Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 12 و 13 دقیقه

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه

رژیم غذایی و سرطان پستان

وقتی صحبت از بهترین غذاهای ضد سرطان سینه می شود، اکثر متخصصان موافقند که این رژیم باید از یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهی تشکیل شود. اگر دو سوم غذای گیاهی در بشقاب خود دارید، به نظر می رسد برای جلوگیری از مصرف بیش از حد مواد غذایی حاوی چربی اشباع شده این امر کافی است. این توصیه به ظاهر ساده می تواند برای بسیاری از افراد تغییر شگفت انگیزی داشته باشد.

چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت 10:58

ممکن است بخواهید با برخی از بهترین غذاهای ضد سرطان سینه شروع کنید که همه آنها نوید بخشی را برای مبارزه با سرطان نشان می دهند.

 

غذاهای غنی از فولات

 

این ویتامین B کمپلکس را می توان در بسیاری از غذاهای مفید برای شما یافت. به علاوه، تولید کنندگان غلات، ماکارونی و نان ها غالباً محصولات خود را با فولات غنی می کنند. تصور این است که وقتی فردی سطح فولات کمی دارد، احتمال وقوع جهش در DNA بیشتر است.

برعکس، مقادیر کافی فولات از چنین جهش هایی محافظت می کند. در یک مطالعه گسترده، محققان اثرات فولات را بر روی بیش از 27000 سیگاری مرد در سنین 50 تا 69 ارزیابی کردند. مردانی که حداقل مقدار توصیه شده روزانه فولات را، حدود 400 میکروگرم را مصرف کردند، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دادند.

با شروع صبحانه، یک لیوان آب پرتقال، سرشار از فولات است. اکثر غلات نیز همین طور هستند. برای ناهار، یک سالاد دلچسب را با برگ های اسفناج امتحان کنید. برای تقویت بیشتر آن را با لوبیا خشک یا نخود فرنگی بپوشانید. یک مشت بادام زمینی یا یک پرتقال را میان وعده میل کنید. هنگام شام مارچوبه یا کلم بروکلی را به عنوان سبزی انتخاب کنید.

 

ویتامین دی

 

این ویتامین محلول در چربی که به جذب کلسیم در ساختن دندان ها و استخوان های محکم کمک می کند همچنین می تواند به عنوان بهترین غذای ضد سرطان سینه باشد که از بدن در برابر سرطان محافظت کند. محققان پیشنهاد می کنند که ویتامین D رشد سلول های سرطانی را مهار می کند. گزارشی که در آخرین نشست انجمن تحقیقات سرطان ارائه شد، ارتباطی بین افزایش مصرف ویتامین D و کاهش خطر سرطان پستان را نشان داد. ویتامین D خطر ابتلا به سرطان پستان را تا 50٪ کاهش می دهد.

 

با توجه به این یافته های اخیر، بسیاری از محققان فعلی پیشنهاد می کنند که توصیه های برای ویتامین D برای مردان و زنان به 1000 IU افزایش یابد. ممکن است سرانجام مقادیر بالاتر بهتر باشد، اما در حال حاضر این مقدار احتمالاً ایمن بوده و اثر محافظتی خواهد داشت. در حالی که ویتامین D اغلب با شیر در ارتباط است، غلظت بالایی را نیز می توان در این گزینه های غذاهای دریایی یافت: ماهی، میگو و ماهی قزل آلا.

تخم مرغ منبع خوب دیگری است و آفتاب را فراموش نکنید. در صورت قرار گرفتن 40٪ از بدن در معرض آفتاب، بدون ضد آفتاب، فقط در عرض 10 دقیقه می توانید تا 5000 IU ویتامین D را جذب کنید.

 

چای

 

اگر از نوشیدن چای لذت می برید، خوشحال خواهید شد که بدانید چای در برابر برخی از انواع سرطان به عنوان بهترین غذاهای ضد سرطان سینه است. مانند بسیاری از غذاهای گیاهی، چای حاوی فلاونوئیدها است که به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی معروف است. به طور خاص یک فلاونوئید، اثرات محافظتی در برابر سرطان نشان داده است. یک مطالعه در مقیاس بزرگ ارزیابی میزان مصرف کامپرول در بیش از 66000 زن نشان داد که کسانی که بیشتر از آن را مصرف کرده اند کمترین خطر ابتلا به سرطان تخمدان را دارند.

 

پزشکان پیشنهاد می کنند که مصرف روزانه 10 میلی گرم تا 12 میلی گرم کامپرول مقدار یافت شده در چهار فنجان چای از محافظت در برابر سرطان تخمدان و سینه برخوردار است. یک مطالعه جداگانه ارتباط بین مصرف فلاونوئیدها و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان را نشان داد. این مطالعه، با تجزیه و تحلیل عادات زندگی نزدیک به 3000 نفر، نشان داد که زنان یائسه ای که بیشترین میزان فلاونوئید را دریافت می کنند، 46٪ کمتر از کسانی که کمترین میزان ابتلا را دارند، دچار سرطان پستان می شوند. چای داغ می تواند در زمستان گرم کننده باشد. چای یخ در تابستان یک طراوت خنک ارائه می دهد؛ بنابراین برای تقویت پیشگیری از سرطان در طول سال از چای لذت ببرید.

 

غذاهای غنی از فولات

 

سبزیجات

 

مصرف سبزیجات ممکن است از کودکی مورد علاقه شما نبوده باشند، اما سبزیجات چلیپایی که اعضای خانواده کلم شامل کلم پیچ، سبزی شلغم، گل کلم، کلم بروکلی و جوانه بروکلی است می توانند به شما در جلوگیری از سرطان کمک کنند و از سوی دیگر می توانند به عنوان بهترین غذاهای ضد سرطان سینه استفاده شوند. در موارد آزمایشگاهی، موادی که در هنگام برش یا جویدن سبزیجات چلیپایی آزاد می شوند، یک اثر سرطان زا ایجاد می کنند. مطالعات اخیر در مورد سبزیجات چلیپایی نتایج امیدوار کننده ای را علیه سرطان های پروستات و روده بزرگ و سینه نشان می دهد.

 

در موش هایی که با تومورهای پروستات انسانی پیوند خورده و سپس با یکی از این مواد کشنده سرطان تحت درمان قرار گرفتند، تومورها پس از 31 روز شروع به کوچک شدن به نصف اندازه خود کردند.

در آزمایش دیگری، موش های مهندسی شده به عنوان الگویی برای یک بیماری پولیپ روده بزرگ ارثی که در معرض خطر بالایی از ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار دارد، با آنتی اکسیدان سولفورافان تغذیه شدند که هنگام جویدن سبزیجات چلیپایی نیز آزاد می شود. موش ها حدود نیمی از آنچه انتظار می رفت پولیپ ایجاد کردند. بلعیدن کامل آنها نتیجه ای نخواهد داشت.

به نظر می رسد اثر محافظتی سبزیجات چلیپایی هنگام برش یا جویدن آنها اتفاق می افتد. آنها در تفت دادن بسیار عالی هستند، به عنوان غذاهای جانبی یا به صورت خام سالاد ریخته می شوند. با طعم دهنده هایی مانند لیمو یا سیر آزمایش کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید.

سایر مواد غذایی دیگر به عنوان بهترین غذاهای ضد سرطان سینه :

 

کورکومین

 

با پاشیدن کورکومین به غذاهای مورد علاقه خود، می توانید کمی طعم متفاوت به وعده غذایی خود اضافه کنید. متخصصان اثرات ضد التهابی کورکومین را به دلیل توانایی آن در مبارزه با سرطان بررسی کردند، بیشتر بیماری ها ناشی از التهاب مزمن است که برای مدت طولانی ادامه دارد.

مطالعات اخیر نشان داده است که کورکومین در مسیرهای سیگنالینگ سلولی تداخل ایجاد می کند، در نتیجه تحول، تکثیر و حمله سلولهای سرطانی را سرکوب می کند. اثرات محافظتی کورکومین ممکن است به سرطان های مثانه و دستگاه گوارش و سینه گسترش یابد.

 

برخی می گویند که با این نوع سرطان متوقف نمی شوند. در میان همه سرطان هایی که بررسی شده است، هنوز سرطانی یافت نشده است که تحت تأثیر کورکومین نباشد. این انتظار می رود، زیرا التهاب واسطه بیشتر سرطان است.

کورکومین، بسیاری از غذاهای محبوب هندی را طعم دار می کند، زیرا ماده اصلی تشکیل دهنده پودر کاری است. مکمل برنج، مرغ، سبزیجات و عدس است. برخی از سرآشپزها پودر زرد و روشن را به دستورهای پخت اضافه می کنند و از آن به عنوان بهترین غذاهای ضد سرطان سینه یاد می کنند.

 

رژیم غذایی و سرطان پستان

 

انتخاب های سبک زندگی سالم ممکن است به کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان و سایر بیماری ها مانند بیماری های قلبی کمک کند. سبک زندگی سالم شامل حفظ وزن سالم و داشتن رژیم غذایی سالم است.

حفظ وزن سالم و انتخاب بهترین غذاهای ضد سرطان سینه، خطر ابتلا به سرطان پستان را بعد از یائسگی کاهش می دهد. با این حال، به نظر می رسد تنها چند عامل رژیم غذایی مربوط به سرطان پستان است. خوردن میوه ها و سبزیجات باعث کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان های پستان می شود یک متاآنالیز که نتایج 15 تحقیق را با هم ترکیب کرد و نشان داد که خطر ابتلا به سرطان پستان در زنانی که بیشترین میوه را می خورند، کمی کمتر است.

 

رژیم غذایی و سرطان پستان

 

سبزیجات

 

خوردن سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان های پستان را کمی کاهش دهد. تجزیه و تحلیل حاصل از داده ها نشان داده شد که زنانی که بسیاری از سبزیجات مصرف می کنند در مقایسه با زنانی که حداقل سبزیجات را مصرف کردند کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان را دارند.

 

کاروتنوئیدها

 

کاروتنوئیدها رنگدانه های غذایی طبیعی قرمز نارنجی هستند که در میوه ها و سبزیجات (مانند خربزه، هویج و سیب زمینی شیرین) یافت می شوند. یک رژیم غذایی حاوی غذاهای حاوی کاروتنوئید ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان های پستان را کاهش دهد، لذا می تواند بهترین غذاهای ضد سرطان سینه باشد. بسیاری از عوامل رژیم غذایی برای ارتباط احتمالی با سرطان پستان در دست مطالعه هستند. این شامل:

آکریل آمید (موجود در غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده)

محصولات لبنی

رژیم چاقی

اسید فولیک (فولات)

سویا

ویتامین دی

غذاهای ارگانیک

تحقیقات نشان می دهد  غذاهای ارگانیک مقوی تر و بهتر از غذاهایی هستند که با روش های مرسوم تولید می شوند

گوشت و لبنیات ارگانیک

تعداد بازدید : 3019

ثبت نظر

ارسال