Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 16 و 26 دقیقه

نحوه تهیه ژل رویال و تاثیر آن در درمان سرطان

درمان سرطان با ژل رویال|پیشگیری از انواع سرطان|ژل رویال چه خواص و فوایدی به همراه دارد|درمان بیماری سرطان با استفاده از ژل رویال 

نحوه درمان سرطان با ژل رویال | ژل رویال به عنوان یک ماده طبیعی تاثیرات درمانی متعددی دارد. تاثیر این ماده بر درمان انواع سرطان ها به اثبات رسیده است. خاصیت انتی اکسیدان بودن ژل رویال باعث تاثیر مثبت آن بر درمان و پیشگیری از سرطان شده است.

پنجشنبه 20 شهریور 1399 ساعت 3:55

سرطان یکی از بیماری های شایع می باشد که شیوع آن در جهان به خصوص در جوامع پیشرفته بسیار بالاست. جهت درمان این بیماری شیوه ها و روش های زیادی همچون پرتو درمانی،  سلول های بنیادی و هورمون تراپی وجود دارد که بسیاری از این روش ها می توانند روند رو به رشد بیماری را به طور چشمگیری کاهش دهند. البته این درمان ها علاوه بر تاثیراتی که روی بیماری می گذارند ممکن است عوارض زیادی به دنبال داشته باشند. 

 

در ادامه می خواهیم  در مورد بیماری سرطان و تاثیر ژل رویال بر روی این بیماری بپردازیم. در بدن ما سلول های بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است پس از گذشت مدت زمانی معین به دلایلی تخریب شده و از بین بروند که به این مرگ سلولی آپویتوز گفته می شود.

 

به زبانی ساده تر می توان گفت که هر سلول طبق یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده از بین می رود تا به جای آن یک سلول جدید ایجاد شود.اما در بیماری سرطان در نحوه تکثیر و تقسیم سلول ها اختلال ایجاد شده و به عبارتی سلول ها مانند روال گذشته همچنان به تقسیم شدن به صورت بی وقفه ادامه می دهند.  سرطان از جمله بیماری هایی است که بسیاری از مردم دنیا با آن درگیر هستند و محققین همچنان در حال تحقیق در مورد کشف روش های جدید درمانی برای این بیماری هستند. در واقع در مورد تاثیر ژل رویال نیز تحقیقات و آزمایشات مختلفی بر روی بیماران انجام گرفته است. 


ژل رویال 


در واقع ژل رویال یک نوع ماده طبیعی است که در طبیعت یافت می شود و از خواص دارویی فراوانی برخوردار است. از جمله اثرات دارویی این ژل می توان به خواص آنتی بیوتیکی و ضد التهابی و خواص انتی اکسیدانی اشاره نمود. این نوع ژل به شکل شیری مانند و به رنگ سفید بوده که به نام ژل سلطنتی یا ژل ملکه زنبور عسل نیز معروف است.

 

این ژل بسیار کمیاب است به همین دلیل قیمت آن نیز نسبتا زیاد است. همچنین ژل رویال از جمله مواد گرم به شمار می رود که جهت افزایش انرژی و نشاط نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر خواص این ماده می توان به اثرات دارویی آن اشاره نمود. به طوری که در طب سنتی ایرانی به منظور رفع بیماری های مختلف به کار گرفته می شود.


به جرات می توان گفت که این نوع ژل از مواد معجزه آسا و شفا بخش به شمار می رود که علاوه بر افزایش انرژی در درمان انواع بیماری ها از جمله سرطان نیز موثر است. در واقع ژل رویال دارای ترکیبات بسیار موثر همچون ۶۰ الی ۷۰ درصد آب،  ۱۰ الی ۱۶ درصد قند، ۳ تا ۶ درصد چربی و حدود ۲ الی ۳ درصد ویتامین می باشد. همچنین از دیگر ترکیبات این ماده می توان به املاح و اسید های آمینه موجود در آن اشاره نمود. در واقع هدف زنبورها از ساخت چنین ماده ای رشد و نمو زنبور ملکه می باشد. 

 

ژل رویال 


ژل رویال چه خواص و فوایدی به همراه دارد؟ 


همان طور که گفتیم این نوع ژل علاوه بر اینکه باعث افزایش انرژی در بدن می شود، یکی از مواد شفابخش برای انواع بیماری ها به شمار می رود.

در ادامه به خواص و فواید این ژل و تاثیرات آن بر بدن اشاره شده است: 


افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن:

 

ژل رویال سیستم ایمنی بدن را به طور چشمگیری افزایش می دهد. در واقع با مصرف این ژل می توان قدرت دفاعی گلبول های سفید را افزایش داد که در نتیجه آن گلبول های سفید می توانند در مقابله با باکتری ها پیروز شوند. 


تقویت کارکرد مغز و سیستم اعصاب:

 

این ژل دارای آنتی اکسیدان های زیادی می باشد و می تواند در برابر رادیکال های آزاد، از اسید های چرب بافت مغز مراقبت کند تا به آن ها آسیبی وارد نشود. لازم به ذکر است که محافظت از اسید های چرب مغز در کاهش بیماری آلزایمر نقش مهمی ایفا می کند. 

 

درمان بیماری سرطان با استفاده از ژل رویال 

 

درمان بیماری سرطان با استفاده از ژل رویال 


این ژل با دارا بودن آنتی اکسیدان های فراوان، در محافظت از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد نقش بسیار مهمی ایفا می کند. همچنین محققین با مطالعات و آزمایش های مختلف به این نتیجه رسیدند که این ژل از خواص ضد سرطانی زیادی برخوردار است و آزمایشات صورت گرفته بر روی انواع سلول های سرطانی نشان می‌دهد که در بیشتر موارد این ژل می تواند اثرات مهارکنندگی ایجاد کند و از رشد و تکثیر سلول ها جلوگیری به عمل آورد.

 

 با توجه به اینکه اسیدهای چرب دارای خواص استروژنی هستند، این ژل می تواند در درمان سرطان گردن وهمینطور سرطان رحم نیز تاثیر گذار باشد. در واقع این ژل می تواند در عملیات خون رسانی تومور های سرطانی اختلال ایجاد کرده و یا خون رسانی آن ها را به طور کامل متوقف سازد که در نتیجه آن سلول های سرطانی به تدریج ضعیف شده و از بین می روند. 


لازم به ذکر است که دانشمندان با ساختن ترکیبی از ژل رویال به خاصیت ضد سرطانی این ژل پی بردند. با به کارگیری این ترکیب، واسکولاریزاسیون یا همان عروق زایی در تومورهای سرطانی متوقف گشته و از رشد و تکثیر بیش از حد آن ها جلوگیری می شود. همچنین این ترکیب توانست تاثیرات شگفت انگیزی در رابطه با پیشگیری و درمان سرطان از خود نشان دهد. ژل رویال را می توان در درمان سرطان پروستات نیز مورد استفاده قرار داد.

 

چرا که این ژل علاوه بر دارا بودن خواص ضد توموری در تنظیم هورمون های بدن نیز تاثیر بسزایی دارد. در واقع تنظیم هورمون ها در درمان سرطان پروستات نیز تاثیر زیادی دارد. البته اگر قصد دارید این ژل را جهت درمان این نوع از سرطان به کار ببرید توصیه می شود از ژل رویال تازه استفاده نمایید. 

آیا ژل رویال می تواند روی تکثیر سلول های سرطان سینه تاثیر بگذارد؟ 


شاید شما نیز در رابطه با درمان سرطان سینه با استفاده از ژل رویال خبرهایی شنیده باشید. در واقع این نوع ژل می تواند اندازه تومور بدخیم سرطان سینه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و همچنین با استفاده از این ژل می توان از ابتلا به بیماری سرطان سینه نیز پیشگیری کرد.

 

طبق یک تحقیق که در سال ۲۰۱۷ در کشور چین توسط پزشک و محقق چینی به نام شوانگ ژانگ و همکارانش در رابطه با اثرات ژل رویال در پیشرفت سرطان سینه که بر روی موش ها انجام گرفت، محققین به اثرات معجزه آسای این ژل در روند درمان این بیماری پی بردند. در این آزمایش که بر روی موشهای مبتلا به 4T1انجام گرفت نحوه تاثیر این ژل بر روی موش ها مورد بررسی قرار گرفت.

 
درمان سرطان خون با ژل رویال 


سرطان خون نیز از سرطان های بسیار خطرناک است که با توجه به درمان های متنوعی که برای این بیماری وجود دارد، درصد مرگ میر آن به طور چشمگیری در حال افزایش است. همان طور که می دانید درمان هایی که برای بیماری های سرطان مورد استفاده قرار می گیرد اغلب با عوارض جانبی بی شماری همراه می باشد. البته نمی توان به اثرات دارویی آن در متوقف ساختن رشد و تکثیر تومورهای سرطانی غافل شد. اما به هر حال هر گونه دارویی به موازات اثرات مثبتی که دارد می تواند عوارض منفی ناخوشایندی را نیز به دنبال داشته باشد. 


سرطان خون پنجمین سرطان شایع در جهان به شمار می رود که اگر به موقع شناسایی و درمان نشود می تواند در مدت زمان کوتاهی به سایر بافت های بدن نفوذ کرده و بیمار را از بین ببرد. در واقع سرطان خون که سرطان لوسمی نیز نامیده می‌شود به عنوان زیر گروه سرطان ها محسوب می شود و ۹ درصد از کل سرطان ها را به خود اختصاص داده است.

 

 در بیماری سرطان خون در نحوه کارکرد گلبول های قرمز خون و پلاکت های خونی اختلال ایجاد شده و به آن ها آسیب وارد می شود. سرعت رشد و پیشرفت این سرطان نسبت به سایر سرطان ها بسیار زیاد است و در زمان کمی می تواند به مراحل حاد و بسیار پیشرفته ارتقا پیدا کند. 


بر خلاف تصور برخی از افراد این نوع سرطان تنها کودکان را درگیر نمی کند و بسیاری از افراد بزرگسال نیز مبتلا به این بیماری هستند اما در واقع شیوع این نوع سرطان در کودکان بیشتر به چشم می‌خورد. با توجه به آمار سازمان درمان سرطان خون که در ایالات متحده آمریکا بر روی بیماران  انجام گرفت پزشکان متوجه شدند که سرطان خون در افراد بین ۴۰ تا ۷۰ ساله از قدرت شیوع بیشتری برخوردار است. در واقع دانشمندان با بررسی و آزمایش ژل رویال به خاصیت اثر بخشی آن بر روی رشد و تکثیر تومورهای بدخیم سرطان خون نیز پی بردند.

 

دانشمندان برای انجام این آزمایش، سلول های تومور یک موش را قبل از اینکه به طور کامل تلقیح شوند با ژل رویال ترکیب کردند که این کار باعث شد رشد لوکمی موشی سرکوب شده و قابل پیوند باشد. همچنین از شکل گرفتن تومور های سرطانی جدید نیز جلوگیری شد. مطالعات و تحقیقات گسترده ای نیز که در سه دانشگاه معتبر کانادا صورت گرفت نشان داد که ژل رویال از اثر بخشی ضد توموری برخوردار است.

درمان سرطان خون با ژل رویال 

تعداد بازدید : 6626

ثبت نظر

ارسال