانان این عوارض های جانبی را در بدن خود نخواهند داشت، اما قبل از این که تصمیم بگیرید که چگونه با سرطان پروستات خود کنار بیایید یا برخورد کنید ، باید درباره آن ها با پزشک معالج خود صحبت کنید. این ریسک ها می توانند شما را به سمت درمان های دیگری هدایت کنند.

 

اولین اقدام برای کنترل بیماری پروستات در جوانان کدام است؟

 

در مرحله اول باید یک پزشک مناسب را برای خود انتخاب کنید.درمان سرطان پروستات در جوانان بسیار پیچیده می باشد. باید در این مواقع یک تیم مراقبت های بهداشتی داشته باشند که بتوانند به آن ها اعتماد کنند. باید دکتری را برگزینند که در سرطان یا اورولوژی یا در هردو زمینه متخصص باشد. تا برای کنترل درمان در تمام زمینه ها بتواند کمک حال باشد.

 

سفارش‌ تاج گل مصنوعی خیریه و استند تسلیت خیریه موسسه خیریه محمدحسین رضوی

 

مردم برای شرکت در مراسم‌های عزاداری و شریک شدن در قسمت کوچکی از غم عزیزان اقدام به سفارش تاج گل و استند تسلیت می‌کنند. تاج گل‌های طبیعی و زیبایی که بعد از مراسم پلاسیده و یا استند تسلیتی که بعد از مراسم دور ریخته و یا در گوشه‌ای افتاده تا خاک بخورد.

چرا با سفارش تاج گل خیریه و استند تسلیت خیریه از مؤسسات خیریه قدمی برای همدردی با حال بیماران سرطانی نمی‌کنید؟

ما به اطلاع شما می‌رسانیم که با سفارش تاج گل مصنوعی خیریه و استند تسلیت خیریه از موسسه خیریه علاوه بر اینکه گام بلندی برای کمک به خیریه سرطان (بیماران سرطانی) می‌کنید بلکه باعث جلوگیری از اسراف، هزینه‌های گزاف و صرفه‌جویی در وقت خود می‌کنید.

با سفارش تاج گل‌های بزرگ و استند تسلیت، کارکنان موسسه به‌ صورت کاملاً رایگان تاج گل اجاره‌ای و استند تسلیت را به محل مورد نظر شما برده و آن را تحویل خانواده عزادار می‌دهند و یا استند تسلیت را نصب می‌کنند. علاوه بر اینکه در صرف وقت و قیمت جلوگیری کرده‌اید، ارادت و بزرگی خود را برای کمک به کودکان نیازمند و بیماران موسسه خیریه نشان می‌دهید. با این کار لبخند را به موسسه خیریه و بیماران نیازمند هدیه دهید.

 

 

تعداد بازدید : 25342

نظرات

علی للیزاده

3 سال و 6 ماه و 2 روز پیش

سلام دکتر ۱۵ سال دارم

علی للیزاده

3 سال و 6 ماه و 2 روز پیش

سلام دکتر ۱۵ سال دارم

احسان منصوری

2 سال و 10 ماه و 21 روز پیش

سلام. 37سالمه.چندروز پیش با آب منی کلی خون و لخته خون مشاهده کردم. آیا سرطانه

ثبت نظر

ارسال