Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 16 و 0 دقیقه

ماده های طبیعی که سرطان را از بین می برند کدام اند؟

ماده های طبیعی که سرطان را از بین می برند|ویتامین های ضد سرطانی|از بین بردن سرطان|کاهش سرطان|رژیم غذایی|فواید تغذیه خوب در طول درمان سرطان|پیشگیری از سرطان|توصیه های غذایی برای پیشگیری از سرطان|

امروزه تاثیر مواد غذایی سالم و طبیعی در پیشگیری و از بین بردن انواع سرطان ها به اثبات رسیده است. در میان این مواد طبیعی می توان به انواع سبزیجات و میوه ها انواع ویتامین ها مانند ویتامین C یا D اشاره کرد.

جمعه 23 آبان 1399 ساعت 9:22

پیشگیری از ابتلا به بیماری همواره از درمان آن ساده تر می باشد. بیماری سرطان نیز از این قاعده مستثنی نیست. از راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان می توان رژیم غذایی سالم، اصلاح سبک زندگی، در پیش گرفتن عادات صحیح و همچنین دوری از عوامل محیطی خطرزا را نام برد. تنها با اجرا و رعایت این اقدامات ساده اما بسیار ضروری می توان از ابتلا به جمع کثیری از انواع سرطان ها جلوگیری کرد.

 

امروزه خواص ضد سرطانی در تعدادی از مواد غذایی کشف شده است که نشان می دهد با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و مناسب سرشار از مواد مغذی، می توان شانس ابتلا به سرطان را چندین برابر کاهش داد. تحقیقات انجام گرفته طی دهه های گذشته به اثبات این موضوع پرداخته اند که پیشگیری از سرطان و از بین بردن سرطان  یک امر کاملا امکانپذیر می باشد که با اعمال تغییراتی در شیوه و عادات زندگی و تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. 

توصیه های غذایی برای پیشگیری از سرطان


توصیه های مربوط به استفاده از رژیم غذایی صحیح و خوردن غذاهای مفید در کنار توجه به مواد مغذی مورد استفاده در وعده های غذایی از آموزش هایی است که اغلب توسط سازمان های خیریه سرطانی و موسسات ذی ربط به بیماران مبتلا به سرطان داده می شود و آن ها را از اهمیت پیروی از یک برنامه غذایی سالم و اصولی آگاه می سازند.

 

به این امید که هر کدام از این آموزش ها بتواند تعداد استندهای ترحیم و تسلیتی را که با رفتن این عزیزان  نصب می شوند به حداقل برسانند.مطالعات نشان داده اند که تعدادی از مواد غذایی که در بعضی گیاهان یا میوه و سبزیجات یافت می شوند می توانند تاثیرات شگرفی در کاهش ابتلا به سرطان در افراد مختلف را به دنبال داشته باشند که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

زنجبیل


در ریشه این گیاه ترکیباتی یافت شده که می توانند در از بین بردن سرطان نقش بسزایی ایفا کنند و فرد را از ابتلا به این بیماری مصون دارند. یکی از این ترکیبات "گینجرول" نامیده می شود که هم اکنون به عنوان یکی از موثر ترین و کارامدترین مواد طبیعی بر ضد سرطان به شمار می رود. در بررسی ابعاد سلولی مکانیسم پیشگیری از سرطان با مصرف زنجبیل به این نکته دست یافته اند که این ماده می تواند رشد و تکثیر برنامه ریزی نشده سلول های سرطانی مستقر در ناحیه کولون، روده و سینه ها را متوقف کرده و از گسترش هر چه بیشتر سرطان جلوگیری به عمل آورد. 

 

ویتامین C 


این ویتامین جز املاحی است که می تواند فرایند بهبود و ترمیم زخم بیماران را سرعت بخشیده و سیستم ایمنی آن ها را تقویت کند اما کمتر کسی است که از نقش این ویتامین در نابود کردن سلول های غیر طبیعی و سرطانی اطلاع داشته باشد. با خوردن ویتامین C از ورم و التهاب فرد کاسته خواهد شد و رادیکال های آزادی که در بدن وی وجود دارند، قادر به آسیب رساندن به سلول های سالم بافت ها نخواهد بود.

 

میوه ها و سبزیجات با برگ های سبز اگر به مقدار مشخص و تعیین شده ای استفاده شوند می توانند سلول های سرطانی را نابود کرده و ریسک ابتلا به سرطان را به طرز چشم گیری کاهش دهند. 

 

توصیه های غذایی برای پیشگیری از سرطان

 

ویتامین D

 

بر خلاف ویتامین C که محلول در آب بود، ویتامین D محلول در چربی می باشد و جذب آن توسط اسیدهای چرب موجود در بدن اتفاق می افتد. این ویتامین نقش های گسترده ای را در بدن بر عهده دارد که در میان آن ها می توان کمک به جذب کلسیم و حفظ سلامت استخوان ها، کمک به هدایت سریع و مناسب پیام های عصبی به مغز، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم میزان الکترولیت های کلسیم و فسفر در خون، تنظیم فشار خون، حفظ توده عضلانی و قدرت عضلات را نام برد.

 

اما در این میان نقش ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به سرطان در میان مردم کمتر شناخته شده است که این مورد را با کنترل میزان رشد و تقسیمات سلول ها و جلوگیری از تجمع و تکثیر گسترده آن ها در یک ناحیه از بدن انجام می دهد و می تواند از این طریق ریسک ابتلا به سرطان های روده بزرگ، پستان، پروستات و کبد را در فرد کاهش دهد. مواد غذایی که منبع خوبی برای ویتامین D هستند شامل زرده تخم مرغ، انواع ماهی چرب، پنیر و جگر می باشند. 

 

انواع کلم


در بررسی های متفاوتی که روی این گیاهان انجام گرفته مشخص شده که آنزیم خاصی به نام "سولفورافان" که در کلم ها به ویژه کلم بروکلی و خردل وجود دارد، می تواند سلول های سرطانی را از بین برده و در مرحله پیشگیری هم احتمال تکثیر و ازدیاد این سلول ها را کاهش دهند. حتی گفته شده این ماده قادر به درمان سرطان در درجات مختلفی از ابتلا هم می باشد.

 

مکانیزم پیشگیری از سرطانی شدن بافت توسط این ترکیب خارق العاده با جلوگیری از تغییر ساختار ژنی و ایجاد جهش در سلول های بافت، تقسیمات غیر طبیعی آن ها را سرکوب کرده و از رشد ناهنجار توده های سلولی ممانعت می کند. 

دانه انگور


در عصاره دانه انگور فلاونول هایی وجود دارند که خاصیت آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارند به طوری که تاثیرات آن ها چندین برابر قوی تر از سایر آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامین E یا C می باشد. این مواد که به اختصار OPCs یا "پروآنتوسیانیدین های اولیگومریک" خوانده می شوند، با کاهش رشد و تکثیر سلول های سرطانی، پیشروی آن ها را متوقف کرده و حتی می توانند آن ها را از بین ببرند.

 

از جمله سایر فعالیت های مفید این آنتی اکسیدان ها می توان به حفاظت از سیستم قلبی عروقی و همچنین کاهش تولید هیستامین در واکنش های آلرژیک و جلوگیری از بروز التهاب نیز اشاره کرد. یکی دیگر از منابع گیاهی که این ترکیب به فراوانی در آن یافت می شود، عصاره پوست درخت کاج می باشد که به نام "پیکنوژل" شناخته می شود.

 

ویتامین E

 

روغن زیتون


روغن زیتون فواید بسیار زیادی دارد و مصرف آن برای تمام افراد ضروری و مفید می باشد. یکی از تاثیرات شگفت انگیز آن، توانایی از بین بردن سلول های سرطانی بدون آسیب رساندن به سایر سلول های سالم بدن می باشد. ترکیب "اولئوکانتال" که به میزان فراوانی در روغن زیتون یافت می شود، با پاره کردن جدار سلول های سرطانی، آنزیم هایی را از خود آزاد می کند که می توانند منجر به مرگ این سلول های غیر طبیعی شده و آن ها را به طور کامل از بین ببرند. 

 

زردچوبه


بخش غالبی از زردچوبه را ترکیبی به نام "کورکومین" تشکیل می دهد که می تواند باکتری ها را از بین برده و میزان التهاب و چاقی بدن را کاهش دهد. در حضور توده های سلولی سرطانی، این ماده قادر است با تاثیر بر یک سری مولکول ها و فاکتورهایی که برای رشد سلول های سرطانی لازم اند، آن ها را از بین برده و گسترش تومورها و سلول ها را مهار کند. دانشمندان معتقدند که این ترکیب فعال موجود در زردچوبه خواص دارویی فراوانی داشته و می تواند به عنوان درمانی برای سرطان به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. 

تعداد بازدید : 27658

نظرات

یزدان

1 سال و 9 ماه و 23 روز پیش

سیر و در کل مشتقات انگور هم خیلی برای سرطان مفید هست در کنار اینها دانشمندان به تازگی کشف کردن که در زهره نیشه زنبور عسل موادی هست که مستقیم به سلول های سرطان آسیب میرسونه و از بین میبرتشون بدون اینکه به سلول های سالم بدن اسیب برسونه

مائده

1 سال و 8 ماه و 3 روز پیش

ببخشید منظورتون از زهره میشه زنبور چی هست

ارمغان

1 سال و 6 ماه و 28 روز پیش

زنبور عسل وقتی کسی را نیش میزند نوعی زهر ازمحل نیش یا محل گزیدگی وارد جریان خون آن شخص میکند که برخی محققان بر این باورند که آن زهر دارای خواصی مفید برای درمان بعضی بیماریها می باشدمثلا بیماری سرطان و روماتیسم و دردهای مفصلی و چند بیماری دیگر

ثبت نظر

ارسال