Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 13 و 32 دقیقه

هزینه های درمانی سرطان چقدر است؟

درمان سرطان|سرطان|هزینه‌های درمان بیماران سرطان|سرطان و بیمه سلامت|سرطان در ایران|هزینه ی درمانی  مبتلایان به سرطان|

بیماری سرطان جزء بیماری های کم علاج است. این بیماری پس از بیماری قلبی دومین بیماری در جهان است. افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند نه تنها باید درد ناشی از آن را تحمل کنند بلکه در پرداخت هزینه های بستری، شیمی درمانی ، داروها و سایر موارد دچار مشکل می شوند و این عوامل آنها را تحت فشار روحی و روانی قرار می دهد.طبق گفته های رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، سالانه حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان در کشور برای درمان سرطان هزینه می‌شود.

یکشنبه 23 آبان 1400 ساعت 11:58

سرطان از جمله بیماری های پر هزینه ای است که در آن رشد سلول‌های ناهنجار از کنترل خارج شده و به طور غیرقابل کنترلی تکثیر و در بقیه قسمتهای بدن پخش می شوند. رشد غیر طبیعی این سلولها در نهایت توده های بزرگ (تومور) تشکیل می دهد.

 

این تومورها به دو دسته تومورهای بدخیم و خوش خیم تقسیم می شود که تومورهای خوش خیم تهدید کننده زندگی انسان نیست، احتمال بروز سرطان در همه ی سنین وجود دارد، ولی با افزایش سن زیادتر می شود، سرطان یکی از بیماری‌های بسیار سخت است و دومین بیماری خطرناک بعد از بیماری های قلبی است. بیش از ۲۷۰ نوع  سرطان وجود دارد و بیش از 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است.

 

سوخت ترجیحی سلول های بدن گلوکز است، که در طی رژیم های کتوژنیک این سوخت به چربی تبدیل می شود. رژیم های کتوژنیک حاوی تعداد کمی از کربوهیدرات بوده و سرشار از چربی های مفید است. رژیم‌های کتوژنیک میزان تشکیل رادیکال‌های آزاد را کاهش و میزان شیوع سرطان و درمان کولون، ریه و سینه در افراد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی نادرست، عدم تحرک، حتی همین هوای آلوده‌ای که با هر دم و بازدم وارد ریه‌های انسان می‌شود، می‌تواند از عوامل پدید آمدن بیماری سرطان باشد.

 

غذاهایی همچون: محصولات لبنی، گوشت، تخم مرغ، مرغ، ماهی و سایر غذاهای دریایی مانند: ماهی های چرب، سبزیجات و میوه جات کم کربوهیدرات مانند: کلم و لیمو، چربی‌های سالم مانند: روغن زیتون، روغن آفتابگردان، آووکادو و روغن نارگیل، عناب، مغزیجات بدون نمک مورد تأیید در رژیم کتوژنیک است. استفاده از این رژیم ها، سرعت رشد تومورها را کاهش داده و طول عمر بیماران مبتلا به سرطان را به میزان ۵۰ درصد افزایش می دهد.

 

بسیاری از بیماران سرطانی به غیر از تحمل رنج و ‌درد ناشی از بیماری، در بیشتر وقت ها به دلیل شدت بیماری، مجبور هستند از شخص دیگری برای پیگیری امور درمانی خود همچون تهیه دارو و مراجعه به بیمه کمک بخواهند، و این امر باعث ناراحتی آنها می شود و آنها همیشه دچار استرس و ناراحتی هستند از یک طرف مبادا داروهای آنها گیر نیاید و از طرفی هم ایجاد مزاحمت برای اطرافیان آنها را غمگین می کند. استرس برای مبتلایان به سرطان به همانند سمی کشنده است.

 

انوع سرطان


بیش از 200 نوع سرطان براساس ارگان ها یا بافت های درگیر وجود دارد. به عنوان مثال ، سرطان ریه از سلول های ریه شروع می شود و سرطان مغز از سلول های مغزی شروع می شود. طبقه بندی کلی سرطان شامل موارد زیر است:


کارسینوما: سرطانی که از پوست یا بافت اندام های داخلی شروع می شود-"سرطان پوست ، سرطان ریه ، سرطان روده بزرگ ، سرطان لوزالمعده ، سرطان تخمدان"

سارکوما: سرطانی که در استخوان ، غضروف ، چربی ، ماهیچه ، رگ های خونی یا سایر بافت های مرتبط شروع می شود.
لوسمیا: این سرطان در بافت های خون ساز مانند مغز استخوان شروع می شود و باعث می شود تعداد زیادی سلول های غیرطبیعی خون تولید شده و وارد خون شوند.
لنفوم: لنفوم سرطانی است که در لنفوسیت ها (سلول های T یا ) شروع می شود. اینها گلبول های سفید خون هستند که بخشی از سیستم ایمنی بدن هستند و می توانند با بیماری ها مبارزه کنند. در لنفوم ، لنفوسیت های غیرطبیعی در غدد لنفاوی ، عروق لنفاوی و سایر قسمت های بدن تشکیل می شوند.
ملانوما: سرطانی که از سلولهایی که به ملانوسیت تبدیل می شوند سرچشمه می گیرد. ملانوسیت ها سلول های خاصی هستند که ملانین تولید می کنند. بیشتر ملانوم ها روی پوست ایجاد می شوند ، اما می توانند در بافت های دیگر مانند چشم نیز ایجاد شوند.
سرطان سیستم عصبی مرکزی: این سرطان از مغز یا نخاع شروع می شود.


درمان سرطان


درمان سرطان بستگی به نوع و مرحله آن دارد. درمان سرطان برای بهبود وضعیت سرطان یا جلوگیری از پیشرفت آن انجام می شود. با توجه به وضعیت خاص بیمار ، می توان از یک روش درمانی یا ترکیبی از دو روش برای بهبود وضعیت بیمار استفاده کرد. اگرچه بیماران ممکن است یک سری درمان یا رژیم خاصی برای سرطان خود دریافت کنند ، اما اکثر درمانها شامل موارد زیر است:


    عمل جراحی
    شیمی درمانی
    پرتودرمانی
    ایمونوتراپی
    هورمون درمانی


افراد ممکن است از انواع مختلفی از این روش ها استفاده کنند. در برخی موارد ، توده سرطانی از طریق جراحی به طور کامل از بدن خارج می شود. بیماران سرطانی که تحت عمل جراحی و برداشتن توده های سرطانی قرار نگرفته اند ، باید با توجه به نوع و مرحله سرطان ، درمان ترکیبی دریافت کنند. ممکن است روشهای تسکین دهنده زیادی وجود داشته باشد که می تواند علائم و درد را کاهش دهد ، اما منجر به درمان نمی شود و فقط کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

 

سرطان در ایران :

 

افرادی که درگیر سرطان هستند باید هزینه ی بسیاری هم برای مراحل تشخیص و هم برای درمان آن پرداخت کنند. سرطانی که به استناد آمار، شیوع آن به زیر 30 سال رسیده، این بیماری روزانه جان حدود 130 نفر از مردم کشورمان را می گیرد. سرطان به سختی درمان می شود و علاوه بر درد، هزینه‌های بسیاری نیز دارد. سرطان با بیش از 12 میلیون مورد جدید و نزدیک به 7.6 میلیون مرگ در سال 2007 در حال حاضر به عنوان سومین عامل عمده مرگ و میر در سطح جهان به حساب می آید.درمان و کنترل سرطان‌ها از خدمات بسیار پرهزینه‌ی بهداشتی درمانی به شمار می‌آید.

 

ابتلا به سرطان در جهان و ایران روز به روز در حال افزایش است، در سال ۲۰۱۲، حدود ۱۴ میلیون نفر در جهان به سرطان مبتلا شدند و پیش‌بینی می‌شود که این میزان در سال ۲۰۳۰ به ۲۵ میلیون نفر برسد. میزان نمود سرطان در مردان ایرانی 134 نفر و در زنان نیز 128 نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت است که کمتر از متوسط جهانی است، زیرا آمار متوسط جهانی در مردان 205 و زنان 165 نفر است.

 شایان ذکر است که شایع ‌ترین سرطان‌ها در زنان ایرانی سرطان پستان است و ٣٢ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند. همچنین شایع ترین سرطان در میان مردان ایرانی، سرطان  معده  است. حدود ۲۲ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر در مردان کشورمان به این سرطان مبتلا می‌شوند.

 

بنا به گفته ی رئیس اداره ی پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، سرطان پستان و روده ی بزرگ در خانم‌ها و معده و پروستات در آقایان شایع‌ترین سرطان‌هاست، بیش از 300 هزار فرد مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد و هر سال حدود 90 هزار نفر به جمعیت این بیماران اضافه می‌شود. هزینه‌های مستقیم سرطان یعنی خدمات تشخیصی و درمانی و غیره حدود 3 هزار میلیارد تومان و مجموع هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم بیش از 10 هزار میلیارد تومان در سال است.

 

 طبق نظر ایشون از 15 سال گذشته، ثبت سرطان در سامانه یکپارچه اطلاعات سرطان یا سیمای سرطان انجام شده است و از چهار سال گذشته، برای ارتقای این سیستم تلاش های زیادی انجام گرفته است. در همین راستا، سامانه‌ای برای ثبت تجویزها، مدیریت خدمات، تجویزها و نسخ شیمی درمانی تا چند ماه آینده اجرایی و عملیاتی می‌شود. با امید به این که این سامانه علاوه بر خدمات ارائه شده، از زحمت بیماران برای تأیید نسخ شیمی درمانی کم کند.

 

هزینه ی درمانی  مبتلایان به سرطان

میانگین هزینه درمان سرطان پستان در ایران

 

یکی از  فوق تخصصان جراحی پستان اینچنین عنوان می دارد که مراحل درمان سرطان پستان به جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی ارتباط دارد . هزینه های درمان در هر مرحله برای بیماران متفاوت می باشد .به طور معمول  بیمار به فاصله چهار الی پنج ماه مراحل اصلی درمان را طی می کند که پس از آن در تشخیصات و تصمیم های پزشک است که فاصله زمانی برای  عملیاتی همچون آزمایش، سی تی اسکن و… چه مقدار می باشد. اینگونه نیست که بعد از طی این مراحل درمانی، همچنان و ماهانه مبالغ زیادی را در جهت  هزینه ‌های درمانی  خرج شود.

 

اغلب با توجه به موارد دیده شده  درمان سرطان پستان در مرحله عمل جراحی روند متفاوتی را به دنبال دارد ، چنانچه که مراجعه کسی زود و قبل از گسترش بیماری باشد و با بیمه ای قررداد نداشته باشد هزینه حدودی درمان آن بین  پنج میلیون تومان خواهد بود  ولی درصورت عمل جراحی وسیع در یک بیمارستان خصوصی ممکن است این عدد به ۴۰ میلیون تومان یا حتی بیشتر برسد. لازم به ذکر این موضوع می باشد که هزینه دارو ها برای هر درمان هر بیمار متفاوت می باشد  چرا که دارو های آن با توجه به نوع و وضعیت تومور متفاوت می باشد.

 

در صورت نیاز بیمار به شیمی درمانی  میانگین آن بین هشت تا ده جلسه خواهد بود .  هزینه‌ای که مرکز درمان خصوصی در یافت می کنند  برای هشت جلسه شیمی درمانی میانگین حدود شش میلیون تومان محاسبه می شود و چنانچه که بیمار از هیچگونه بیمه ای برخوردار نباشد مبلغ  کل هزینه داروهای بیمار حدود ۱۵ میلیون تومان خواهد بود .

 

ضمن اینکه در بعضی موارد داروهای خاص از  هزینه بسیاری بالایی برخوردار می باشند . در مرحله پرتودرمانی نیز ممکن است بیمار برای ۲۵ جلسه حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه آزاد پرداخت نماید . البته در همه این مراحل به طور کلی بیشتر بیمه‌ها بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را را پرداخت می نمایند.

 

هزینه ی درمانی  مبتلایان به سرطان :

 

پرداخت هزینه‌های درمان بیماران سرطانی به خاطر مزمن بودن و تهیه داروهایی که بیشتر آنها تحت پوشش بیمه‌ها نیست از دغدغه خانواده های بیماران است. خود بیمار باید 70 درصد هزینه‌های درمان سرطان را پرداخت کند و تنها 30 درصد آن را دولت متقبل شده است. (اگر بیمار بیمه باشد ) افزایش هزینه‌های درمانی طی چند سال اخیر مشکلات زیادی برای همه به وجود آورده است، اما این هزینه‌ها برای بیماران سرطانی به مراتب بحرانی‌تر است.

معاون درمان وزارت کشور درباره ی هزینه‌های درمان سرطان در کشور، گفت: « یک بخش از هزینه‌های درمان سرطان مربوط به هزینه‌های مستقیم و بخشی از آن غیرمستقیم است. هزینه مستقیم آن بخشی از هزینه‌هایی است که از سوی مردم و دولت پرداخت می‌شود و هزینه غیرمستقیم ناشی از هزینه‌های خانوادگی، بیکاری و… است ».

 

طبق گفته های رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، بر اساس آمار به دست آمده به طور کلی هر سال ۵۰ هزار نفر در ایران به دلیل سرطان جان خود را از دست می دهند، ایشان درباره ی هزینه‌های درمان سرطان در کشور گفت: « طبق برآوردهای انجام شده سالانه حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان در کشور برای درمان سرطان هزینه می‌شود. بر این اساس در مراکز دولتی این هزینه تا حد زیادی توسط دولت پرداخت می‌شود.

وقتی هم که بیماران بستری شوند بین 5 تا ۱۰ درصد فرانشیز پرداخت می‌کنند. همچنین ارایه خدماتی مانند شیمی‌درمانی و رادیوتراپی که به صورت سرپایی انجام می‌شود نیز در مراکز دولتی رایگان است. کسی که به سرطان مبتلا می‌شود، نمی‌تواند کار کند یا مجبور است بخشی از زندگی‌اش را بفروشد و خرج درمانش کند و این موضوع نوعی هزینه‌های غیرمستقیم به مردم تحمیل می‌کند و متأسفانه ما هیچ برآورد دقیقی از هزینه‌های غیرمستقیم بیماری‌هایی چون سرطان نداریم ».

 

ایشان درباره ی متعهد نبودن بیمه‌ها برای انجام خدمات غربالگری می گویند: «یکی از چالش‌هایی که در سطح نظام سلامت وجود دارد همین مورد است. سازمان‌های بیمه‌گر ذکر می‌کنند کار آن‌ها پیشگیری نیست و خدمات غربالگری را تحت پوشش بیمه‌ها قبول نمی‌کنند.

اما طنز ماجرا این است که این خدمات اگر در نسخه‌های پزشکان تجویز شود، کاملاً پوشش داده می‌شود، اما اگر بخواهیم در ساختار وزارت بهداشت برای نظم‌دهی و استاندارد سازی خدمات تشخیص زود هنگام برنامه‌ریزی کنیم، دچار چالش می‌شویم.

 از طرفی بین ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه‌های اکثر داروهای سرطان تحت پوشش بیمه قرار دارد. هر چند که گاهی اوقات همان ۱۰ تا ۳۰ درصدی هم که بیماران پرداخت می‌کنند، ممکن است برایشان عدد قابل ملاحظه‌ای باشد که بر اساس اعتباراتی که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد، مددکاری‌های بیمارستان‌ها به بیماران کمتر برخوردار کمک می‌کنند تا هزینه‌هایشان را کاهش دهند».

 

میانگین هزینه های مستقیم درمانی و غیر درمانی پرداخت از جیب بیماران در طول درمان اولیه به ترتیب 2.609.000 و 245.000 تومان تخمین زده شده است. میانگین هزینه مستقیم درمانی در بیماران تهرانی و شهرستانی به ترتیب 3.313.000 و 1.870.00 تومان است. در حالی که میانگین هزینه های مستقیم غیر درمانی بیماران تهرانی و شهرستانی به ترتیب 136 و 360 هزار تومان محاسبه شد.بنا به گفته ی مددکاری بنیاد امور بیماری‌های خاص امکان دارد برای بیماری، داروهای خوراکی نیز تجویز شود که هر ماه باید حدود 300 هزار تومان برای این داروها پرداخت شود و یا داروهای تزریقی که حدود یک میلیون تومان هزینه دارد.

 

یا ممکن است شیمی درمانی در مطب خصوصی انجام شود که هر دوره حدود 500 هزار تومان برای بیمار هزینه بردار است. این را نیز باید اضافه کرد که بعضی از انواع سرطان ها از هزینه های بالاتری نسبت به سایر سرطان ها برخوردار است، سرطان‌هایی مانند سرطان خون، سینه، مغز و اعصاب محیطی و ریه به دلیل استفاده بیشتر از داروهای خارجی در روند درمان آن به مراتب پرهزینه‌تر هستند.

همانگونه که اشاره شد 30 درصد هزینه درمان توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود، اما بسیاری از بیماران در این شرایط اقتصادی امروزه، توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند. رنج مضاعف هزینه‌های درمان سرطان در کنار دردهای این بیماری همچنین زمینه تحمیل فشارهای اقتصادی و اجتماعی زیادی نیز به همراهان و خانواده‌های این بیماران ایجاد می‌کند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:« عمده مشکل این بیماران تهیه داروهای خارجی و آزاد است. البته گفته می‌شود 95 درصد داروهای این بیماری در کشور تولید می‌شود، اما تهیه همان 5 درصد داروی خارجی معادل 95 درصد داروهای ساخت کشور هزینه ایجاد می‌کند. این در حالی است که داروهای تولید داخل هنوز نتوانسته از لحاظ کیفیت همپای داروهای خارجی حرکت کند».   

 

استفاده از بیمه برای بیماران سرطانی :

 

در ایران نیز همانند سایر کشورهای جهان بیمه یکی از راه های کمک به هزینه های بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی است. به گزارش ایرنا، همه ی بیمه‌ های درمانی در ایران از مزایای همسانی برخوردار نیستند. مثلاً مزایای بیمه شرکت نفت یا ارتش با مزایای بیمه تأمین اجتماعی و خدمات درمانی فرق دارد؛ در صورتی که برخورداری از خدمات درمانی یکسان حق مردم است. 

 

سرطان و بیمه تأمین اجتماعی :

 

یکی از شرکت‌های بیمه ی پایه، بیمه تأمین اجتماعی است. برخلاف بیمه‌های درمان تکمیلی، در بیمه‌ تأمین اجتماعی برای شرکت‌های بیمه میزان پوشش در پرداخت هزینه‌های درمانی وجود ندارد و هر چند باری که به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تأمین اجتماعی مراجعه شود، بیمه موظف است که مقداری از هزینه‌ها را پرداخت کند. 

چنانچه بیمه‌ شده به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تأمین اجتماعی مراجعه کند، بیمه تأمین اجتماعی باید در هر بار مراجعه بیمه‌ شده به این مراکز 3 تا 10 درصد هزینه‌های درمانی او را بپردازد و اگر به مراکز درمانی ملکی بیمه تأمین اجتماعی مراجعه شود، تمام هزینه‌های درمانی بر عهده بیمه تأمین اجتماعی خواهد بود و بیمه‌گذار نباید هیچ هزینه‌ای پرداخت کند.

 

 اما مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی از افزایش 90 درصدی سهم تأمین اجتماعی در پرداخت هزینه‌های شیمی ‌درمانی خبر داد.از سال 93 تأمین اجتماعی  پرداخت 5 درصد دیگر از هزینه‌ها را بابت شیمی‌ درمانی بر عهده گرفته است و هزینه ی داروهای جدید را نیز متقبل شده است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به این که بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی، 3 گروهی هستند که تحت عنوان بیمار خاص در سازمان تأمین اجتماعی تعریف شده‌اند و دفترچه‌های بیمار خاص دریافت می‌کنند، بیان کرد: دفترچه بیماران خاص با سایر دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی فرق دارد.

 

سرطان و بیمه سلامت

 

سرطان و بیمه سلامت :

 

یکی دیگر از بیمه‌گران پایه، بیمه سلامت است و در این روزهای کرونایی بنا به گفته ی مسئولین مربوطه راحت تر از قبل در اختیار بیماران قرار می گیرد (مراحل بیمه شدن آن زمان کمتری می برد). در بیمه سلامت بیماری سرطان جزء بیماری‌های صعب العلاج محسوب می‌شود و پرداخت هزینه‌های آن بستگی به صندوق بیمه‌ای بیمه‌ شده دارد.

 

سرطان و بیمه تکمیلی :

 

بیمه‌های پایه مانند تأمین اجتماعی و سلامت، خدمات کمی را برای پرداخت هزینه‌های درمانی بیماری سرطان، متقبل می شوند. بر همین اساس استفاده از پوشش‌ها و خدمات بیمه‌های درمان تکمیلی برای پرداخت هزینه‌های تشخیص و درمان بیماری سرطان بسیار مؤثر خواهد بود. این بیمه یکی از راه حل های بسیار کارآمد است که باعث آسودگی خاطر بیماران از نظر روحی و مالی و کاهش هزینه های درمان می‌شود، بیمار می تواند با استفاده از پوشش‌های این بیمه‌ نامه هزینه‌های ناشی از انواع بیماری سرطان را جبران کنند.

 

بستری‌، جراحی، شیمی درمانی‌، عمل‌های جراحی مربوط ‌به سرطان، هزینه‌های مربوط به سونوگرافی، هزینه‌های مربوط به تست غربالگری، هزینه‌های مربوط به آزمایش‌‌های تشخیص پزشکی، جبران هزینه‌های ویزیت، دارو و خدمات اورژانس در موارد غیر بستری، از  جمله پوشش‌های بیمه تکمیلی برای بیمه ‌شده‌ها است و بیماران سرطانی می‌توانند در فرآیند بیماری سرطان از آنها ‌ استفاده کنند. همچنین در تمام شرکت‌های بیمه قبل از پرداخت هزینه‌های درمانی، پزشک بررسی می‌کند که بیماری ریشه قبلی نداشته باشد و بعد هزینه را به بیمه ‌شده می‌پردازند.

 

همچنین در تمام شرکت‌های بیمه قبل از پرداخت هزینه‌های درمانی، پزشک بررسی می‌ کند که بیماری ریشه قبلی نداشته باشد و بعد هزینه را به بیمه ‌شده می ‌پردازند.در حال حاضر تنها سه شرکت سامان، تعاون و S.O.S، بیمه تکمیلی درمان را به صورت انفرادی و خانوادگی ارائه می نمایند  .

 

بالا بودن هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به سرطان

 

 با توجه به تجربه یکی از  مددکاران فعال در یک موسسه ، طی تحقیقات به عمل آمده ایشان معمولاً روزانه چندین بیمار با هزینه موسسات به تهران منتقل می گردد. معمولا این افراد در جهت  شیمی ‌درمانی، تهیه دارو و... به کلان شهر ها ارجاع می شوند و از آنجایی که توانایی پرداخت هزینه های هنگفت آن را ندارند  به مراکز معرفی می شوند.

 

مسئولان موسسات خیریه در جهت  حمایت از این بیماران روی کار آمده اند و در این مسیر اقداماتی همچون معرفی پزشک متخصص حاذق، تأمین بخشی از هزینه‌های درمان و دارو، انتقال رایگان آنان به استان‌های هم‌جوار، تأمین سبد غذائی، کمک‌هزینه معیشت، تحصیلی و اقلام بهداشتی را برای بیماران انجام می نمایند.

 

استند تسلیت


تسلیت گفتن و ادای احترام به فرد عزادار از مهمترین سنت ها و آیین های موجود است و غالباً همه ایرانیان برای آن ارزش قائلند. همزمان 40 نفر برای ادای احترام و تسلیت گفتن به نزدیکان خود از روشهای مختلفی استفاده می کنند که این امر می تواند هزینه بر باشد. برای ارزان تر کردن آن ، می توانید به جای خرید تاج گل و سایر مواردی که برای کمک به مردم احتیاج به لطف و برکت بیشتری دارند ، از استند تسلیت استفاده کنید.  استند تسلیت معمولا توسط مراکز خیریه تهیه و توزیع می‌گردد البته توسط مراکز دیگری هم تولید می‌شود.


کلام آخر


سرطان یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است و سالانه افراد زیادی را مبتلا می کند. بسته به اینکه سلولهای سرطانی در بدن از کجا شروع می شوند ، انواع مختلفی از سرطان ایجاد می شود و هر سرطان بسته به موقعیت خاص ، روش درمانی خاص خود را دارد. البته گاهی اوقات ممکن است مجبور شویم از چندین درمان به طور همزمان برای جلوگیری از پیشرفت بیماری استفاده کنیم. اما ابتدا تشخیص به موقع این بیماری که از طریق روش هایی مانند آزمایشات آزمایشگاهی ، عکاسی ، بیوپسی و آندوسکوپی انجام می شود بسیار مهم است

متاسفانه سرطان هنوز هم بیماری است که مردم از آن ترس زیادی دارند  البته وقتی که آمار بهبودی سرطان طی چهار تا پنج دهه گذشته در جهان را بررسی نمایید ، خواهید دریافت  که در بسیاری از موارد میزان بقای مبتلایان به سرطان تقریبا دو برابر شده است. به هیمن دلیل  می ‌توان گفت که سرطان بیماری می باشد  که در صورت تشخیص سریع و به موقع ، بسیار ساده تر درمان‌پذیر می گردد. به طور کلی بیش از ۵۰ درصد سرطان‌ها معالجه می‌ گردند  و این آمار درباره سرطان‌ های کودکان حتی به ۷۰ درصد هم می ‌رسد. درصد باقی ‌مانده هم شامل افرادی می شوند  که می‌ توانند با کیفیت نسبتا مناسبی با سرطان به ادامه زندگی خود بپردازند.

تعداد بازدید : 95693

نظرات

مسعود احمدی ابراهیمی

2 سال و 10 ماه و 2 روز پیش

سلام مطالعه کردم برای سرطان و هزینه های آن و همچنین یادگیری بعضی مطالب برام مفید بود و تنها غصه این بود که واقعآ هزینه ها سرسام اوره به این ابن افراد برسید خدا خودش کمک میکند مطمئن باشید دعای خیر بدرقه کار وسلامتی شما آرزو دارم موفق موید پیروز باشید.

محمد

2 سال و 7 ماه و 21 روز پیش

من بیمه تامین اجتماعی دارم الان که دچار بیماری شدم دکتر برام شیمی درمانی تجویز کرده برای دریافت داروی شیمی درمانی باید دارو توسط سازمان تامین اجتماعی تایید بشه که اونجا تایید نردن رفته برا شورا الان دو ماهه شورا تشکیل نشده اگه قراره دارو ندید بگید ادم تکلیف خودشا بدونه

Hadirahimi

2 سال و 7 ماه و 20 روز پیش

واقعاعالیه

اطلاعاتتان خیلی مفید است . من میخواهم هزینه پرتو درمانی برای یکی از بستگانم رارا تهیه کنم او دو هفته بعد در شهرستان باید پرتو درمانی سینه انجام م دهد .قبلا وجراحی و بعد شیمی درمانی انجام شده .من حدود هزینه ها را نمیدانم او بیمه تکمیلی هم دارد ولی تنها بیمارستان خصوصی شهر امکان پرتودرمانی دارد . امکان دارد با هزینه حدود پنج تا هفت میلیون پرتودرمانی انجام داد

2 سال و 5 ماه و 0 روز پیش

سلام این سایت برای من خیلی قابل استفاده است . ممنونم وپاینده باشید. اطلاعاتتان خیلی مفید است . من میخواهم هزینه پرتو درمانی برای یکی از بستگانم را تقبل کنم او دو هفته بعد در شهرستان باید پرتو درمانی سینه انجام م دهد .قبلا جراحی و بعد شیمی درمانی انجام شده .من حدود هزینه ها را نمیدانم او بیمه تکمیلی هم دارد ولی تنها بیمارستان خصوصی شهر امکان پرتودرمانی دارد . امکان دارد با هزینه حدود پنج تا هفت میلیون پرتودرمانی انجام داد

زهرا امیری

2 سال و 5 ماه و 0 روز پیش

سلام این سایت برای من خیلی قابل استفاده است . ممنونم وپاینده باشید. اطلاعاتتان خیلی مفید است . من میخواهم هزینه پرتو درمانی برای یکی از بستگانم را تقبل کنم او دو هفته بعد در شهرستان باید پرتو درمانی سینه انجام م دهد .قبلا جراحی و بعد شیمی درمانی انجام شده .من حدود هزینه ها را نمیدانم او بیمه تکمیلی هم دارد ولی تنها بیمارستان خصوصی شهر امکان پرتودرمانی دارد . امکان دارد با هزینه حدود پنج تا هفت میلیون پرتودرمانی انجام داد

فردین نوریان

2 سال و 3 ماه و 29 روز پیش

سلام خسته نباشید مادرم سرطان معده دارن وباید جراحی بشن اڭه میشه یه کمکی بکنید هزینه عملشو نداریم باتشکر. 09902971895

محمد رضا

1 سال و 10 ماه و 14 روز پیش

باسلام هزینه های درمانی خیلی بالاست من که خودم مریضم نه همچنین پولی دارم نه نمیتونم درمان کنم پس درد تحمل می کنم تا وقت خداحافظی با زندگی تلخ بباد بیمه هم که بدرد ما سرطانی ها نخورده و نخواهد به کار ما مریض حال برسه کلام آخر این دنیا بدرد نخور شده مرگ بهترین راه برای پایان دادن تلخی هستش.

الهام

1 سال و 10 ماه و 7 روز پیش

سلام نزدیک یه ساله یا بیشتر، روی اکثر جاهای بدنم خال های ریز قرمز ظاهر شدن دوتا بزرگش روی دست چپمه که قبلا یه دونه بود . فک میکردم خال عادیه ولی با کلی سرچ فهمیدم که سرطان پوست دارم نمیدونم چیکار کنم وضع مالیمون واقعا افتضاحه چجوری به مامانم بگم اگه سکته کنه چی. من فقط ۱۷ سالمه از همون موقع جنینیم تا الان همش بدبختی بوده واقعا نمیدونم چیکار کنم میخواستم بمیرم ولی نه دیگه اینجوری که تدریجی باشه

محمداصغری

1 سال و 9 ماه و 12 روز پیش

من محمداصغری هستم 23ساله تبعه افغان ازکهریزک میخواستم هزینه درمانی برای اتباع افغان چقدراست

امیر

1 سال و 8 ماه و 8 روز پیش

09101375350

وحید

1 سال و 8 ماه و 5 روز پیش

خداوند به همه مریض ها شفا عنایت کنه

عموزاد

1 سال و 7 ماه و 23 روز پیش

۰۹۳۹۸۴۳۱۶۵۴

فاطمه صالح خان

1 سال و 6 ماه و 16 روز پیش

من سرطان تخمدان متاسازبه ریه کبدوکلیه هستم دوران شیمی‌درمانی راگذرانده ام بخوره نصف.حدود۹جلسه دیگرباره که دیگرن پولی ون کسوکاری دارم که بتوانم ادامه بدهم ۴۱سال سنمه وتازمانی که سلامت بودم پرکس والان که ناتوانم بی‌کس شده ام وتوان کارکردن ندارم حتی پول خریدمسکن راهم ندارم .تقاضای کمک دارم۰۹۹۶۲۲۵۹۶۶۱

فاطمه صالح خان

1 سال و 6 ماه و 16 روز پیش

من سرطان تخمدان متاسازبه ریه کبدوکلیه هستم دوران شیمی‌درمانی راگذرانده ام بخوره نصف.حدود۹جلسه دیگرباره که دیگرن پولی ون کسوکاری دارم که بتوانم ادامه بدهم ۴۱سال سنمه وتازمانی که سلامت بودم پرکس والان که ناتوانم بی‌کس شده ام وتوان کارکردن ندارم حتی پول خریدمسکن راهم ندارم .تقاضای کمک دارم۰۹۹۶۲۲۵۹۶۶۱

م ف و ک

1 سال و 2 ماه و 25 روز پیش

سلام به همه عزیزان اسفند ۹۹ متوجه شدم فرزندم که ۳/۵ سالش هست مبتلا به سرطان خون هستش بماند که منزل و مغازه اجاره ای وبیمه سلامت هم دارم ،تصور کنیدهربار که بچه ام بستری میشه فقط شبی ۵۰۰هزار تومن پوشک میشه چون با پوشک ،زیرانداز،دستمال مرطوب،دستکش،کرم کالاندولا،ماسک که دیگه نگم ،شمارو به خدا به چشم گدا یا کسی که با گدایی امرارمعاش می‌کنه به ما نگاه نکنید ،ماهم آبرو داریم ،ولی اگه بگم مانتو زنم ،کلمن اب،ظروف آشپزخانه را هم فروختم بخدا دروغ نگفتم ،،،موسسات کمک میکنن اما فقط برای دارو نه چیز دیگر ،،اگر قرار برای شادی روح امواتتان که دیگر در این دنیا نیستن کاری کنید هزینه آنرا خرج کودکانی کنید که به جرم پاک بودن محکوم به درد ورنج شده اتد،،شمارو بخدا دست مارو بگیرید نمی‌دانید که ۲تومن یا ۵ تومن یا کمتر یا بیشتر شما چه قدر مشکل مارو حل می‌کنه این شماره رو می‌زارم که هرکسی مدرک خواست بهش نشون بدم وبگم‌زندگیم چی شده فقط بدانید ماهم فکر نمی‌کردیم فرزندمان دچار سرطان بشود شاید فردا عزیزی مبتلا بشه که امروز همین متن رو خوند 09033902490

داریوش

5 ماه و 28 روز پیش

سلام خسته نباشید شوهرم حدود ۷ ماه سرطان ریه و هنجره گرفته الان باید عمل بشه البته بعد از شیمی درمانی که انجام داده خودم باید کرایه خونه خرج دوتا بچه و هزینه مریضی شوهرم رو جور کنم والان علاوه بر پول عمل شوهرم باید به فکر جابجایی وپول جلو خونه هم باشم واقعا کم آوردم اگه کسی میتواند به من کمک کنید دعای خبرم بدرقه راهت

ثبت نظر

ارسال